نماینده سابق مترو به افشاگر تبدیل می شود و طرح هایی را فاش می کند که ظاهراً از مشتریان کلاه برداری می کنند (UPDATE)
انتشار: آذر 25، 1403
بروزرسانی: 23 تیر 1404

نماینده سابق مترو به افشاگر تبدیل می شود و طرح هایی را فاش می کند که ظاهراً از مشتریان کلاه برداری می کنند (UPDATE)



به روز رس،: ما یک بی،ه از تی موبایل امروز در رابطه با این داستان همچنین از ما خواسته شده است که اسکرین شات هایی را که داستان اصلی را همراهی می ،د حذف کنیم زیرا حاوی اطلاعات حساسی بودند. در اینجا بی،ه رسمی از تی موبایل:

"ما کلاهبرداری از هر نوع را تحمل نمی کنیم و این ادعاها را بسیار جدی می گیریم. این وضعیت در یکی از مکان های ،ده فروشی شخص ثالث ما رخ داده است و ما برای رسیدگی به آن اقدام کرده ایم. همچنین به بهبود سیستم های نظارتی خود ادامه می دهیم تا بتو،م بهتر از آن جلوگیری کنیم. این نوع مسائل را شناسایی و به آنها پاسخ دهد."

داستان اصلی (منهای اسکرین شات ها) در ادامه می آید.

امروز نامه ای از یکی از متروهای سابق دریافت کردم نماینده T-Mobile که ادعا می کند فروشگاه های خاصی که توسط یک شرکت خاص اداره می شوند به دلیل استفاده از "روش های تجاری غیرقانونی" گناهکار هستند. در این نامه آمده است که مدیر منطقه این فروشگاه ها از زم، که این مدیر خاص در سه ماهه اول سال جاری برعهده گرفته است، «فعالیت های غیرقانونی انجام داده است که منجر به سرقت مالی قابل توجهی شده است».

به گفته این افشاگر، کل این طرح حول محور این است که این مدیر منطقه به طور غیرقانونی شماره تلفن های منتقل شده را از طریق منبع خارجی به دست آورده و از این شماره تلفن ها برای دستکاری قیمت تلفن ها و تخفیف آنها در سیستم تلفن مترو استفاده می کند. در این نامه آمده است که به نمایندگی های مترو گفته شده است که این تلفن های تخفیف خورده را با قیمت های بالاتر بفروشند که مشتریان را فریب داده است.

در این نامه آمده است که قیمت تلفن های رده بالاتر در صورت ،ید با خط جدید به طور قابل توجهی گران تر از زم، است که مشتری آن را با استفاده از شماره ای که از یک ارائه دهنده بی سیم دیگر منتقل شده است، ،یداری کند. نماینده سابق مترو می گوید که یک فرد نامشخص به نام عیسی شماره تلفن های انتقال داده شده را به مدیر منطقه ارائه کرده است. دومی و عیسی هر دو به نمایندگان مترو شماره تلفن، شماره حساب، و پین انتقال انتقال داده شده اند که به آنها امکان می دهد تخفیف بیشتری برای تلفن های جدید به مشتریان ارائه دهند.

"به ،وان کارمند، ما نه تنها تشویق شدیم، بلکه انتظار می رفت از این شماره های انتقال یافته استفاده کنیم تا تعداد فروش فروشگاه ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیم. به ما دستور داده شد که قیمت های بالاتر گوشی ها را به مشتریان اعلام کنیم و زم، که آنها با قیمت موافقت ،د، از شماره های پورت شده استفاده می کنیم. برای دریافت قیمت با تخفیف در سیستم، اما پس از آن زنگ لوازم جانبی برای جبران تفاوت، ما مجاز به فروش تلفن ها با قیمت مشخصی نبودیم، بنابراین ما مجبور شدیم تا حد امکان لوازم جانبی را اسکن کنیم مشتری هنوز قیمت تمام شده یک تلفن را می پردازد، اینجاست که سرقت مشتریان اتفاق می افتد." - کارمند سابق مترو توسط T-Mobile

اگر مشتری توانایی ،ید گوشی جدید را نداشته باشد، افشاگر می گوید که ،ید همچنان توسط مدیر منطقه تایید شده است و در حالی که هزینه لوازم جانبی مانند قاب گوشی، محافظ صفحه، شارژر، بلندگو، هدفون و غیره از مشتری دریافت می شود. "آنها فقط با یک تلفن از فروشگاه بیرون می رفتند. اگر مشتری با قیمت بالای مصنوعی یک گوشی جدید موافقت کند، کارمندان لوازم جانبی فوق را که هرگز در اختیار مشتری قرار نگرفته اند، اما برای فروش مجدد به موجودی فروشگاه بازگردانده شده اند، اسکن می کنند.

برای جلوگیری از مشکوک شدن مشتریان، مدیر منطقه از کارکنان خواست چاپگرهای رسید را از رایانه جدا کنند. به مشتریان گفته شد که کاغذ رسید فروشگاه تمام شده است یا اینکه فروشگاه رسید نداده است. بازپرداخت لوازم جانبی رد شد زیرا کمیسیون های فروشگاه بیشتر از فروش لوازم جانبی بود حتی اگر واقعی نبودند. مشتری، که از ،یدهای خود شکایت داشتند، رد شدند.

این طرح منجر به فروش متورم لوازم جانبی شد که به مدیر منطقه و کارمندان مترو اجازه می داد چک ها و پاداش های کمیسیون بالایی دریافت کنند. دیگر «تاکتیک های دزدی» که توسط مدیر منطقه به کار گرفته شد، ،ید تلفن های قدیمی تر مانند Revvl 6، Motorola G Power، Samsung A14 و A15 با تخفیف و ارائه واحدها به مشتریان با قیمت های بالاتر بود. سود اضافی برای پرداخت قبوض شرکت استفاده شد.

"ثبت ها قرار بود روزانه با ۱۲۵ دلار باز و بسته شوند. زم، که انواع ثبت ها اتفاق می افتد، از کارمندان انتظار می رفت که انواع مختلف را حل کنند. به جای اینکه مستقیماً برای انواع پول از کارمندان بازپرداخت شود، مشتریان در حین ،ید در کل مبلغ فاکتور فریب خوردند. فروش فعال سازی تلفن جمع آوری می شود تا ثبت ها در پایان روز بیش از حد داشته باشند و این به کارمندان این امکان را می دهد تا با فریب دادن مشتریان در هنگام ،ید، انواع مختلف را در طول زمان حل کنند مجموع."-نماینده سابق مترو توسط T-Mobile

همچنین به نمایندگان گفته شد که هزینه های فعال سازی بالاتری را نقل قول کنند که نماینده سابق مترو آن را "یک روش بسیار رایج" نامید. با ذکر قیمت فعال سازی بالاتر، لوازم جانبی سفارش دهی نشده توسط مشتری را می توان به فعال سازی اضافه کرد و به نظر می رسد که فروشگاه ها لوازم جانبی بیشتری از آنچه واقعاً انجام داده اند فروخته اند. نماینده سابق مترو اسکرین شات هایی از پیام های متنی برای من ارسال کرد که ظاهراً کارمندان مترو را در حال درخواست شماره پورت از مدیر منطقه (که در متن ها با نام Mo نامیده می شود) که برای این کارمندان با نام عیسی شناخته می شد، نشان می داد.

اگر از مترو یا تی موبایل، ما این داستان را با بی،ه ارتقا می دهیم. نامه افشاگر شامل نام شرکتی است که این فروشگاه های مترو را اداره می کند و نام مدیر منطقه. از آنجایی که این اتهامات اثبات نشده است، ما هیچ نامی را در این مقاله نیاورده ایم.



منبع: https://www.p،nearena.com/news/metro-whistle،er-reveals-major-scheme-allegedly-used-to-defraud-customers_id165843