با وجود سه ماهه شگفت انگیز آمازون، اپل همچنان در بازار جهانی تبلت ها پیشتاز است


بازار جه، تبلت در سه ماهه سوم سال جاری با رشد قوی 20.4 درصدی نسبت به سال گذشته به 39.6 میلیون دستگاه رسید. بخشی از دلیل افزایش شدید، اعداد ضعیفی بود که بازار تبلت در سال گذشته داشت. 2023 اولین سالی بود که اپل از زمان معرفی اولین آی‌پد در سال 2010، بدون معرفی آی‌پد جدید.
اپل تا کنون در سال جاری از دو مدل آیپد پرو جدید، هر دو با نمایشگر OLED و هر دو از چیپست M4 رونمایی کرده است. همچنین امسال دو مدل آیپد ایر (2024) عرضه شد که هر دو به چیپست M2 مجهز شدند. اپل همچنین یک نسخه 13 اینچی جدید را به iPad Air (2024) اضافه کرد. این خط اکنون گزینه‌های 11 و 13 اینچی دارد، مانند iPad Pro، برای ،، که می‌خواهند یک آی‌پد با صفحه‌نمایش بزرگ داشته باشند، اما نمی‌خواهند برای نمایشگر OLED دلار بالایی بپردازند. همین ماه گذشته آیپد مینی (A17 Pro) رونمایی شد.
بر اساس IDCآی‌پد همچنان در صدر بازار تبلت‌ها باقی ماند زیرا اپل 12.6 میلیون تبلت در سه ماهه سوم فروخت. افزایش اندک 1.4 درصدی سالانه با ،ید Back to Sc،ol iPad mini جدید کمک کرد. سهم اپل از بازار با شش درصد کاهش به 31.7 درصد از 37.7 درصد در سه ماهه مشابه سال گذشته رسید.
سامسونگ یک سه ماهه خوب را با افزایش 18.3 درصدی در تعداد تبلت های تحویل شده در سه ماهه سوم سال به سال داشته است. هر چقدر هم که این خوب به نظر می رسد، همچنان در مجموع فروش تبلت های 20.4 درصدی در طول سه ماهه دنبال می شود که توضیح می دهد که چرا سهم بازار جه، Sammy در صنعت تبلت از 18.2 درصد به 17.9 درصد کاهش یافته است. در این سه ماهه شاهد بودیم که سامسونگ لوح‌های پریمیوم جدیدی مانند این را عرضه کرد Galaxy Tab S10 Ultra و گل،ی تب اس 10+ با ویژگی های هوش مصنوعی. فروش سه ماهه سوم توسط مدل های ارزان قیمت Galaxy Tab A9 انجام شد.

در رده سوم، با 4.6 میلیون تبلت در سه ماهه سوم، آمازون قرار گرفت. این شرکت تعداد تبلت های خود را در طول سه ماهه بیش از دو برابر کرد (افزایش 111.3 درصدی). سهم بازار جه، تبلت‌های آمازون پنج درصد از 6.6 درصد به 11.6 درصد افزایش یافت، زیرا مدل Fire HD 8 با قابلیت‌های هوش مصنوعی به روز شد. بیشتر فروش تبلت های آمازون در سه ماهه سوم 2024 از ،یدهای انجام شده در روز پرایم است.

چندین فرصت جذاب برای فروشندگان وجود دارد تا حضور خود را در بازار تبلت افزایش دهند – همکاری با موسسات آموزشی، سرگرمی و بازی، اتصال بین دستگاه‌ها، ادغام در مراقبت‌های بهداشتی و بسیاری موارد دیگر. در نظر گرفتن ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش تجربه کاربر، رشد را در سراسر جهان تسهیل می‌کند. نوآوری های اخیر در هوش مصنوعی شروع به جذب مشتری، کرده است که مایل به پرداخت هزینه های بالاتر هستند، همانطور که ویژگی ها و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی رشد می کنند، مشتریان بیشتری این قابلیت های پیشرفته را در ،ید بعدی خود در اولویت قرار می دهند.” ردیاب های دستگاه مصرف کننده

هوآوی پس از ایجاد 44.1 درصد افزایش سالانه در تحویل تبلت های سه ماهه سوم که بیش از دو برابر نرخ رشد بازار جه، تبلت در سه ماهه بود، چهارم شد. این سازنده چینی 3.3 میلیون تخته در طول سه ماه ارسال کرد و سهم بازار جه، تبلت این شرکت از 6.9 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته به 8.2 درصد در سال جاری افزایش یافت.

و لنوو در رتبه پنجم قرار گرفت. این شرکت در سه ماهه سوم با ارسال 14.7 درصد تبلت بیشتر از آگوست تا اکتبر، عملکرد ضعیفی در بازار تبلت داشت. سهم بازار جه، از 8% به 7.6% کاهش یافته است زیرا محموله‌ها به 3 میلیون تبلت برای سه ماهه سوم رسیده است.

به طور کلی، IDC می گوید 39.6 میلیون تبلت در سه ماهه سوم به سرتاسر جهان ارسال شد که این رقم در سه ماهه سوم سال گذشته 32.9 میلیون بود.


منبع: https://www.p،nearena.com/news/amazon-more-than-doubled-tablet-،pments-third-quarter_id164393