فراگیر شدن تکنولوژی‌های موبایلی مانند gps، wifi و bluetooth ، موجب ظهور نسل جدیدی از سیستم‌های حضور غیاب موبایلی شده است که با نام نرم افزار حضور و غیاب اندروید و ای او اس نیز شناخته می‌شوند.

ثبت تردد توسط اپلیکیشن نصب شده بر روی موبایل، هزینه کمی داشته و مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط است. گرچه توسعه این نرم‌افزارها موجب گسترش استفاده از آنها در سازمانها و ادارات بزرگ نیز می‌شود.

 

نرم افزار حضور و غیاب اندروید چیست ؟

نرم افزار حضور و غیاب اندروید یک اپلیکیشن ساعت زنی است که بر روی گوشی های هوشمند نصب شده و از طریق آن ورود و خروج پرسنل ثبت می‌گردد. البته این اپلیکیشن مختص گوشیهای اندرویدی نیست و بر روی سیستم عامل ios نیز نصب می‌شود. از این رو به آن نرم افزار حضور و غیاب ای او اس (IOS) یا نرم افزار حضور و غیاب آیفون نیز می‌گویند.

این سیستم نیازی به دستگاه ساعت زنی ندارد و ورود و خروجها با شناسایی موقعیت جغرافیایی (لوکیشن) و یا ارتباط با دستگاه بیسیم (wifi, bluetooth) ثبت می شود.

بنابراین یک اپلیکیشن یا نرم افزار حضور و غیاب اندروید یا ای او اس بر روی گوشی هوشمند پرسنل نصب می شود. سپس موقعیت های جغرافیایی مورد نظر که قرار است پرسنل در آن نقاط ورود و خروج خود را ثبت کنند، بر روی سیستم تعریف می‌شود. در زمانهای ورود و خروج، پرسنل اگر در مناطق (لوکیشن) تعریف شده قرار بگیرند، می‌توانند تردد خود را از طریق اپلیکیشن ثبت کنند.

بنابراین یکی از راهکارهای ثبت تردد در نرم افزار حضور و غیاب اندروید یا اپلیکیشن حضور و غیاب آیفون، استفاده از فناوری gps برای شناسایی لوکیشن کارکنان است.

راهکار دیگر ثبت تردد در نرم افزار حضور و غیاب ios و android استفاده از یک دستگاه بیسیم در محل ورودی شرکت است. در این روش کارکنان با نزدیک شدن به این دستگاه، از طریق wifi و blutooth با دستگاه ارتباط برقرار کرده و بر روی اپلیکیشن گوشی خود، ورود یا خروج را ثبت می‌کنند.

 

بهترین نرم افزار حضور و غیاب اندروید

همانطور که مشاهده کردید، این سیستم نیازی به دستگاه ساعت زنی ندارد و اطلاعات ثبت شده توسط پرسنل در همان لحظه در سیستم ذخیره شده و قابل مشاهده است. از این رو به این سیستم ها، نرم افزار حضور و غیاب آنلاین نیز گفته می‌شود.

با کلیک بر روی لینک بالا، با یکی از بهترین انواع نرم افزار حضور و غیاب اندروید آشنا خواهید شد. نرم افزار ورود و خروج پرسنل اندروید که در این بخش به شما معرفی شده است، از دو روش میتواند ورود و خروج پرسنل را ثبت کند.

  • ثبت تردد با استفاده از دستگاه بیسیم (wifi و بلوتوث)
  • ثبت تردد با استفاده از gps (لوکیشن)

برای استفاده از این سیستم، یک اپلیکیشن حضور و غیاب ios یا اندروید بر روی گوشی پرسنل نصب می‌شود. یک دستگاه بیسیم نیز در محل ورودی شرکت نصب می‌شود. در زمانهای ورود و خروج، وقتی که کارکنان در محدوده نزدیک دستگاه بیسیم قرار گیرند (بلوتوث و وای‌فای کارکنان باید روشن باشد)، میتوانند بر روی اپلیکیشن گوشی با زدن گزینه ورود یا خروج، تردد خود را ثبت کنند.

این ترددها در همان لحظه در بانک اطلاعاتی در فضای ابری ذخیره شده و به صورت 24 ساعته و در هر مکانی قابل دسترس است. مدیریت می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن خود و یا پنل تحت وب، در هر زمان و هر مکانی، ورود و خروج و وضعیت کارکرد پرسنل را مشاهده کند و یا درخواست ماموریت و مرخصی آنها را تایید نماید.

نرم افزار ورود و خروج پرسنل اندروید و آیفون محدود به این مورد نیست.

برای پرسنلی که در محیط خارج شرکت مشغول به کار هستند، می‌توان از گزینه gps ( شناسایی موقعیت جغرافیایی پرسنل از طریق لوکیشن گوشی) استفاده کرد.

برای اینکار ابتدا محدوده‌هایی که پرسنل مجازند در آنها ثبت تردد کنند، بر روی سیستم تعریف میشود. حالا پرسنل می‌توانند با قرار گرفتن در آن محدوده های جغرافیایی، ورود یا خروج خود را از طریق اپلیکیشن حضور و غیاب اندروید یا آی او اس ثبت کنند.

سیستمی که به شما معرفی شد، یکی از بهترین انواع نرم افزار حضور و غیاب اندروید و ios است که می‌توانید برای مدیریت ورود و خروج کارکنان در کسب و کار خود استفاده کنید.

هزینه این سیستم نیز به صرفه و اقتصادی است. شما هزینه دستگاه بیسیم و تعداد لوکیشنی که نیاز دارید را می‌پردازید و سالانه یک حق اشتراک بابت استفاده از اپلیکیشن، دریافت آپدیت‌ها و پشتیبانی پرداخت می‌کنید.

حق اشتراک سالیانه بر اساس تعداد کاربران تعیین می‌گردد.

 

نتیجه

نرم افزار حضور و غیاب اندروید یک اپلیکیشن ساعت زنی است که بر روی گوشی کارکنان نصب می‌شود. پرسنل می‌توانند با استفاده از gps گوشی یا wifi ، تردد خود را در این اپلیکیشن ثبت کنند. همانطور که گفتیم این اپلیکیشن مختص به اندروید نیست و شما میتوانید بر حساب نیز از نرم افزار حضور و غیاب ای او اس ios استفاده نمایید.

این سیستم نیازی به دستگاه ساعت زنی ندارد و از این رو به آن حضور و غیاب بدون دستگاه یا حضور و غیاب آنلاین نیز گفته می‌شود.