ارسال اظهارنامه ارزش افزوده صفر تا صد | تکس مپ

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده صفر تا صد | تکس مپ

جهت استفاده از این سیستم شما باید در سیستم ثبت نام کد اقتصادی اطلاعات خود را وارد کرده و سپس اطلاعات کاربری خود را کتبی و در قالب نامه دریافت کرده باشید. جهت ورود به سیستم پرداخت الکترونیک مالیات شما نیاز به داشتن نام کاربری و کلمه عبور دارید. قبل از تایید نهایی، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم اخذ و به دقت بررسی فرمایید سپس اقدام به تایید نهایی نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود. شما می‌توانید اطلاعات چک خود را در سامانه مالیات بر ارزش افزوده evat.

  • قانون مالیات بر ارزش افزوده، از زمان شروع تولید تا زمان فروش کالا و افزایش ارزش محصول تعیین می‌شود.
  • اشخاص مشمول مالیات بر ارزش افزوده طی 8 مرحله توسط سازمان امور مالیاتی فراخوان شده‌اند.
  • دریافت گواهی نامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده از اول فروردین ماه ۱۳۹۴، صرفا از طریق سایت evat.ir امکان پذیر است.
  • بنابراین ضروری است مودیان نسبت به تکمیل ثبت نام، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام اقدام نمایند.
  • ارزش افزوده در اصلاح لغوی یعنی افزایش ارزش یک محصول از ابتدای تولید تا مرحله تکمیل .
  • کاربرانی که تا به حال این کار را انجام نداده اند، باید ابتدا از طریق سامانه ارزش افزوده ثبت نام خود را انجام دهند و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند.

با اجرایی شدن این قانون، همه شرکت‌ها موظف به صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مؤدیان هستند. اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده که در تاریخ 13 دی 1400 وارد فاز اجرایی شده است وابسته به راه اندازی سامانه مؤدیان بوده است. با راه اندازی این سامانه، تمامی صورتحساب های نوع اول که دریافت می‌کنید در اعتبار ارزش افزوده شما محاسبه خواهد شد. ثبت و تکمیل اظهارنامه ارزش افزوده، نیازمند ثبت نام مودیان مالیاتی ، در سایت سازمان امور مالیاتی کشور می باشد و پس از ثبت نام اظهارنامه ارزش افزوده سال ۱۴۰۲​و تکمیل اطلاعات ، می توان نسبت به ارسال آن،اقدام نمود . در ادامه با نحوهثبت ناماظهارنامه ارزش افزوده سال1402 و نحوه تکمیل ارسال ثبت نام آشنا خواهیم شد .

آشنایی با مفهوم مالیات بر ارزش افزوده

ویژگی مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سایر مالیات ها این موضوع می باشد که بر پایه مصرف وضع می گردد و طیف وسیعی از کالا و خدمات را دربر دارد. همچنین موجب شفاف سازی مبادلات و در نتیجه شناسایی بخش اقتصادی پنهان می شود. ۵- عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی به بعد حسب مورد، معادل پنجاه درصد (۵۰%) مالیات متعلق. ۱- عدم ثبت نام مؤدیان در مهلت مقرر معادل هفتاد وپنج درصد (۷۵%) مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نامه یا شناسایی حسب مورد.

دریافت تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان

در برخی مرورگرها، قسمت «مالیات متعلقه» و «عوارض متعلقه» و… به صورت خودکار تکمیل خواهد شد. ،کلیه اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی که به عرضه کالا یا ارائه خدمات مبادرت می ورزند و یا طی 8 مرحله فراخوان شده اند جهت ثبت نام در نظام ارزش افزوده، ملزم به ثبت نام، نگهداری حساب، تادیه مالیات و ارائه اظهارنامه می‌باشند. در ادامه نحوه ثبت نام اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده می بایست ، مطابق تصویر زیر ، باید سال عملکرد و دوره آن ، به صورت دقیق ، قید شده و پس از درج میزان سرمایه ثبت شده ، گزینه ورود ، انتخاب شود . به عنوان مثال ، اگر قصد دارید ، برای سال 1402 ، در دوره اول ( بهار ۱۴۰۲​ ) اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ، ثبت کنید ، باید در این قسمت ، آن را مشخص نمایید . اشخاص مشمول مالیات بر ارزش افزوده طی 8 مرحله توسط سازمان امور مالیاتی فراخوان شده‌اند. ماهیت مالیات بر ارزش افزوده در هنگام فروش کالا، بستانکار خواهد بود.

مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات غیر مستقیم است که بر خدمات، کالاهای داخلی و واردات کالا اعمال می شود. این مالیات به دلیل سادگی در پرداخت و مزایای دیگری از جمله درآمدزایی برای دولت ها مالیات رایجی شده است و البته میزان مالیات و زمان ارائه اظهارنامه در کشورهای مختلف، متفاوت است. پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات کامل تر در مورد اظهار نامه مالیاتی با مجله سپید ارقام، نمایندگی فروش انواع نرم افزارهای حسابداری همراه ما باشید. در این مرحله ، مشخصات کاربری مودی مالیاتی در قسمت سمت چپ صفحه نمایان می شود . در سالهای گذشته ثبت نام اظهارنامه مالیات ارزش افزوده، با تکمیل فرم های آماده اظهارنامه مالیاتی بصورت کاغذی، انجام میشد. در ادامۀ این بخش نحوۀ ثبت نام و تکمیل اظهارنامه مالیات ارزش افزوده سال 1402 را توضیح داده ایم.