برنامه نویس سیستم عامل آیفون را در رایانه با QEMU شبیه سازی می کند


برای سال‌ها، مردم به لطف ابزارهای هکینتاش توانسته‌اند macOS را روی رایانه‌های غیر اپل اجرا کنند. اما وقتی صحبت از iOS به میان می‌آید، تقریباً هیچ‌، قادر به اجرای آن بر روی پلتفرم‌های دیگر نبوده است – حداقل تا کنون. یک توسعه دهنده با موفقیت اولین نسخه از سیستم عامل آیفون (این نام را به خاطر دارید؟) با استفاده از QEMU بر روی رایانه شبیه سازی کرده است.

iP،ne OS 1.0 بدون سخت افزار آیفون شبیه سازی شده است

Martijn de Vos، همچنین شناخته شده به ،وان devos50، از مهندسی مع، زیادی برای تقلید از اولین نسخه از سیستم عامل آیفون که برای نسل اول iPod touch در سال 2007 و پس از عرضه آیفون منتشر شد، استفاده کرده است. نحوه شبیه سازی مواردی مانند پشتیب، چند لمسی و سایر اجزای سخت افزاری.

در یک پست وبلاگ، د ووس توضیح می‌دهد که بخش دشوار، شبیه‌سازی اجزای سخت‌افزاری iPod touch بود. به همین دلیل است که توسعه‌دهنده تصمیم گرفت به جای آیفون از اولین نسخه از سیستم‌عامل آیفون ساخته شده برای آی‌پاد تقلید کند، زیرا برای کارکرد نسخه آیفون نیاز به شبیه‌سازی اجزای بیشتری دارد.

در همان زمان، دی ووس نیز آیفون OS 1.0 را انتخاب کرد، زیرا این نسخه دارای مک،سم های امنیتی بسیار کمتری نسبت به نسخه های اخیر سیستم عامل است. توسعه‌دهنده توضیح داد: «دستگاه‌های معاصر اپل شامل بسیاری از اجزای سخت‌افزاری اضافی مانند موتورهای عصبی، محصورهای امن و انواع حسگرها هستند که شبیه‌سازی چنین دستگاه‌هایی را بسیار دشوارتر و زمان‌برتر می‌کنند.»

جالب اینجاست که این پروژه تنها به لطف OpeniBoot – یک پیاده سازی منبع باز بوت لودر اپل – به واقعیت تبدیل شد. این پروژه مدت ها پیش متوقف شد، اما به کاربران اجازه می داد کارهایی مانند نصب اندروید روی نسل های اول آیفون و آی پاد تاچ را انجام دهند.

اما آیا کاربردی است؟

با وجود چند اشکال، پروژه نهایی کاملاً کاربردی به نظر می رسد و سیستم عامل آیفون 1.0 با موفقیت با QEMU تقلید شده است – یک پلت فرم مجازی سازی منبع باز.

سیستم کاملاً با استفاده از ماوس و صفحه کلید قابل پیمایش است و ا،ر برنامه های از پیش نصب شده به خوبی کار می کنند. شرایطی وجود دارد که باعث از کار افتادن سیستم می‌شود، اما دیدن نسخه‌ای از iOS که روی پلتفرم دیگری شبیه‌سازی می‌شود، همچنان چشمگیر است.

توسعه دهنده خاطرنشان می کند که این احتمالاً اولین بار است که شخصی با استفاده از ابزارهای منبع باز سیستم عامل آیفون را تقلید می کند. برای مثال Corellium دستگاه‌های iOS مجازی را می‌فروشد، اما همه ابزارها و کدها خصوصی هستند. ایجاد ماشین مجازی خود دقیقاً آسان نیست، اما د ووس تمام جزئیات را در یک پست وبلاگ به اشتراک گذاشته است برای ،، که علاقه مند به انجام این کار هستند.

برای پروژه بعدی خود، د ووس می خواهد از نسل دوم آی پاد تاچ که با سیستم عامل آیفون 2.1 منتشر شده است، تقلید کند.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای ،ب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:


منبع: https://9to5mac.com/2022/12/23/developer-emulates-ip،ne-os-qemu/