بازی Handhelds امسال بازگشت. در اینجا به معنای آن برای بازی در سال 2023 است


با تشکر از نینتندو سوییچ، آیپد، گوشی، هدست های VR، و یک تن از دسته های بازی جدید، من دیگر زیاد روی تلویزیونم بازی نمی کنم. در واقع، به نظر می رسد که بازی در هر جای دیگری غیر از پانل بزرگی که روی دیوار من آویزان است، وجود دارد. البته، این مورد قبل از سال 2022 بوده است. اما به لطف ورود Steam Deck و دیگر سخت افزارهای دستی، به نظر می رسد بالا،ه چیزی در حال رخ دادن است که من سال ها منتظر آن بودم: فناوری بازی شروع به تبدیل شدن به سوییچ می کند. خواب دیدم که این اتفاق بیفتد در سال 2017.

دریچه عرشه بخار امسال بزرگ‌ترین محصول جدید دستی بود و محبوبیت آن از چند جهت برجسته است: به ،وان یک رایانه‌ی بازی، نشان می‌دهد که چگونه نرم‌افزار در نهایت شروع به انعطاف‌پذیری و موبایل‌تر شدن می‌کند، به گونه‌ای که بین صفحه‌نمایش‌ها می‌چرخد، به گونه‌ای که احساس می‌شد دیر شده است. اما همچنین، به‌،وان وسیله‌ای دیگر برای خدمات پخش بازی، نشان می‌دهد که چگونه فناوری بازی به روش‌های عجیب و غریب شروع به بازگشایی می‌کند.

نینتندو سوییچ همچنان یک کنسول قدیمی، اما قوی است. به لطف برنامه‌های استریم ابری و جعبه‌های کنترل‌کننده بازی عالی‌تر، به‌علاوه پیشرفت‌هایی که از سوی تولیدکنندگان تراشه‌های موبایل انجام شده، احساس می‌شود که بازی‌های موبایلی شروع به شتاب می‌کنند. مثل کوالکام و تبلت های بازی جدید مانند Razer Edge. به طور مشابه، لاجیتک G Cloud دستی، که اخیراً وارد بازار شده است، یکی دیگر از ویژگی های موبایل است: نوعی دستگاه تلفن همراه مبتنی بر اندروید، اما ساخته شده برای پخش جری، بازی.

و من حتی به مورد علاقه ام اشاره نکردم دستی های مستقل عجیب و غریب، جیب آنالوگ و Panic Playdate، که به من کمک کرد تا تعداد زیادی بازی قدیمی و تعداد زیادی از افراد تازه کار مستقل را دوباره کشف کنم.

آیا می‌تو،م هدست‌های واقعیت مجازی را نیز به ،وان هدست‌های دستی حساب کنیم؟ نه، واقعاً نه، اگرچه دستگاه‌های آینده مانند پورتال پیم، امک، را برای دستی و واقعیت مجازی به روش هایی که ممکن است فکرش را نمی کردید نشان دهید.

اینجاست که چرا همه چیز مهم است.

handheld-gaming-cnet-2021-switch-oled-vs-steam-deck-vs-panic-playdate-vs-،ogue-pocket-phirquoise-purple

Nintendo Switch، Panic Playdate، Analogue Pocket، Steam Deck: همگی نشانه‌هایی از تجدید حیات بازی هستند.

کامپوزیت توسط سارا تیو/CNET

Steam Deck: رایانه‌های شخصی را می‌توان هم‌اکنون دستی کرد

Steam Deck Valve این کار را انجام داد. سیستم بازی دستی سازگار با Steam قبل از راه‌اندازی رویایی غیرممکن به نظر می‌رسید، اما سخت‌افزار واقعاً بازی‌های PC را به خوبی اجرا می‌کند و ثابت کرده است که یکی از بزرگترین شگفتی‌های بازی امسال است.

انجام این کار توسط Valve نشان می‌دهد که سایر تولیدکنندگان چگونه می‌توانند به آن کمک کنند: در واقع، شرکت‌ها دوست دارند دل و Razer در حال حاضر، به یک م،ا، از طریق آزمایش‌های نمونه اولیه قبلی داشته‌اند. با این حال، Steam Deck زنده است و اکنون دلیلی وجود ندارد که تعداد بیشتری از آنها را تولید نکنید.

عملکردهای آسان خواب/بیداری Steam Deck و اتصال تلویزیون آن باعث می شود که مانند یک سوئیچ ماژولار احساس شود، حتی اگر کنتر،های آن جدا نشوند. این انعطاف پذیری سیستم عامل Steam Deck است که بسیار نویدبخش است. اجرای انواع بازی ها یا حتی برنامه ها و امکان پخش جری، بازی ها، امکاناتی را به آن می دهد که امیدوار بودیم نینتندو سوییچ روزی به دست آورد. پردازنده قدیمی‌تر سوییچ کاری را که می‌تواند انجام دهد محدود می‌کند، اما Steam Deck این ایده‌ها را پنج سال به جلو پیش می‌برد. واقعاً، ما قبلاً این را با تلفن‌هایی که در جیب‌هایمان به قدرتمندی لپ‌تاپ‌ها هستند می‌دانستیم، اما دستگاه‌های دستی بازی می‌توانند در عین اینکه ماشین‌های تمام عیار برای اتصال به دنیای چندپلتفرمی‌تر هستند، کارهای بیشتری انجام دهند.

من واقعاً کنجکاو هستم که Valve به کجا می رود: به ویژه، VR. Valve سال‌ها در VR فعال است و انتظار می‌رود که خودش را مستقل بسازد هدست واقعیت مجازی “Deckard”. در آینده ی نزدیک. آیا Steam Deck جدید می تواند سازگار باشد؟ به نظر بیش از حد محتمل است.

Lo،ech G Cloud روی میز چوبی با تصاویر کوچک Xbox Cloud Gaming روی صفحه نمایش

Lo،ech G Cloud بر استریم بازی تاکید دارد. دستی های بیشتر خواهد شد.

لوری گرونین/CNET

Stream Ma،es: بازی‌ها می‌توانند در هر مک، زندگی کنند

به یک م،ا، G Cloud دستی لاجیتک و تبلت Razer Edge اشتراکات زیادی دارند. CNET عاشق G Cloud نبود، اما ایده آن – تبلت اندرویدی با کنترل‌ها و قابلیت پخش بازی‌ها – مانند نسخه‌ای سفارشی از کاری است که می‌تو،د با یک گوشی یا تبلت و یک کنتر، بازی انجام دهید. Razer Edge شبیه یک نسخه پیشرفته‌تر از یک ایده مشابه است، با ساخت یک تبلت ماژولار با کنترل‌کننده‌ها در اطراف یک پردازنده کوالکام با قدرت بالاتر که می‌تواند بازی‌ها را بهتر اجرا کند و همچنین بازی‌ها را نیز پخش کند.

اینها هر دو مرا یاد وعده‌هایی می‌اندازند که Nvidia Shield داده بود، تبلتی که بسیار جلوتر از زمان خود بود و در سال 2014 شروع به پخش بازی‌ها کرد.

بالا،ه بازی های استریم چه در فضای ابری و چه به صورت محلی از کنسول گرفته تا گوشی های دستی به سن بلوغ رسیدند. ممکن است این کار را از قبل با تلفن یا تبلت خود انجام دهید. اما، بین ظهور کیس های کنتر، بازی بسیار خوب مانند ستون فقرات یک و رازر کیشی و این نوع دستگاه‌های مستقل خاص، به نظر می‌رسد گزینه‌های تلفن همراه می‌توانند در حال افزایش باشند.

کنسول های بازی دستی آنالوگ Pocket و Panic Playdate

جیب آنالوگ (سمت چپ) و Panic Playdate (راست). این گوشی‌های دستی باعث شد بازی‌های قدیمی و مستقل را در خارج از فروشگاه‌های برنامه سنتی دوباره کشف کنم.

اسکات استین / CNET

آنالوگ Pocket و Panic Playdate: Rise of the new indies

دستگاه دستی یکپارچهسازی با سیستمعامل نهایی آنالوگ، Pocket، و Playdate دیوانه وار Panic که دارای میل لنگ فعال است، قطعات سخت افزاری بسیار متفاوتی هستند. با این حال، هر دوی آنها به روند مشابهی در بازی اشاره می کنند. Pocket کارتریج‌های اصلی Game Boy، Game Boy Advance و حتی Sega Game Gear (با آداپتور) را اجرا می‌کند و می‌تواند هسته‌های سخت‌افزار مجازی را برای بازسازی سایر پلتفرم‌های بازی اجرا کند. Panic Playdate فصل خاص خود را از بازی‌های مستقل دارد که هفته‌ای یک‌بار از طریق Wi-Fi روی دستگاه پخش می‌شوند. با این حال، هر دو می توانند تلاش های مستقلی را که برای اجرا به طور خاص بر روی این سیستم ها انجام می شود، کنار بگذارند.

پورتال های بازی مانند itch.io به پربازدیدترین مکان من تبدیل شده اند، زیرا بررسی می کنم ببینم مردم چه بازی های آزمایشی را برای Pocket یا Playdate در دسترس قرار می دهند. طراحان بازی های مستقل تلاش های شگفت انگیزی را برای انواع پلتفرم ها ایجاد می کنند: برای آنها به Playdate یا Pocket نیاز ندارید. اما این سیستم‌ها مانند وسایل نقلیه‌ای هستند که آماده هستند تا تلاش‌های مستقل بیشتری را زنده کنند و هر دو احساس می‌کنند که کاملاً خارج از دنیای استودیوهای بزرگ بازی و سازندگان سخت‌افزار زندگی می‌کنند. شاید جایی برای آزمایش های بیشتر از این دست وجود داشته باشد.

Oculus Quest 2 VR

Quest 2 مستقل است. هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آینده احتمالاً با دستگاه‌های دستی همخو، بیشتری خواهند داشت.

جیمز مارتین / CNET

آیا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می توانند دریچه ای به سوی موارد بیشتری باشند؟

پورتال Pimax که به زودی وارد می شود، نشانه ای کنجکاو از نحوه ادغام فناوری است. Pimax، سازنده هدست‌های واقعیت مجازی، در حال ساخت یک هدست بازی اندرویدی شبیه به سوییچ است که می‌تواند به یک هدست واقعیت مجازی متصل شود و به یکباره به یک سیستم واقعیت مجازی دستی و مستقل تبدیل شود. این بازگشتی به مفاهیم “عینک واقعیت مجازی” سخت افزارهای اولیه مبتنی بر تلفن مانند Samsung Gear VR و Google’s Daydream است، اما در قالبی بسیار بهینه تر و پیشرفته تر. من هنوز پورتال را امتحان نکرده ام، اما واقعا کنجکاو هستم. این ایده ای است که می توانم شرکت های بیشتری را ببینم که آن را امتحان می کنند، به خصوص اگر بهتر از عینک های قدیمی تلفن با حرکت محدود کار کند.

بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی و عینک‌های واقعیت افزوده آینده، با تلفن‌ها و پردازنده‌های کوچک‌تر شبیه به پوک شروع به اتصال خواهند کرد: Magic Leap 2 به این روش ساخته شده است و موج بعدی عینک‌های AR کوالکام برای کار با تلفن‌ها طراحی شده‌اند. شایعه شده هدست واقعیت مجازی مستقل Valve، Deckard، احتمالاً می تواند همین کار را با Steam Decks آینده انجام دهد.

شاید اپل برنامه های مشابهی را برای نحوه کار هدست واقعیت مجازی خود با گوشی ها و آیپدهایش در سر داشته باشد. همانطور که هدست‌ها کوچک‌تر، عینک‌مانندتر می‌شوند و بیشتر به دوربین‌های عبوری و واقعیت افزوده تکیه می‌کنند، لوازم جانبی دستی مانند سیستم‌های بازی من، به نظر می‌رسند.

نینتندو ایده درستی داشت که کنترل‌کننده‌های سوییچ را کنار گذاشته و به‌،وان عصای جادویی حساس به حرکت کار کنند… شاید آینده بازی‌های موبایلی همیشه در مقابل ما بوده است.

رندری از Razer Edge 5G در پس‌زمینه بنفش سایه‌دار

Razer Edge، دستگاهی 2023 که به زودی منتظر آن هستیم.

ریزر

جایی که این منجر به سال 2023 می شود

ما در حال حاضر برای یک واقعا دیر شده است نینتندو سوییچ جدیدو Steam Deck به نظر می رسد برای دنباله ای باشد (اگرچه شاید در سال 2023 نباشد). ما می‌د،م که موج جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی مستقل در راه است و تلفن‌ها و تبلت‌های جدید همیشه هدیه‌ای هستند. موفقیت Steam Deck، به‌ویژه، به نظر می‌رسد که راه‌هایی را باز می‌کند که هم روی رایانه‌های شخصی و هم بازی‌های کنسول تأثیر بگذارد. Steam Deck در اواسط سال 2021 معرفی شد، به این م،ی که رقبا زمان زیادی برای آماده شدن داشته اند. اما من همچنین هیجان‌زده هستم که ببینم سخت‌افزار بازی مستقل واقعاً جداشده به کجا می‌تواند برسد: Pocket و Playdate انواع روش‌هایی را نشان می‌دهند که دستگاه‌های دستی می‌توانند فراتر از دروازه‌های فروشگاه برنامه سنتی زندگی کنند. بازی‌های متصل به ابر مسیرهای جدیدی را در بین سخت‌افزار نیز باز می‌کنند. زمان آن فرا رسیده است که هر سخت افزار موبایلی در استراتژی های بازی خود آگاه تر و انعطاف پذیرتر باشد، زیرا همه قطعات وجود دارند. البته، سیستم بازی دستی که به احتمال زیاد در سال 2023 از آن استفاده می‌کنید، تلفن شماست، اما انتظار داشته باشید که سخت‌افزار اختصاصی‌تر بازی نیز مرزها را پشت سر بگذارد.


منبع: https://www.cnet.com/tech/gaming/game-handhelds-came-back-in-2022-and-heres-what-it-means-for-gaming-in-2023/#ftag=CAD-01-10aai3d