جایگزینی برای آیفون و اندروید یا فقط یک رویا؟


الون ماسک

ایلان ماسک می‌گوید که اگر به آن برسد، می‌تواند یک پلتفرم موبایل جایگزین بسازد. به آن می گوییم، ایلان، ما را به خوشگذر، تهدید نکن.

اوا، روز جمعه، ماسک به توییتی پاسخ داد که از او خواسته بود در صورتی که گوگل و اپل تصمیم گرفتند اپلیکیشن توییتر را از فروشگاه‌های اپلیکیشن مربوطه خود راه‌اندازی کنند، گوشی خود را بسازد.

همچنین بخو،د: 10 بهترین اپلیکیشن توییتر

مالک جدید اپلیکیشن پرنده پاسخ داد: «مطمئناً امیدوارم که به این نتیجه نرسد، اما، بله، اگر گزینه دیگری وجود نداشته باشد، یک تلفن جایگزین خواهم ساخت. این توییت باعث نظرات حمایتی طرفداران شد، اما همچنین از سوی افراد در رسانه های فناوری مورد تمس، قرار گرفت.

بیایید کمی عقب نشینی کنیم و به سوالات بزرگ پاسخ دهیم.

من مطمئنا امیدوارم که به این نتیجه نرسد، اما، بله، اگر چاره دیگری نباشد، یک گوشی جایگزین خواهم ساخت

چرا ماسک به جایگزینی برای آیفون و اندروید نیاز دارد؟

نظر ماسک پس از آن منتشر شد حدس و گمان در روزهای اخیر که اپل و احتمالاً گوگل می توانند تصمیم بگیرند که توییتر را از فروشگاه App و Play Store کنار بگذارند. چیز زیادی برای حمایت از این حدس و گمان وجود ندارد – واقعیت اصلی که باعث شد تصمیم فیل شی،، رئیس بازاریابی و اپ استور اپل برای غیرفعال ، حساب شخصی توییتر خود باشد.

ما نمی د،م چرا شی، توییتر خود را غیرفعال کرد، اما شاید این ارتباط با طوفان جنجالی که از زمان تصدی ماسک این سرویس را فراگرفته است، داشته باشد. نکات برجسته عبارتند از ا،اج های پر هرج و مرج، انتشار ناموفق چک آبی برای پول، تصمیم برای بازگرداندن حساب های تعلیق شده دونالد ترامپ و بسیاری دیگر، و البته، توییت خود ماسک، مملو از صحبت های نظریه پردازان توطئه.

اکنون، تصمیم فیل شی، ممکن است یک تصمیم شخصی باشد. اما به احتمال زیاد این یک سیگنال برای ماسک است که در حال تلاش برای تبدیل توییتر به یک سرویس اشتراک است. این مهم است. همانطور که می گویند پول را دنبال کنید و در این صورت پول از حساب های بانکی توییتر به حساب اپل می رود.

وقتی به جنگ می روی، ترجیحاً به دشمنت وابسته نباشی.

طبق شرایط اپ استور، اپل می تواند 15 تا 30 درصد از تمام تراکنش های ،ید درون برنامه ای در اپلیکیشن توییتر را درخواست کند. به عبارت دیگر، آن 8 دلار در ماه ماسک در ازای یک چک آبی مطالبه کرده است؟ چند دلار می تواند به اپل برسد. ما می گوییم “می تواند” زیرا نمی د،م که آیا واقعاً چنین است – اپل در اعمال قو،ن خود در مورد IAP ها ناسازگار بوده است. در مورد گوگل هم همین داستان است.

بدیهی است که ماسک از وضعیت موجود راضی نیست، همانطور که او در a توییت از چند هفته پیش توییتر در مواجهه با بدهی‌های هنگفت و مهاجرت تبلیغ‌کنندگان، واقعاً نمی‌تواند مالیات هنگفت اپل (یا گوگل) را بپردازد.

و سپس مشکل محتوا و شهرت وجود دارد. هم اپل و هم گوگل قبلاً از اجازه دادن به برنامه هایی که به نظر آنها شرایط آنها را در مورد سخنان نفرت انگیز و افراط گرایی نقض می کنند، خودداری کرده اند. Parler و Gab شناخته شده ترین نمونه ها هستند. در دوران ماسک، توییتر شاهد افزایش سخنر، بود که اپل یا گوگل می‌توانستند شهرت خود را تهدید کنند. گفتن این موضوع که توییتر در خطر بیرون آمدن از فروشگاه های اپلیکیشن قرار دارد طول، است، اما حتی اشاره به این ایده احتمالا به این شرکت آسیب می زند.

به طور خلاصه، پول و درک دلایلی است که باعث می شود جنگ بین توییتر ایلان و اپل و گوگل در حال وقوع باشد. وقتی به جنگ می روی، ترجیحاً به دشمنت وابسته نباشی. از این رو این صحبت در مورد ساخت یک تلفن جایگزین است.

آیا ماسک می تواند گوشی خود را بسازد؟

آره! این در واقع بسیار ساده است. برای تولید یک گوشی هوشمند جدید نیازی به مقدار زیادی نیست. شرکت‌های زیادی وجود دارند که در ازای پرداخت هزینه، گوشی را از ابتدا برای شما می‌سازند. استارتاپ نسبتاً کوچکی مانند Nothing می تواند یک طراحی جالب و چند ویژگی نرم افزاری منحصر به فرد ارائه دهد. ایلان ماسک، حتی به خاطر کار مدیریت سه شرکت بزرگ، می تواند با سهولت نسبی این کار را انجام دهد.

پس چرا این یک تهدید توخالی است؟

مشکل گوشی یا حتی سیستم عامل نیست. مشکل پلتفرم است: سیستم عامل + فروشگاه برنامه + ا،یستم. فقط از مایکروسافت، هواوی، سامسونگ یا آمازون بپرسید. همه این شرکت‌های بسیار قدرتمند تلاش کرده‌اند تا جایگزین‌هایی برای پلتفرم‌های متعلق به دو قطبی گوگل-اپل بسازند و ش،ت خورده‌اند. آنها ده‌ها میلیارد دلار در تلاش‌های خود ریختند، باهوش‌ترین افراد را استخدام ،د و در نهایت تسلیم شدند یا به جایی نرسیدند.

در سال 2022، ارائه یک پلت فرم جدید گوشی های هوشمند، مشکل نهایی مرغ و تخم مرغ است. برای موفقیت یک پلتفرم جدید، به برنامه ها نیاز دارید. برای ترغیب توسعه دهندگان به ساخت این برنامه ها، به یک پلتفرم موفق نیاز دارید. مطمئناً، می‌تو،د مانند هوآوی زم، که از Play Store قطع شد، برای این مشکل پول پرتاب کنید. اما شانس دستیابی به هر نوع پیشرفت بسیار اندک است.

اگر چاره دیگری نباشد، مقدار بیشتری از پول طلبکارانم را آتش می زنم و آن را در چوب ،دکن می اندازم.

زم، که رقیب اصلی شما دارای برنامه هایی باشد که ا،ر کاربران آن را ضروری می دانند، بسیار پیچیده است. چرا گوگل به ساخت جایگزینی برای پلتفرم Android/Play Store کمک می کند؟ چرا باید برنامه هایی را برای پلتفرمی بسازد که یا ،اب می شود و می سوزد یا تبدیل به یک رقیب خطرناک می شود؟

ماسک باید یک تلفن جدید (آسان!)، سیستم عامل (همچنین آسان، فقط فورک اندروید)، فروشگاه برنامه (کمی پیچیده تر)، ا،یستمی از برنامه های مطلوب (بسیار سخت) و جایگزین های قانع کننده برای برنامه ها و خدمات ارائه شده توسط گوگل (بسیار سخت).

به عبارت دیگر، ماسک باید هر کاری را که گوگل با اندروید، پلی استور و مجموعه برنامه‌های آن انجام می‌دهد تکرار کند و آن را با سرعت بسیار زیاد (ماه‌ها، نه سال‌ها) انجام دهد. و این فقط برای شروع است.

ساختن یک پلتفرم موفق موبایل سوم مانند ساخت تسلا نیست.

درست است که ماسک سابقه ای در ایجاد اختلال در صنایع مستقر و ریشه دار دارد. ولی تسلا و SpaceX صنایع خود را از طریق نوآوری فنی، نه ساخت پلت فرم، مختل ،د. و سابقه ماسک در مدیریت پلتفرم‌های بزرگ تا کنون ضعیف است. فقط به توییتر نگاه کنید.

ساختن یک پلتفرم موفق موبایل سوم مانند ساخت تسلا نیست. این بیشتر شبیه ساختن The Boring Company است (آن یکی را به خاطر دارید؟). این در مورد ایجاد یک تلفن یا حتی یک فروشگاه برنامه نیست، درست مانند شرکت Boring در مورد حفر تونل نیست. این در مورد ایجاد یک شبکه بسیار پیچیده و گران از ابتدا، کار با هزاران ذینفع دیگر، رقابت با زیرساخت های ایجاد شده است. و متقاعد ، مردم عادی به استفاده از آن که توضیح می دهد که چرا بزرگترین چیزی که شرکت Boring تاکنون به آن دست یافته است این است تونلی نسبتا خسته کننده در زیر ، وگاس.

در پایان، ایلان ماسک نشان داده است که اجازه نخواهد داد دیگران برای او تصمیم بگیرند، چه خوب و چه بد. ممکن است تلفن ایلان در راه باشد. حتی ممکن است خوب باشد. اما جایگزین واقعی برای اندروید یا آیفون نخواهد بود.

<،on type="،on" cl،="-_-Ai -_-n -_-o">نظرات




منبع: https://www.androidaut،rity.com/elon-musk-alternative-ip،ne-android-3241680/