آیا تکنولوژی بد است یا من فقط در آن سن هستم؟


من در تمام عمرم، از هیجان زده شدن، یک آدم پرشور تکنولوژی بودم ساعت کاسیو با ماشین‌حساب‌های داخلی از کودکی تا ۱۲ سالی که به ،وان نویسنده فناوری برای CNET بودم. اما در سال گذشته همه چیز برای من شروع به تغییر کرده است و من در این فکر هستم: آیا فناوری تغییر کرده است یا من؟

اینطور نیست که من دیگر از فناوری خوشم نمی آید. این است که بسیاری از آن ابزارهایی که برای آسان‌تر ، و سرگرم‌کننده‌تر ، زندگی ما طراحی شده‌اند، در واقع آنطور که باید کار نمی‌کنند. به ،وان مثال، کنسول های بازی را در نظر بگیرید. من Xbox Series X وقتی کار می کند بسیار سرگرم کننده است. اما اغلب زم، که خودم را در حال و هوای فشار دادن دکمه‌ها می‌بینم و آن را روشن می‌کنم، با یک انتظار طول، مواجه می‌شوم، در حالی که به‌روزرس،‌های عظیم هم برای کنسول و هم برای هر بازی که می‌خواستم دانلود می‌شود.

زم، که در حین نصب به‌روزرس،‌ها یک قهوه درست می‌کردم و از پنجره به بیرون خیره می‌شدم، معمولاً تمایل به بازی را از دست داده‌ام و در نهایت کار دیگری انجام می‌دهم. همینطور برای PS5. آیا می د،د چه چیزی به به روز رس، 80 گیگابایتی نیاز ندارد؟ مجموعه دستمالی من.

ای، با، با کنتر،

اگر همه به روز رس، های مداوم نبود، خوب بود.

اندرو هویل / CNET

سپس هدفون‌های مختلف بلوتوث جدید وجود دارد که من استفاده می‌کنم — AirPods Pro 2، Anker Soundcore Liberty Air 2 Pro، OnePlus Buds Pro — که بیشتر اوقات خوب کار می کنند و هر چند وقت یکبار بدون هیچ دلیل قابل تشخیصی، یک هدفون تصمیم می گیرد وصل نشود و من باید کاری را که انجام می دهم متوقف کنم و کل مجموعه را دوباره جفت کنم.

صدا برای من در این سال بسیار مهم بوده است. بیشتر اوقات من Apple HomePod خود را دوست دارم. کیفیت صدا عالی است و AirPlay زم، که بخواهد به خوبی کار می کند. اما اغلب نمی‌خواهد و تصمیم می‌گیرد تا نیمه راه یک آهنگ را قطع کند. و وقتی می‌خواهم دوباره از طریق S،ify وصل شوم، دیگر نمی‌توانم HomePod خود را به ،وان یک گزینه ببینم.

من تجربیات مشابه متعددی با بلند،ای بلوتوث برندهای دیگر نیز داشته ام. و من را در مورد شکنندگی اتصالات بلوتوث داخل ماشین شروع نکنید که معمولاً هر بار که ماشین خود را خاموش می کنید وجود شما را کاملاً فراموش می کند.

یک دستگاه پخش وینیل و مجموعه ای از صفحات.

دستگاه ضبط من و پورتال های Tesseract روی صفحه گردان. مسائل بزرگ.

اندرو لان،ون/CNET

کریسمس گذشته برادرم یک دستگاه پخش وینیل به من هدیه داد. سپس فوراً مجموعه‌ای از آلبوم‌ها را از برخی از گروه‌های مورد علاقه‌ام از جمله Peripery، Incubus و Royal Blood برای خودم ،یدم. من صادقانه متوجه شدم که کل این تجربه چیزی شبیه به یک مکاشفه است.

من قصد ندارم در مورد “گرمی” یا “شخصیت” صدا از وینیل نظر بدهم، زیرا صادقانه بگویم تا زم، که “به اندازه کافی خوب” باشد، آنقدر اذیت نمی شوم. صرفاً گذاشتن یک رکورد و پخش واقعی آن، بدون نیاز به برقراری اتصالات بی سیم یا قطع ، اتصال به طور غیرقابل توضیح، تازه کننده است. ضبط را روی صفحه گردان می اندازم، سوزن را حرکت می دهم و فقط پخش می شود.

من همچنین متوجه شده ام که دوست دارم دوباره به آلبوم های کامل گوش دهم، به جای اینکه به سادگی چند آهنگ را به یک لیست پخش اضافه کنم یا تمام آهنگ های “دوست داشتم” خود را در آن پخش کنم. S،ify. بیرون رفتن به مغازه‌های ضبط برای یافتن هنرمندان خاصی که می‌خواهم، فرآیندی بسیار رضایت‌بخش‌تر از جستجوی ساده ورطه بی‌نهایت کاتالوگ S،ify است. شاید به جای اینکه بی‌وقفه نتفلی، را مرور کنم و تصمیم نگیرم چه چیزی را تماشا کنم، از بازگشت به دی‌وی‌دی‌ها نیز لذت ببرم. هرچند احتمالا نه.

شایان ذکر است که در ژانویه من 35 ساله می شوم. و کلیشه خاصی در مورد افرادی که به 30 سالگی رسیده اند و ناگهان شروع به ورود به وینیل می کنند وجود دارد. من یک عکاس حرفه ای هستم و، بله، حتی امسال هم شروع به عکاسی از فیلم کرده ام و از روشی که Canon R5 من فاقد آن است لذت می برم.

انصافاً، من همیشه کمی بزرگتر از سالهایم احساس می کردم. من حمام های حبابی را به کلوپ های شبانه ترجیح می دهم، از اواسط دهه بیستم شمع های معطر خانگی درست کرده ام و همیشه توانسته ام راحت ترین صندلی را در هر اتاق مشخصی تشخیص دهم.

شمع سازی: گرم شدن موم و گیاهان در قابلمه و در لیوان با فتیله

اسطوخودوس، روغن لیمو و رزماری تازه از باغ من. من می دانم چگونه یک شمع ل،تی خوب درست کنم.

اندرو لان،ون/CNET

پس من هستم؟ تازه به این سن رسیده ام؟ یا اینکه فناوری واقعاً آزاردهنده تر است؟ اتصالات قطع می‌شوند، به‌روزرس،‌ها و وصله‌های دائمی که نیاز به دانلود دارند، باگ‌های نرم‌افزاری روی تلفن‌ها که باعث راه‌اندازی مجدد می‌شوند، برنامه‌هایی که از کار می‌افتند، بازی‌هایی مانند سایبرپانک نیمه تمام منتشر شد با وعده رفع مشکلات بعدا. چه اتفاقی برای فناوری در حال کار افتاد؟ فقط کاری را که قرار است انجام دهید و تجربه رو، را که برای آن هزینه کرده ایم ارائه دهید؟

آیا من اشتباه می کنم که وقتی همه چیز کار نمی کند احساس ناامیدی می کنم؟ من عاشق تکنولوژی و هر چیزی هستم که به زندگی ما می آورد. من عاشق بازی هستم. من دوست دارم با خانواده ام تماس های زوم داشته باشم. من نمی‌خواهم به «زمان ساده‌تر» برگردم، زم، که «پیام‌رس، فوری» از طریق پست انجام می‌شد یا زم، که آ،ین بازی AAA توپ در یک فنجان بود. من فقط می خواهم همه چیز به درستی کار کند و این احساس را در من ایجاد نکند که در حال مبارزه با فناوری هستم که قرار است کمک کند.

حالا اگر ببخشید من با کاکائو داغ و پتو به صندلی راحتم برمی گردم.


منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/is-technology-bad-or-am-i-just-at-that-age/#ftag=CAD-01-10aai3d