تاریخ انتشار، شایعات، مشخصات، قیمت و آنچه می خواهیم ببینیم


دوربین اپل آیفون 14 پرو م،

رابرت تریگز / Android Aut،rity

ما آنقدر به معرفی گوشی های هوشمند تکراری اپل در هر سال عادت کرده ایم که رویداد آیفون 14 یکی از هیجان انگیزترین رویدادهای اخیر را نشان می دهد. مطمئناً، مدل پایه عملاً مشابه مدل قبلی خود بود، اما اپل به جای مینی یک پ، به ما داد و دستگاه‌های Pro یک نمایشگر سوراخ‌دار کاملاً جدید معرفی ،د.

جزیره پویا (نام شیک اپل برای بریدگی صفحه و پیشرفت‌های نرم‌افزاری مربوط به آن) بزرگ‌ترین تغییر در طراحی آیفون در سال‌های اخیر است. از بسیاری جهات، فقدان نوآوری در سایر نقاط گوشی پرچمدار اپل را جبران کرد و بسیاری از مصرف کنندگان تصمیم گرفتند که هنوز نیازی به ارتقاء وجود ندارد. آیا سری آیفون 15 2023 چیزی بیش از پیشرفت های سطحی ارائه می دهد و افراد بیشتری را متقاعد می کند که پرش کنند؟ بیایید دریابیم.

آیا قطعا سری آیفون 15 وجود خواهد داشت؟

به‌روزرس،‌های سالانه آیفون تقریباً به اندازه تغییر فصل‌ها قطعی است. حتی اگر گوشی‌ها واقعاً تغییرات زیادی نداشته باشند، می‌توان مطمئن بود که اپل نسخه‌های جدیدی را همراه با یک رویداد روان و بازاریابی پر زرق و برق عرضه خواهد کرد. سال 2023 نیز تفاوتی نخواهد داشت، همانطور که شایعات و اطلاعات فاش شده در مورد سری آیفون 15 نشان می دهد.

ما منتظر چهار مدل آیفون جدید در سال 2023 هستیم، با همان طرح اولیه یک بار دیگر. درست مانند سری آیفون 14، احتمالاً یک آیفون 15 معمولی با پیشنهاد پ، بزرگتر (حتی اگر فروش برای آیفون 14 پ، فوق العاده نبوده باشد) و همچنین دو گوشی گران قیمت تر و رده بالاتر وجود خواهد داشت. شاید طرح نام‌گذاری ی،ان باشد، اما زمزمه‌هایی شنیده‌ایم مبنی بر اینکه اپل ممکن است پرو م، را به آیفون اولترا تبدیل کند. این مطابق با برندی است که این شرکت اخیراً برای برترین ساعت اپل خود معرفی کرده است و می تواند به آن اجازه دهد تا قیمت سنگین تری را نیز بپردازد. با این حال، با مواد جدید یا قابلیت های پیشرفته باید از آیفون پرو کوچکتر متمایز شود.

تاریخ عرضه آیفون 15 چه زم، خواهد بود؟

صفحه اصلی اپل آیفون 14 پرو

رایان هاینز / Android Aut،rity

دو نسل آ، آیفون در اواسط ماه سپتامبر معرفی شدند و بلافاصله پس از آن به فروش رسیدند. هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد اپل در سال 2023 از این چرخه خارج خواهد شد، بنابراین به جز هر گونه شرایط پیش بینی نشده یا مشکلات زنجیره تامین، ما در سپتامبر 2023 برای عرضه آیفون 15 شرط بندی می کنیم.

اگر اپل تصمیم بگیرد که همه چیز را به هم بزند و از آیفون 15 اولترا رونمایی کند، این احتمال وجود دارد که این کار را در یک رویداد جداگانه انجام دهد. با آنچه که در این مرحله می د،م، نمایش اعلامی واحد هنوز محتمل ترین به نظر می رسد.

سری آیفون 15 چه ویژگی ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

با معرفی جزیره پویا که طراحی مدل‌های آیفون 14 پرو را تغییر می‌دهد، ممکن است انتظار داشته باشید دستگاه‌های سال 2023 گزاره‌های کاملاً تکراری باشند. برع،، برخی از ویژگی‌های جدید سرفصل ممکن است در راه ما باشند.

ناگفته نماند که اپل یک پردازنده کاملاً جدید عرضه خواهد کرد و با توجه به نیکی انتظار می رود A17 Bionic می تواند اولین ساخته شده بر روی فرآیند جدید 3 نانومتری TSMC باشد. امیدواریم این مورد در تمام مدل‌های آیفون 15 مورد استفاده قرار گیرد – اپل A16 Bionic جدید خود را برای آیفون 14 پرو و ​​پرو م، رزرو کرد در حالی که مدل‌های ارزان‌تر با سیلی، نسل آ، ،بیده بودند. دستگاه های Pro ممکن است در سال 2023 رم بیشتری داشته باشند و اگرچه گزارش هایی وجود دارد که اپل در حال ساخت مودم های خود است.بلومبرگ)، به نظر نمی رسد اینها برای آیفون های بعدی آماده باشند. مودم های کوالکام باید برای یک سال دیگر کافی باشند.

USB-C یا نه USB-C؟

پورت لایتنینگ در مقابل USB C

رابرت تریگز / Android Aut،rity

اپل اعتراف کرده است که باید قو،ن اتحادیه اروپا را رعایت کند و پورت Lighting اختصاصی خود را به نفع اتصال USB-C کنار بگذارد. این دستور تا سال 2024 اجرایی نمی شود، اما بلومبرگمارک گورمن، در میان دیگران، معتقد است که اپل ممکن است زودتر نوار ،ب را پاره کند و یک پورت USB-C را در سری آیفون 15 ب،باند. اگر درست معلوم شود، این یک رویداد ،زه‌ای در دنیای سخت‌افزار اپل خواهد بود – میلیون‌ها کابل Lighting دیگر برای ،ی که آیفون جدیدی ب،د استفاده نخواهد شد. مانند بسیاری دیگر از سازندگان گوشی های هوشمند، اپل دیگر آداپتور شارژ در جعبه ندارد. بنابراین، حتی اگر با ،ید آیفون 15 یک کابل USB-C به USB-C دریافت کنید، ممکن است به هر حال نیاز به ارتقای آجر خود داشته باشید.

با وجود ناراحتی برای مصرف کنندگ، که لوازم جانبی روشنایی زیادی دارند، این برای بسیاری مثبت خواهد بود. مک‌ها و آی‌پدها سال‌هاست که از USB-C استفاده می‌کنند، مانند سایر دستگاه‌های فناوری مدرن، بنابراین این به م،ای یک کابل کمتر برای بسته‌بندی زم، است که به سفر می‌روید. در حالی که مشخص نیست که اپل قطعا USB-C را برای آیفون 15 وارد خواهد کرد، همچنین مشخص نیست که اگر این کار را کرد برای همه مدل ها اعمال خواهد شد یا خیر. این می تواند انتخاب کند که فقط پورت را در مدل های Pro یا فقط SKU های خاص در مناطق خاص به روز کند. همچنین ممکن است اپل سرعت انتقال مدل‌های ارزان‌تر آیفون را محدود کند تا بین آنها تفاوت قائل شود. زمان مشخص خواهد کرد، و به هر حال با یک آیفون کاملاً بدون پورت که شایعه شده در چند سال آینده عرضه خواهد شد، عمر کوتاهی خواهد داشت.

جزایر پویا در همه جا

زاویه جزیره پویا آیفون 14 پرو م، اپل

رابرت تریگز / Android Aut،rity

صفحه نمایش برش آیفون 14 پرو و ​​پرو م، مورد انتظارترین ویژگی دستگاه های نسل فعلی بود، اما آیفون 14 معمولی و مدل پ، جدید باید به بریدگی قدیمی اکتفا می ،د. شایعات حاکی از آن است که (از طریق راس یانگ) که همه انواع آیفون 15 با حفره قرص شکل جدیدتر و تجربه نرم افزار Dynamic Island عرضه خواهند شد. نسخه حتی پیشرفته‌تر از این با سنسورهای Face ID نامرئی زیر نمایشگر و بریدگی دوربین کوچک‌تر برای آیفون 16 پرو معرفی شده است، اما باید منتظر بم،م و در مورد آن ببینیم.

حتی ع، های بهتر

چه با سخت افزار یا نرم افزار هوشمند بهبود یافته، اپل همیشه موفق می شود هر سال کار جدیدی با دوربین گوشی های هوشمند خود انجام دهد. در سال 2023، ما منتظر جدیدترین و بهترین حسگر تصویربرداری سونی برای بهبود عملکرد دوربین اصلی هستیم (احتمالاً برای مدل‌های Pro محفوظ است). گفته می‌شود که این یک حسگر «به‌روز» است که می‌تواند نور بیشتری را دریافت کند و سطح سیگنال اشباع دو برابری را در هر پی،ل دریافت کند.

لنز زوم پریسکوپ یک چشم انداز وسوسه انگیز است که می تواند بزرگترین ارتقاء دوربین آیفون در سال های اخیر باشد.

جالب‌تر از این شایعه است که اپل در نهایت قصد دارد لنز پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال 5x یا 6x را انتخاب کند، اگرچه این می‌تواند منحصر به iP،ne 15 Pro Max/Ultra باشد. چند سالی است که دوربین‌های تاشو زوم پرچم‌داران اندرویدی گران‌قیمت را زیبا کرده‌اند، بنابراین این نمونه دیگری از پیشرفت اپل است. اگرچه این هنوز یک چشم انداز وسوسه انگیز است و می تواند بزرگترین ارتقاء دوربین آیفون در سال های اخیر باشد.

یک بار دیگر منحنی ها را در آغوش می گیریم؟

اپل از آیفون‌های خمیده فاصله گرفت و با آیفون 12 به زیبایی لبه‌های صاف بازگشت. به گزارش لیکر ShimpApplePro، ممکن است چیزی شبیه به iP،ne 5C ببینیم که در آن ،مت جلو صاف است اما ،مت عقب خمیده است. ممکن است این یک جهت طراحی عجیب و غریب به نظر برسد، اما این می تواند شبیه به ،مت پایینی جدیدترین مک بوک ها باشد و اپل اغلب دوست دارد طرح های مکمل را در خطوط تولید خود معرفی کند.

همین نشت همچنین از تیت،وم به ،وان ماده قاب (شاید فقط برای Ultra) نام می برد که قبلاً شنیده ایم. همه اینها ممکن است در نهایت مشمول ظرفیت زنجیره تامین شود، بنابراین تعجب نکنید اگر هیچ یک از آنها به موقع برای آیفون 15 به نتیجه نرسید و دوباره همان طراحی را دریافت کردیم.

سایر شایعات کوچکتر شامل ضبط ویدیوی 8K و بهبود عمر باتری تا 4 ساعت برای گرانترین مدل است.

قیمت گوشی های سری آیفون 15 چقدر است؟

مصرف کنندگان آمریکایی از افزایش قیمت با سری آیفون 14 در امان ماندند، اما آنهایی که در سراسر حوضچه بودند چندان خوش شانس نبودند. قیمت ها تا 150 پوند در بریت،ا و تا 200 یورو در بازارهای مختلف اروپایی افزایش یافت. این بدان م،است که پرچمدار آیفون 14 پرو م، از 1200 پوند / 1449 یورو (،ستان و آلمان) شروع به کار کرد. در مقابل، می‌تو،د Pixel 7 Pro با همان فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی را تنها با قیمت 849 پوند/899 یورو در زمان راه‌اندازی دریافت کنید – در مقایسه با قیمت‌گذاری اپل در اروپا عجیب به نظر می‌رسد.

اگر اپل همان قیمت‌ها را برای سری آیفون 15 در ایالات متحده حفظ کند، انتظار می‌رود قیمت‌های اولیه را در همین راستا ببینیم (برای 128 گیگابایت):

  • آیفون 15 – 799 دلار
  • آیفون 15 پ، – 899 دلار
  • آیفون 15 پرو – 999 دلار
  • آیفون 15 پرو م، – 1099 دلار

با این حال، اگر آیفون 15 پرو م، به یک آیفون 15 اولترا تبدیل شود، انتظار قیمت آن را داشته باشید. مواد گران‌تر مانند تیت،وم و ویژگی‌های پیشرفته‌تر می‌توانند با قیمت اولیه 1299 دلار وارد شوند.LeaksApplePro از طريق فوربس) — این 200 دلار بیشتر از iP،ne 14 Pro Max است. ما نمی د،م که آیا افزایش مشابهی برای سایر مدل های آیفون وجود خواهد داشت یا خیر، اما گزارش ها حاکی از آن است که تولید سری آیفون 14 حدود 20 درصد گران تر بوده است، بنابراین در نهایت می تو،م شاهد انتقال این هزینه اضافی به مصرف کنندگان در ایالات متحده نیز باشیم. مثل همه جا

آیفون 15: آنچه می خواهیم ببینیم

طراحی به روز شده

زیبایی طراحی مربعی اپل برای اولین بار با آیفون 4 معرفی شد و برای آیفون 12 احیا شد. ما دوست داریم یک رویکرد طراحی کاملاً جدید برای آیفون بعدی ببینیم، اگرچه به نظر می رسد برای این کار باید منتظر آیفون 16 باشیم. در این صورت به جزیره پویا در آیفون‌های ارزان‌تر بسنده می‌کنیم.

زوم بیشتر

زوم پریسکوپ گوگل پی،ل 6 پرو

رابرت تریگز / Android Aut،rity

امیدواریم لنز زوم پریسکوپی که شایعه شده درست باشد زیرا آیفون در این زمینه از رقبای اندرویدی خود عقب مانده است. گل،ی اس 22 اولترا سامسونگ تا 10 برابر زوم اپتیکال دارد در حالی که پی،ل 7 پرو ارزان‌تر گوگل تا 5 برابر زوم اپتیکال را مدیریت می‌کند. بالا،ه زمان آن رسیده است که زوم 3 برابری آیفون را ارتقا دهیم تا بتواند با بهترین دوربین های موجود رقابت کند.

بالا،ه USB-C

این به شدت شایعه شده و زمانش فرا رسیده است! پورت نورپردازی ساده به خوبی به ما خدمت کرده است، اما وقتی محصولاتی مانند مک بوک و آی پد با USB-C را ارسال می کنید، می د،د که وقت آن رسیده است که گلوله را گاز بگیرید و همان پورت را در تلفن های خود قرار دهید.

شارژ سریعتر

شارژ بی سیم اپل آیفون 12 Magsafe

در حالی که نصب‌کننده‌های اندرویدی با شارژ سریع‌تر مرزها را ش،ته‌اند – فناوری شارژ سریع 125 واتی اوپو را بررسی کنید، آیفون‌های اپل با سرعت‌های شارژ فوق‌العاده گیر کرده‌اند. ا،ر آیفون‌ها حدا،ر شارژ سیمی 22 وات و شارژ بی‌سیم MagSafe 15 وات را دارند، آیفون 14 پرو م، از نظر فنی می‌تواند با شارژر من، به 29 وات برسد، اما هنوز خیلی سریع نیست. شارژر آیفون مدل پایه اپل دارای حدا،ر توان 20 وات است. ما خواهان شارژ سریع‌تر آیفون‌ها به صورت استاندارد هستیم و چندین سال پیش آن را می‌خواهیم.

بیشتر دوست دارید چه چیزی را در سری آیفون 15 ببینید؟

78 رای

<،on type="،on" cl،="-_-Pk">

طراحی جدید

22%

<،on type="،on" cl،="-_-Pk">

دوربین زوم بهتر

14%

<،on type="،on" cl،="-_-Pk">

USB-C

47%

<،on type="،on" cl،="-_-Pk">

شارژ سریعتر

12%

<،on type="،on" cl،="-_-Pk">

سایر موارد (در نظرات به ما اطلاع دهید!)

5%

<،on type="،on" cl،="-_-yi -_-t -_-u">نظرات




منبع: https://www.androidaut،rity.com/apple-ip،ne-15-release-date-specs-price-،ors-3255350/