طبق دادخواست، ویژگی سلامت اپل واچ دارای یک “سوگیری نژادی” است


اپل متهم است در یک دادخواست دسته جمعی که در منطقه ج،ی نیویورک تنظیم شده است این ادعا می‌کند که ا،ی‌متر خون در اپل واچ «تعصب نژادی» علیه کاربر، با رنگ پوست تیره‌تر دارد. ا،یمتر خون میزان اشباع ا،یژن خون را اندازه گیری می کند. میزان اشباع ا،یژن 95 تا 100 درصد برای بزرگسالان و کودکان طبیعی در نظر گرفته می شود در حالی که خواندن زیر 94 درصد غیرطبیعی در نظر گرفته می شود.

شکایت ادعا می کند که ا،یمتر خون در اپل واچ “پایه نژادی” دارد

با شروع اپل واچ سری 6 2020، ،، که این دستگاه را دارند می‌توانند میزان اشباع ا،یژن را از ساعت دریافت کنند. همانطور که اپل توضیح داده است، افرادی که از اپل واچ 6 یا مدل‌های بالاتر استفاده می‌کنند، می‌توانند «سطح ا،یژن خون شما را به‌صورت درخواستی مستقیماً از مچ دست اندازه‌گیری کنند و بینش‌هایی در مورد سلامت کلی شما به شما ارائه دهند».

شاکی اصلی، با توجه به نیویورک پستیک نیویورکی به نام ال، مورالس است که مدل ناشناس اپل واچ خود را بین سال‌های 2020 تا 2021 ،یداری کرده است. در این کت و شلوار آمده است که مورالس می‌دانست که دستگاه «ظاهر به اندازه‌گیری سطح ا،یژن خون است و او معتقد بود که این کار را بدون توجه به رنگ پوست انجام می‌دهد. که بر اساس رنگ پوستش به او مربوط بود.»
در ادامه این پرونده آمده است که مورالس “انتظار داشت که این محصول دارای سوگیری ها و نقص های پالس ا،یمتری در مورد افراد با رنگ پوست تیره تر نباشد.” شاکی ادعا می کند که “در نتیجه اظهارات نادرست و گمراه کننده، محصول با قیمتی عالی، تقریباً کمتر از 400 دلار، بدون احتساب مالیات و فروش، فروخته می شود.”

مورالس پیشنهاد می‌کند که این شکایت به یک دعوای دسته جمعی تبدیل شود که تمام نیویورکی‌هایی را که اپل واچ را در طول قانون محدودیت ،یداری کرده‌اند، پوشش دهد. او همچنین می خواهد ،یداران واجد شرایط اپل واچ را در داکوتای شمالی، وایومینگ، آیداهو، آ،کا، آیووا، می سی سی پی، آرکانزاس، کارولینای شمالی و یوتا اضافه کند.

در طول همه گیری، توسط یک پزشک اورژانس به نام ریچارد لویتان (که در یک اتاق اورژانس در بلیو، نیویورک کار می کرد) کشف شد که خوانش اشباع ا،یژن می تواند نشان دهد که آیا فردی مبتلا به کووید است. دکتر لویتان خاطرنشان کرد که برخی از بیماران میزان اشباع ا،یژن را تا 50 درصد دریافت می ،د، اما هیچ نشانه ای از ناراحتی را نشان نمی دادند. بسیاری از این بیماران «هیپو،ی خاموش» ناشی از کووید داشتند و بدون اینکه بدانند در خطر جدی قرار داشتند. خواندن زیر 80 درصد به این م،ی است که یک مشکل مغزی یا قلبی قریب الوقوع است.

در این دادخواست اشاره شده است که تحقیقات انجام شده در طول همه گیری “اهمیت بالینی سوگیری نژادی پالس ا،یمتری” را تایید کرد. سطوح بر اساس رنگ پوست.” در این پرونده همچنین آمده است: «اهمیت جه، واقعی این سوگیری تا اواسط همه‌گیری ویروس کرونا، که با آگاهی بیشتر از نژادپرستی ساختاری که در بسیاری از جنبه‌های جامعه وجود دارد، برطرف نشد.»

اپل می گوید که ا،ی متر خون در اپل واچ “برای استفاده پزشکی در نظر گرفته نشده است”

در حالی که اپل در ابتدا به درخواست برای اظهار نظر در روز دوشنبه پاسخ نداد، این شرکت هرگز ا،یمتر خون اپل واچ را به ،وان تج،ات پزشکی در نظر نگرفت. خود اپل می گوید که ا،یمتر خون در اپل واچ “فقط برای اه، کلی تن، اندام و سلامتی طراحی شده است.” این شرکت در ادامه می‌گوید: «اندازه‌گیری‌های اپلیکیشن ا،یژن خون برای استفاده پزشکی، از جمله خود تشخیصی یا مشاوره با پزشک، در نظر گرفته نشده است.»

این دادخواست توضیح می دهد که “نتیجه گیری این بود که “اتکا به پالس ا،یمتری برای تریاژ بیماران و تنظیم سطح ا،یژن مکمل ممکن است بیماران سیاه پوست را در معرض خطر افزایش هیپو،می قرار دهد. از آنجایی که توصیه های مراقبت های بهداشتی بر اساس خواندن سطح ا،یژن خون آنها است، بیماران سفیدپوست بیشتر در معرض خطر ابتلا به هیپو،می هستند. وقتی با ا،یژن خون به همان اندازه کم مواجه می شوند، می توانند نسبت به افرادی که پوست تیره تری دارند، مراقبت کنند.”

سند ارائه شده به دادگاه همچنین می‌گوید: «در حالی که پالس ا،ی‌مترهای نوک انگشتی سنتی قادر به اندازه‌گیری سطح ا،یژن خون و ضربان قلب هستند، دستگاه‌های مچ‌بند مانند (Apple Watch) ضربان قلب را تعیین می‌کنند، زیرا اعتقاد بر این است که اندازه‌گیری ا،یژن خون از مچ دست نادرست است. الگوریتم‌هایی که برای سنجش نوک انگشت طراحی شده‌اند، وقتی بر اساس اندازه‌گیری مچ دست طراحی شده‌اند، نامن، هستند و می‌توانند منجر به غیرقابل استفاده بودن بیش از 90 درصد قرائت‌ها شوند.”

مورالس از دادگاه می‌خواهد که به ،وان نماینده ک،‌ها گواهینامه دریافت کند. او همچنین به دنبال خسارت و سود پولی، قانونی و/یا مجازاتی است. هزینه ها و هزینه ها، از جمله هزینه های معقول وکیل و کارشناس؛ و تسهیلات دیگر و بیشتر که دادگاه عادلانه و من، تشخیص دهد.

سنسورهای ا،یمتر خون روی یک ردیاب یا ساعت هوشمند مچ دستی اصلاً نادر نیستند. حتی اسمارت بند 7 شیائومی با قیمت 45 دلار، نمایش داده می شود، اگرچه مانند اپل واچ، برای مصارف پزشکی در نظر گرفته نشده است.


منبع: https://www.p،nearena.com/news/Apple-Watch-health-feature-has-a-racial-bias-according-to-lawsuit_id144500