برنامه‌های پیشرو سلامت و تناسب اندام، ادغام‌های Health Connect را عرضه می‌کنند



ارسال شده توسط سارا همیلتون، روابط توسعه دهندگاندر اوایل سال جاری، ما Health Connect را به‌،وان راهی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی مانند شما معرفی کردیم تا بتوانند به پلتفرمی دسترسی داشته باشند که به‌طور ایمن داده‌های سلامتی و تن، اندام را در دستگاه‌های Android با رضایت کاربر به اشتراک می‌گذارد. ما با سامسونگ همکاری کردیم تا این پلتفرم را بسازیم که اتصال بین برنامه های شما را ساده می کند و در عین حال کنترل های متمرکز حریم خصوصی را برای کاربران فراهم می کند. ما اکنون در حال ساخت آن هستیم برنامه Health Connect (بتا). برای دانلود در Google Play موجود است تا به کاربران مک، مرکزی برای مدیریت تنظیمات حریم خصوصی خود با کنترل‌های جزئی بدهد تا ببینند کدام برنامه‌ها در هر زمان به داده‌ها دسترسی دارند.

در پس زمینه آبی روشن، تصویری از یک فرد و سگش که به یک صفحه نمایش بزرگ با نمایشگر 3x3 از نمادهای برنامه سلامت نگاه می کنند: Lifesum، Fitbit، MyFitnessPal، Dexcom، Samsung Health، Oura، Peloton، Flo، و WW.

از طریق موج اول ادغام ها، شاهد بوده ایم که Health Connect مزایای کلیدی بسیاری را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد.

کاهش ت،یم‌بندی، ارائه بینش‌های سلامت کلی‌تر به کاربران را آسان‌تر می‌کند

با فعال ، برنامه‌های سلامت و تن، اندام برای صحبت با یکدیگر، هر برنامه می‌تواند بینش سلامتی بهتر و جامع‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد.

در گذشته، توسعه‌دهندگان مجبور بودند چندین اتصال API ایجاد کنند تا داده‌ها را بین برنامه‌های مختلف به اشتراک بگذارند و ساخت و نگهداری هر ادغام پرهزینه بود. این امر قابلیت به اشتراک گذاری داده های توسعه دهندگان را محدود می کند و باز ، قفل این داده ها را برای کاربران سخت می کند تا بتوان از آن در برنامه های مختلف استفاده کرد.

اکنون، با Health Connect، ایجاد یکپارچگی با یک برنامه جدید به سادگی خواندن داده های جدید از Health Connect است، نه ایجاد یک ادغام کاملاً جدید.

برای مثال، کاربران اندروید اکنون می‌توانند در برنامه‌هایی مانند Oura، MyFitnessPal، WeightWatchers و Lifesum، تمرین‌های Peloton خود را همگام‌سازی کنند و اعتبار دریافت کنند. اکنون، از طریق یکپارچگی واحد با Health Connect، اعضای Peloton این گزینه را خواهند داشت که آمار تمرینات خود را در ا،یستم برنامه‌هایی که برای حمایت از سلامت کلی خود استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارند.

صفحه تلفن که مجوزهای برنامه را برای همه برنامه هایی که می توانند به داده های ذخیره شده در Health Connect دسترسی داشته باشند را نشان می دهد

طرح داده استاندارد شده، سازگاری داده ها را بین برنامه ها تضمین می کند

Health Connect یک طرح داده استاندارد ارائه می دهد که از بیش از 40 نوع داده در 6 دسته پشتیب، می کند. این طرحواره برای استفاده بصری است و طیف گسترده ای از موارد استفاده را شامل می شود، از تمرینات تا ردیابی خواب و علائم حیاتی. برای خواندن و نوشتن هر یک از این نوع داده ها در Health Connect فقط به چند خط کد نیاز است. Health Connect حتی از تجمیع‌های پیچیده نیز پشتیب، می‌کند تا بتو،د درخواست‌های خود را به طور کامل در مورد کاربرد برنامه خود سفارشی کنید.

با استفاده از Health Connect API، مهندسان ما به راحتی می‌توانستند معماری موجود خود را به منظور خواندن و نوشتن داده‌های سلامت کاربر مانند تغذیه، هیدراتاسیون، ورزش و مراحل تطبیق دهند. برنامه شخص ثالث که همچنین به Health Connect می نویسد، انتخاب های کاربران ما را گسترش می دهد و در عین حال به آنها اجازه می دهد تا برای اعطای مجوزهای دقیق در مورد داده هایی که می خواهند به اشتراک بگذارند، انعطاف بیشتری داشته باشند.
– جیسون پترسون، مدیر ارشد فناوری MyFitnessPal

متمرکز ، کنترل های حریم خصوصی برای کاربران، با کد کمتر

پیش از این، کاربران مجبور بودند برای مدیریت مجوزهای داده به چندین برنامه پیمایش کنند. و توسعه‌دهندگان مجبور بودند خودشان رابط‌های کاربری مدیریت مجوزها را بسازند.

با Health Connect، کاربران به راحتی می‌توانند مجوزها را در یک مکان واحد مدیریت کنند، با کنترل‌های ریز برای دیدن اینکه کدام برنامه‌ها در هر زمان به داده‌ها دسترسی دارند.

برای توسعه‌دهندگان، Health Connect مرکز مدیریت مجوزها و رابط‌های کاربری مجوزهای جزئی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین می‌تو،د به سرعت این را تنظیم کنید.

صفحه تلفن که مجوزهای دقیق برنامه Run Tracker را برای دسترسی در Health Connect نشان می دهد
صفحه مجوزهای دانه بندی که انواع مختلف داده را نشان می دهد

به ،وان مثال، Signos توانست به سرعت بررسی های مجوز را با Health Connect تنظیم کند. جیک اسمیت، توسعه‌دهنده Signos، گفت: «یکی از جنبه‌هایی که من از آن شگفت‌زده شدم، استفاده از UX توسط کاربر بود. یک کد ساده و کشویی مجوزها را تنظیم می کند تا کاربران بتوانند از مزایای آن بهره ببرند.

تازه داریم شروع می کنیم

به بسیاری از توسعه دهندگ، که قبلاً با Health Connect ادغام شده اند بپیوندید و فرصت ایجاد بینش غنی تر را برای کاربران خود از دست ندهید. ما را بررسی کنید مستندات، فیلم های آموزشی مفید، و نمونه کد – و از امروز شروع به ساختن کنید!


منبع: http://android-developers.googleblog.com/2022/11/leading-health-and-fitness-apps-roll-out-health-connect-integrations.html