“دسترسی” به کاربران خود در صفحه نمایش های بزرگ


داده‌های اندازه دست که تفاوت‌های دسترسی را بین کاربران با دست‌های بزرگ و کاربران با دست‌های کوچک نشان می‌دهد

علاوه بر این، نحوه نگه‌داشتن دستگاه توسط کاربران بسته به جهت‌گیری دستگاه تغییر می‌کند. همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است، دستگاه‌هایی که در حالت عمودی در مقابل افقی استفاده می‌شوند، بر مناطقی که کاربر به راحتی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، تأثیر می‌گذارد.

داده‌های اندازه دست که تفاوت دسترسی را بین کاربر، که دستگاه‌های خود را در حالت افقی نگه می‌دارند در مقابل افرادی که دستگاه خود را در حالت عمودی نگه می‌دارند نشان می‌دهد.

در نهایت، بیشتر به دلیل اندازه صفحه نمایش، دستگاه های تاشو ال،ای دسترسی کمی متفاوت را نشان می دهند. از آنجا که آنها اغلب صفحه نمایش کوچکتری نسبت به تبلت ها دارند، دسترسی به مرکز دستگاه آسان تر است. با این حال، الگوی کلی در مورد دسترسی پذیری برقرار است. وقتی باز می شود، کاربر معمولی نمی تواند به 25 درصد بالای صفحه در یک دستگاه تاشو برسد.

بایدها و نبایدهای قابلیت دسترسی به صفحه نمایش بزرگ

قابلیت دسترسی ممکن است بسته به کاربر متفاوت باشد، اما برخی دستورالعمل‌ها وجود دارد که می‌تواند به کاربران شما در تجربه برنامه‌های صفحه نمایش بزرگ کمک کند. ما دریافتیم که قرار دادن ،اصر UI در گوشه ها می تواند کمتر از حد مطلوب باشد. ،اصر رابط کاربری که خیلی نزدیک به لبه‌ها هستند، احتمالاً با کنترل کاربر ارتباط برقرار می‌کنند. علاوه بر این، داده‌های دسترسی ما نشان می‌دهد که دسترسی به ،اصر خیلی نزدیک به گوشه‌ها یا لبه‌های دستگاه دشوارتر است، به‌خصوص زم، که کاربر کاربر دستگاه را با دو دست گرفته است.

اکنون که همه چیز را در مورد دسترسی و عواملی که بر آن تأثیر می‌گذارند آموخته‌اید، در اینجا چیزی است که باید هنگام ساخت یا به‌روزرس، یک برنامه برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ به خاطر بسپارید:

انجام دادن: تعاملات را در 25 درصد بالای صفحه محدود کنید

دسترسی به ربع بالای صفحه بدون تغییر دستگیره دشوار است.

نکن: ،اصر مهم و پرکاربرد را نزدیک به لبه و گوشه های پایین صفحه نمایش قرار دهید

قرار دادن ،اصر تعاملی ضروری خیلی نزدیک به لبه پایین صفحه، دسترسی به برخی از کاربران، به ویژه آنهایی که دست های بزرگتری دارند، دشوارتر می کند.

می تو،د در مورد طراحی برنامه خود برای صفحه نمایش های بزرگ بیشتر بد،د صفحه گا،ی جدید یا با بررسی راهنمای طراحی مواد برای صفحه نمایش های بزرگ و تاشوها.


منبع: http://android-developers.googleblog.com/2022/11/reach-your-users-on-large-screens.html