بریتانیا «خفه کردن» اپل و گوگل را از طریق مرور موبایل بررسی می کند


ناظر رقابت بریت،ا تحقیقاتی را در مورد تسلط اپل و گوگل بر بازار مرورگرهای موبایل آغاز خواهد کرد.

را سازمان رقابت و بازار اعلام کرد روز سه‌شنبه تحقیقات عمیق‌تری در مورد «خفه‌گیری» این شرکت‌ها در بازار انجام خواهد داد، پس از مشاوره‌ای که نشان داد «پشتیب، قابل‌توجه برای تحقیقات کامل‌تر» در مورد نحوه کنترل اپل و گوگل بر بازار مرورگرهای تلفن همراه را نشان می‌دهد. این آژانس گفت که گوگل و اپل 97 درصد از کل وب‌گردی تلفن همراه انجام شده در بریت،ا در سال 2021 را تامین کرده‌اند.

توسعه دهندگان وب، ارائه دهندگان خدمات بازی های ابری و فروشندگان مرورگر شکایت دارند که “وضعیت موجود” تسلط مرورگر گوگل و محدودیت هایی که اپل برای بازی های ابری اعمال می کند مانع نوآوری می شود و “هزینه های غیرضروری” به ،ب و کار آنها اضافه می کند.

سارا کاردل، مدیر اجرایی موقت CMA، در بی،ه‌ای گفت: «بسیاری از ،ب‌وکارها و توسعه‌دهندگان وب در بریت،ا به ما می‌گویند که احساس می‌کنند با محدودیت‌های تعیین‌شده توسط اپل و گوگل عقب‌نشینی می‌کنند». ما قصد داریم بررسی کنیم که آیا نگر،‌هایی که شنیده‌ایم موجه هستند یا خیر، و اگر چنین است، گام‌هایی را برای بهبود رقابت و نوآوری در این بخش‌ها شناسایی کنیم.»

اپل گفت رویکردش به بازار رقابت و انتخاب را ترویج می‌کند و در عین حال از حریم خصوصی مشتریان محافظت می‌کند.

یکی از سخنگویان اپل در بی،ه ای گفت: «اپل به بازارهای پر جنب و جوش و رقابتی که در آن نوآوری می تواند شکوفا شود، اعتقاد دارد. ما از طریق اپ استور به میلیون‌ها توسعه‌دهنده کمک کرده‌ایم تا ایده‌های درخشان خود را به برنامه‌هایی تبدیل کنند که دنیا را تغییر می‌دهند و اقتصاد برنامه‌ای را تحریک می‌کنند که از صدها هزار شغل تنها در بریت،ا پشتیب، می‌کند.

گوگل نیز یادداشت مشابهی از کمک به توسعه دهندگان را به صدا درآورد.

یکی از سخنگویان گوگل در بی،ه ای گفت: «اندروید نسبت به هر پلتفرم موبایل دیگری، انتخاب بیشتری از برنامه ها و فروشگاه های برنامه را در اختیار مردم قرار می دهد. همچنین توسعه دهندگان را قادر می سازد موتور مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنند و سکوی راه اندازی میلیون ها برنامه بوده است.


منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/uk-probes-apple-and-googles-strangle،ld-over-mobile-browsing/#ftag=CAD-01-10aai3d