
بروزرسانی: 05 اردیبهشت 1404
May Mobility در حال توسعه یک مینی بوس خودران است که در سال 2026 می آید
سواری خودمختار آینده شما می تواند سوار اتوبوس شود - وارد آن شوید و راننده ای را در دید نخواهید یافت. می تحرککه فناوری خودران را توسعه می دهد، با سازنده مینی بوس برقی اروپایی همکاری می کند تک،وس این شرکت ها در روز سه شنبه در CES اعلام ،د که برای ساخت یک وسیله نقلیه خودران با ظرفیت 30 مسافر. مینی بوس برنامه ریزی شده نیز برای ویلچر قابل دسترسی است و می تواند تا ۴۵ مایل در ساعت حرکت کند.
می موبیلیتی می گوید این همکاری به آن امکان می دهد ناوگان خود را برای همه چیز، از حمل ونقل شهری و فرودگاهی گرفته تا حمل ونقل پردیس شرکتی، مقیاس بندی و متنوع کند. همچنین به شرکت اجازه می دهد تا دامنه فناوری خودران خود را به اروپا و کانادا گسترش دهد، جایی که اتوبوس ها در حال حاضر برای استفاده تایید شده اند.
حرکت به سمت توسعه اتوبوس های خودران می تواند به رفع نگر، های فزاینده در مورد ازدحام در شهرها کمک کند، به خصوص که روباتا،ی به طور فزاینده ای به انبوه وسایل نقلیه در جاده ها می پیوندد. منتقدان خاطرنشان کرده اند که وسایل نقلیه خودران احتمالاً با تردد در مناطق مرکزی شهر در حالی که منتظر پیکاپ بعدی خود هستند، ترافیک را بدتر می کنند. همانطور که May Mobility آن را می بیند، داشتن مجموعه ای از وسایل نقلیه عمومی کوچکتر به شهرها این امکان را می دهد تا اتوبوس های بیشتری را که واقعاً می توانند پر کنند، مستقر کنند - بدون اینکه پول بیشتری برای رانندگان اضافی بپردازند، که در غیر این صورت، این تلاش را مقرون به صرفه می کند.
ادوین اولسون، مدیرعامل و بنیانگذار May Mobility در طی مصاحبه ای به من گفت: «تعداد بیشتر وسایل نقلیه کوچکتر زمان انتظار کمتر، مسیرهای مستقیم بیشتر به مقصد شما، تجربه شخصی سازی بیشتر را فراهم می کند. "اما برای برنامه ریز حمل و نقل، بودجه ای برای استخدام همه این رانندگان وجود ندارد. این کاری است که وسایل نقلیه خودران انجام می دهند: آنها به ما این امکان را می دهند که این سرویس را برای حمل و نقل عمومی ایجاد کنیم که به رقابت با مالکیت خودرو شخصی کمک می کند."
در ادامه مسیر، اولسون اضافه کرد: "اگر ما به اندازه کافی صاحب خودروهای شخصی را برای شروع استفاده از حمل و نقل عمومی یا وسایل نقلیه ای که در حمل و نقل عمومی مانند می ادغام شده اند، بدست آوریم، می تو،د نحوه ساخت شهرها را تغییر دهید." جاده ها، سازه های پارکینگ، سر و صدای خیابان و ازدحام. جایی که می رویم این است که می تو،م افراد بیشتری را با وسایل نقلیه کمتر حمل کنیم، این کار را در سطح ایمنی بسیار بالاتری انجام دهیم و شهرهایشان را به مردم بازگرد،م.»
به گفته این شرکت ها، اولین مینی بوس های خودران May Mobility-Tec،us قرار است در نیمه اول سال 2026 برای جاده آماده شوند و هدف آن این است که در اوا، همان سال به کار گرفته شوند.
فضای خودروهای خودران (AV) در حال ظهور است اما به آرامی در حال گسترش است، زیرا شرکت هایی مانند Waymo متعلق به Alphabet و Zoox متعلق به آمازون در شهرهای بیشتری گسترش می یابند. استارت آپ هایی مانند Avride و Nuro نیز در حال توسعه روبات ا،ی و خدمات تحویل خودکار هستند، و شرکت های سنتی سواری Uber و Lyft با همکاری با شرکت های AV به دنبال بخشی از کیک سودآور بالقوه هستند. (به ،وان مثال، Lyft دارای یک همکاری با May Mobility.)
با این حال، راه پیش رو طول، و پر از موانع نظارتی، هزینه های بالا و عموم مردم بدبین است. وسایل نقلیه خودران سهم عادلانه خود را از حوادث مهم، ناشی از برخورد با دوچرخه سواران و عابرین پیاده، به حوادثی که در آنها راه اشتباه رانندگی کنید. با این حال، این شرکت ها ایمنی وسایل نقلیه و فناوری مربوطه خود را - به ویژه در مقایسه با رانندگان انس، - تبلیغ کرده اند. در واقع، شرکت هایی مانند Waymo و Zoox (و قبلاً کروز) پیشنهاد کرده اند که فناوری بدون راننده واقعاً می تواند با اطمینان از اینکه وسایل نقلیه دقیقاً همان کاری را که نیاز دارند، بدون حواس پرتی انجام می دهند، مرگ ها و جراحات در جاده ها را کاهش دهد.
به ،ه خود، May Mobility می گوید که فناوری تصمیم گیری چند سیاستی (MPDM) آن از هوش مصنوعی برای اجرای شبیه سازی های بلادرنگ و تجزیه و تحلیل هزاران سناریو در ث،ه، قبل از انتخاب بهترین روش استفاده می کند. به گفته این شرکت، این به وسایل نقلیه اجازه می دهد تا موقعیت های غیرقابل پیش بینی را مدیریت کنند و ایمن رانندگی کنند. و مانند سایر وسایل نقلیه خودران Waymo و Zoox، May Mobility از لیدار، رادار و دوربین ها برای حرکت در جاده ها بدون راننده استفاده می کند.
May Mobility نیز دارد روباتا،ی خود را به کار گرفت، که با استفاده از مینی ون های خودران تویوتا سینا در شهرهایی از جمله Ann Arbor، میشیگان کار می کنند. آرلینگتون، تگزاس؛ دیترویت، میشیگان؛ و میامی، فلوریدا.
یکی از ویژگی های کلیدی که May Mobility را از رقبا متمایز می کند این است که وسایل نقلیه آن به گونه ای طراحی شده اند که قابل دسترسی با ویلچر. (کروز، قبل از بودن توسط مالک جنرال موتورز بسته شده است در دسامبر، همچنین در سال 2023 از یک وسیله نقلیه خودران قابل دسترسی با ویلچر به نام Wav رونمایی کرد، اما هرگز نور روز را ندید.)
اولسون گفت: «این همیشه بخشی از چیزی است که ما روی آن سرمایه گذاری کرده ایم، تا مطمئن شویم که در دسترس مشتریانمان است». همچنین تجارت خوبی است، زیرا اگر می خواهید حمل و نقل را به ،وان بخشی از زیرساخت حمل و نقل عمومی فراهم کنید، باید بتو،د از همه حمایت کنید.»
مدتی طول می کشد تا مینی بوس های خودران در سال 2026 به جاده ها برسند. تا آن زمان، رباتا،ی ها، چه به شکل تویوتا سیناهای می موبیلیتی و چه به شکل وسایل نقلیه غلاف مانند Zoox، مطمئناً ناظران را مجذوب خود می کند، تا زم، که اتفاق بزرگ بعدی رخ دهد. شهر
این را تماشا کنید: این روباتا،ی به نظر می رسد و مانند هیچ ماشینی که تا به حال ندیده اید رانندگی می کند
منبع: https://www.cnet.com/roads،w/news/may-mobility-is-developing-a-self-driving-minibus-arriving-in-2026/#ftag=CAD-01-10aai3d