آیا ساعت GPS شما می تواند شما را برای یک ماراتن آموزش دهد؟


garmin forerunner 955 solar vs coros pace 2

رایان هاینز / Android Aut،rity

چگونه می د،د که با یک دونده ماراتن صحبت می کنید؟ نگران نباش بهت میگن فقط شوخی، خوب، یک جوری شوخی. تعداد زیادی از دوندگان ماراتن با خوشحالی در مورد مسابقه خود صحبت می کنند، به خصوص در چند روز اول که از پاهای دردناک پرستاری می کنند. با این حال، هفته‌ها و ماه‌های تمرین همیشه به همان اندازه عشق را دریافت نمی‌کنند، حتی اگر به اندازه خود مسابقه مهم باشند.

بیایید در مورد آن هفته‌ها صحبت کنیم – مایل‌های صبح زود، دویدن‌های طول، یکشنبه، و بعدازظهرهایی که روی کاناپه در حال نقاهت بود. من پاییز امسال برای اولین بار ماراتن خود را آغاز کردم، اما نمی دانستم از کجا شروع کنم، بنابراین اجازه دادم ساعت دویدنم راهنمای من باشد. در اینجا آمده است که چگونه کوروس (و بعداً گارمین) من را از 26.2 مایل عبور دادند و برنامه‌های آموزشی در کجا کوتاه آمدند.

البته، من این درس ها را برای ماراتن به کار می برم، اما آنها بیشتر برای مسافت های کوتاه تر نیز صادق هستند. اگر به یک 5K، 10K یا حتی یک نیمه ماراتن توجه دارید، خوب است بد،د که شما – و ساعتتان – در حال ورود به چه چیزی هستید.

یک مرد، یک نقشه، یک ساعت

ماراتن coros pace 2 روی مچ دست

رایان هاینز / Android Aut،rity

شروع بلوک تمرینی ماراتن می تواند چالش برانگیز باشد. نه به این دلیل که چند هفته اول بسیار زیاد است، بلکه به این دلیل که راه های زیادی برای نزدیک شدن به آن وجود دارد. می‌تو،د رویکرد مولی سیدل را در پیش بگیرید – مسافت پیموده شده بالا، سرعت کمتر – یا با سرعت بیشتر به مسافت پیموده شده متوسط ​​بروید. برخی از افراد حتی یک رویکرد مسافت پیموده شده کم را در پیش می گیرند و تا چند هفته قبل از مسابقه به سختی یک دوی طول، 20 مایلی را پشت سر می گذارند. به ،وان اولین بار، مطمئن نبودم که کدام راه را بروم.

عامل تعیین کننده من، همانطور که معلوم شد، ساعت روی مچ دستم بود. من قبلاً بیشتر تابستان را با Coros Pace 2 سبک و ساده به ،وان همراه روزانه خود گذرانده بودم و از برخی برنامه های دیگر Coros برای مسافت های کوتاه تر استفاده می کردم. به نظر می رسید تصمیم ساده ای باشد که با چیزهایی که قبلاً می دانستم پیش بروم – بالا،ه، شما هرگز نمی خواهید چیز جدیدی در روز مسابقه اضافه کنید.

من قبلا یک خط دائمی برنزه کوروس دارم، چرا یک برنامه آموزشی برای توجیه آن اضافه نکنم؟

یکی دیگر از مزایای اعتماد به کوروس این است که بیش از یک طرح ماراتن برای بررسی وجود دارد. یک ساخت استاندارد 12 هفته ای و همچنین یک برنامه 8 هفته ای زیر 3:30 وجود دارد که با همکاری Stryd طراحی شده است. من طرح استاندارد را انتخاب کردم و به این فکر کردم که بهتر است انتظاراتم را برای ماراتن شماره یک خیلی زیاد نکنم. طرح استاندارد ماراتن کوروس شما را آماده می کند که بین چهار تا پنج بار در هفته بدوید، و من تصمیم گرفتم که این برنامه را به طور کامل دنبال کنم – نه یک بار تکرار یا کوتاه ، یک کیلومتر (بله، کوروس در ا،ر موارد بر حسب کیلومتر اندازه گیری می شود. برنامه های آن) در طول راه.

البته تقریباً هر شرکت بزرگ پوشیدنی برنامه آموزشی خود را ارائه می دهد. Garmin، Polar، و Nike Run Club هر کدام گزینه‌هایی با طول‌های مختلف دارند – برخی تا ۱۸ هفته تمرین. با این حال، جنبه‌هایی در هر یک وجود داشت که مرا بیشتر تشویق کرد که به کوروس بمانم. در مورد پولار، این واقعیت بود که همه دویدن‌ها بر اساس زمان هستند تا مبتنی بر مسافت. من به تمرین در تعداد مایل معینی در هفته عادت کرده ام و مطمئن نبودم که چقدر با رویکردی متفاوت سازگار شوم.

برای گارمین، برنامه های تمرینی کاملاً با اه، من مطابقت نداشت. این یک 20 دقیقه 5K و یک نیمه ماراتن 1:32 را به ،وان سریعترین زمان گل خود نشان می دهد که من قبلاً از هر دوی آنها پیشی گرفته ام. من قبلاً بین گارمین و کوروس نیز سوئیچ کرده‌ام و همیشه پرش نرمی نیست. اگر از 40 مایل دویدن در هفته در کوروس و هیچ کدام در گارمین به ع، آن بروید، گارمین به شما در مورد تلاش بیش از حد خود هشدار می دهد و دوره های استراحت طول، تر و تمرینات سبک تر را توصیه می کند تا زم، که با تن، اندام شما سازگار شود.

سپس، گزینه استفاده از ساعت هوشمند وجود دارد. قبلاً در مورد اینکه چقدر یک ساعت GPS را برای عمر باتری بهتر و انعطاف‌پذیری سیستم عامل آن ترجیح می‌دهم، نوشته‌ام، و هر دو نکته همچنان صادق هستند. آموزش برای ماراتن پاییزی به م،ای آموزش از طریق راه اندازی های تاشو سامسونگ، آ،ین نسخه آیفون و رویداد سالانه پی،ل گوگل است. قفل ، خودم در گل،ی واچ یا اپل واچ زندگی منتقد من را در حین پ، از اندروید به iOS و بازگشت دوباره پیچیده می کند، اما کوروس و گارمین چنین مشکلی ندارند.

بیشتر بد،د: بهترین برنامه های تن، اندام برای اندروید

هر چیزی جز یک دویدن آسان

ماراتن گارمین پیشرو با اپلیکیشن و عینک آفتابی

رایان هاینز / Android Aut،rity

خنده دار است که چگونه زندگی گاهی از هنر تقلید می کند. هم تمرین و هم ماراتن من به آرامی شروع شد و این تصور را به من داد که تا خط پایان حرکت می کنم. همه چیز در چند هفته اول به خوبی پیش رفت، بین دوهای سرعت، دوهای ریکاوری و دویدن طول، یکشنبه محبوب تغییر کرد. من به سرعت به این روال عادت کردم و هر روز صبح وقت خود را برای رسیدن به مایل ها در حین فکر ، به مسیر خود مسدود می کردم Android Aut،rity لیست برای انجام کار. خیلی زود، مسیرهای دویدن را داشتم، دقیقاً می دانستم کجا باید برای 10 مایل، 12 مایل بروم، و یک دویدن طول، قابل اطمینان را قفل کردم.

کنترل‌های Pace 2 پس از استفاده از آن در تمام تابستان، قبلاً در ذهن من سوخته بود، که به این م،ی بود که می‌توانستم روی مایل‌ها تمرکز کنم. من به جای زمان یا ضربان قلبم، خود را بر حسب کیلومتر و سرعت دویدن (بر حسب وات) تنظیم کردم. این ذهنیت به روز مسابقه منتقل شد، زم، که با یک کلیپ خوب شروع کردم و در نیمه اول مسابقه درست روی سرعت هدفم حرکت کردم.

سپس، چرخ ها جدا شدند. کوروس یک به‌روزرس، منتشر کرد که اساساً ساعت من را از برنامه تمرینی من جدا کرد، حتی اگر این دو هفته‌ها همگام‌سازی شده بودند. من می‌توانستم برنامه‌ام را در برنامه Coros ببینم، اما دیگر نمی‌توانستم با ساعت خود به تمرین بپرم. من همه چیز را امتحان کردم – جفت ، آن با یک تلفن جدید، همگام سازی مجدد طرح و حتی تنظیم مجدد خود ساعت. پس از تماس با تیم پشتیب، Coros، به من گفتند که هنوز حداقل چند هفته دیگر برای رفع مشکل باقی مانده است.

مسابقه من نیز چرخشی مشابه داشت. مایل 20 را زدم، و هر دو گوساله قفل شدند، و من را مجبور کرد در شش مایل آ، در یک مسیر سخت جدید حرکت کنم.

همه چیز سرگرم کننده و بازی است تا زم، که ساعت شما در نیمه راه یک چرخه ماراتن از برنامه تمرینی خود صرف نظر کند.

در این مرحله، برای پ، به یک برنامه آموزشی کاملاً جدید خیلی دیر بود، بنابراین مجبور شدم بداهه بداهه کنم. این همان چیزی است که یک ماراتن، یادگیری غلبه بر موانع است. من تصمیم گرفتم که زمان آن رسیده است که Pace 2 از مچ من خارج شود و بزرگتر و ماندگارتر Garmin Forerunner 955 Solar جای آن را گرفت. من مجبور بودم هر تمرین را به صورت دستی ایجاد کنم، از جمله گرم ،، خنک ،، و هر تکرار، اما نمی‌خواستم اجازه دهم که یک مشکل فنی به چرخه من پایان دهد.

متأسفانه، هیچ گزینه ای برای تعویض پاهایم در روز مسابقه وجود ندارد. امید زیادی به ادامه دویدن خارج از حرکات کششی و آسان گرفتن آن نداشتم، اما کافی نبود. تنها چیزی که باقی مانده بود این بود که تا پایان بازی حرکت کنم، زمان های گلم را از دست دادم اما در عرض چهار ساعت کم بود.

بیش از مایل ها

ماراتن پیشرو گارمین با مدال کوروس

رایان هاینز / Android Aut،rity

برنامه تمرینی من و مسابقه من آینه های کامل یکدیگر بودند – آینه های ش،ته اما با این وجود آینه ها. اکنون، با تأمل در مورد شباهت‌ها، حداقل چند درس را ارائه کرده‌ام. درس اصلی این است که هیچ برنامه ای، مهم نیست که چقدر خوب سازماندهی شده باشد، هرگز کامل نیست. تنظیم ساعت متفاوت در نیمه راه یک مانع بود، اما مق، با مادر طبیعت در یک صبح نامطلوب کاملاً متفاوت است.

برای یک صبح صاف پاییزی برنامه ریزی کرده بودم و در عوض با گرما و رطوبت بیدار شدم که کل زمین را ویران کرد. آچاری به تغذیه مسابقه ام انداخت که غلبه بر آن غیرممکن بود. من به لطف کوروس و گارمین برای مایل ها آماده بودم، اما بدن شما نیازهای متفاوتی برای دویدن در دمای 65 درجه فارنهایت نسبت به 51 درجه فارنهایت دارد. متأسفانه، هیچ یک از برنامه های تمرینی که من پیدا کردم، تأکید زیادی بر سوخت رس، برای مسابقه نداشت، و تمرکز انحصاری بر مسافت را انتخاب کرد. اگر گارمین یا کوروس فقط چند توصیه در هفته ارائه می‌،د، حتی نکاتی از پیش نوشته شده، کمک زیادی به دوندگان برای سازگاری با شرایط می‌کرد.

برنامه‌های مبتنی بر ساعت برای مسافت پیموده‌شده عالی هستند، اما دویدن ماراتن چیزهای بیشتری دارد.

ماهیت اصلی برنامه آموزشی ممکن است برای همه کارساز نباشد. مربیان حرفه ای می توانند با توانایی منحصر به فرد شما سازگار شوند، اما این شما هستید که هر تمرین را با هر یک از برنامه های آموزشی کوروس تنظیم کنید. گارمین چند گزینه تطبیقی ​​ارائه می دهد که مانند مربیان حرفه ای عمل می کنند، اما آنها محدودیت های خود را دارند. شما می تو،د یک ماراتن 5K، 10K یا نیمه ماراتن را انتخاب کنید، اما هیچ گزینه ای برای ماراتن وجود ندارد – سخت ترین مسابقه برای انطباق با آن.

از آن زمان، کوروس برای رفع اشکال خود راه اندازی کرده است، و Pace 2 من را با برنامه های آموزشی روزانه خود هماهنگ می کند. در نتیجه، به همه دلایلی که در وهله اول آن را انتخاب کردم، دقیقاً روی مچ دست من است – برنامه‌های تمرینی سریع‌تر، کنترل‌های ساده‌تر، و دیگر نیازی به انجام تمرین روی یک پلتفرم جدید هر روز.

در نهایت، من یاد گرفتم که شما نمی تو،د اجازه دهید ساعت GPS شما تنها راهنمای شما برای ماراتن باشد. برنامه های تمرینی گارمین و کوروس می توانند به شما در آماده شدن برای مسافت کمک کنند، اما شما به همان اندازه در رابطه با تغذیه و دانستن نحوه (و زمان) سوخت رس، به راهنمایی نیاز دارید. در حال حاضر، من چند هفته دویدن آسان می گذرانم، اما می دانم که ماراتن دوم من مطمئناً نرم تر از اولین ماراتن من پیش خواهد رفت.

فکر می کنید، آیا برنامه تمرینی ماراتن را به طور کامل دنبال می کنید؟ در مورد چیز کوتاهتر چطور؟

آیا به یک برنامه آموزشی مبتنی بر ساعت اعتماد دارید؟

2 رای

<،on type="،on" cl،="-_-Vj">

بله، برای هر فاصله ای

50%

<،on type="،on" cl،="-_-Vj">

بله، اما نه برای ماراتن

50%

<،on type="،on" cl،="-_-Vj">

خیر

0%

<،on type="،on" cl،="-_-vi -_-I -_-J">نظرات


منبع: https://www.androidaut،rity.com/garmin-coros-marat،n-training-plan-3240771/