زوم اپتیکال 3 برابر در iPhone 14 Pro – پیدا کردن چشم اندازهای تازه


یکی از ویژگی های دو مدل آیفون 14 پرو، زوم اپتیکال 3 برابری در مقایسه با زوم 1 برابری موجود در مدل استاندارد است.

در طول قدم زدن در Boxing Day، من از این لنز به طور انحصاری برای بازدید مجدد از یک تکنیک عکاسی استفاده کردم که مدت هاست در بین دارندگان DSLR محبوب بوده است…

تطبیق پذیری دوربین آیفون 14 پرو

مدل‌های آیفون 14 پرو طیف کلی زوم اپتیکال 6 برابری، از دوربین اولتراواید 0.5 برابر تا تله فوتو 3 برابر را ارائه می‌دهند. این 35 میلی‌متر معادل 13 میلی‌متر تا 77 میلی‌متر است – محدوده وسیعی از نظر دوربین‌های معمولی.

در واقع یک تقلب جزئی در آنجا وجود دارد. دوربین دارای سه لنز و در عین حال چهار فاصله کانونی است:

  • 13 میلی متر (لنز فوق عریض 0.5 برابر)
  • 24 میلی متر (1 برابر لنز اصلی)
  • 48 میلی متر (لنز اصلی 2 برابر)
  • 77 میلی متر (لنز 3x تله فوتو)

تقلب این است که واقعاً یک لنز تله فوتو 2x وجود ندارد. در عوض، این یک برش دیجیتال از لنز 24 میلی متری است. با این حال، آیفون به استفاده از سنسور 48 مگاپی،لی برای این کار تغییر می کند، سپس به صورت دیجیتالی به 12 مگاپی،ل کاهش می یابد. در نور خوب، نتیجه ای به دست می آید که تشخیص آن از یک لنز 48 میلی متری دشوار است.

داشتن طیف وسیعی از فواصل کانونی در دسترس، دوربین بسیار انعطاف پذیری را ایجاد می کند. به همین دلیل است که حتی در دوربین‌های SLR که بر اساس مفهوم لنزهای قابل تعویض با طول ثابت (“پرایم”) ساخته شده‌اند، محبوب‌ترین لنزها لنزهای زوم هستند. در دوربین های DSLR من، لنزی که بیشتر اوقات روی دوربین من بود، Nikkor 24-70/2.8 بود.

همکار من زک هال تطبیق پذیری ارائه شده توسط آیفون 14 پرو را در ماه سپتامبر نشان داد و صحنه های مشابهی را با هر یک از چهار فاصله کانونی فیلمبرداری کرد. ایستادن در همان مکان، ع،برداری از همان صحنه، می دهد خیلی نتایج با ظاهر متفاوت

فقط از زوم اپتیکال 3 برابری استفاده کنید (تقریباً)

اما گاهی اوقات، انعطاف پذیری می تواند یک نقص و همچنین یک مزیت باشد. یک تکنیک سنتی برای دارندگان SLR وجود دارد که می‌خواهند عکاسی خود را تغییر دهند: یک لنز پرایم (ی،ی یک فاصله کانونی ثابت) انتخاب کنید، آن را روی دوربین خود قرار دهید و به عکاسی بروید.

محدود بودن به یک فاصله کانونی – به خصوص فاصله ای که به ندرت از آن استفاده می کنید – باعث می شود دنیا را به شیوه ای جدید ببینید. شما نمی تو،د نوع معمول ع، هایی را که می گیرید بگیرید زیرا کادربندی با ع،ی که لنز معمولی شما ارائه می دهد متفاوت است. بنابراین می تواند ابزار خوبی برای خلاقیت باشد یا به سادگی تنوع بیشتری را به عکاسی شما وارد کند.

بنابراین در یک قدم زدن در Boxing Day، تصمیم گرفتم که این رویکرد را دوباره مرور کنم و فقط با زوم 3 برابری 77 میلی‌متری عکاسی کنم.

من اغلب از آپارتمانم تا پل برج پیاده روی می کنم. روش تصادفی رشد لندن به این م،ی است که – با استفاده از جاده ها و مسیرهای عابر پیاده – احتمالاً بیش از 50 تغییر در مسیری که بیش از چند مایل پیاده روی نیست، حتی با یک مسیر بسیار غیر مستقیم وجود دارد. در این مورد، مسیری را انتخاب کردم که تا حد امکان به کنار رودخانه ،بید.

ساختمان پوشیده از پیچک

به همان اندازه که مسیر آشناست، به ندرت پیش می آید که حداقل یکی دو ع، نگیرم. در حالی که برخی می‌گویند دوربین چیزی است که بین آن‌ها و دنیا قرار می‌گیرد، من برع، آن را می‌بینم: جستجوی فرصت‌های ع، تضمین می‌کند که به جای گم شدن در افکارم یا در گفتگو با یک همراه، به دنیای اطرافم توجه می‌کنم.

سوژه های ع، های من این بار چیز جدیدی نبود. اما – به استثنای یک استثنا که نتوانستم در برابر آن مقاومت کنم (در پایین) – فاصله کانونی بود. و حتی استثنا، به نظر من، به روح صادق است.

جدا از پرتره ها، من به ندرت از زوم 3 برابری استفاده می کنم، بنابراین استفاده از آن به طور انحصاری نماهای تازه ای (برای من) از مکان های بسیار آشنا را به تصویر می کشد.

به ،وان مثال، هر چند بار که از کنار برج لندن و اطراف برج لندن رد شده ام، هرگز متوجه این مجسمه یک کماندار نشده بودم.

من هیچ ادعای هنری برای ع، ها ندارم. من پیاده‌روی را با یکی از دوستانم به اشتراک می‌گذاشتم، بنابراین عکاسی برای مکالمه بسیار ثانویه بود. اما از یافتن این دیدگاه های جدید لذت بردم.

تنها چیزی که در زوم اپتیکال 3 برابر وجود ندارد، عمق میدان محدودی است که با یک دوربین SLR در این نوع فاصله کانونی به دست می آورید – حداقل، مگر اینکه نقطه کانونی خیلی نزدیک باشد. اما جدا از این، به نظرم این روشی جالب و لذت بخش برای یافتن منظره های جدید در قلمروی آشنا بود.

تو چطور؟ آیا این آزمایشی است که شما امتحان کرده اید؟ کمترین استفاده از لنز شما در آیفون چیست؟ لطفا تجربیات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای ،ب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:


منبع: https://9to5mac.com/2022/12/28/3x-optical-zoom/