
بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1404
چگونه برنامه های ساخته شده برای موبایل را به ChromeOS تبدیل کنیم
ارسال شده توسط Patrick Fuentes، مهندس روابط توسعه دهنده، Google ChromeOSاشتهای مردم برای برنامه های روی صفحه نمایش بزرگ تر به سرعت در حال افزایش است. تنها در سه ماهه اول 2022 وجود داشت 270 میلیون کاربر فعال اندروید در کروم بوک ها، تبلت ها و تاشوها. بنابراین اگر می خواهید دسترسی، تعامل و وفاداری خود را افزایش دهید، استفاده از اپلیکیشن خود فراتر از تلفن همراه، دنیایی از فرصت ها را باز می کند.
اگر برنامه شما در Google Play در دسترس است، احتمال زیادی وجود دارد که کاربران قبلاً با آن در ChromeOS تعامل داشته باشند. و اگر به تازگی شروع به فکر ، به صفحه نمایش های بزرگتر کرده اید، تنظیم برنامه خود بر روی ChromeOS - که یک چارچوب کامل Android را اجرا می کند - مکان خوبی برای شروع است. علاوه بر این، بهینه سازی برای ChromeOS بسیار شبیه بهینه سازی برای سایر دستگاه های صفحه نمایش بزرگ تر است، بنابراین هر کاری که برای یکی انجام می دهید به دیگری مقیاس می شود.
در Android Dev Summit 2022، به اشتراک گذاشتم چند تفاوت جزئی خاص ChromeOS در هنگام تنظیم برنامه خود برای نمایشگرهای بزرگتر به خاطر داشته باشید. بیایید پنج مورد اصلی را که توسعه دهندگان باید در نظر بگیرند و همچنین راه حل هایی برای چالش های رایج بررسی کنیم.
1) سازگاری ورودی ریز
![]() |
![]() |
2) ایجاد یک رابط کاربری من، برای صفحه نمایش بزرگتر
افراد آزادانه اندازه برنامه ها را در ChromeOS تغییر اندازه می دهند، بنابراین مهم است که در مورد ظاهر و احساس برنامه تان در نسبت های مختلف - از جمله جهت های افقی- فکر کنید. اگرچه ChromeOS پشتیب، از سازگاری پنجره سازی خودکار را ارائه می دهد برای تجربه های ساخته شده برای موبایل، برنامه هایی که به طور خاص برای صفحه نمایش های بزرگ تر بهینه سازی می شوند، تمایل بیشتری به ایجاد تعامل دارند.
صفحه نمایش اضافی در دستگاه های Chromebook، رایانه لوحی، و دستگاه های تاشو به شما و کاربرانتان فضای بیشتری برای بازی، کاوش و ایجاد می دهد. پس چرا از آن نهایت استفاده را نمی کنید؟ تو می تو، یک UI پاسخگو را پیاده سازی کنید برای صفحه نمایش های بزرگتر با جعبه ابزار مانند Jetpack Compose و ایجاد تجارب انطباقی با ،بیدن به بهترین شیوه ها را طراحی کنید.
3) پیاده سازی سازگاری باینری
اگر برنامه خود را به طور انحصاری بر روی تلفن های اندرویدی اجرا می کنید، ممکن است فقط با دستگاه های ARM آشنا باشید. اما کروم بوک ها و بسیاری از رایانه های رومیزی دیگر اغلب از معماری x86 استفاده می کنند که باعث می شود پشتیب، باینری بحر،. اگرچه Gradle به طور پیش فرض برای همه ABI های منسوخ نشده می سازد، اما اگر برنامه یا یکی از کتابخانه های شما دارای کد C++ باشد، همچنان باید به طور خاص پشتیب، x86 را در نظر بگیرید.
به لطف ترجمه باینری، بسیاری از برنامه های Android بر روی دستگاه های ChromeOS x86 اجرا می شوند، حتی اگر نسخه سازگار در دسترس نباشد. اما این می تواند عملکرد برنامه را مختل کند و به عمر باتری آسیب برساند، بنابراین بهتر است پشتیب، از x86 را به صراحت ارائه دهید هر زمان که بتو،د
4) اجرای آزمایشی کامل به برنامه ها
راه مطمئن برای تضمین یک تجربه کاربری عالی؟ بررسی های دقیق انجام دهید مطمئن شوید که برنامه ها و بازی های شما همانطور که انتظار می رود در دستگاه هایی که برای آن ها بهینه سازی می کنید کار می کنند. وقتی برای ChromeOS می سازید، آزمایش برنامه هایتان در دستگاه های Chromebook یا دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ تر ایده آل است. اما اگر دستگاه فیزیکی در دسترس نباشد، همچنان گزینه هایی دارید.
برای مثال، همچنان می تو،د صفحه کلید یا ماوس را روی یک گوشی اندرویدی با وصل ، آن ها به پورت USB-C آزمایش کنید. و با شبیه ساز دسکتاپ جدید در اندروید استودیو، می تو،د برنامه خود را برای چرخش در تنظیمات صفحه بزرگتر ببرید و ویژگی های دسکتاپ مانند تغییر اندازه پنجره را آزمایش کنید.
![]() |
5) صیقل دادن برنامه ها برای انتشار
گاهی اوقات، حتی برنامه هایی که روی کروم بوک ها آزمایش شده اند - و در Google Play فهرست شده اند - واقعاً برای کاربران ChromeOS در دسترس نیستند. این معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که یک ورودی در م،فست برنامه وجود دارد که اعلام می کند به ویژگی هایی نیاز دارد که در دستگاه پشتیب، نشده در دسترس نیستند.
فرض کنید مشخص کرده اید که برنامه شما به "android.hardware.camera" نیاز دارد. این ورودی به دوربین پشتی اشاره دارد - بنابراین هر دستگاهی که فقط دوربین رو به کاربر داشته باشد، پشتیب، نمی شود. اگر دوربینی برای برنامه شما کار می کند، می تو،د به جای آن از «android.hardware.camera.any» استفاده کنید. و اگر یک ویژگی سخت افزاری برای برنامه شما ضروری نیست، بهتر است در م،فست خود مشخص کنید که با استفاده از "required=false" نیازی به آن نیست.
![]() |
با میلیون ها کاربر صفحه نمایش بزرگتر ارتباط برقرار کنید
از آنجایی که علاقه مردم به رایانه های رومیزی، تبلت ها و تاشوها همچنان در حال افزایش است، ساختن این عوامل شکلی اهمیت بیشتری پیدا می کند. وارسی گفت،ای دیگر از Android Dev Summit 2022 و همچنین منابع در ChromeOS.dev و developer.android.com برای الهام بخشی بیشتر و روش های بهینه سازی برای نمایشگرهای بزرگتر. و فراموش نکنید برای خبرنامه ChromeOS ثبت نام کنید برای همگام شدن با آ،ین.
منبع: http://android-developers.googleblog.com/2022/12/tips-from-android-dev-summit-2022-،w-to-scale-made-for-moble-apps-chromeos.html