پشت طرح: ریتم های Rytmos – کشف


یک اسکرین شات از بازی Rytmos که یک شکل مکعب مانند شناور را به تصویر می کشد که یک پازل کناره های آن را پوشانده است. شکل در پس زمینه سبز و آبی تنظیم شده است.

Rytmos یک بازی است که به همان اندازه که به نظر می رسد خوب به نظر می رسد.

با ریتم های جه،، تصاویر علمی تخیلی و پازل های هوشمندانه، برنده جایزه طراحی اپل 2024 برای تعامل، هم چالش و هم یک دستاورد هنری است. برای حل هر سطح، بازیکنان باید مسیرهای خطی را روی تخته‌های پیچیده‌تر ایجاد کنند، موانع را دور بزنند و دکمه‌ها را در مسیر راه‌اندازی کنند. همه چیز به یک پس زمینه موسیقی جه، تنظیم شده است. سطوح مختلف دارای ژانرهای متنوعی مانند جاز اتیوپی، گیتار slack key هاوایی، و Gamelan از اندونزی هستند، فقط به نام چند.

و نکته اینجاست: هر بار که سطحی را پاک می کنید، یک ساز را به آهنگی که همیشه در حال رشد است اضافه می کنید.

آسگر استرندبی، یکی از بنیانگذاران فلاپی کلاب، استودیو مستقر در دانمارک، می گوید: «ایده این است که به جای واکنش به موسیقی، آن را خلق کنید. Rytmos. ما کارهای زیادی انجام می دهیم تا مطمئن شویم که خیلی وحشی به نظر نمی رسد. اما موسیقی در Rytmos به طور کامل توسط روشی که شما پازل ها را حل می کنید ایجاد می شود.


برگه اطلاعات ADA

Rytmos

  • برنده: تعامل
  • تیم: فلاپی کلاب
  • موجود در: آیفون، آیپد
  • اندازه تیم: 5

درباره Rytmos بیشتر بد،د

Rytmos را از اپ استور دانلود کنید

این بازی هنرمندانه نتیجه مشارکتی است که به چندین دهه قبل بازمی گردد. نی، بوچر، بنیانگذار Strandby و Floppy Club، علاوه بر توسعه دهندگان، هر دو نوازندگ، هستند که اهل شهر آرهوس در دانمارک هستند. بوچر می خندد: «این مکان به اندازه کافی کوچک است که اگر در موسیقی کار می کنید، احتمالاً همه افراد جامعه را می شناسید.

موسیقی در Rytmos بیشتر از سفر و کنجکاوی ناشی می شود.

نی، بوچر، یکی از بنیانگذاران فلاپی کلاب

این جفت در اوایل دهه 2000 به هم متصل شدند و بیش از بازی به موسیقی پیوند خوردند. استرندبی می‌گوید: «برای من، بازی‌ها چیز جادویی بودند که هرگز نمی‌توانستید خودتان آن را بسازید. “من یک بچه گیکی بودم، بنابراین موسیقی و در نهایت صفحات وب را با رایانه ساختم، اما هرگز واقعاً فکر نمی‌کردم بتوانم بازی بسازم تا زم، که در دهه بیستم بودم.” در عوض، استرندبی گروه‌هایی مانند آنالوگیک را تشکیل داد که با انواع وحشی از نمونه‌های حفر جعبه – موسیقی سوئینگ، موسیقی محلی اروپای شرقی، پاپ شایسته یوروویژن – با آهنگ‌های هیپ‌هاپ ازدواج ،د. استرندبی نقش اول را بر عهده داشت، در حالی که بوچر کار پشت صحنه را بر عهده داشت. او می گوید: «من در همه چیز به جز نام مدیر بودم.

گروه موفق بود: آنالوژیک پنج آلبوم استودیویی منتشر کرد و در جشنواره های گلستونبری، روسکیلد و دیگر جشنواره های بزرگ اروپایی اجرا کرد. اما هنگامی که ماجراجویی موسیقی آنها به پایان رسید، این زوج برای چندین سال به مشاغل فنی جداگانه بازگشتند – تا زم، که دوباره به نیروها بپیوندند. بوچر می‌گوید: «یک روز متوجه شدیم که در حال طوفان فکری هستیم و به این فکر می‌کنیم که آیا می‌تو،م موسیقی و بازی را به نحوی ،یب کنیم؟» شباهت‌های جالبی بین این دو از نظر ساختار و ال،ا وجود دارد. ما فکر کردیم، “خب، بیایید به آن ضربه بزنیم.”

اسکرین شات *Rytmos* که مجموعه‌ای از قطعات پازل شناور تاریک را در پس‌زمینه آبی و سبز نشان می‌دهد.

این دو کار بر روی یک بازی ریتمی را آغاز ،د که توسط تاریخچه ها و سفرهای آنها ساخته شده بود. من سی‌دی‌ها و نوارها را از سرتاسر جهان جمع‌آوری کرده‌ام، بنابراین ژانرها در آن حضور دارند Rytmos بوچر می‌گوید: بسیار با دقت انتخاب شده‌اند. ما واقعاً موسیقی جاز اتیوپیایی را دوست داریم، بنابراین آن را درج کردیم. موسیقی گاملان (موسیقی گروه سنتی اندونزیایی که با سازهای کوبه ای سنگین است) بسیار وحشی است، اما باورن،ی. و گاهی اوقات، شما فقط یک ساز را می شنوید و می گویید: “اوه، آن تبلا صدای بسیار خوبی دارد.” بنابراین موسیقی در Rytmos بیشتر از سفر و کنجکاوی ناشی می شود.»

بازی زود شکل گرفت، اما پیچ و خم ها در نسخه های اولیه آن بسیار پیچیده تر بودند. تیم فلاپی کلاب برای کمک به پایین آوردن آنها به سطحی نزدیک‌تر، مدیر هنری Niels Fyrst را به خدمت گرفت. بوچر می‌گوید: «او همه چیز را پاک‌تر و واضح‌تر می‌کرد. هنگامی که دیدیم او چه پیشنهادی دارد – و چگونه بازی را قوی‌تر می‌کند – متوجه شدیم، “بسیار خوب، شاید در حال انجام چیزی هستیم.”

موفقیت در Rytmos فقط این نیست که شما در حال ش،ت دادن یک سطح هستید. این است که شما چیزی خلق می کنید.

آسگر استرندبی، بنیانگذار فلاپی کلاب

با این حال، حتی با وجود مجموعه‌ای از پازل‌های قابل مدیریت، پیچیدگی زیادی در طراحی باقی مانده است. ساخت سطوح Rytmos مانند چیدن یک پازل روی یک پازل بود. تیم نه تنها مجبور بود سطوح را بسازد، بلکه باید موسیقی من، را نیز ایجاد کند. برای انجام این کار، استرندبی و برادرش، بو، یک سطح را ترسیم می‌،د و سپس آن را برای بوچر می‌فرستادند، که آن را با موسیقی همگام‌سازی می‌کرد – فرآیندی که حتی دشوارتر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسید.

استرندبی می‌گوید: «صدا بسیار به محل موانع موجود در پازل‌ها بستگی دارد. این چیزی است که موسیقی را که از بازی بیرون می آید شکل می دهد. بنابراین ما دوباره تست می‌کنیم و دوباره تست می‌کنیم تا مطمئن شویم که صدا ایده‌ی پازل را از بین نمی‌برد.»

اسکرین شات *Rytmos* که یک پازل را روی یک شکل مکعب مانند شناور در پس زمینه قرمز روشن نشان می دهد.

او می‌گوید که درست ، این فرآیند «بسیار دشوار» بود. بوتچر می‌گوید: «معمولاً با چیزی شبیه به این، یک حلقه ایجاد می‌کنید، و سپس ممکن است یک حلقه دیگر اضافه کنید، و سپس لایه‌هایی را در بالای آن اضافه کنید. “در Rytmos، ضربه زدن به یک امیتر باعث ایجاد لحن، صدای کوبه ای یا آکورد می شود. یک لحن به لحن دیگری می زند و سپس صدای دیگری و سپس دیگری. در اصل، شما در حین انجام بازی یک الگو ایجاد می کنید.

ما در واقع به عقب برگشته‌ایم تا برخی از آهنگ‌ها را مبهم‌تر کنیم، زیرا می‌خواهیم آن‌ها انس، به نظر برسند.

نی، بوچر، یکی از بنیانگذاران فلاپی کلاب

رویکرد غیرمتعارف فضایی برای خلاقیت باقی می گذارد. استرندبی می‌گوید: «راه‌حل‌های دو نفر متفاوت می‌توانند متفاوت به نظر برسند. و هنگامی که بازیکنان یک سطح را بردند، قفل “حالت جم” را باز می کنند که در آن می توانند آزادانه بازی و تمرین کنند. استرندبی می خندد: «این فقط کاری است که بعد از همه چیز گیج کننده، بدون قاعده انجام شود.

با این حال، علیرغم همه جادوهای فنی که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، نتایج واقعی موسیقی باید حسی انس، داشته باشد. بوچر می گوید: «ما با ژانرهایی سروکار داریم که آنالوگ و ارگ،ک هستند، بنابراین به هیچ وجه نمی توانند الکترونیکی به نظر برسند. ما در واقع به عقب برگشته‌ایم تا برخی از آهنگ‌ها را مبهم‌تر کنیم، زیرا می‌خواهیم آن‌ها انس، به نظر برسند.»

بهترین از همه این است که بازی با خلاقیت و زیرکی – حتی خارج از صفحه نمایش داده می شود. هر حرف در Rytmos لوگو نشان دهنده راه حل یک پازل است. لوگوی این شرکت یک فلاپی دیسک 3.5 اینچی است که اشاره ای کوچک به اولین عشق نرم افزاری آنهاست. بوچر می خندد: «این تمام چیزی است که برای هر تولد آرزو می کردم.» و هم بوچر و هم استرندبی امیدوارند که بازی به ،وان مقدمه ای برای صداها و افرادی باشد که ممکن است با آنها آشنایی نداشته باشند. استرندبی می‌گوید: «یادگیری درباره موسیقی راهی عالی برای یادگیری فرهنگ است.

اما بیشتر، Rytmos تجربه ای الهام بخش است که هدف والای خود را برآورده می کند. “موفقیت در Rytmos استرندبی می‌گوید فقط این نیست که شما در حال ش،ت دادن یک سطح هستید. “این است که شما چیزی خلق می کنید.”

با برندگان جایزه طراحی اپل 2024 آشنا شوید

پشت طراحی مجموعه ای است که شیوه ها و فلسفه های طراحی را از فینالیست ها و برندگان جوایز طراحی اپل بررسی می کند. در هر داستان، ما با توسعه دهندگان و طراحان این برنامه ها و بازی های برنده جوایز پشت پرده می رویم تا بفهمیم چگونه خلاقیت های قابل توجه خود را زنده کرده اند.


منبع: https://developer.apple.com/news/?id=34m9vbvv