ممکن است Google برای محافظت از جستجو در برابر ChatGPT، دکمه پانیک را فشار دهد


چراغ های لوگوی گوگل

ریتا الخوری / Android Aut،rity

TL; DR

  • گوگل افزایش ناگه، محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی را به طور بالقوه بزرگترین تهدید برای ،ب و کار جستجوی خود در سال های اخیر می بیند.
  • طبق گزارش ها، ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، کار گروه های متعددی را در شرکت برای مق، با این تهدید متوقف کرد.
  • چت ربات خود گوگل می تواند با رقبایی مانند ChatGPT رقابت کند، اما همچنین می تواند مدل ،ب و کار تبلیغاتی خود را آدمخوار کند.

افزایش ناگه، محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Dall-E باعث شده است تا گوگل برای محافظت از آینده شرکت تلاش کند. سازمان مستقر در Mountain View می‌ترسد که این می‌تواند شروع چیزی باشد که در نهایت ممکن است ،ب و کارش را ،اب کند.

بر اساس گزارش اخیر از مجله نیویورک تایمز، مدیران Google ChatGPT را تهدیدی بزرگ برای تجارت جستجوی آن می دانند. به نظر می رسد وضعیت آنقدر بحر، است که مدیریت ظاهراً یک “کد قرمز” اعلام کرده است. ساندار پیچای، مدیرعامل، حتی ظاهراً شروع به کنار کشیدن تیم‌ها از پروژه‌های موجود خود برای تمرکز بر ساخت محصولات هوش مصنوعی کرده است.

ترس گوگل از ChatGPT ناشی از توانایی این ابزار برای ارائه اطلاعات از یک درخواست ساده کاربر است. نقطه قوت آن در توانایی آن در ارائه پاسخ و ارائه پیشنهادات به جای اینکه فقط لیستی از پیوندها را به شما ارائه دهد، نهفته است. با این حال، این ابزار آزمایشی است و به دور از کامل بودن است زیرا مستعد ارائه اطلاعات نادرست یا سمی است.

با وجود مشکلاتی که دارد، این ابزار نشان داده است که در نهایت می تواند به یک اخلال در صنعت تبدیل شود. اما گوگل نمی‌خواهد بنشیند و منتظر بماند تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

مانند مجله نیویورک تایمز اشاره می کند، گوگل در حال حاضر یک ربات چت دارد که می تواند با ChatGPT به نام مدل زبان برای برنامه های گفتگو (LaMDA) رقابت کند. ممکن است در اوایل سال جاری در مورد آن شنیده باشید، زم، که پس از اینکه یکی از کارمندان سابق گوگل ادعا کرد که ربات باهوش است، تیتر خبرها شد.

تنها مشکل کامل ، و انتشار LaMDA، به ،وان مجله نیویورک تایمز اشاره می کند، این نگر، وجود دارد که این ربات بتواند مدل ،ب و کار تبلیغات جستجوی گوگل را آدمخوار کند. اگر کاربران پاسخ های فشرده ای دریافت کنند که دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند ارائه می دهد، دلیل کمتری برای آن کاربران برای کلیک بر روی لینک های تبلیغاتی خواهد داشت.

هر کاری که گوگل تصمیم بگیرد در مورد این تهدید برای ،ب و کار خود انجام دهد، احتمالاً نیازی به عجله نخواهد داشت. همانطور که قبلا ذکر شد ChatGPT بسیار عالی است، اغلب در ارائه پاسخ های دقیق یا ارائه نتایج مغرضانه یا توهین آمیز به پرسش ها ناکام است. از بین بردن این چین و چروک ها زمان می برد.

<،on type="،on" cl،="-_-vi -_-I -_-J">نظرات


منبع: https://www.androidaut،rity.com/google-chatgpt-ai-3259557/