
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
Android XR برای زنده ماندن باید از Wear OS تقلید کند
Wear OS Weekly
ستون هفتگی جدید من بر وضعیت Wear OS تمرکز دارد، از پیشرفت ها و به روزرس، های جدید گرفته تا آ،ین برنامه ها و ویژگی هایی که می خواهیم برجسته کنیم.
گوگل یک ا،یستم جانبی اندروید بسیار موفقی دارد که با سخت افزار سامسونگ و سیلی، کوالکام توسعه یافته است و بر سخت افزار کم مصرف، بینش هوش مصنوعی و نسخه های قابل حمل برنامه های محبوب اندروید متکی است.
من در مورد Android XR صحبت نمی کنم، پلتفرم جدید گوگل برای هدست و عینک که با هدست سامسونگ و تراشه اسنپدراگون در سال 2025 عرضه می شود. موفقیت آن هنوز تضمین نشده است. منظورم Wear OS، پلتفرم ساعت هوشمند ابداع شده ای است که سامسونگ در سال 2021 از حد متوسط \u200b\u200bنجات داد. و اگر گوگل آ،ین تلاش برای یک پلتفرم واقعیت توسعه یافته باقی می ماند، آن را با تقلید از مسیر موفقیت Wear OS انجام می دهد.
هر پروژه گوگل این شانس را دارد که در اولین نشانه عدم سودآوری از بین برود. را گورستان گوگل پر از پروژه های امیدوارکننده ای است که من هنوز از آنها تلخ هستم، مانند مرگ زودرس استادیا. برخی از همکاران از نمونه های اولیه (که گفته می شود) لغو شده Pixel Tablet 2 ناامید هستند، در حالی که من از مرگ آهسته Fitbit ناراحت هستم. سخت افزار، حتی اگر نرم افزار در ساعت های پی،ل گیر کرده باشد.
بیشترین ارتباط در اینجا: Google Daydream، Google Cardboard و Google Gl، سنگ قبرهای خاص خود را دارند. همین امر در مورد پروژه Focals AR که Google ،یداری و تعطیل کرد، و همچنین پروژه های مرتبط با واقعیت مجازی مانند VR180 Creator، Tour Creator، Google Jump و SoundStage نیز صدق می کند.
آیا اندروید XR سرنوشت دیگری خواهد داشت؟ با وجود شواهد تاریخی، دلایلی برای خوش بینی وجود دارد. همه اینها به وفاداری و احترام Google به سامسونگ و تجربه آن در یافتن تعادل من، برای فناوری پوشیدنی بین هوشمندی، راحتی و کارایی مربوط می شود.
Android XR با چالش های بسیار مشابه Wear OS روبرو خواهد شد
ساعت های هوشمند یک دهه است که وجود دارند، اما مشکلات آنها تغییر نکرده است. بیشتر آنها نمی توانند بیش از یک یا دو روز دوام بیاورند زیرا برندها از ارتقای بهره وری سالانه برای بسته بندی ویژگی های جدید و سرگرم نگه داشتن ،یداران جدید استفاده می کنند. نمایشگرهای کوچک جذابیت استفاده از برنامه ها را نسبت به گوشی ها کمتر می کنند و دستورات دستیار هوش مصنوعی محدود هستند مگر اینکه داده ها را از تلفن شما بیرون بکشند (که زمان می برد).
هدست های XR، عینک های AR و عینک های هوشمند همگی مشکلات مشابهی دارند که «پوشیدن پذیر» هستند که اندروید XR باید آنها را حل کند.
بیایید با عمر باتری شروع کنیم. ا،ر هدست ها و عینک ها نمی توانند این مشکل قابل حمل را حل کنند، بنابراین آنها را به رایانه شخصی، کنسول یا پوک متصل می کنند، که خیلی راحت یا طبیعی نیست. متا کوئست استثنای محبوب است، اما چند هدست آ، آن همگی عمر باتری 2 ساعته کمتری دارند زیرا باید گرافیک بهتر در نسل جدید را به طول عمر ترجیح می دادند.
و این با یک پوند پ،تیک برای کار است. پیدا ، جایی برای فشردن باتری در قاب عینکی شیک که افراد در فضای باز بدون خجالت از آن استفاده می کنند، یک چالش است.
به همین دلیل است که عینک های Ray-Ban Meta چهار ساعت بدون هیچ گونه فناوری نمایشگر دوام می آورند و بیشتر نمونه های اولیه عینک های AR یا از سیم استفاده می کنند یا کمتر از یک ساعت دوام می آورند. متا می گوید که عینک های ضخیم Orion آن در سال 2027 دارای عمر باتری تمام روز خواهند بود و باتری بی سیم برای کنترل برق خواهد داشت، اما ما منتظر خواهیم بود تا در عمل آن را ببینیم، و آنها در مرز توانایی «،یب» هستند. در" به ،وان عینک معمولی.
گوگل می تواند نمونه های اولیه اندروید XR شیک را مانند ع، بالا نشان دهد، اما آیا واقعاً (یا سامسونگ) می تواند جمینی تمام روز را در چیزی به این لاغر ارائه دهد؟ این چالش اولیه است، و یکی از ساعت های هوشمند اولیه است که با طراحی های حجیم و تکنیکی یا ارزان قیمت و طول عمر ضعیف خود با آن دست و پنجه نرم می ،د.
سپس وجود دارد هدف از این دستگاه ها یک هدست بهره وری XR مانند Project Moohan (یا Apple Vision Pro) قرار است جایگزین یا مکمل لپ تاپ شما به ،وان یک نمایشگر توسعه یافته شود، در حالی که عینک های هوشمند/AR قرار است بینش هوش مصنوعی و عکاسی را با گوشی در جیب به شما ارائه دهند. آنها طراحی شده اند تا شما را متقاعد کنند که تنظیمات کاری فعلی یا استفاده از تلفن شما به اندازه کافی خوب نیست، و این یک نوار بلند برای پاک ، با فناوری گران قیمت نسل اول است.
ساعت های هوشمند بسیار محبوب شده اند، اما مدل های اولیه مانند Galaxy Gear اصلی، کمبود داشتند، شبیه سازی های مینیاتوری از تلفن ها با برنامه های نامرغوب و صفحه نمایش های کوچک. افراد غیرتکنولوژیکی نمی دانستند که چرا با زندگی روزمره شان مرتبط هستند، و حتی در حال حاضر، مردم ساعت ها را به خاطر اعلان ها و ابزارهای تن، اندام خود دوست دارند، اما بسیاری از مردم زحمت استفاده از ساعت واقعی را ندارند. برنامه ها وقتی گوشی آنها همانجاست
"هدف" اندروید XR می تواند هوش مصنوعی Gemini باشد. اگر عینک های هوشمند بتوانند از حسگرها برای پاسخ دادن به محیط اطرافتان استفاده کنند و مکالمه ای را در زمان واقعی درباره آنچه می بینید و می شنوید برگزار کنند، این امر برای طیف گسترده ای از مصرف کنندگان، به ویژه نسل های جوان تری که با هوش مصنوعی به ،وان منبع اصلی دانش رشد می کنند، جذابیت فوری خواهد داشت.
سوال این است که آیا گوگل و سامسونگ می توانند هوش مصنوعی Gemini را در یک فرم فشرده با توکن های کافی برای پاسخ های هوشمند ارائه کنند، بدون اینکه عمر باتری را از بین ببرند. احتمالاً، تلفن اندرویدی شما می تواند فشار اصلی پردازنده را تحمل کند، اما عینک همچنان باید اطلاعات چندوجهی لازم برای ارائه پاسخ های هوشمند را پردازش کند و این می تواند به م،ای تاخیر قابل توجه (و آزاردهنده) باشد.
گوگل و سامسونگ هستند هنوز تلاش برای کشف معا، کارایی ساعت های Wear OS، اما قطعاً بهبود یافته اند. اگر بخواهند موفق شوند، باید این تخصص را به محصولات اولیه اندروید XR منتقل کنند.
پروژه موهان اندروید XR را می سازد یا ،اب می کند
سامسونگ و Oculus در روزهای اولیه دومی همکاری نزدیک داشتند. نتیجه Gear VR مجهز به گوشی Galaxy با نرم افزار Oculus بود. سامسونگ حتی یک استودیوی فیلم VR را در همان زمان تأسیس کرد. اما وقتی Oculus (آزمایشگاه های واقعیت متا) به هدست های همه کاره خود مانند Oculus Go و Quest متمرکز شد و سامسونگ اجازه داد برنامه های VR خود را از بین ببرند، این همکاری ناکام ماند.
من گمان می کنم که جاه طلبی های مجازی سامسونگ به محض شنیدن در مورد Apple Vision Pro کاملاً دوباره متولد شد، اما اگر جاه طلبی های متاورس زاکربرگ نبود، سامسونگ ممکن بود در فضای واقعیت مجازی باقی بماند. یا می توانست آن را رها کند، مانند زم، که گوگل متوجه شد VR آنطور که انتظار می رفت سودآور نخواهد بود. گفتنش سخته
Project Moohan، هدست 2025 با تراشه Snapdragon XR2 Plus Gen 2 و سیستم عامل گوگل، احتمالاً احساس می کند که فرصت از دست رفته را برای مدیران سامسونگ جبران می کند. با این حال، موفقیت آن به چند عامل مانند قیمت، راحتی، بازی و مخاطب بستگی دارد.
هدست های متا کوئست به دلیل دسترسی بی سیم، مقرون به صرفه بودن و به روز رس، های مداوم تیم Reality Labs بهترین هدست های واقعیت مجازی هستند. متا ابتکارات خاصی مانند Oculus Publi،ng و انتشار Ignite که منابع متا را با توسعه دهندگان بازی های کوچکتر به اشتراک می گذارند. ا،ر طرفداران واقعیت مجازی در چند سال گذشته کتابخانه های خود را در Quest ایجاد کرده اند.
سامسونگ و گوگل به ما گفتند که قصد دارند بازی را به نقطه کانونی اصلی اندروید XR تبدیل کنند و از موضع صرفا بهره وری اپل اجتناب کنند. اما جذب گیمرهای VR به یک پلتفرم جدید می تواند یک نبرد سخت باشد، مگر اینکه انحصاری ها و سرمایه گذاری ها را ببینند. PSVR 2 که عمدتاً رها شده است، گواه آن است.
در بخش بهره وری، سامسونگ قیمت اپل ویژن پرو را با قیمت 3500 دلار کاهش خواهد داد. من نمی توانم هزینه پروژه Moohan را تصور کنم نصف که مطمئناً برنامه های بهره وری مانند Google Drive، Gmail، و Adobe CC برای جلب توجه خواهد داشت. سوال من این است که آیا تعداد زیادی از گرافیست ها و سایر خلاقان وجود دارند که مایل به استفاده از هدست واقعیت مجازی به ،وان جایگزین لپ تاپ برای ساعت ها در روز هستند که این کار را انجام نداده اند. در حال حاضر ویژن پرو ،ید.
اگر سامسونگ بتواند جایگاه XR را بین متا و اپل کشف کند، باید بگویم بازار برای رقابت بیشتر آماده است. با این حال، مثال متا، که علیرغم فروش زیاد، میلیاردها دلار در سال در آزمایشگاه های واقعیت ضرر می کند، من را به این فکر می اندازد که آیا سامسونگ راضی خواهد بود؟ هر چه باشد موهان می فروشد.
کلید صبر است
تا زم، که سامسونگ سرمایه گذاری کند، گوگل اندروید XR را از بین نخواهد برد. در واقع، ممکن است که گوگل چیز خوبی باشد نیست فروش سخت افزار XR به زودی. گوگل نمی تواند به همین راحتی و بدون اینکه به نظر شرکای اصلی پوسته پوسته به نظر برسد، زودتر از موعد آن را قطع کند، و سامسونگ برای گسترش سخت افزار XR در جایی که دستگاه های پی،ل نمی فروشند، دسترسی جه، دارد.
اگر سامسونگ تسلیم شود، نمی توانم تصور کنم که گوگل برای مدت طول، در اطراف بماند. این روزها شرکت های فناوری تماماً به دنبال کارآیی و حدا،ر ، سود برای سهامداران هستند و گوگل و سامسونگ باید سالی چهار بار زیان XR را توجیه کنند تا زم، که نتیجه آن را جبران کند.
وقتی ویدیوهای مفهومی برای هولوگرام های Google Maps، ترجمه متنی بلادرنگ، فیلم های سه بعدی و غیره می بینید، مطمئناً Android XR امیدوارکننده به نظر می رسد. اما چه در مورد هدست، عینک، ساعت یا حتی حلقه های هوشمند صحبت کنیم، همه پوشیدنی ها باید تعادلی بین سبک، راحتی، عمر باتری و کنترل های یکپارچه ایجاد کنند. سامسونگ استعداد و پشتیب، گوگل را دارد تا بتواند این کار را انجام دهد، اما ممکن است چند نسل طول بکشد.
آیا گوگل و سامسونگ حوصله تکرار و یافتن مخاطبان خود را خواهند داشت، همانطور که در مورد ساعت های هوشمند انجام دادند؟ زمان نشان خواهد داد!
منبع: https://www.androidcentral.com/wearables/android-xr-will-need-to-emulate-wear-os-to-succeed