در اینجا به معنای فروشگاه های برنامه جایگزین برای آیفون آمده است


در واکنش به مقررات در حال پیشروی اتحادیه اروپا، اپل در حال کار بر روی تغییرات عمیق در نحوه عملکرد iOS و اپ استور است. مطابق با بلومبرگ، این شرکت حتی در حال بررسی اجازه دادن به فروشگاه های برنامه جایگزین در دستگاه های خود است. در حال حاضر، توسعه دهنده Riley Testut، که AltStore را ایجاد کرده است، نظرات خود را در مورد پشتیب، رسمی iOS از فروشگاه های برنامه شخص ثالث به اشتراک گذاشته است.

برای ،، که آشنایی ندارند، AltStore یک فروشگاه اپلیکیشن جایگزین برای iOS است که حتی بدون جیلبریک با استفاده از برخی ابزارهای توسعه دهنده قابل نصب است. اگر اپل در نهایت به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث برای iOS اجازه دهد، کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه تغییر یا ترفندی، AltStore را روی آیفون و آی‌پد خود نصب کنند.

ولی تستوت این وضعیت را چگونه می بیند? خوب، با وجود ایجاد AltStore، توسعه دهنده معتقد است که باز ، iOS برای هر جایگزینی برای App Store می تواند برای کاربران مضر باشد. و در اینجا دلیل آن است.

فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین می‌توانند تجربه کاربر را مختل کنند

طبق گفته تستوت، اپ استور «نقش مهمی» در تضمین یکپارچگی و امنیت iOS ایفا می‌کند، زیرا هر برنامه موجود در آنجا باید دستورالعمل‌های اپل را دنبال کند و فرآیند بررسی را طی کند. توسعه‌دهنده اپ استور را به ،وان «مک، واحد که کاربران به آن اعتماد دارند» توصیف می‌کند، علیرغم اینکه ادعا می‌کند «نقص» دارد.

توسعه دهنده معتقد است که وجود فروشگاه های برنامه جایگزین در iOS احتمالاً کل تجربه را هم برای کاربران و هم برای توسعه دهندگان مختل می کند. علاوه بر نگر، های امنیتی، این واقعیت نیز وجود دارد که توسعه دهندگان اپ استور نیازی به نگر، در مورد پرداخت و توزیع ندارند.

و برای توسعه دهندگان، عدم نیاز به پرداخت خودمان یا فهمیدن توزیع، بسیار بزرگ است.

Testut همچنین فکر می کند که برخی از شرکت های بزرگ مانند Meta ممکن است بخواهند فروشگاه خود را ایجاد کنند تا از دستورالعمل های App Store اجتناب کنند. این باعث می شود کاربران مجبور شوند چندین فروشگاه برنامه را روی دستگاه های خود نصب کنند تا همه برنامه های مورد نیاز خود را پیدا کنند. در عین حال، این شرکت‌ها می‌توانند به توسعه‌دهندگان دیگر نیز پول بدهند تا برنامه‌هایشان را از اپ استور رسمی به برنامه‌هایشان منتقل کنند.

اکنون باید از 3 فروشگاه برنامه های مختلف استفاده کنید، در غیر این صورت دسترسی به برنامه هایی را که قبلاً استفاده می کنید از دست خواهید داد! بنابراین بله، این یک انتخاب است – اما انتخاب این نیست که «آیا از فروشگاه‌های شخص ثالث برای دریافت برنامه‌های جالب جدید استفاده می‌کنم» در عوض این است: آیا از فروشگاه‌های شخص ثالث فقط برای ادامه استفاده از برنامه‌های فعلی‌ام استفاده می‌کنم.

خالق AltStore بارگذاری جانبی را بهترین جایگزین برای اپل می داند تا از قانون جدید اتحادیه اروپا پیروی کند و در عین حال از اپ استور و توسعه دهندگان آن نیز محافظت کند.

برای Testut، اجبار کاربران به لود ، برنامه‌ها با استفاده از مک، تعداد شرکت‌های علاقه‌مند به توزیع برنامه‌ها در خارج از اپ استور را کاهش می‌دهد، در حالی که توسعه‌دهندگ، مانند او می‌توانند پروژه‌های خود را بدون هیچ ترفندی بین کاربران توزیع کنند.

در این سناریو، انگیزه کمی برای برنامه‌های موفق برای ،وج از اپ استور وجود دارد – فرآیند بارگذاری جانبی برنامه‌ها، افراد کمتر دانش‌آموز را از فناوری منصرف می‌کند و پایگاه کاربران بالقوه آنها را کاهش می‌دهد. اما برای برنامه هایی که در اپ استور مجاز نیستند، مانند برنامه دلتای خودم؟ آنها بالا،ه می توانند وجود داشته باشند!

اما در حالی که من شخصاً معتقدم که بارگذاری جانبی محدود تعادل من، بین انعطاف پذیری و امنیت است، مهم نیست که من چه فکر می کنم.

اپل به وضوح از این قانون پیروی می کند. تنها سوال این است که چگونه آنها را رعایت می کنند… و من شک دارم که اپل بیش از حداقل کاری انجام دهد

— رایلی (@rileytestut) 13 دسامبر 2022

9to5Mac’s Take

در حال حاضر، هر گونه حدس و گمان در مورد اینکه اپل چگونه iOS را برای فروشگاه های برنامه شخص ثالث باز می کند، صرفاً حدس و گمان است، زیرا ما هنوز در مورد یک شایعه صحبت می کنیم.

در حالی که Testut نقاط قوتی در مورد اهمیت اپ استور برای امنیت iOS و کاربران آن دارد، اجازه دادن به فروشگاه‌های برنامه جایگزین یا حتی بارگذاری جانبی مستقیماً روی iP،ne و iPad احتمالاً برای ا،ریت قریب به اتفاق کاربران تغییر چند، نخواهد داشت.

فقط نگاهی به نحوه عملکرد اندروید بیندازید. در آنجا می‌تو،د فروشگاه‌های برنامه جایگزین داشته باشید و می‌تو،د برنامه‌هایی را از منابع دیگر نصب کنید. اما با این حال، همه بازیکنان بزرگ برنامه های خود را در فروشگاه Google Play در دسترس دارند. زیرا ا،ر کاربران معمولی نمی دانند که سایدلودینگ چیست و اولین جایی که برای دانلود یک برنامه جدید می روند هنوز Play Store است.

اگر چنین چیزی در iOS اتفاق بیفتد، فروشگاه App اپل همچنان مک، خواهد بود که ا،ر کاربران (و توسعه دهندگان) برای دانلود و توزیع برنامه های خود به آن اعتماد دارند. و حتی مارک زاکربرگ به اندازه کافی دیوانه نیست که برنامه های خود را از یکی از سودآورترین فروشگاه های آنلاین در جهان بیرون بکشد.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای ،ب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:




منبع: https://9to5mac.com/2022/12/15/altstore-third-party-app-stores-comment/