بسته‌های برنامه برای Google TV و Android TV


ارسال شده توسط جاش ونتز، مدیریت محصول، Google TV

TLDR: Google TV و Android TV برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی برای کاربران، از ماه مه 2023 به Android App Bundles نیاز خواهند داشت که قابل بایگ، هستند.

در طول چند دهه گذشته، تلویزیون از موج‌گردی کانالی خطی به محتوای درخواستی با تجربه‌های چند برنامه‌ای تبدیل شده است. امروز تمام شد 10000 اپلیکیشن در سیستم عامل Android TV در دسترس هستند. در حالی که نرم افزار به طور تصاعدی رشد کرده است، سخت افزار تلویزیون در مقایسه با همتایان تلفن خود از نظر ظرفیت محدود باقی مانده است. در سال 2022، گوشی های هوشمند اغلب دارای حداقل اندازه ذخیره سازی هستند 64 گیگابایتاما تلویزیون های هوشمند دارای میانگین فقط هستند 8 گیگابایت. فضای ذخیره‌سازی کمتر باعث می‌شود کاربران مجبور به حذف برنامه‌ها شوند و مانع از تجربه کلی تلویزیون آنها شود. برای رفع این مشکل و مشکلات دیگر، اندروید App Bundles را در نوامبر 2020 معرفی کرد.

Android App Bundle چیست؟

بسته‌های برنامه Android” (AAB) قالب استاندارد انتشار در Google Play (تلفن‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و غیره) هستند که جایگزین «کیت‌های بسته Android» (APK) شده‌اند. بسته‌های برنامه کوچک‌تر، سریع‌تر، تازه‌تر و بهتر از پیش‌رو هستند. مزایای کلیدی عبارتند از:

  1. حجم دانلود/ذخیره کوچکتر – بسته‌های برنامه با بهینه‌سازی برای هر دستگاه، به‌طور متوسط ​​20 درصد در اندازه کل صرفه‌جویی در مقایسه با همتای APK معادل خود ایجاد می‌کنند.
  2. احتمال حذف نصب کمتر است – از آنجایی که App Bundles گزینه بایگ، را در اختیار کاربران قرار می دهد (که 60٪ از فضای ذخیره سازی برنامه را بازپس می گیرد)، کاربران می توانند این و تعداد بیشتری برنامه را با وجود فضای ذخیره سازی محدود در تلویزیون خود نگه دارند. یک رابط کاربری سریع بایگ،/بازسازی بایگ، در تلویزیون تعبیه شده است. توسعه دهندگان همچنین می توانند وضعیت را برای بازگشت بدون اصطکاک بعدی حفظ کنند.
  3. قابل اجرا بر روی تمامی سطوح اندروید – بسته‌های برنامه برای همه سطوح Android با استفاده از فروشگاه Google Play از جمله تلویزیون، تلفن، رایانه لوحی، ساعت، خودکار و موارد دیگر مفید است.
  4. تحویل و امنیت ساده – برای تحویل آسان تر، یک آرتیفکت با تمام کدها و منابع برنامه شما به Play Store اجازه می دهد تا به صورت پویا یک برنامه بهینه شده را برای هر پیکربندی دستگاه ارائه دهد. برای امنیت بیشتر، توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند کلید آپلود را در صورت گم شدن یا به خطر افتادن آن بازنش، کنند.

چه چیزی برای تلویزیون جدید است؟

با محدود شدن فضای ذخیره‌سازی تلویزیون و افزایش اشتهای کاربران برای برنامه‌های بیشتر، Google TV و Android TV به App Bundles نیاز خواهند داشت. می 2023. در حالی که این فراهم می کند در مورد 6 ماه برای انتقال، ما ،ن می زنیم که در بیشتر موارد یک مهندس در حدود 3 روز برای انتقال یک برنامه تلویزیونی موجود از Android Package Kit (APK) به Android App Bundle (AAB). در حالی که توسعه‌دهندگان می‌توانند بایگ، را برای برنامه‌های تلفن همراه خود پیکربندی کنند، برنامه‌های تلویزیون لازم است قابل آرشیو به طوری که همه کاربران و توسعه دهندگان می توانند از تلویزیون های دارای فضای ذخیره سازی استفاده کنند.

برای برنامه‌های تلویزیونی که به موقع منتقل نشده‌اند، Google ممکن است چنین برنامه‌هایی را از سطح تلویزیون پنهان کند. اگر روی یک برنامه تلویزیونی کاملاً جدید کار می‌کنید، حتماً از همان ابتدا از Android App Bundles استفاده کنید!

چگونه می توان برنامه های تلویزیونی را انتقال داد؟

از … ما دیدن کنید راهنمای توسعه دهنده برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتقال به بسته نرم افزاری Android (AAB).

در همه موارد، App Bundles تجربه لذت بخشی را هم برای شما به ،وان توسعه دهندگان و هم برای کاربرانتان، به خصوص در اتاق نشیمن به ارمغان می آورد. از مشارکت شما در ایجاد محتوای همه جانبه و تجربیات سرگرمی برای آینده تلویزیون سپاسگزاریم.




منبع: http://android-developers.googleblog.com/2022/11/app-bundles-for-google-tv-and-android-tv.html