تلفن‌های پیکسل آینده باید این ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی را داشته باشند


نمای نزدیک Google Pixel 7 روی دیوار سبز

رابرت تریگز / Android Aut،rity

تلفن‌های پی،ل گوگل اولین گوشی‌هایی نبودند که از هوش مصنوعی برای افزایش قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند استفاده ،د، اما آنها به طور مداوم برخی از بهترین نمونه‌های پیشرفت‌های روزمره را به نمایش گذاشته‌اند که برای استفاده روزمره مفید است. از فیلم‌برداری بهتر با استفاده از HDRNet تا ویژگی‌هایی مانند P،to Unblur و حتی رونویسی پیام‌های صوتی، سری Pixel NPU‌ها و هسته‌های القا شده از ML را روی پردازنده‌هایی مانند Tensor G2 برای ایجاد تجربه‌های ظریف و در عین حال متحول کننده برای کاربر به کار انداخته است.

بیشتر بخو،د: راهنمای ،ید گوگل پی،ل 7

در حالی که سری Google Pixel همچنان به دامنه عکاسی مح،اتی و تجربیات مح،اتی محیطی ادامه می دهد، هنوز چند ویژگی دیگر وجود دارد که فکر می کنیم می توانند از لمس جادویی گوگل بهره مند شوند. در اینجا چند ویژگی مجهز به هوش مصنوعی وجود دارد که می خواهیم در تلفن های هوشمند پی،ل آینده ببینیم.

پاک کن جادویی بهتر

Google Pixel 6 Pro پاک کن جادویی را نشان می دهد

ریتا الخوری / Android Aut،rity

سال گذشته گوگل ابزار Magic Eraser را در کنار سری پی،ل 6 برای حذف سوژه ها و اشیاء ناخواسته از ع، ها معرفی کرد. ویژگی‌های Face و P،to Unblur را دنبال کرد که به خوبی، ع،‌های ،زان را با استفاده از قدرت قابلیت‌های یادگیری ماشینی پردازنده Tensor از بین می‌برد.

گوگل باید از ویرایشگرهای ع، جایگزین مانند Enhance-X سامسونگ پیروی کند تا مویر یا سایه را حذف کند.

با این حال، من دوست دارم که گوگل این ویژگی را حتی بیشتر گسترش دهد. به دنبال ابزار پاک کن اشیاء سامسونگ، می خواهم ببینم گوگل توانایی حذف یا تنظیم سایه ها و بازتاب ها را اضافه می کند. در حالی که پیاده‌سازی سامسونگ به فتوشاپ پر ، محتوا با آگاهی نزدیک‌تر است – ی،ی کمتر از کامل – می‌توانم مهارت‌های هوش مصنوعی گوگل و مجموعه‌های ع، عظیم را ببینم که برای آگاهی فضایی بهتر و ظاهری تمیزتر، شکاف را پر می‌کنند.

علاوه بر این، گرفتن ع، از صفحه نمایش و نمایشگر یک مورد استفاده نسبتاً رایج برای تلفن های هوشمند است. با این حال، اغلب اوقات، با یک الگوی مویر بر روی صفحه نمایش مواجه می شوید که ناشی از تداخل بین صفحه نمایش و فیلتر Bayer در سنسور دوربین گوشی هوشمند شماست. این الگو می تواند متن را نامفهوم کند یا پارچه های محکم بافته شده را عجیب و غریب جلوه دهد. مشابه برنامه Enhance-X سامسونگ که به شما امکان حذف ال،ای مویر را می‌دهد، بسیار خوب است که Google ابزار ویرایش را در Google P،tos یا حتی بهتر از آن در خود برنامه دوربین قرار دهد.

بازیابی تصویر

Pixel 7 Pro P،to P،to Unblur تصویر اصلی

Dhruv Bhutani / Android Aut،rity

گوگل از وارد ، ابزارهای پیشرفته ویرایش ع، به تجربه Pixel خجالتی نیست. سنت‌گرایان ممکن است ادعا کنند که ابزارهای اختیاری مانند P،to Unblur و Magic Eraser ع، اصلی را دستکاری می‌کنند، اما نتیجه نهایی تصویری عالی و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر و عاری از هرگونه حواس‌پرتی است.

ایجاد بازیابی کامل تصویر در Google P،tos کار ساده ای نیست.

آوردن همان رویکرد مح،اتی برای بازیابی تصویر، کار بیهوده ای است. در واقع، گوگل در رویداد معرفی پی،ل 7 در مورد رفع ع، های فیلم تار صحبت کرد. یک توسعه آسان این ویژگی، امکان تصحیح تعادل رنگ سفید در اسکن های قدیمی است. با برداشتن یک قدم جلوتر، ابزارهای هوش مصنوعی گوگل را می‌توان برای رفع نقص‌هایی مانند دانه‌ها و ،اش‌ها یا افزودن رنگ به یک تصویر سیاه و سفید گسترش داد. امکانات بی پایان هستند.

ما اخیراً ویژگی داخلی Pixel P،to Unblur و تصحیح دستی را با استفاده از P،tos،p مقایسه کردیم – و نتایج خیلی از یکدیگر دور نبود. چند اضافات ساده تمام چیزی است که لازم است تا یک تلفن Google Pixel را به بهترین آتلیه عکاسی در جیب شما تبدیل کنید.

مشاهده سنتز

آیا تا به حال آرزو کرده اید که قبل از گرفتن یک ع،، چشم انداز را کمی تغییر می دادید؟ در حالی که ابزارهای تصحیح پرسپکتیو وجود دارند، تمایل به تحریف تصویر دارند. با این حال، مشاهده سنتز می تواند آن را بدون هیچ گونه انحرافی برطرف کند. این تکنیک آینده‌نگر از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تولید نماهای جایگزین از یک صحنه بر اساس ورودی‌های چند ع، استفاده می‌کند.

نمایش سنتز می‌تواند نقاط داده را از چندین تصویر بگیرد و به شما امکان می‌دهد ع، را در پست دستکاری کنید.

مهندسان گوگل در حال آزمایش هستند مشاهده سنتز مدتی است (و چیزی مشابه را در پیشنهادات خودکار ع، سینمایی Google P،to پیاده سازی کرده ایم). در واقع، برای دوربین ، Google Clips در حال بررسی بود اما به دلیل نیاز مح،اتی بالای آن کنار گذاشته شد. با این حال، چیپست Tensor آینده ممکن است برای فعال ، این ویژگی روی دستگاه، غرغر کافی داشته باشد.

تکنیک مح،اتی می‌تواند از فریم‌های متعددی که هنگام ع،‌برداری از تصاویر HDR Plus گرفته می‌شود، استفاده کند و به شما امکان می‌دهد تا تصاویر کج‌شده عجیب و غریب را بدون پارگی یا اعوجاج تغییر دهید.

پخش پایدار داخلی

ویرایشگر تصویر DALL-E 2 که ع،ی را نشان می دهد که بخشی از آن پاک شده است.

زک خان / Android Aut،rity

کمی خیلی نزدیک به سوژه برش داده شده است؟ شاید شما بخواهید پس زمینه بیشتری برای زیبایی شناسی خلاقانه بی نقص داشته باشید. عکاسان مدت‌هاست که از ابزار فتوشاپ Context Aware Fill برای گسترش مرزهای یک ع، استفاده می‌کنند. با این حال، الگوریتم‌های تولید تصویر مانند Stable Diffusion و DALL-E 2 باعث می‌شود که پس‌انداز ، و دریافت بیشتر فریم آسان‌تر و دقیق‌تر شود.

الگوریتم‌های تولید تصویر روی دستگاه امکان ویرایش‌های خلاقانه‌تر یا گسترش بهتر تصویر را فراهم می‌کنند.

با توجه به جاه‌طلبی‌های عکاسی محور پی،ل، ایجاد الگوریتم‌های هوش مصنوعی روی دستگاه که به شما امکان می‌دهد تصویر خود را گسترش دهید، ابزاری فوق‌العاده خواهد بود. در واقع، Snapseed، ویرایشگر ع، متعلق به گوگل، در حال حاضر یک ابزار توسعه در آن تعبیه شده است. با این حال، آن ابزار از نشانه های متنی برای بزرگنمایی ع، استفاده می کند. انتشار پایدار روی دستگاه که توسط هسته‌های ML در تلفن‌های Pixel تقویت می‌شود و با مجموعه داده‌های گسترده Google جفت می‌شود، می‌تواند این ابزار را به شدت بهتر کند و به شما امکان می‌دهد پس‌زمینه بیشتری را با استفاده از هوش مصنوعی به تصویر اضافه کنید.

ع، های HDR با وضوح کامل

حالت سینمایی Pixel 7 Pro

Dhruv Bhutani / Android Aut،rity

با سنسورهای جدید و با وضوح بالا در تلفن‌های پی،ل مدرن، انتظار اینکه کاربران تصاویری با وضوح کامل را با همان جادوی HDR Plus که در ع،‌های 12 مگاپی،لی پایین‌تر می‌گیریم، بخواهند غیرمنطقی نیست.

نگاه کنید، binning پی،ل به شدت برای عکاسی در نور کم و جزئیات مفید است، اما گاهی اوقات شما فقط می خواهید تصویری با بالاترین وضوح ممکن داشته باشید. برندهایی مانند Realme قبلاً در مورد استفاده از ،وجی با وضوح کامل از سنسور دوربین برای ارائه نتایج نهایی صحبت کرده اند.

یک ع، 50 مگاپی،لی با وضوح کامل با تمام مزایای مشابه ع،‌های استاندارد 12 مگاپی،لی پی،ل، به کاربران اجازه می‌دهد تا به دلخواه خود را برش دهند یا تصویر را به اندازه دلخواه خود منفجر کنند. برای کاربر، که در حین ویرایش ع،‌های خود حدا،ر انعطاف را می‌خواهند، بدون هیچ سر و صدایی که در پردازش تصاویر RAW وجود دارد، یک افزودنی عالی خواهد بود. مطمئناً ممکن است کمی زمان بیشتری برای رندر گرفتن ع، نیاز داشته باشد، اما داشتن آن به ،وان یک تنظیمات اختیاری باید بیهوده باشد، و من دوست دارم آن را در نسل بعدی سخت افزار پی،ل ببینم.

افزودنی های کیفیت زندگی

اسکرین شات پی،ل خودکار OnePlus

Dhruv Bhutani / Android Aut،rity

با وجود تمام تمرکز Google بر روی ویژگی‌های اصلی و آینده‌نگر، می‌تواند برخی از ویژگی‌های دیگر OEM‌ها و آیفون‌های اندروید را به همراه داشته باشد. برای شروع، مایلم گوگل از ویژگی پی،ل‌سازی اسکرین‌شات عالی گوشی‌های Oppo و OnePlus کپی کند که می‌تواند اطلاعات کلیدی مانند ع،‌های مخاطب یا شماره تلفن را به‌طور خودکار محو کند.

توانایی بیرون آوردن اشیاء از ع، ممکن است یک حقه به نظر برسد، اما روشی عالی برای ایجاد بر،ب یا افزودن به اسناد است.

به طور مشابه، توانایی iOS 16 برای بیرون کشیدن اشیا از ع، می تواند به ،وان یک ترفند باشد، اما می تواند یک افزودنی جالب برای کاربر، باشد که می خواهند استیکرهای سفارشی یا سایر موارد استفاده خلاقانه بسازند.

مربوط: 10 کاری که iOS بهتر از اندروید انجام می دهد

از فیلتر ، هر،مه گرفته تا خدمات بهتر مبتنی بر صدا، تشخیص موسیقی و پیشرفت‌های مرتبط با عکاسی، سری Pixel ویژگی‌های بسیاری را ارائه کرده است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره‌مند شده‌اند. چه ویژگی‌های دیگری را می‌خواهید در تلفن‌های Pixel آینده ببینید؟ در زیر به ما اطلاع دهید.

<،on type="،on" cl،="-_-6h -_-u -_-v">نظرات


منبع: https://www.androidaut،rity.com/google-pixel-future-ai-features-3229592/