من نگران قلب پدرم هستم. بنابراین ما برای او یک اپل واچ گرفتیم


پس از اینکه خانواده‌ام مادرم را در اثر یک حادثه قلبی که با سایر مشکلات سلامتی پوشانده شده بود از دست دادند، می‌خواستیم مطمئن شویم که همه می‌تو،م اطلاعات بیشتری در مورد پدرم داشته باشیم. او هیچ شرایط خارق‌العاده‌ای نداشت، بنابراین تج،ات تخصصی نداشت – اما با وجود دستگاه‌های مصرف‌کننده در بازار، به‌نظر می‌رسید که آیفون 6 اس خود را ارتقا دهد و به او یک ساعت اپل بدهد تا سلامتی‌اش – به‌ویژه قلبش را بررسی کند.

فقط یک مشکل وجود داشت: پدرم آدم بزرگی نیست. او امسال 65 ساله شد و با وجود اینکه تازه متولد نشده است، هرگز برای ،ید جدیدترین دستگاه ها عجله نکرده است. در عوض، او معمولاً منتظر می ماند تا ما یاد بگیریم تلفن همراه جدیدمان چگونه کار می کند و قبل از ،ید همان مدل، بتو،م تمام ترفندها را به او آموزش دهیم. این بار، او باید یاد بگیرد که از آیفون بدون دکمه هوم استفاده کند. و او باید عادت کند که اپل واچ خود را هر روز یا بیشتر شارژ کند.

در نهایت، ما باید در نظر می گرفتیم که آیا این فناوری اصلی به اندازه کافی برای ردیابی سلامت او به صورت روزانه من، است یا خیر.

پدرم گفت: «از آنجایی که من مک‌بوک و آی‌پد و آیفون دارم، مثل این بود که، بله، بیایید یک ساعت iWatch بگیریم.» اما او نگر، های ما را نیز درک می کرد.

او گفت: “فکر می کنم در آن سنی هستم که باید به قلبم فکر کنم.”

نمای نزدیک مردی که آیفون در دست دارد.

پدر من یک گوشی به کوچکی iP،ne 6S خود می خواست، بنابراین ما آیفون 13 مینی را انتخاب کردیم.

دیوید لومب/CNET

پدر من تنها نیست فناوری سلامت برای همتایان او که در حال رشد هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، که بسیاری از آن‌ها قبلاً از نیروی کار پیر شده‌اند. و به نظر می رسد در سرنخ، صنعت فناوری با مجموعه ای از دستگاه ها برای کمک به مدیریت مراقبت از آنها در سال های آ، خود نشان داده است. در حالی که این فناوری برای برخی موهبت بوده و آنها را در مورد مشکلات قلبی مانند ریتم نامنظم یا سایر فعالیت‌های غیرعادی هشدار می‌دهد، خود شرکت‌ها هنوز هشدار می‌دهند که ما هنوز نباید به دستگاه‌های آنها اعتماد کنیم. به ،وان مثال، اپل مرتباً هشدار می دهد که پوشیدنی های آن “برای استفاده پزشکی در نظر گرفته نشده اند” و “فقط برای اه، کلی تن، اندام و سلامتی طراحی شده اند.”

مطالعات با احتیاط امیدوار کننده بوده اند، مانند این مطالعه اپل واچ 2019 این نشان داد که ضربان قلب اندازه‌گیری شده با پوشیدنی با «دقت قابل قبول بالینی» در طول تمرین، اگرچه نویسندگان معتقد بودند که توصیه کامل ساعت هوشمند برای توانبخشی قلبی خیلی زود است، تا حدی به این دلیل که محققان هنوز نتوانسته‌اند داده‌های ثابت کافی را جمع‌آوری کنند تا به آن تکیه کنند. . متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز هنوز در حال کشف این هستند که چگونه پوشیدنی های ردیابی سلامت را در عمل خود به کار ببرند، و به دلیل اینکه برخی از مصرف کنندگان توانایی ،ید آن ها را ندارند در حالی که دیگران نمی خواهند فناوری بر فعالیت آن ها نظارت داشته باشد، دور از دسترس هستند.

استیون A. لوبیتز، پزشک و دانشیار بیمارستان عمومی ماساچوست که نویسنده اصلی این مقاله بود، گفت: “به طور کلی، متخصصان مراقبت های بهداشتی پتانسیل عظیم فناوری مصرف کننده را برای پیشرفت مراقبت های بالینی و بهبود نتایج سلامت تشخیص می دهند.” مقاله منتشر شده در ژوئیه ردیابی سلامت قلب بر روی پوشیدنی های مصرفی اما، او هشدار داد، آنها هنوز نمی توانند تج،ات حرفه ای را جایگزین کنند، زیرا اغلب از حسگرهای بیشتری در اطراف بدن بیمار برای جمع آوری اطلاعات دقیق استفاده می کنند. دستگاه‌های درجه پزشکی نسبت به گجت‌های مصرف‌کننده درجات خطای بسیار کمتری دارند و برای شاخص‌های بالقوه تهدیدکننده زندگی مانند فیبری،یون دهلیزی، تشخیص اشتباه خطرناک است.

با این حال، من و خواهرم در طول سال‌ها تحت تأثیر اپل واچ‌های مربوطه‌مان قرار گرفته‌ایم، بنابراین تصور کردیم که اگر هیچ چیز دیگری نباشد، می‌تواند به ،وان نوعی اطمینان فنی فراتر از ملاقات‌های پزشک پدرمان باشد. همچنین، ممکن است تشخیص دهد که آیا او هرگز سقوط کرده است یا خیر، که سازمان بهداشت جه، می گوید دومین علت مرگ غیر عمد در سراسر جهان پشت تصادفات رانندگی – که جدیدترین ساعت های اپل هم اکنون آن را دنبال می کنند. رادیوهای تلفن همراه اختیاری برای اپل واچ نیز آن را بسیار جذاب‌تر می‌کنند، زیرا نیازی نیست که برای درخواست کمک نزدیک آیفون باشد.

مطمئناً، تنظیم ، اپل واچ برای پدرم نمی‌تواند جایگزینی برای معاینات منظم سلامتی باشد، که به ویژه با بالا رفتن سن افراد مهم است. اما دلیل خوبی برای انجام بیشتر وجود دارد. بیماری قلبی است قاتل شماره 1 مردان و ،ن در ایالات متحده داده های مرکز کنترل بیماری نشان می دهد که هر 40 ث،ه یک نفر دچار حمله قلبی می شود که نشان دهنده یک مورد از هر پنج مرگ در سراسر کشور است. در مدتی که شما این داستان را می‌خو،د، حدود 9 نفر بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری است که تقریباً همه خانواده ها را در جهان، صرف نظر از نژاد، ،ت یا ثروت، تحت تأثیر قرار می دهد. این یکی از عوامل مرگ مادرم در 67 سالگی بود — خیلی جوانتر از همیشه قبل از اینکه فکر کنیم مراقب قلب او باشیم، با هشدار بسیار کمی آماده از دست دادن او بودیم. پدر و مادر پدرم و چند تن از عموهای پدرم هم به دلیل مشکلات قلبی فوت ،د. و در حالی که هیچ ابزار پوشیدنی نمی تواند مستقیماً حملات قلبی را پیش بینی کند، مراقبت دقیق از سلامت کلی فقط هوشمندانه به نظر می رسد.

پدرم در مورد فوت همسرش به من گفت: «فکر نمی‌کردم که مشکلات قلبی اینقدر در زندگی قبل از مادر روی تو تأثیر بگذارد. او مشکلات سلامتی داشت، اما ما هرگز نگران قلب و عروق نبودیم.

نمای نزدیک مردی که آیفون 13 مینی خود را با اپل واچ 8 روی یک مچ دست گرفته است.

نگه داشتن پدرم در مجموعه دستگاه های اپل بسیار منطقی بود.

دیوید لومب/CNET

هنگام ارتقاء والدینی که تحت تأثیر فناوری قرار ندارند، چه چیزی ب،یم

در حالی که پوشیدنی‌های ردیابی سلامت از زم، که به‌،وان وسایلی برای نظارت بر فعالیت‌ها معرفی شدند، پیشرفت‌های بزرگی داشته‌اند، هنوز هم جاهایی وجود دارد که باید قبل از تبدیل شدن به یک لوازم جانبی معمولی با افزایش سن، بهبود پیدا کنند. رامون لاماس، مدیر تحقیقات IDC ناظر صنعت، خاطرنشان کرد: مردم هنوز برای یافتن داده‌هایی که می‌خواهند و درک آنچه می‌گوید در تلاش هستند. مردم هنوز به حمایت متخصصان و خانواده نیاز دارند تا توضیح دهند که چگونه می توانند مهم ترین معیارهای خود را نیز دنبال کنند، به ویژه معیارهای مربوط به شرایط سلامتی خود. به عبارت دیگر، این دستگاه ها باید از مرحله گجت عبور کنند.

لاماس گفت: «عدم انجام هر یک از این موارد، دستگاه را غیر استارت‌کننده می‌کند.

ما تصمیم گرفتیم پدرم را به آیفون 13 مینی ارتقا دهیم، زیرا او یکی از معدود صاحبان تلفن این روزها است که صفحه نمایش بزرگ را دوست ندارد. من نگران بودم که او با از دست دادن دکمه هوم آیفون قدیمی خود برای تکیه کامل به Face ID مشکل داشته باشد، اما او به راحتی تنظیم کرد. چیزی که از این تجربه یاد گرفتم این است که پدرم با تغییر خیلی راحت تر از آنچه انتظار داشتم راحت است.

مردی اپل واچ خود را چک می کند.

ما یک Apple Watch 8 را برای کار یکپارچه با iP،ne 13 mini پدرم انتخاب کردیم.

دیوید لومب/CNET

بعد از آیفون، یک اپل واچ برای او برای ردیابی اطلاعات سلامت شخصی بیشتر دریافت کرد. ما آیفون را به دلیل ادغام یکپارچه آن با iP،ne، iPad و Mac خود به جای گارمین یا سایر پوشیدنی ها انتخاب کردیم. او سال‌ها از ساعت‌های آنالوگ زیبا اما ساده به یک سری ساعت‌های مچی دیجیتالی مقرون‌به‌صرفه تایم، تبدیل شده بود تا زم، که داشتن یک گوشی هوشمند باعث منسوخ شدن آن‌ها شد. استفاده از اپل واچ 8 مشکی مشکی ساده بود، فقط عادت او به پوشیدن یک ساعت عملگرا را از سر گرفت. حتی آزارش از شارژ هر شب آن، او را از پوشیدن دقیق آن هر روز منصرف نکرد. او حتی احساس نمی کرد که باید مچ بند ورزشی ،تیکی اولیه را جایگزین کند.

ما با جدیدترین ساعت اپل رفتیم زیرا نگران بودیم که ساعت‌های قدیمی‌تر، با سنسورهای کمتر، ناهنجاری‌های مهم سلامتی را تشخیص ندهند.

مادرم یک اپل واچ 3 پوشیده بود که گام‌ها و ضربان قلب او را ردیابی می‌کرد، اما توانایی گرفتن نوار قلب برای مراقبت از آریتمی‌های قلبی را نداشت، این ویژگی یک سال پس از عرضه‌ی او در اپل واچ سری 4 در سال 2018 اضافه شد. بزرگتر شدم، به این فکر کردم که مدل جدیدتری برایش بسازم، اما از آنجایی که او تلاش می‌کرد تا مدل قدیمی‌ترش را به‌روز نگه دارد، فکر کردم که بهتر است با آنچه می‌دانستیم بمانم.

من هرگز مطمئن نخواهم شد که با ،ید یک اپل واچ جدیدتر برای او، وضعیت سلامتی او به اندازه کافی رو به زوال بوده که او را زودتر به بیمارستان برساند. در واقع، از لوبیتز، پزشک پرسیدم، و او فکر نمی کرد هیچ اپل واچ قادر به تشخیص یک رویداد قلبی از نوعی که ما گمان می کنیم او از آن رنج می برد، باشد. اما من می‌توانم با دادن فرصت بهتر به پدرم، اگر فقط در ذهنمان باشد، راحت باشم.

مردی یک آیفون 13 مینی در دست دارد و به چیزهای مختلف روی صفحه اشاره می‌کند و سؤال می‌پرسد.

دیوید لومب/CNET

دردهای فزاینده و وعده ها

در حالی که پدرم به طور کلی از دستگاه های جدید خود به خوبی استفاده می کرد، این دستگاه کامل نبود. او مهمترین عارضه خود را بر روی صفحه ساعت خود نصب کرده است – گام شمار – اما “بستن” حلقه های تن، اندام کمتر ملموس را قبول نکرده است. راه‌اندازی ردیابی خواب زمان بر بود زیرا او یاد گرفت که باتری ساعت خود را قبل از خوابیدن شارژ کند. ما واقعاً هیچ بینش مفیدی از تمام داده‌ها به دست نیاورده‌ایم – سطح ا،یژن خون او در طول روز طبیعی است، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که سنسورها ممکن است به آن اندازه که ما می‌خواهیم دقیق نباشند.

در حالی که او هنوز کاربرد زیادی برای ویژگی جدید دمای پوست در Apple Watch 8 پیدا نکرده است، او به طور کلی به سلامتی خود توجه بیشتری می کند، بیشتر به لطف آن گام شماری که به راحتی قابل مشاهده است. او اخیراً به من گفت: «قطعاً وقتی می‌بینم از هر 10000 قدم فقط در 4700 قدم هستم، باید بیرون بیایم و قدم‌های بیشتری را انجام دهم. او از تکان‌هایی که برای بلند شدن و حرکت ، به اطراف نیز می‌آید قدرد، می‌کند.

اما او آرزو دارد که اپل واچ بتواند کارهای بیشتری انجام دهد. او ردیابی خودکار مواردی مانند فشار خون و نوار قلب را می‌خواهد. او هم مثل بقیه ما می‌خواهد ساعت هوشمندش هوشمندتر باشد.

یک آیفون 13 مینی روی میزی که پیشرفت قدم‌سنج را نشان می‌دهد در حالی که مردی ساعت اپل خود را چک می‌کند.

دیوید لومب/CNET

پدرم هم می‌گوید: «من می‌خواهم اینجا بنشینم و می‌گوید «بیپ بیپ بیپ، مشکلی وجود دارد!». ترجیحاً بعد از آن، به من هم بگوید.

پزشک مراقبت های اولیه پدرم به او گفت که اگر هر یک از نتایج او غیرعادی به نظر می رسید، می تواند برای پیگیری تماس بگیرد، اما نرم افزار آنها به راحتی با داده های جمع آوری شده توسط اپل واچ یا آیفون او کار نمی کند. حتی با وجود اینکه عملکرد ECG ساعت هوشمند دارای تاییدیه FDA است، پزشک او از داده های آن استفاده نمی کند. (پدر من نیز قصد دارد با یک متخصص قلب صحبت کند، اما من فکر می کنم که آنها هم همین را خواهند گفت.)

همانطور که لوبیتز و همکارانش در مقاله خود خاطرنشان ،د، این همان ابتدایی است که ما در تأثیر فناوری مصرف کننده بر مراقبت های بهداشتی هستیم. بیماران هنوز در حال یادگیری بهترین نحوه استفاده از دستگاه های خود هستند، در حالی که متخصصان مراقبت های بهداشتی تصمیم نگرفته اند که چگونه تمام داده های تولید شده توسط دستگاه را در عمل و درمان خود ادغام کنند. و ما همچنان منتظر اپل هستیم تا جام مقدس ردیابی متریک سلامت متخصص قلب – فشار خون – را که می تواند بیشتر در مواقعی که قلب بیماران در خطر است هشدار دهد، یکپارچه کند.

من می دانم که هیچ وسیله ای وجود ندارد که به طور جادویی از پدرم در برابر بیماری های ناشی از افزایش سن محافظت کند. اما داشتن برخی از این داده ها حداقل اطمینان بخش است، همانطور که دانستن اینکه ساعت در صورت تصادف یا افتادن در آنجا وجود دارد.

امیدوارم هرگز به آنها نیاز نداشته باشد. اما اینکه بد،م اگر او آنجا باشند، آرامش بخش است.


منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/im-worried-about-my-dads-heart-so-we-got-him-an-apple-watch/#ftag=CAD-01-10aai3d