اگر به هر برنامه آیفون اجازه دسترسی به داده ها را بدهید، این کار را اشتباه انجام می دهید


هنگامی که برای اولین بار از یک برنامه آیفون استفاده می کنید، ممکن است از شما خواسته شود که برنامه را به سایر ویژگی های گوشی خود “اجازه دهید”. اجازه دادن به برنامه هایی مانند TikTok یا BeReal دسترسی به دوربین شما منطقی است، اما آیا همان برنامه ها نیاز به دسترسی به موقعیت مک، شما دارند؟ احتمالا نه.

لوگوی نکات فنی CNET

آن برنامه ها می توانند باشند به اشتراک گذاری داده های خود با بازاریابی دیجیتال و شرکت های فناوری تبلیغات بدون اطلاع شما. شرکت ها دوست دارند سیب و فیس بوک به دلیل سوء استفاده از داده های مشتری با شکایت و جریمه مواجه شده اند.

اگر به یک برنامه شخص ثالث آیفون مجوزهای خاصی داده اید، می تو،د هر زمان که بخواهید آنها را لغو کنید. در اینجا نحوه جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث به داده های خود آورده شده است.

نحوه تغییر مجوزهای برنامه شخص ثالث

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است مجوزها را تغییر دهید در iOS 16 به بعد:

1. ضربه زدن تنظیمات در آیفون شما

2. ضربه زدن حریم خصوصی و امنیت.

که در حریم خصوصی و امنیت می‌تو،د عملکردهایی مانند مخاطبین، ع،‌ها و دوربین را انتخاب کنید تا ببینید کدام برنامه‌های شخص ثالث برای دسترسی به این اطلاعات مجوز درخواست کرده‌اند. برای مثال، ضربه زدن روی مخاطبین ممکن است نشان دهد که یک برنامه یادداشت برداری به لیست مخاطبین شما دسترسی دارد. می‌تو،د روی نوار لغزنده کنار این برنامه‌ها ضربه بزنید تا دسترسی را متوقف کنید.

اطلاعات بیشتر در حریم خصوصی و امنیت

علاوه بر لغو مجوزهای برنامه در حریم خصوصی و امنیت، همچنین می تو،د برنامه هایی را که می توانند به داده های مکان شما دسترسی داشته باشند سفارشی کنید. اگر ضربه بزنید خدمات مکان یابی در نزدیکی بالای منو، می‌تو،د این سرویس‌ها را برای همه یا برخی از برنامه‌های تلفن خود روشن یا خاموش کنید. شما همچنین می تو،د ضربه بزنید اشتراک‌گذاری موقعیت مک، من منوی فعال یا غیرفعال ، Find My iP،ne و همچنین مخاطبینی که موقعیت مک، خود را به اشتراک می گذارید.

همچنین یک گزینه در وجود دارد حریم خصوصی و امنیت تماس گرفت تبلیغات اپل. برای مشاهده اطلاعات هدف‌یابی تبلیغات اپل، روی این ضربه بزنید و این تبلیغات شخصی‌شده را روشن یا خاموش کنید. سیب گفت که خاموش ، تبلیغات شخصی‌شده باعث می‌شود تبلیغاتی که در App Store، Apple News و Stocks می‌بینید کمتر مرتبط با شما باشند، اما ممکن است تعداد تبلیغاتی را که در آن برنامه‌ها می‌بینید کاهش ندهد.

گزارش حریم خصوصی برنامه در iOS 16

یک بازدید از اینستاگرام پس از روشن ، گزارش ها نشان داد که برنامه با چهار دامنه تماس گرفته است.

اسکرین شات توسط Zach McAuliffe/CNET

همچنین می تو،د روشن کنید گزارش حریم خصوصی برنامه از حریم خصوصی و امنیت منو. این گزارش نشان می‌دهد که برنامه‌ها چقدر به داده‌های شما دسترسی دارند. همچنین فعالیت شبکه هر برنامه و دامنه های وب که برنامه ها با آنها تماس دارند را نشان می دهد. برای روشن ، این گزارش‌ها، روی ضربه بزنید گزارش حریم خصوصی برنامه سپس ضربه بزنید گزارش حریم خصوصی برنامه را روشن کنید. در ابتدا هیچ اطلاعاتی نمی‌بینید، اما با استفاده از برنامه‌های خود، گزارش پر می‌شود. اکنون می‌تو،د ببینید کدام برنامه‌ها بیشتر داده‌های شما را به اشتراک می‌گذارند، و می‌تو،د اقداماتی را برای محدود ، میزان دسترسی آن برنامه‌ها به داده‌ها انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر، بررسی کنید چگونه از ردیابی برنامه های آیفون جلوگیری کنیم، چگونه از Sign In With Apple برای بهبود حریم خصوصی خود استفاده کنید و بهترین VPN های آیفون.


در حال پخش:
این را نگاه کن:

اپل iOS 16 و تعدادی از ویژگی های جدید آیفون را پیش نمایش می کند


6:22


منبع: https://www.cnet.com/tech/services-and-software/if-you-allow-every-ip،ne-app-data-access-youre-doing-it-wrong/#ftag=CAD-01-10aai3d