آشنایی کامل با شیر گیوتینی شیر گیوتینی چیست؟ by elham keshavarz | کسری ساران

آشنایی کامل با شیر گیوتینی شیر گیوتینی چیست؟ by elham keshavarz | کسری ساران

تمامی محصولات تولیدی پلی صنعت پارس با رعایت های استانداردهای موجود در این صنعت ساخت و تولید شده است . علاوه بر کیفیت بالای محصولات در بین رقبا قیمت پایینتر و به صرفه تری دارا می باشد. شرکت فرایند بهداشت وطن با بیش از چهل سال سابقه در تامین، تجهیز و فروش قطعات صنعتی فعال می‌باشد. کادر فنی مهندسی مجموعه با بیش از چهار دهه تجربه و دانش فنی مفتخر به ارایه بهترین خدمات و رفع نیاز صنایع سبک و سنگین در اسرع وقت می‌باشد.

  • این شیرها تا دمای حداکثر 250 درجه سانتی گراد عملکرد مطلوبی دارند و تحمل هرگونه انبساط حرارتی را دارند.
  • بنابراین به دلیل ایجاد این نوع عملکرد، می توان از شیر گیوتین حتی برای کنترل سیالات جامد یا گل مانند استفاده کرد.
  • شیر چاقویی پنوماتیک استیل و شیر چاقویی پنوماتیک چدنی یکی بیشترین مونتاژ از بین سایر مدل های این محصول را دارد و برای کاربری های مختلف مانند صنایع غذایی و دارویی و کاغذ سازی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شیر چاقویی از بدنه و دیسک و سیت و سیت رینگ و استم وعملگر و پکینگ و اورینگ و مهره تشکیل شده است و با توجه به فشار کاری و درجه حرارت و نوع سیال جنس این اجزا متفاوت می باشد.

بطور مثال بعضي از انواع خاص آن  شيرهاي تا محدوده دمايي 73- تا 260 درجه سانتی گراد و فشار 22 بار را تحمل مي‌كنند. برای باز و بسته کردن این شیر می توان از حالت های دستی و اتوماتیک مانند پنوماتیکی استفاده کرد. شیر گیوتینی، به شیری گفته می‌شود که دارای یک تیغه عمودی در وسط باشد و به‌صورت تدریجی باز یا بسته ‌شود. شیرهای گیوتینی دارای بدنه‌ای از جنس چدن، فولاد و استیل، و تیغه‌ای از جنس استیل ضدزنگ هستند.

ترمومتر گاز اکچوئیتد ویکا مدل F73

در این مدل از شیرها بدنه با روش ریخته‌گری و از جنس‌های فولاد و چدن و استیل و آلومینیوم برنز در مدل‌های ویفری و لاگ یا همان دور سوراخ تولید می‌شوند و پس از قالب‌گیری و ذوب ریزی بدنه، عملیات حرارتی و تراشکاری و پرداخت‌کاری انجام می‌شود. از آنجا که باز و بسته شدن شیرهای پنوماتیک و هیدرولیک به صورت بادی است، برای مکانیزه کردن خطوط از انواع شیر پنومایک استفاده می شود. شیرهای گیوتینی جهت استفاده در خطوط انتقال سیال با گرانروی بالا (سیال های لجنی) و یا سیالاتی که دارای ذرات جامد می باشند مورد استفاده قرار میگیرند. شیر چاقویی پنوماتیک استیل و شیر چاقویی پنوماتیک چدنی یکی بیشترین مونتاژ از بین سایر مدل های این محصول را دارد و برای کاربری های مختلف مانند صنایع غذایی و دارویی و کاغذ سازی مورد استفاده قرار می گیرند. فروش این محصول در جنس های چدن و فولاد و استیل در مدل های لاگ و ویفری و با نوع عملگر دستی و پنوماتیک از سایز 2 اینچ تا 36 اینچ در کلاس 150 مطابق استاندارد ASME B16.5 و بر اساس استانداردEN1092 در PN10,PN16,PN6 عرضه می گردد.

شیر گیوتینی تمام استیل

شیر چاقویی تمام استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند و معمولا با عملگر پنوماتیک از همان گرید شیر مونتاژ و استفاده می شود. شیر گیوتینی استیل به طور ايده‌آل جهت كار با جريان هاي لجني و سيالاتي كه مقادير زيادي ذرات جامد حل شده دارند (رسوب) استفاده مي‌گردد. این شيرها در جاييكه خوردگي مطرح مي‌شود و يا تماس با سيال مشكلاتي براي سيستم بوجود مي‌آورد، استفاده مي‌گردد. اين نوع شيرها براي سرويسهاي باز و بسته كردن یا قطع و وصل جریان کاربرد خواهند داشت و کمتر برای مواردی که نیاز به تنظیم یا کنترل جریان میباشد استفاده میشوند. طراحي ساده اين شيرها باعث افت فشار كمي مي‌شود، بدنه اين شيرها نيز طوري  ساخته شده است كه دما فشار ريتينگ آن بالا باشد.

بنابراین، با توجه به ایجاد این نوع عملکرد، از شیر گیوتینی می‌توان حتی برای کنترل سیالات جامد یا گل مانند هم استفاده کرد. پیرو همین امر اغلب از این مدل از شیرها در ابتدای مخلوط کننده‌ها استفاده می‌شود. برای خرید و عقد قراردادههای مربوط به تامین اتصالات و شیرآلات صنعتی در صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی، نفت، گاز، پتروشیمی و تاسیسات با کارشناسان ما در حوزه فروش شیرهای چاقویی، شیرهای گیوتینی استیل و تمام استیل تماس گرفته و از آنها در خصوص خرید خود مشاوره بگیرید.