خرید نهال آلو قیمت فروش نهال آلو در اسفند ماه 1401 نهالستان رویال نهال | nahalfa

خرید نهال آلو قیمت فروش نهال آلو در اسفند ماه 1401 نهالستان رویال نهال | nahalfa

که زمان محصول دهی نهال آلو در گونه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی زمان برداشت آن ها از اردیبهشت تا اواخر https://nahalfa.com مهر می باشد. دسته ای از آلو ها از زمان نارس بودن نیز قابل خوردن هستند. پیش از انتخاب بهترین نهال آلو؛ بهتر است با این گیاه محبوب آشنا شویم. آلو یا آلوچه (Prunus subg. Prunus) نام گیاهی از سرده پرونوس است که در ایران به صورت درخت یا درختچه، ۴ گونه‌ی گیاهی از آن یافت می‌شود. البته نمونه‌ های اصلاح شده نیز رواج بسیاری دارد. میوه خوراکی این گیاه بسیار محبوب بوده و به صورت خام و پخته مصرف می‌شود.

  • برای آبیاری این نهال های آلو مناسب است که هفته ای یک بار به آنها یک لیتر آب بدهید.
  • نهال آلو بلک استار باید هر 10 روز یکبار آبیاری شود.
  • میوه این نوع نهال گوشتی به رنگ بنفش سیر میباشد که بسیار شیرین است.
  • میوه آن بزرگ و با کیفیت است و طعم ملاس شیرین و ترش دارد.

برای کمک به پرورش یک درخت آلو سالم، اگر دوست داشته باشید هنگام کاشت می توانید برخی از قارچ های میکوریزا را در گودال و کنار ریشه نهال آلو بیافزایید. نهال آلو قطره طلا نهال آلو طلایی یکی از معروف ترین نهال های آلو قطره طلا است. این نهال تنه ای نسبتا محکم و مقاوم دارد که می‌تواند در برابر سرمای شدید استقامت بالایی از خود نشان دهد.بسیاری از … سم پاشی در واقع عملیاتی است برای پیشگیری از بیماری‌ها یا درمان بیماری‌ها درختان البته ناگفته نماند که سم به طور حتمی درختان را ایمن نمی‌سازد اما در ایمن سازی آن‌ها کمک قابل توجهی خواهد کرد.

خرید نهال آلو آنجلا:

شخم زدن خاک باغ آلو جهت پرورش درختان میوه، بایستی به عمق حداقل ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر انجام گیرد. بهترین زمان برای کاشت نهال آلو و همه درختان برگریز ، زمانی است که گیاهان هنوز در حالت خواب نیستند. از پاییز تا مارس قبل از بیدار شدن جوانه ها. هنگامی که درختان از نهالستان به باغ منتقل می شوند ، از چوب مرطوب و مواد دیگر برای پوشاندن ریشه استفاده کنید تا از خشک شدن ریشه جلوگیری شود. عمق گودال کاشت باید برابر با عمق گودال کاشت در نهالستان باشد. اگر اقدامات لازم برای آماده سازی زمین انجام نشود ، طول و عرض گودال باید 1 در 1 و عمق آن 80 سانتی متر باشد.

نحوه خرید نهال آلو چگونه است؟

درخت آلو باردهی خود را از سال دوم شروع می‌کند و در سن 5 سالگی به بیشترین تولید خود می‌رسد. درخت آلو به طور متوسط می‌تواند در هکتار 10 تن باردهی داشته باشد البته این میزان باردهی بستگی به نوع رقم و رسیدگی به درخت متغییر است هرچه خاک بستر کاشت نهال غنی باشد و میزان ابیاری ،کوددهی ، هرس به موقع انجام شود شاهد باردهی دو چندان نهال الو خواهید بود . درخت آلو جز اولین درخت می‌باشد در فصل بهار گل می‌دهد و این عمل ممکن است باعث سرمازدگی شکوفه‌ها و پژمردگی آن شود اگر ارقام دیر گل در مناطق سردسیر کشت شود دچار سرمازدگی بهاره نخواهند شد. آلو تخم مرغ لواسان یکی از ارقام نهال آلو سیاه است. این نهال عمدتا در منطقه لواسانات رشد می کند.

نکات کاشت نهال آلو

بیشتر پرورش‌دهندگان از روش‌های پیوند برای کاشت استفاده می‌کنند، در روش پیوند ابتدا بذر زردآلو تلخ کاشت شده و بعد از اینکه به نهال یکساله تبدیل که شد، روی پایه زردآلو تلخ ارقام مختلف نهال زردآلو پیوند زده می‌شود، یکسال بعد از پیوند نهال آماده کاشت خواهد بود. در صورتی که نهال آلو مد نظر خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی تهیه می‌کنید باید بدانید که از نشانه‌های سالم بودن یک نهال، دارا بودن شناسنامه و یا همان گواهی سلامت نهال است که نشان دهنده آن است که این نهال در نهالستان‌های تحت نظر جهاد کشاورزی تولید شده است. در مرحله دوم بهتر است بپردازید به شناسایی و یافتن گونه‌های سازگار و پر بازده نهال آلو با اقلیم آب و هوایی منطقه خود.