مرجع شیرآلات صنعتی شناخت انواع شیرآلات صنعتی به صورت جامع و کامل | kasrasaran

مرجع شیرآلات صنعتی شناخت انواع شیرآلات صنعتی به صورت جامع و کامل | kasrasaran

این نوع آب‌بندی بسیار دقیق بوده و معمولاً توسط استانداردها هیچ مقداری از نشتی در این نوع شیرها مجاز اینجا را بررسی کنید نمی‌باشد. از مزایای آن دقت آب‌بندی و نداشتن نشتی به اندازه حتی یک قطره (که در اصطلاح Bubble-tight یا Leak-free نیز خوانده می‌شود) می‌باشد. از معایب آن اینست که توسط مواد ساینده از بین می‌رود و در خط‌هایی که آلودگی دارند چندان قابل استفاده نیست. بعد از این که با انواع عیوب رایج شیرها در مرجع شیرآلات صنعتی آشنا شدیم، وقت آن رسیده کهببینیم امکان رخ دادن هر یک از این عیوب، در کدام نوع از شیرها وجود دارد. انواع شیرهای مخروطی و تک تک قطعات، متریال، سایز بندی، وضعیت بدنه این شیرها در این استاندارد به وضوح بیان شده است. به طور کلی شیرهای تنفسی را می توان به سه دسته، شیرهای اطمینان، شیرهای خلاء شکن و شیرهای فشار شکن-خلاء شکن تقسیم کرد.

  • يک شير ايد‌ه‌ال آن است که سيال را با کمترين مقاومت و ايجاد کمترين افت فشار از خود عبور دهد و به بيان ديگر در وقت لازم از عبور سيال به هر صورت از داخل خود جلوگيری کند.
  • فشار بیان شده در جدول شماره 2 همان حداکثر فشار کاری مجاز (MAWP) متریال در دما مشخص شده می باشد.
  • شیرهای تولید شده در صنایع مختلف (مخصوصا نفت و گاز) به مرور زمان بزرگ تر می شدند.

از شیرهای توپی در بخش خانگی، در وسایلی چون ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی و همچنین در شومینه های گازی استفاده می‌شود. شیر تنظیم کننده فشار، معمولاً نزدیک کنتور آب ساختمان بعد از انشعاب لوله اصلی آب شهری نصب می‌شود. وظیفه این شیر این است که فشار زیاد و تغییرات فشار آب شهر را کاهش دهد. شیرآلات همانند سفتی ولو ها، شیر فشار شکن و یا شیر یکطرفه که با تنظیم مقدار تعیین شده کالیبراسیون شیر یا با فشار شیر سیال را عبور یا قطع یا کاهش می دهند. جنس یوک طبق متریال بدنه بوده و حتما باید دارای مقاومت به ضربه و فشار باشد تا مورد آسیب قرار نگیرد.

انتخاب شیر صنعتی مناسب برای سیستم خط لوله

همچنین بین ساقه و توپ میزان فاصلۀ زیادی وجود دارد که باعث می‌شود که میزان جریان سیال موردنظر و مشخص در فرآیند کنترل ممکن نباشد. شیر شناور، «فلوت ولو» (Float Valve) یا فلوتر، از انواع شیرهای کنترلی و ایزوله با عملگر ویژه است که به منظور بررسی میزان سیال و توقف جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناخته‌شده‌ترین انواع شیر شناور، فلوتر مورد استفاده در کولر آبی است. البته انواع ولو شناور، در مخازن آب، کارخانه‌های تبرید، تاسیسات بهداشتی ساختمان و سیستم‌های لوله کشی صنعتی (در کنار دیگر انواع ولو) نیز به کار گرفته می‌شوند.

10# انواع عملگرها (Types of Operators)

با مطالعه این مقاله دریافتیم که شیرآلات نقش کلیدی در تکمیل تجهیزات مربوط به ساختمان ها دارند. شیرآلات تقریباً در هر مکانی که نیاز به کنترل جریان مایع یا گاز وجود داشته باشد، استفاده می‌شوند. در طول مقاله با انواع شیرآلات و کاربرد، مزایا و معایب هر کدام آشنا شدیم.

تمامی این پارامترها با توجه به نیاز و انتظارات مشتری متغیر خواهند بود. پس برای اینکه دچار سردرگمی در بازار شیرآلات صنعتی نشوید توصیه می‌کنیم حتما قبل از خرید تمامی شرایط خود را سنجیده و در صورت امکان با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. این شیرآلات ارتفاع کمی دارند و به منظور قطع و وصل کامل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.اگرچه قیمت این شیرآلات صنعتی مناسب است اما هزینه تعمیرات آن‌ها بسیار بالاست.