دستگاه هواساز چیست و نحوه عملکرد دستگاه هواساز چگونه است تیک سرویس-بتا تهویه

دستگاه هواساز چیست و نحوه عملکرد دستگاه هواساز چگونه است تیک سرویس-بتا تهویه

اضافه کردن ردیف ها باعث عمیق تر شدن کویل و افزایش میزان افت فشار ثابت در منبع کویل می شود. کویل ها مبدل های حرارتی هستند که انرژی را بین جریان هوای تغذیه و محیط انتقال انرژی ، انتقال می دهد. سیستم های سرعت متغیر معمولا از طریق سیستم تک کانال محیط را تهویه یا خنک و در صورت نیاز در دستگاه پایانه آن را گرم می کنند.

  • در صورتی که آب درون کویل سرد باشد ( آب سرد از چیلر تامین می شود)، هوا خنک شده و در صورتی که آب درون کویل ها گرم باشد (آب گرم از موتورخانه تامین می شود)، هوا گرم می شود.
  • در حالت بازگردش هوای استفاده شده، دمپرهای اصلی ورودی و خروجی کاملاً بسته نمی ­شوند چرا که در این صورت نیز به مقداری هوای تازه برای ورود به ساختمان نیاز داریم.
  • لازم به ذکر است که تفـاوت در نوع نام­ گذاری و کلاس­ بندی های مختلف فيلترهای هوا، تفاوتی در شکل ظاهری و همچنين عملکرد دو فيلتر مشابه از دو کشـور يا دو قاره متفاوت نخواهد داشت.
  • وقتی هوا وارد دستگاه می‌ شود توسط بسترهای فیلتراسیون آلودگی های آن جذب می شود.

توجه داشته باشید که جهت کنترل بهینه باید در مسیر از شیر کنترل استفاده گردد. برای گرمایش، آب گرم یا بخار داغ از بویلر به وسیله لوله های گرم به هوارسان منتقل شده و درون کویل گرمایشی جریان می یابند. حال و با عبور هوا به وسیله فن، هوای گرم از طریق کانال ها به درون محیط ارسال می شود.

از مهمترین این نکات، ایجاد یک تهویه مطبوع با عنوان اتاق هواساز در اتاق تمیز است. در ساختار هواساز بعد از فن هوادهی، کانال ­های هوا یا داکت ­ها تعبیه شده است که هوای خروجی از هواساز را به نواحی طراحی شده درون ساختمان منتقل می ­کنند. همچنین کانال­ هایی برای خروج هوای استفاده شده از درون ساختمان به بخشی از هواساز وجود دارد.

آزادکردن هواساز در صبح زود

در ادامه] به هشت نکته تهویه مطبوع استخر و هوا رسان استخری می‌پردازیم. اگر این شرایط رخ دهد، مصرف انرژی کلی برابر است با مجموع انرژی پمپ آب سرد و انرژی ای که کویل سرمایشی از جریان هوا حذف می کند. در ادامه به توضیخات کلی در مورد تعمیر و نگهداری هواساز و انواع سیستم هایی که عموما در مجتمعات تجاری و مؤسسات استفاده می شود می پردازیم. همگام با پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی صورت گرفته است سیستم های مربوط به تهویه مطبوع هم گسترده تر شده و دارای بهترین تکنولوژی می باشند. هواساز ها نمونه ای بارزی از این دستگاه ها می باشند که دارای کاربرد ها و مزایای بسیار زیادی می باشند و در کنار خصوصیات منحصر به فردی که هر سیستمی دارد مسلما معایبی هم دارند.

دیدگاهی در مورد “دستگاه هواساز چیست و نحوه عملکرد دستگاه هواساز چگونه است”

از جمله این الزامات ساخت جداره داخلی بدنه از ورق استیل ضد زنگ و با گوشه های منحنی، استفاده از پروفیل های ترمال بریک در تولید فریم دستگاه، استفاده از فن های بدون پولی و تسمه و استفاده از فیلترهای بیشتر همچون فیلتر هپا می باشد. در هواساز هایژنیک تنها باید از هوای تازه محیط اطراف استفاده کرد و نمی توان از هوای برگشتی استفاده نمود. هواسازها به دو قسمت تبخیری و تراکمی تقسیم می شوند ودرواقع دستگاهی است که گردش هوا را در تهویه سرمایش و گرمایش کنترل می کند. اصولا هواساز ها به شکل جعبه بزرگ می باشند که دارای دمنده، صدا گیر و دمپر، محفظه فیلتر و کوئل های گرم و سرد هستند. برای ایجاد گرمای مطبوع و یکنواخت در فصول سرد سال، سیستم گرمایشی هواساز با استفاده از کوئل گرمایی از آب گرم و یا بخار آب تغذیه می کند.

در چنین هواسازهایی ، این دمای هوای خروجی از دستگاه است که ثابت می ماند و با تغییر حجم هوادهی، دمای داخل ساختمان تنظیم می شود. به این ترتیب که با تغییر سرعت چرخش فن (بوسیله اینورتر) دِبی هوای ارسالی توسط فن، کم و زیاد می شود. هواساز مناسب استفاده در فضاهای یکپارچه بزرگ مانند سالن های کنفرانس ، ساختمان های تجاری ، سالن های ورزشی ، سوله ها و … است.

وظیفه تأمین آب گرم کویل گرمایشی با بویلر یا پکیج گرمایشی و تأمین سرمایش کویل سرمایشی با چیلر یا کندانسینگ یونیت است. ساختار پلاگ فن از نوع بکوارد هست و دلیل این امر افت فشار بالا به دلیل تعدد بسترهای فیلتراسیون در دستگاه هواساز هایژنیک است. یکی از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی و البته بدون جایگزین جهت تهویه مطبوع تابستانی و زمستانی دستگاه هواساز یا هوارسان است.

در این چک‌لیست همه نکات و مواردی که بایست قبل از استارت و یا خروج دائم هواساز آن را رعایت نمود، آمده است. دمپرها میزان هوای عبوری از دستگاه را کنترل می‌کنند و بسته به طراحی می‌توانند دستی یا خودکار باشند. خرابی دمپرها و فرمان نگرفتن آن‌ها به علت شکستگی بازویی محرک یا غیره، می‌تواند یکی از مشکلات هواساز باشد.

دسته سوم هواسازهایی هستند که هم از هوای بیرون و هم از هوای برگشتی محیط تغذیه می شوند. یک دسته از هواسازها کاملا هوای بیرون را به داخل کابین مکیده و پس از خنک سازی به محیط می فرستد. هواساز ها با توجه به اجرای آن ها به سه شکل می توانند هوای محیط را خنک کنند. برای مثال در فضاهای آزمایشگاهی و بیمارستانی که نیاز به خلوص هوای بالا داریم، استفاده از فیلترهای هپا در کنار فیلترهای دیگر بسیار متداول است.

ایرواشر چیست و عملکرد آن آر پی.آسا-بتا تهویه

سلام جناب عزیز، بله می توانید با برای مشاوره خرید ایرواشر با تلفن های شرکت در تماس باشید. هواساز و ایرواشر تقریبا ساختار متشابهی دارند ولی هواساز به دلیل استفاده از سیستم تبرید تراکمی استفاده میکند سرمایش بیشتری نسبت به ایرواشر دارد. ایرواشر ها معمولا در هتل ها، مراکز خرید، کارخانه هایی که نیاز به سرمایش مداوم دارند مورد استفاده قرار میگیرد. تعمیر و سرویس کردن ایرواشرها به علت ساختمان ساده‌ای که دارند، معمولا راحت و کم‌ هزینه است. حال باید بدانیم که هرکدام از این اجزا چگونه در سیستم ایرواشرمورد استفاده قرار می‌گیرند و در مجموع نحوه کار ایرواشر را بشناسیم.

  • محیط‌هایی مثل موزه‌ها و آرشیوها نیازمند کنترل دقیق آب و هوا هستند تا از وسایل با ارزش موجود محافظت کنند.
  • اما در حالت گرمایش باید جریان هوا پس از عبور از فیلتر از کویل آب گرم عبور کند تا دمای آن افزایش یابد.
  • اجزای ایرواشر و تجهیزات بکار رفته در آن بسیار شبیه اجزای دستگاه هواساز است و با این تفاوت که در ایرواشر ، لوله های سرمایشی (کویل آب سرد) وجود ندارد و سیستم سرمایشی ایرواشر بر مبنای تبخیر شدن آب (مانند کولر آبی) است.
  • به دلیل مکانیزم ساده ای که دارد ، قیمت آن به طور متوسط یک چهارم چیلر خواهد بود.

جالب است بدانید که این کار خیلی سریع انجام می‌شود تا هوایی که در مکان مورد نظر وجود دارد، به خوبی خنک شود. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ایرواشر می تواند به عنوان یکی از سیستم های رطوبت زنی در دستگاه های هواساز به کار برده شود. خصوصاً در هوای خشک محیط به هنگام فصل های سرد، برای ایجاد هوایی مطبوع جهت تنفس و هوایی مناسب برای پوست بدن ، کنترل رطوبت توسط ایرواشر، یکی از ساده ترین روش های تعریف شده می باشد. – در ایرواشرها، عملیات مشابه دستگاه هواساز انجام میشود با این تفاوت که سیستم سرمایش بصورت تبخیری (کولر آبی) انجام میشود. چیلرها جز تجهیزات سرمایشی مرکزی به شمار می‌روند که برای ساختمان‌هایی با اندازه نسبتا بزرگ استفاده می‌شود. عملکرد چیلر به این گونه است که در آن از یک سیال، معمولا آب در مدار بسته استفاده می شود و حرارت به وجود آمده در داخل سیال از آن گرفته می شود و به‌وسیله مبدل‌های حرارتی، سرما را به‌صورت کنترل شده به محیط انتقال می‌دهد.

اطلاعات تماس کیان مبتکر پارس

ایرواشر آپارتمانی با دو هدف برودتی و حرارتی در ساختمان های مسکونی استفاده می شود و باعث تنظیم آلودگی و رطوبت هوای منزل می شود. ایرواشر برای تولید هوای سرد، به وسیله نازل های موجود، آب را به داخل محفظه اسپری می کند. با توجه به اینکه فرایند انتقال حرارت در سیستم به صورت آدیاباتیک بین آب و هوا انجام می شود، به چیلر نیازی نیست.

نحوه‌ عملکرد ایرواشر چگونه است؟

همچنین این نوع از ایرواشر ها، راندمان بالایی داشته و کم مصرف می باشند. تنها معیار طبقه بندی سیستم‌های ایرواشر، کلاس رطوبت زنی آنها میباشد و میتوان آنها را در سه کلاس 4 ،6 و 8 تعریف نمود. تعداد نازلهای دستگاه بنابر نوع کارکرد آن و مختصات محیطی تعیین میگردد. به طور کلی نازل‌ها از جنس PVC با دهانه آهنی ضدزنگ و ضد رسوب ساخته میشوند. سلام، استانداری برای طراحی ایرواشر وجود ندارد و اکثر مطالب فوق ار هندبوک شرکت های آمریکایی است.

پاسخ به این سوال به شهر محل نصب دستگاه وابسته است.

فن دستگاه بر اساس محیط مورد نظر و فضای مورد استفاده میتواند متفاوت باشد. یکی از مهم ترین سوالات در رابطه با این سیستم این است که توان خنک کاری آن چقدر است و تا چند درجه میتواند هوا را خنک کند؟ پاسخ به این سوال به شهر محل نصب دستگاه وابسته است. به طور کلی قدرت ایرواشرها در سه کلاس محاسبه می‌شود که کلاس‌های 4، 6 و 8 هستند. هوادهی انواع ایرواشرها به این صورت است که ایرواشرهای کلاس 4 به ازای هر 1000 فوت مکعب در دقیقه، 5/1 متر مکعب در ساعت هوادهی دارند.

ارتفاعی که پمپ در آن قرار دارد باید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد سر مثبت شود. بسیاری از انواع پمپ‌ها را می‌توان با توجه به کاربرد مورد استفاده قرار داد. انواع پمپ با توجه به نرخ جریان آب مورد نیاز و ظرفیت خنک سازی تغییر می‌کنند. برای ظرفیت بالا مانند اتاق بزرگ و نرخ بالای جریان آب، از پمپ سانتریفوژ استفاده می شود. تنظیم سیستم گرمایشی وابسه به نوع سیستم کنترلی نصب شده بر روی دستگاه است. اگر از PLC و سیستم کنترل هوشمند استفاده نشده باشد، می بایستی مطابق با اعلام سازنده، درجه حرارت آب ورودی به کویل گرمایشی دستگاه و نیز شدت جریان آن را به طور دستی کنترل و تنظیم نمود.

دستگاه ایرواشر از فن کویلهای آب گرم و یا بخار داغ تشکیل شده است که توسط لوله کشی به موتورخانه متصل هستند. در واقع در ایرواشر، هوا در تماس مستقیم با آب اسپری شده میباشد و تبادل گرما و جرم بین هوا و آب وجود دارد. شرایط خروجی هوا به دمای آب اسپری شده در دستگاه ایرواشر بستگی دارد و با کنترل دمای آب به صورت خارجی امکان کنترل شرایط خروجی هوا وجود دارد که پس از آن می‌تواند برای اهداف تهویه هوا مورد استفاده قرار گیرد. تفاوت بعدی این دو سیستم تهویه هوا، در میزان صدای تولیدشده توسط آن‌ها و مکان استفاده است.

از این رو در حالت سرمایشی، ورود آب در مسیر جریان هوا است و در این مسیر ذرات آب با هوا مخلوط می شود و این عمل باعث می شود رطوبت نسبتا بالا رود و امکان کاهش این میزان وجود ندارد. در حالت تولید هوای گرم، می توان با نصب سیستم کنترل، رطوبت ایجاد شده را که اهمیت سیستم تهویه را نشان می دهد، تنظیم کرد. هواساز ایرواشر دستگاه حرارتی و برودتی است که سیستم ایرواشر – سیستم تبخیری جهت تامین سرمایش ، کویل های حرارتی به منظور ایجاد گرمایش و با فیلتر کردن هوا جهت تهویه ساختمان ها، سوله ها و … کاربرد گسترده ای دارد.

غلطک های موجود در ایرواشر گرد و غبار را جذب کرده و هوای تمیز را در محیط پخش می کند. برای استفاده از حالت گرمایشی ایرواشر، از کویل گرمایشی برای ایجاد تبادل حرارت بین آب گرم و هوا میتوان بهره برد. این قطعه به پکیج متصل میشود تا گرمای پکیج را به صورت آب در خود جریان دهد و هوا با عبور از آن گرم شود و به محیط برگردد. ویلیز کریر با مقایسه و بررسی بر روی سیستم‌های قدیمی و جدید، که علاوه بر کاهش دمای هوا، رطوبت هوا نیز افزایش می‌یافت ولی در سیستم‌های جدید رطوبت هوا هم کاهش پیدا کرده است. ویلیز کریر نظریه‌ای داشت که بیان می‌کرد زمانی که دمای آب پایین تر از دمای نقطه شبنم باشد این اتفاق می‌افتد و بر همین اساس ایرواشر را طراحی کرد.

مبدل حرارتی چیست؟طرز کار مبدل حرارتی و انواع آن-بتا تهویه

همه مبدلهای حرارتی کار یکسانی را انجام می دهند – گرما را از یک سیال به سیال دیگر منتقل می کنند – اما آنها به طرق مختلف کار می کنند. دو نوع رایج مبدل حرارتی استخر “پوسته و لوله” و “صفحه ای” است. یک مدار شامل آب گرم شده توسط دیگ یا سایر تجهیزات میباشد و در مدار دیگر آب استخر در گردش میباشد. مبدل حرارتی استخر اجازه می دهد تا گرمای یک سیال به سیال دوم منتقل شود بدون این که دو سیال با هم مخلوط شده یا در تماس مستقیم قرار گیرند. اصل اساسی مبدل حرارتی این است که گرما را بدون انتقال سیال حامل گرما منتقل می کند.

  • یک پاس همان لوله های مستقیم بوده و با افزایش تعداد پاس ها تعداد پیچ و خم ها در لوله بیشتر خواهد شد.
  • مبدلهای گرمایی لوله‌ای گونه‌ای از خانواده‌ی مبدلهاست که معروف ترین نوع آن، «مبدل لوله و پوسته» می‌باشد.
  • سیال گرم‌تر در درون کویل‌ها جاری می‌شود و هوا به وسیله فن در اطراف کویل‌ها به گردش در می‌آید.

مهتاب گستر با تجربه طولانی و دانش زیاد در زمینه مهندسی و طراحی و تولید انواع برج خنک کننده بومی و با کیفیت بسیار بالا در ایران . نه تنها برج خنک کننده های مهتاب گستر در داخل ایران بلکه به خارج از ایران نیز صادر و مورد استفاده قرار میگیرد . مهمترین اساس انتخاب هر یک از این روشهای انتقال حرارت، «میزان حرارت سیال» می‌باشد.

مزایای مبدل حرارتی صفحه‌ای

که در آن U ضریب کلی انتقال حرارت است که واحد آن W / m2 oC و ΔTlm اختلاف میانگین دما است. البته تاثیرات کوچکی نیز از تغییرات به وجود آمده در کلگی و انرژی جنبشی نیز می تواند دلیل بر افت فشار باشد. و همچنین با دائمی بودن وجود آب خنک در چرخه، سرعت فرآیند تولید همواره بالا باشد و راندمان تولید کاهش پیدا نکند. خنک سازی مدارهای آب در فرآیندهای صنعتی که به شکل مستمر، آبهای در چرخه داغ میشوند.

تقسیم بندی مبدل حرارتی-مبدل گرمایی

صفحات عموماً دارای ضخامت 0.5 تا mm 1 و پره ها دارای ضخامت 0.15 تا mm 0.75 می باشند. کل مبدل از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و اجزاء مختلف ، در حمام نمک یا کوره خلاء به یکدیگر لحیم می شوند. اهداف اصلی طراحی مبدل های حرارتی ، در نظر گرفتن انبساط حرارتی پوسته و لوله ها ، تمیز کردن آسان مجموعه ، و در صورت با اهمیت نبودن سایر جنبه ها ، کم هزینه ترین روش ساخت و تولید آنهاست.

سپس با عبور از میان دو بافل، در جهت موازی با لوله‌ها جریان پیدا می‌کند. به طور کلی بر مبنای میزان سطح و نوع تماس سیالات با یکدیگر، سه نوع تماس «مستقیم»، «Recuperative» و «Regenerative» قابلیت دسته بندی دارند. در صورتی که سطح انتقال حرارت بیشتر از 700 متر مربع بر متر مکعب باشد، مبدل را فشرده میگویند.

همان طور که از نام مبدل حرارتی مشخص است، مبدل های حرارتی وظیفه تبادل حرارت بین دو سیال را به عهده دارند. در مواقعی که فشار و دمای سیالات بسیار زیاد باشد (دمای ۶۰۰ درجه سانتی گراد یا فشار ۳۵۰ بار) از نوع خاصی از مبدل ها که از یک تیوب لوله بلند مارپیچ تشکیل شده است، استفاده می شود. در دماها و فشارهای کمتر از این مقدار از دسته ای از این تیوب ها که داخل پوسته جاسازی شده اند، استفاده می شود تا انتقال گرما بین دو سیال از طریق جداره لوله ها، انجام بگیرد. یک مبدل حرارتی بر خلاف نام این دستگاه قابلیت خنک سازی انواع سیالات را نیز دارد. فرآیند خنک سازی یکی از مراحل مهم در صنعت نفت و پتروشیمی می باشد زیرا تعدادی از مایعات و گازها مانند اتیلن، پروپیلن، بنزن، اتان، پروپان، بوتان و … نیاز به خنک سازی دارند.

فن کویل ایرانی مانلی ساخت ایران شرکت تهویه مانلی بهترین کیفیت و خدمات تهویه مطبوع-بتا تهویه

در مدل سقفی توکار و کاستی فن کوئل ظرفیت هوادهی از 200 تا 1200 CFM متغیر است. یکی از مهم ترین هدف های رجا تاسیس رضایت کاربران و مشتریان است و در همین راستا محصولات خود را با شرایط ویژه در اختیار مشتریان قرار می دهد. با خرید فن کویل از فروشگاه رجا تاسیس از خدمات پس از فروش ویژه و قیمت مناسب بهره مند خواهید شد.

  • همچنین فن کویل در موقعیت نصب زمینی نیز طراحی می شود که خود در سری های بالا زن و روبه رو زن تقسیم می شود.
  • در سیستم های تهویه مطبوع دستگاهی به نام فن کویل گازی وجود ندارد چون سیال موجود در فن کویل آب است و گاز نیست گاز ها در دستگاه هایی مانند اسپلیت های دیواری و کانالی، یونیت ها و پکیج ها با جریان در پنل ها انتقال دما را انجام می دهند.
  • برندهای زیادی هستند که جزو معتبرترین و مطرح ترین برندهای فن کویل در ایران به شمار می روند.
  • از این مدل در محیط های مسکونی زیاد استفاده می‌شود و در بسیاری از برج های مسکونی از این مدل استفاده شده است.
  • این آب ورودی، معمولا توسط چیلر یا دیگ موتورخانه و حتی پکیج خانگی داخل آپارتمان تنظیم دما می‌شود و توسط پمپ به فضای داخلی ارسال می‌شود.

سپس بعد از مشخص کردن دو لوله ای یا چهار لوله ای بودن دستگاه، با توجه به محاسبات بار حرارتی انجام شده، ظرفیت فن کویل ها برای هر فضا به تفکیک براورد می گردد. علاوه بر ایجاد سرمایش و گرمایش، تامین نمودن هوای تازه برای آسایش ساکنین لازم است. میزان هوای تازه به فضا، متراژ و نفرات بستگی دارد تا با وجود اکسیژن کافی، افراد احساس شادابی داشته باشند. بعضی از فن کویل‌ها این قابلیت را دارند بنابراین به هنگام خرید فن کویل به این قابلیت ویژه توجه نمایید. سطح کیفیت فن کویل نیز همانند همه کالاهای مصرفی دارای اهمیت زیادی است و همین کیفیت است که قیمت انواع مدل ها را با هم متفاوت می‌کند.

نکات مهم در انتخاب و خرید فن کویل

قربان شما الکترو موتور فن کویل سقفى ٢٢٠ ولت با توان ١/۵ مدل techro astros دارید؟. معمولا با قرار دادن این شیرهای دو راهه که اصطلاحا به آن‌ها PICV میگویند سیستم را تحت فشار قرار میدهند که سیستم به اندازه نیاز آب را به هر بخش هدایت کند. یکی از معایب بزرگ این مدل این بود که در طراحی فضای محیط را اشغال میکردند و شاید باعث نا همانگی در دکوراسیون محیط میشدند ولی به دلیل اینکه در دیوار یا سقف کارگذاری نمیشود تعمیر یاسرویس آن ساده تر میشود. از این مدل در محیط های مسکونی زیاد استفاده می‌شود و در بسیاری از برج های مسکونی از این مدل استفاده شده است. به دلیل یک طرفه بودن، معمولا این دستگاه را در گوشه اتاق یا فضا نصب می‌کنند. فن کوئل های دیواری در ظرفیت های بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ CFM (سی اف ام) و روبرو زن تولید میشوند.

فن کوئل سقفی – زمینی گرین مدل GFF400P1

روش کنترل میزان دما و حجم هوا در این دستگاه ها معمولا از طریق ریموت کنترل انجام می گیرد. برای محاسبه دبی آب سرد مورد نیاز سرمایش فن کویل ها باید مقدار بارکل سرمایی بر مبنای (BTU/h) هر یک از فضاهای ساختمان را بر عدد 5000 تقسیم نمود. جدول زیر نحوه انتخاب ظرفیت تقریبی مناسب فن کویل برای نصب در ساختمان های مسکونی و در محیط های معتدل آب و هوایی مانند تهران را نشان می دهد. (ظرفیت فن کویل را معمولاً بر حسب CFM نمایش می دهند که نشان دهنده حجم فوت مکعب هوادهی فن کویل در دقیقه می باشد. فن کویل‌های کاستی نوعی از فن کویل‌های سقفی هستند که قسمت کویل آن‌ها درون سقف کاذب نصب می‌شود و کنترل دما و سرعت دور آن‌ها علاوه بر ترموستات اتاقی، توسط ریموت کنترل نیز قابل انجام است. فن کویل‌های سقفی که با مدل‌های بدون کابین و کابین دار ارائه می‌شوند، دارای ظرفیت هوادهی 200 تا 1200 فوت مکعب در دقیقه هستند و معمولا در بالای سقف کاذب ( در ورودی هر اتاق ) نصب می‌گردند.

لوله های مسی باید عاری از هرگونه هوایی باشند ، در غیر این صورت عملکرد آنها کاهش می یابد. فن‌کویل ها به دلیل داشتن مزیت های فراوان، بسیار مورد توجه سازندگان قرار گرفته‌اند. فن‌کویل‌های دیواری که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله دستگاههای نسبتا گران قیمت می‌باشند. فن کویل های کاستی خود خانواده‌ای متشکل از فن‌کویل‌های کاستی چهارطرفه، کاستی یکطرفه و کاستی دوطرفه می‌باشند.

تماس با تهویه نگار

این مدل به راحتی روی دیوار نصب شده و لوله‌های خروجی و ورودی آن نیز به آسانی نصب خواهد شد. یکی از انواع مختلف سیستم‌های تهویه مطبوع فن کویل‌ها هستند که در فضاهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند تا وظیفه تهویه هوا را بر عهده داشته باشند. برای خرید فن کویل و پس از آن نصب دستگاه، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.

برج خنک کننده بهترین قیمت‌ خرید کولینگ تاور + گارانتی دماتجهیز-بتا تهویه

این آب گرم به آب کندانسور معروف است زیرا در کندانسور چیلر گرما می گیرد. نقش برج خنک کننده خنک کردن آب است، بنابراین آب خنک شده می تواند برای گرفتن گرمای بیشتر به چیلر بازگردد. به دلیل وجود کویل در برج های خنک کن مدار بسته، سازه این نوع کولینگ تاور باید از استحکام بیشتری برخوردار باشد. کویل برج خنک کننده مدار بسته از نظر جنس به دو گروه اصلی تقسیم می شود که به ارائه توضیحاتی در خصوص هرکدام و بررسی مزایا و معایب آنها می پردازیم.

برای برطرف نمودن این مشکل بهتر است در کنار کولینگ تاورها، از انواع دستگاه‌های سختی گیر آب، تنظیم PH آب، مواد شیمیایی از بین برنده رسوب و… بهره گرفته شود. در حقیقت راه‌هایی برای کاهش مصرف آب برج خنک کننده وجود دارد؛ از جمله نصب کنترل هوشمند اینورتر، تنظیم دمای خروجی مورد نیاز، استفاده از مواد شیمیایی ضد رسوب، نصب آفتابگیر، تخلیه بلودان از آب گرم و… . کولینگ تاورها ار لحاظ نیرویی که هوا را داخل سیستم جریان می‌دهند، در دو نوع فن دار یا مکانیکی و بدون فن یا طبیعی تقسیم می‌شوند.

  • تعمیرات برج خنک کننده شامل مجموعه اقداماتی جهت بازسازی، بروز رسانی و بهسازی برج خنک‌کننده است.
  • بدین صورت گرما از سیکل داخلی توسط کویل به آب اسپری شده منتقل و سپس با تبخیر بخشی از آب به هوای بیرونی خارج می شود.
  • بازرسی دوره ای از برجهای خنک کننده در افزایش طول عمر قطعات و کاهش نیاز به تعویض آنها شدیداَ موثر است.
  • این امر به شدت در استحکام بالای برج خنک کن فایبرگلس مهتاب گستر موثر است.

چرا که سطح شناور حوضچه و دریچه‌های سیستم دستگاه بایستی توسط اپراتور مرتباَ چک شود. بطور کلی بررسی و یافتن محل نشتی در دستگاه کولینگ تاور بسیار هزینه بر است. در این پارامتر نیز برج خنک کننده کروی از عملکرد ضعیفتری برخوردار است.

برج خنک کننده مکش مکانیکی

تعیین ظرفیت برج خنک کننده یکی از مهمترین پارامترها در خرید این دستگاه‌های قدرتمند صنعتی به شمار میرود. این مبحث همچنین به شدت در تعیین نهایی قیمت این تجهیزات نیز موثر می‌باشد. در واقع ظرفیت برجهای خنک کننده نهایتاَ بر روی «اندازه و ابعاد» و «تعیین فرم» این دستگاه‌ها نیز تأثیرگذار است.

نظرات (۱)

در سوی مقابل، در مدلهای مکعبی از سیستم ثابت مربع پاش استفاده میشود که بر اساس طرح بدوی Brentwood آمریکا است. این نازل که ضد رسوب نیز میباشد، به شکلی عالی به پخش آب بر روی پکینگها اقدام میکند. این دستگاه‌ها عمدتاَ در دو فرم کلی «مکعبی» و «کروی» (مخروطی) طراحی و تولید می‌شوند. البته که قابلیت طراحی تاورهای خنک‌ساز در اندازه‌ها و ابعاد متفاوت وجود دارد و بسته به نیاز پروژه و محدودیتهای فضایی، کارفرمایان سفارشهای متفاوتی را برای طراحی ارائه خواهند داد. قیمت برجهای خنک کننده همانند تمامی تجهیزات پیشرفته صنعتی تابع فاکتورها و پارامترهای مختلفی میباشد. بنابراین با علم بر این نیازها، برجهای خنک کننده طراحی و ساخته شدند؛ برجهایی که همواره از آنها، به عنوان انقلابی برای تولید و صنعت یاد میشود.

پرتاب آب در برج خنک کن چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

آب در گردش در یک منبع برودتی همچون برج خنک کن بدلیل تبخیر دائمی همواره با افزایش میزان املاح مواجه خواهد بود. افزایش میزان TDS آب سبب ایجاد گرفتگی در کندانسورها، مسیر لوله ها و حتی خود برج خواهد شد. تبخیر، به خصوص در برج خنک کننده مدار باز (مرطوب) عامل اصلی هدررفت آب در چرخه صنعتی میباشد. مشخصاَ این فرآیند به شدت بر روی افزایش رطوبت نسبی محیط پیرامون موثر است.