تیم AT&T با ارائه دهنده ماهواره AST SpaceMobile به دنبال افزایش پوشش


T-Mobile با SpaceX همکاری کرده است پوشش خود را از طریق شبکه ماهواره ای استارلینک اسپیس ای، افزایش دهد. Verizon در مورد آن صحبت کرده است کار با پروژه کویپر آمازون برنامه اکنون AT&T یک شریک ماهواره ای جدید خود را معرفی کرده است.

در روز سه‌شنبه، این شرکت از همکاری جدیدی با AST SpaceMobile، یک شرکت ماهواره‌ای، برای استفاده از ماهواره‌های مدار پایین زمین خود برای کمک به تقویت پوشش زمینی AT&T خبر داد. کریس سامبار، رئیس شبکه AT&T، در ویدئویی درباره این مشارکت، می‌گوید که اپراتور بی‌سیم «تایید مشروط» را برای استفاده از برخی از طیف بی‌سیم خود برای اتصال تلفن‌های همراه به ماهواره‌ها دریافت کرده است.

در این ویدیو، سامبار به سرعت از چند برنامه کاربردی گسترده استفاده می کند، از کمک به شبکه اولین پاسخ دهنده FirstNet تا برنامه های تجاری مانند “کشاورزی از راه دور” و “ماشین آلات راه دور”.

AT&T در حال حاضر یک شراکت ماهواره ای با شرکت ماهواره ای OneWeb دارد اتصالات را به کاربران تجاری اپراتور بی سیم ارائه می دهد اما هیچ سرویس ماهواره ای متمرکز بر مصرف کننده را اعلام نکرده بود.

با این حال، سامبر به یک برنامه مصرف‌کننده احتمالی اشاره می‌کند، زیرا توضیح می‌دهد که چگونه رانندگی مادرشوهرش از ویرجینیا به ریچموند برای «دیدن بچه‌ها و نوه‌هایش» شامل جاده‌ای است که در حال حاضر برای پوشش دادن از «هر حامل بی‌سیم» تلاش می‌کند. او می گوید که این درایو به طور بالقوه می تواند توسط یک “راه حل موبایل مبتنی بر فضا” پوشش داده شود.

AT&T به CNET می گوید که قصد دارد از این سرویس برای ارائه “اتصال یکپارچه، مکمل و واقعی از راه حل های ماهواره ای برای خدمات صوتی، داده و ویدئو” استفاده کند.

در مورد پشتیب، از دستگاه، AT&T می‌گوید این سرویس «در نظر دارد با تمام دستگاه‌های مشتریان ما با استفاده از پهنای باند LTE و 5G در شبکه تلفن همراه فعلی ما یکپارچه شود». با این حال، اپراتور می‌گوید که «خیلی زود» است که بگوییم آیا برای این سرویس هزینه اضافی می‌گیرد یا آن را در برنامه‌های موجود مشتریان لحاظ می‌کند.

در اعلام قرارداد اسپیس ای، در اوایل سال جاری، T-Mobile به طور مشابه گفت که “ا،ریت قریب به اتفاق گوشی های هوشمند” موجود در شبکه آن با سرویس ماهواره ای آن سازگار خواهند بود و کاربران ،وماً نیازی به ،ید یک تلفن جدید ندارند. برای ضربه زدن به آن سیگنال

مایک سیورت، مدیرعامل T-Mobile نیز گفته است که شرکت او قصد دارد دسترسی ماهواره‌ای را به “محبوب‌ترین طرح‌های T-Mobile” اضافه کند، اگرچه برخی از برنامه‌های قدیمی یا ارزان‌تر ممکن است برای دریافت این ویژگی نیاز به پرداخت هزینه ماهانه داشته باشند.

ورایزون، در حالی که اولین شریک فضایی خود را در اکتبر 2021 اعلام کرد، جزئیات برنامه های خود را برای اتصال تلفن ها به ماهواره ها اعلام نکرده است. در عوض قبلاً به CNET گفته بود که به دنبال استفاده از پروژه Kuiper آمازون برای “قرمز ، نقشه کل ایالات متحده” با ارائه اتصالات پشتیبان به دکل های تلفن همراه خود در مناطقی است که اتصالات اینترنتی سریع و قابل اطمینان ندارند.

در مورد اینکه چه زم، ممکن است سرویس AT&T و AST SpaceMobile ظاهر شود، AST SpaceMobile قبلاً در مورد آزمایش “قابلیت های ماهواره ای مستقیم به سلول” خود در سه ماهه اول سال آینده صحبت کرده است. اولین پنج ماهواره تجاری خود را در “اوا، سال 2023” پرتاب کرد. AT&T قصد دارد در سه ماهه اول به این آزمایش بپیوندد.

اسکات ویسنیوسکی، مدیر ارشد استراتژی در AST SpaceMobile، در بی،ه ای به CNET گفت که پس از پرتاب این ماهواره ها در سال آینده، این ماهواره قادر خواهد بود “خدمات پهنای باند متناوب را در سال 2024 ارائه دهد.”


منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/at-t-teams-with-satellite-provider-ast-،emobile-as-it-looks-to-boost-coverage/#ftag=CAD-01-10aai3d