Waymo سفرهای بدون راننده را برای همه در لس آنجلس باز می کند


استقبال از یک رباتا،ی Waymo در لس آنجلس ساده تر شده است. روز سه‌شنبه، این شرکت خودران لیست انتظار خود را برای این منطقه لغو کرد و برای هر ،ی که آن را داشته باشد، سواری را باز کرد برنامه Waymo One.

اکنون، هر مسافر علاقه‌مندی می‌تواند به صورت 24 ساعته در یک Waymo بپرد و تقریباً از آن عبور کند 80 مایل مربع از شهرستان لس آنجلس، از جمله سانتا مونیکا، بورلی هی، و مرکز شهر لس آنجلس – با برنامه هایی برای گسترش به زودی در مناطق بیشتری. به گفته این شرکت، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که Waymo در اوایل سال جاری فعالیت‌های تجاری خود را در لس آنجلس آغاز کرد و به گفته این شرکت، نزدیک به 300000 نفر به لیست انتظار برای سوار شدن پیوستند. اکنون، می‌تو،د به سادگی برنامه Waymo One را دانلود کنید، مقصد خود را قرار دهید و بروید.

Waymo که متعلق به شرکت مادر گوگل آلفابت است، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود را در سراسر ایالات متحده گسترش داده است. در ماه ژوئن، به طور مشابه لیست انتظار خود را در سانفرانسیسکو حذف کرد. و در ماه اکتبر، شروع به باز ، وسایل سواری برای افرادی که در لیست علاقه مندی خود در آستین، تگزاس بودند، کرد. Waymo قصد دارد رباتا،ی خود را در آستین و آتلانتا از طریق برنامه Uber در سال 2025 در دسترس قرار دهد. در مترو فونی،، سواران عمومی می توانند از طریق برنامه Waymo One از Waymo استقبال کنند. یا اوبر.

Waymo همچنین در حال آزمایش سواری خودران در بزرگراه‌های فینی، است. در یک ویدیوی اختصاصی که در ماه مه با CNET به اشتراک گذاشته شد، این شرکت وسایل نقلیه خود را نشان داد که در رمپ و خارج از سطح شیب دار حرکت می کنند و بدون راننده پشت فرمان، مسیر را تغییر می دهند.

این شرکت از جگوار I-Pace تمام الکتریکی برای اجرای خدمات سواری خود استفاده می کند. اما در ماه اکتبر، شراکت با هیوندای را برای ادغام نسل بعدی Driver خود در خودروی تمام الکتریکی Ioniq 5 SUV اعلام کرد. پست وبلاگ، “به مرور زمان به ناوگان Waymo One اضافه خواهد شد.” این شرکت ها می گویند که آزمایش با این وسایل نقلیه تا اوا، سال 2025 آغاز می شود و “در سال های آینده” در دسترس قرار می گیرد.

این را تماشا کنید: آزمایش ویژگی ،وج ایمن Waymo در یک تا،ی خودران

من به طور منظم با سرویس سواری Waymo در سانفرانسیسکو کار می کنم و می توانم تأیید کنم که، در حالی که چند لحظه اول ممکن است کمی آزاردهنده باشد (دیدن چرخش چرخ به خودی خود طبیعی نیست)، من به سرعت تنظیم کردم و احساس کردم دقیقا سواری معمولی هزینه و زمان انتظار بسته به زمان روز و مکان متفاوت است، اما در تجربه من، قیمت‌ها با آنچه که با Uber یا Lyft می‌پردازید قابل مقایسه است (اگرچه آنها گاهی اوقات کمی بالاتر می‌روند).

اکنون، در سانفرانسیسکو، ربات‌ا،ی‌های Waymo جاده را با کودک جدید در بلوک به اشتراک می‌گذارند: Zoox. شرکت خودران که متعلق به آمازون است، ناوگان رباتا،ی های “هدفمند” خود را بدون فرمان، پدال یا صندلی راننده در محله SoMa سانفرانسیسکو و همچنین نوار ، وگاس مستقر می کند. وسایل نقلیه Zoox هنوز برای مسافران عمومی باز نشده است، اما این شرکت می گوید که قصد دارد این کار را انجام دهد به صورت تجاری در سال 2025 عرضه می شود در وگاس

راه اندازی این رباتا،ی ها همیشه روان نبوده است. وسایل نقلیه Waymo در تعداد انگشت شماری از برخوردهای پرحجم، از جمله یکی با دوچرخه سوار در سانفرانسیسکو و دیگری با یک وانت یدک‌کش شده در فینی،. شرکت نرم افزار خود را فراخو، و به روز رس، کرد برای رسیدگی به موضوع و در ماه مه، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تحقیقاتی را در مورد Waymo و Zoox برای حوادثی که در آن خودروهای شرکت رفتار نامنظم داشتند، آغاز کرد. که شامل برخورد وایمو با خودروهای پارک شده، و ترمز ناگه، در ناوگان آزمایشی Zooxبر اساس NHTSA.

کروز متعلق به جنرال موتورز، که همچنین خدمات حمل و نقل سواری را در سانفرانسیسکو انجام می داد، به دلیل نگر، های ایمنی با واکنش های مشابهی روبرو شد و به حالت تعلیق در آمده است در کالیفرنیا سال گذشته پس از برخورد یکی از خودروهای بدون راننده با یک عابر پیاده در حال پیاده روی. کروز از آن زمان فعالیت خود را از سر گرفته است سواری های دستی و تحت نظارت در شهرهای خاص در مواجهه با موانع نظارتی و سوالات در مورد قابلیت های بدون راننده، وایمو، Zoox و کروز همه گزارش‌هایی در مورد ایمنی وسایل نقلیه و فناوری‌های مربوطه خود منتشر کرده‌اند.

همچنین ببینید: Waymo با هیوندای برای سواری‌های آینده همکاری می‌کند: همه چیز درباره خدمات روبوتا،ی رو به رشد باید بد،د




منبع: https://www.cnet.com/roads،w/news/waymo-opens-up-driverless-rides-to-everyone-in-los-angeles/#ftag=CAD-01-10aai3d