اندروید 13 برای تلویزیون اکنون در دسترس است


ارسال شده توسط Wolfram Klein، مدیر محصول، سیستم عامل Android TVامروز ما جدیدترین نسخه را منتشر می کنیم سیستم عامل Android TV، اندروید 13 برای تلویزیون! این آ،ین نسخه، بهبودهای بیشتری را در عملکرد و دسترسی به ارمغان می آورد تا به توسعه دهندگان ما کمک کند تا برنامه های جذابی برای نسل بعدی تلویزیون ها بسازند.

در اینجا نگاهی به موارد جدید اندروید 13 برای تلویزیون می اندازیم.

عملکرد و کیفیت

Android 13 API های جدیدی را به صفحه نمایش بزرگ ارائه می کند که به توسعه دهندگان کمک می کند تا تجربیات با کیفیت بالا را برای کاربران در انواع مختلف دستگاه ارائه کنند.

  • بهبود در مدیر صدا API به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا پشتیب، از ویژگی های صوتی را برای دستگاه صوتی فعال پیش بینی کنند و بدون شروع پخش، فرمت بهینه را انتخاب کنند.
  • اکنون کاربران می توانند پیش فرض را تغییر دهند وضوح و نرخ تازه سازی در دستگاه های منبع HDMI پشتیب، شده برای تجربه پخش قابل اطمینان تر.
  • تغییرات وضعیت HDMI اکنون به نمایان شده است MediaSession چرخه حیات، به د،‌های تلویزیون و سایر دستگاه‌های منبع HDMI اجازه می‌دهد در واکنش به تغییرات حالت HDMI، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و محتوا را متوقف کنند.

دسترسی و کنترل های ورودی

اندروید 13 ویژگی های جدیدی را برای سازگاری بیشتر با تلویزیون به ارمغان می آورد.

  • این InputDevice API اکنون از طرح بندی های مختلف صفحه کلید پشتیب، می کند. توسعه‌دهندگان بازی همچنین می‌توانند کلیدها را با توجه به موقعیت فیزیکی خود برای پشتیب، از طرح‌بندی‌های مختلف صفحه‌کلیدهای فیزیکی ارجاع دهند.
  • API توضیحات صوتی جدید ایجاد شده در Accessibility Manager به برنامه شما امکان می دهد تنظیمات برگزیده توصیف صوتی جدید در سراسر سیستم را جستجو کند و به توسعه دهندگان کمک می کند تا توضیحات صوتی را مطابق با اولویت کاربر به طور خودکار ارائه دهند.

بررسی کنید سایت توسعه دهنده سیستم عامل Android TV برای جزئیات بیشتر در مورد ویژگی های حتی بیشتر که با Android 13 در تلویزیون ها ارائه می شود. نسخه جدید است در حال حاضر موجود است هم برای ADT-3 و هم برای شبیه‌ساز Android TV، و توسعه‌دهندگان می‌توانند روی رابط Google TV یا رابط استاندارد Android TV آزمایش کنند. مانند همیشه، ما از توسعه دهندگان خود برای پشتیب، مداوم از سیستم عامل Android TV سپاسگزاریم. ما نمی‌تو،م منتظر بم،م تا ببینیم چه تجربیات شگفت‌انگیز و خلاقانه‌ای برای صفحه نمایش بزرگ ایجاد خواهید کرد.


منبع: http://android-developers.googleblog.com/2022/12/android-13-for-android-tv-is-now-available.html