ایالات متحده قصد دارد 36 شرکت چینی را به لیست محدود اضافه کند


بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه توسط فایننشال تایمز منتشر شد، ،ت بایدن قصد دارد بر 36 شرکت چینی دیگر از جمله شرکت بزرگ تراشه‌ساز این کشور، فناوری‌های حافظه یانگ تسه، محدودیت‌های تجاری اعمال کند.

این فایننشال تایمز در این گزارش آمده است که این 36 شرکت “در اوایل این هفته” به فهرست نهادهای ایالات متحده اضافه خواهند شد. شرکت‌هایی که در فهرست نهاد قرار می‌گیرند، از انجام معاملات تجاری با تامین‌کنندگان آمریکایی منع می‌شوند، مگر اینکه مجوز صادرات ویژه‌ای را از و، بازرگ، ایالات متحده دریافت کنند.

این آ،ین تلاش ایالات متحده برای ممانعت از ،ید فناوری آمریکایی از جمله تراشه ها و قطعات توسط شرکت های چینی است که واشنگتن آن را تهدیدی برای امنیت ملی می داند. در ماه اکتبر، ،ت محدودیت‌های گسترده‌ای را برای صادرات نیمه‌رساناها به چین برای شرکت‌های آمریکایی و آن‌هایی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و از فناوری آمریکایی برای تولید چنین محصولاتی استفاده می‌کنند، اعلام کرد.

این فهرست موجودیت همان نامی است که ،ت ایالات متحده قبلاً به هواوی اختصاص داده بود. این امر در نهایت منجر به عواقب م،بی بر تجارت تلفن های هوشمند چینی شد و همچنین آن را مجبور به فروش برند فرعی Honor کرد.

یانگ تسه مموری که در ووهان مستقر است، به ،وان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در چین ظاهر شده است و طبق گزارش‌ها در حال مذاکره برای تامین اپل قبل از لغو مذاکرات در ماه اکتبر به دلیل فشار آمریکا بود. در اوایل سال جاری، فایننشال تایمز گزارش داد که به نظر می رسد حافظه یانگ تسه با تامین تراشه های حافظه هواوی برای گوشی های هوشمند خود، محدودیت های صادرات ایالات متحده را نقض کرده است.

حافظه یانگ تسه بلافاصله به درخواست CNET برای اظهار نظر پاسخ نداد.


منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/us-plans-to-add-36-،ese-companies-to-restricted-list/#ftag=CAD-01-10aai3d