تلفن ها در سال 2022 خسته کننده بودند. در اینجا دلیل جالب تر شدن آنها در سال 2023 است


پانزده سال از عرضه اولین آیفون می گذرد، شرکت های فناوری در نوعی ،الت به سر می برند. و چه ،ی می تواند آنها را سرزنش کند؟ جاز ، یک صفحه شیشه ای روی یک مستطیل ف،ی واقعاً سخت می شود. اگرچه به نظر نمی رسد که سال 2023 بازی را تغییر دهد، اما ویژگی هایی وجود دارد که باید منتظر آن باشیم که با این وجود سطح ابررایانه های موجود در جیب ما را افزایش می دهد.

برخی از پیشرفت‌های تلفن در سال آینده مدت‌ها مورد انتظار هستند، مانند اینکه آیفون احتمالاً به شارژرهای USB-C تغییر می‌کند (تا حدی به این دلیل که اپل رگولاتورهای اروپایی مجبور به این کار شدند). سایر دستگاه‌ها احتمالاً برنامه‌های رایانه‌ای هوش مصنوعی که ع،‌های شما را بهتر نشان می‌دهند، وای‌فای و رادیوهای سلولی که آنها را به اینترنت منتقل می‌کنند و صفحه‌ای که آنها را روی آن می‌بینید، بهبود می‌بخشند. این حداقل کمی هیجان انگیزتر از تعداد انگشت شماری از نوآوری هایی است که امسال دریافت کردیم.

همه ما به ترفندها و اصلاحاتی که شرکت‌ها برای بهبود سرعت تراشه‌های پردازشی، کیفیت دوربین و زیبایی صفحه‌نمایش گوشی‌ها انجام می‌دهند، عادت کرده‌ایم. مطمئنا، اپل ممکن است جزیره پویا و یک ویژگی SOS ماهواره ای جدید را برای آیفون 14 800 دلاری خود معرفی کرده باشد. نویدبخش آرامش خاطر اگر در شرایط اضطراری بدون سرویس سلولی گرفتار شدید. سامسونگ ممکن است قلم S-Pen خود را در دسترس افرادی قرار داده باشد که مایل به پرداخت 1200 دلار برای آن هستند. گوشی S22 Ultra. و گوشی هیچی 1 ممکن است طاقچه 5G مقرون به صرفه را با طراحی LED ساخته شده باشد. اما در غیر این صورت، امسال انتخاب های باریکی برای گوشی های جدید هیجان انگیز بود.

نبیلا پوپال، مدیر تحقیقات IDC ناظر صنعت گفت: «من احساس می‌کنم تنها چیزی که امسال تغییر کرد، ارتقاء دستگاه‌های تاشو بود. Popal خاطرنشان کرد که ا،ر تلفن‌ها پیشرفت‌های تدریجی داشتند، ارزیابی کاملاً در تضاد با رئیس جمهور سامسونگ TM Roh می گوید سری S22 این شرکت دارای “قابلیت های دوربین پیشگامانه” است و تیم کوک، مدیر عامل اپل، خط آیفون 14 را “بهترین آیفون هایی که تا به حال ساخته ایم” می نامد.

در نهایت، نوید یک گوشی جدید واقعاً هیجان انگیز ممکن است متکی به فناوری باشد که هنوز سال ها با آن فاصله داریم. یکی از بهترین نمونه‌ها امسال بود که ال‌جی a نمایشگر قابل کشش، این احتمال را افزایش می دهد که به جای حمل تلفن های بزرگ بزرگ در همه جا، زم، که می خواهیم صفحه نمایش بیشتری داشته باشیم، می تو،م به سادگی گوشی های کوچکتر را دراز کنیم. ال جی تنها نیست موتورولا a دستگاه مفهومی با نمایشگر قابل چرخش در اوایل سال جاری، به این م،ی که ما می‌تو،م نوع جدیدی از صفحه نمایش انعطاف‌پذیر را به صورت دستی در برخی مواقع دریافت کنیم.

اما حتی اگر منتظر جهش نسلی در گوشی‌های سال آینده نباشیم، در اینجا چیزی است که برای این گجت‌های همه‌جانبه بهبود می‌یابد.

Galaxy Z Flip 4 در حالت فل، در کف دست ،ی

لولای Galaxy Z Flip 4 به آن اجازه می دهد در زوایای مختلف باقی بماند. هنگامی که به عمود نزدیک است، می تواند حالت فل، را برای نرم افزار فعال کند.

پاتریک هالند/CNET

تاشوها برای رده بالا در راهند

سامسونگ امسال گل،ی زد فولد 4 و Z Flip 4 ارتقاء تدریجی پیشینیان خود بودند. هیچکدام شاهد کاهش قیمت نبودند، اما عملکرد S Pen، نرم افزار بهتر و لولاهای بهبود یافته را دریافت ،د، که خطاهای اولین گوشی های تاشو سامسونگ را حتی بیشتر در نمای عقب نشان می دهد. در سال آینده، انتظار بیشتری از موارد مشابه داشته باشید: بهترین دستگاه‌های تاشو تا کنون (با ارتقاء تدریجی)، اما هنوز در محدوده قیمت بسیاری از ،یداران قرار نگرفته‌اند.

به گفته Popal، این ممکن است برای افرادی که تلفن های گران تر ،یداری می کنند خوب باشد. در حالی که هنوز فقط یک برش از 1.24 میلیارد گوشی در سال 2022 فروخته شدفروش تاشوها نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به 16 میلیون دستگاه در سال 2022 رسیده است و انتظار می‌رود این رقم همچنان افزایش یابد. با توجه به اینکه ارزان‌ترین گوشی‌های تاشو، مانند Samsung Z Flip 4 با قیمت 999 دلار، قیمتی برابر با آیفون 14 پرو دارند، جای تعجب نیست که ،یداران گوشی‌های درجه یک بیشتری شروع به تعویض گوشی‌های تخت خود با گوشی‌های تاشو کنند.

آنها احتمالاً بیشتر مشتاق ،ید تلفن‌های گران‌تر با برخی از بهترین پیشنهادهای تبلیغاتی هستند که در سال‌های اخیر از اپراتورها دیده‌ایم، که به ،وان بخشی از یک قرارداد خدمات چند ساله، تا 1000 دلار از قیمت فهرست صرفه‌جویی می‌کنند. این برای دریافت یک Z Flip 4 جدید به صورت کاملا رایگان کافی است، یا قیمت Z Fold 4 را به یک صورتحساب ماهانه قابل کنترل کاهش دهید.

اگر یک دستگاه جدید سامسونگ را برای ،وان ارزان‌ترین تاشو به چالش بکشد، احتمالاً مصرف‌کنندگان بیشتری تغییر خواهند کرد. TCL تقریباً آماده بازار بود پروژه شیکاگو تاشوی تاشو، زیرا این شرکت نتوانست قیمت را به زیر 700 دلار کاهش دهد، که با قیمت سایر گوشی‌هایش مطابقت دارد. اگرچه شایعه ای مبنی بر اینکه احتمالاً یک دستگاه تاشو ارزان تر در سال 2023 عرضه می شود وجود ندارد، اما ما می د،م که موتورولا ریزر بعدی ممکن است قیمت پایین تری داشته باشد نسبت به پیشینیان خود اولین دستگاه تاشو که به زیر قیمت بالاتر کاهش می‌یابد، می‌تواند نواری را برای دستگاه‌های نمایشگر منعطف آینده ایجاد کند.

بیشتر بخو،د: Foldables هنوز به دنبال یک لحظه ش،ت هستند. سامسونگ می خواهد آن را تغییر دهد

apple-ip،ne-14-pro-s22-ultra-samsung-cnet-promo-2

آیفون 14 پرو و ​​سامسونگ گل،ی اس 22 اولترا.

اندرو لان،ون/CNET

چه چیزی برای تلفن های تخت می آید

پیش‌بینی‌های کمی برای سال آینده در مورد گوشی‌های سنتی وجود دارد، اما دقیقاً شامل تغییرات نسلی نمی‌شود.

اپل مجبور خواهد شد تا سال 2024 پورت های قدیمی لایتنینگ خود را با USB-C تعویض کند و این شرکت می تواند این کار را در سال جاری انجام دهد. شایعات سال‌ها حاکی از آن بود که اپل قصد تغییر این موضوع را دارد، اما اکنون یک ضرب الاجل تعیین شده توسط اتحادیه اروپا دارد. در غیر این صورت، در سری‌های سال آینده، که فرض بر این است که سری آیفون 15 نامگذاری شود، ممکن است این شرکت گران‌ترین مدل Pro Max خود را با ویژگی‌های بیشتر بسته‌بندی کند و نام آن را به iP،ne Ultra تغییر دهد تا آن را از همتای مقرون‌به‌صرفه‌تر آیفون پ، با صفحه‌نمایش بزرگ متمایز کند. مطابق با بلومبرگ

گوشی های اندرویدی به روند آهسته پیشرفت خود ادامه خواهند داد. تمرکز سامسونگ بر بهبود دوربین ها می تواند منجر به استفاده از دوربین 200 مگاپی،لی در گوشی S23 Ultra آینده خود شود. مطابق با افشاکننده Ice Universe، بالاتر از دوربین اصلی 108 مگاپی،لی در S22 Ultra امسال. و اگرچه شایعات زیادی در مورد سری پی،ل 8 منتشر نشده است، می‌توان انتظار داشت که گوگل راه‌های جدیدی برای استفاده از چیپ‌ست‌های Tensor گوشی‌ها برای انجام کارهایی که قبلا غیرممکن بود، بیابد، مانند ویژگی پاک کن جادویی که چیزهای ناخواسته را در ع،‌ها پاک می‌کند، که برای اولین بار عرضه شد. در پی،ل 7 امسال

بیشتر بخو،د: هیجان انگیزترین گوشی های جدید برای سال 2023: آیفون 15، گل،ی اس 23 و موارد دیگر

ممکن است اینها نسبت به گوشی های سال گذشته پیشرفت های کوچکی به نظر برسد، اما شایان ذکر است که ا،ر مردم هر سال گوشی های جدید نمی ،ند. به لطف قراردادهای دو و سه ساله اپراتورها و افزایش هزینه تلفن‌ها، ارتقاء مصرف‌کنندگان آنقدر طول می‌کشد. هنگامی که آنها برای دستگاه جدید وارد می شوند، به اندازه کافی طول، است که پیشرفت ها قابل توجه است.

اگرچه تنها با فاصله چند سال، به جهش از دوربین دوگانه پشتی آیفون X به دوربین های سه گانه و اضلاع مربعی آیفون 12 پرو و ​​از آن به جزیره دینامیک محدود کننده بریدگی و نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو فکر کنید. پوپال گفت.

“[P،nes] پوپال گفت: «تا کنون تا اینجا پیش رفته‌ایم، و سال به سال ما واقعاً چنین چیزی را نمی‌بینیم.» سرعت سریع نوآوری‌ها در دوران ابتدایی تلفن‌های هوشمند باعث می‌شود این احساس کند که ما کند شده‌ایم. «به ،وان یک صنعت یا به ،وان یک مصرف کننده، ما به نوعی ،اب شده ایم.”

samsung-ces-2022-foldables-nologo

دو دستگاه مفهومی در غرفه CES 2022 سامسونگ: یک تاشو سه تایی در سمت چپ و یک تاشو معمولی با لبه نیمه شفاف.

سامسونگ

گوشی های فراتر از 2023

اگر خواهان تغییر واقعی در تلفن‌ها هستیم، باید منتظر اتفاقات پس از سال 2023 باشیم. فناوری‌های جدید می‌توانند نحوه تعامل و استفاده ما از تلفن‌هایمان را تغییر دهند.

این می تواند ما را به قلمروی واقعاً بدیع هدایت کند. حتی داستان‌های علمی تخیلی هم ایده‌های زیادی به جز حمل مستطیلی پر از تکنولوژی که ما را به جهان متصل می‌کند در جیبمان نیافته است. ما اساساً یک دوربین سه‌گانه از Star Trek، یک دیتا پد دستی از Star Wars، و یک دستیار شخصی در یک هدفون از Her – همه در یک ابزار پیچیده شده‌اند.

در اینجا، نزدیک‌تر به قرن خودمان، ایده‌هایی وجود دارد که به سطح می‌آیند. حق بیمه بعدی تراشه های کوالکام اسنپدراگون می‌تواند با پنهان ، اعلان‌ها حریم خصوصی را افزایش دهد، وقتی تلفن افراد دیگری را روی صفحه نمایش شما می‌بیند، در حالی که پیشرفت‌های هوش مصنوعی همچنان به افزودن فیلترها و جلوه‌ها بر روی همه ع،‌ها و چت‌های ویدیویی زنده ادامه می‌دهند. گوگل و اپل در حال رقابت برای افزودن ویژگی‌های واقعیت افزوده بیشتر در برنامه‌های ناوبری خود هستند و همچنین تلفن‌ها را به مرکزی برای ،ید ضربه به پرداخت و باز ، قفل ماشین‌ها و خانه‌های هوشمند از راه دور تبدیل می‌کنند. بنابراین انتظار داشته باشید که نرم افزار موبایل کنترل بیشتری بر زندگی دیجیتالی شما در اختیار شما قرار دهد. و در مورد اپل، همانطور که Lisa Eadicicco از CNET گزارش داده است، انتظار داشته باشید که از Lidar برای ترسیم بهتر دنیای واقعی استفاده کند.

سایر قابلیت‌های تاشو نیز می‌توانند پایین بیایند. سامسونگ بسیاری را نشان داده است مفاهیم مختلف در CES در سال های گذشته، برخی با صفحه نمایش سه تایی و برخی دیگر با پانل های شفاف. اینها دورتر هستند و احتمالا سال آینده عرضه نخواهند شد، اما در نمایشگاه CES 2023 در ژانویه، ما می‌تو،م مفاهیم وسوسه‌انگیزتری را ببینیم که ایده‌ای درباره چگونگی گسترش عملکرد دستگاه‌های دستی ارائه می‌دهد.

سپس، شاید آینده تلفن‌ها به چیزی باشد که به آن متصل می‌شوند – البته ساعت‌های هوشمند و خانه‌های هوشمند، اما عینک‌های واقعیت افزوده. برخی از شایعات می گویند که ما بالا،ه در سال 2023 عینک اپل ما را دریافت کنید، تلفن هایمان را به ،وان لنگر برای راه های فن آوری پویاتر برای دیدن جهان محکم می کنیم. شرکت‌های دیگر در حال آماده‌سازی عینک‌های AR خود هستند تا زم، که اپل فناوری جدید را عادی کند.

به ،وان تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو پیش بینی کردما می‌تو،م ظرف یک دهه تمام آیفون‌هایمان را با عینک‌های واقعیت افزوده جایگزین کنیم، بنابراین شاید روزها برای تبدیل شدن تلفن‌ها به مرکز زندگی تلفن همراه ما به پایان برسد. تا آن زمان، ما به ردیابی نحوه ادغام آنها با بیشتر و بیشتر تجارب روزانه ما، یک نوآوری در فناوری ادامه خواهیم داد.




منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/p،nes-were-boring-in-2022-heres-why-theyll-be-more-interesting-in-2023/#ftag=CAD-01-10aai3d