ما گمان میکنیم که اگر در حال خواندن این مقاله هستید و از اندروید سنترال معمولی هستید، کاملاً با فناوری آشنا هستید. احتمالاً بیش از آنچه که میتو،د برای کمک به حل نوعی بحران فنی (واقعی یا خیالی) برای دوستان و خانواده، با شما تماس گرفتهاید. برای بسیاری مانند ما، این سیل تماسها و پیامکها معمولاً حول و حوش تعطیلات متمرکز است، اما اکنون که همه ما تقریباً از خانه کار میکنیم و همکاری داریم، ممکن است اخیراً درخواستها افزایش یافته باشد.
در اینجا برخی از نکات، ترفندها و ابزارهایی است که ما اینجا در Android Central از آنها نه تنها برای نوشتن مقالات خود استفاده می کنیم، بلکه برای کمک به دوستان و خانواده خود در صورت درخواست (فقط به آنها یادآوری نکن، خوب؟).
نحوه ارائه پشتیب، فنی از راه دور با چت های ویدیویی
با انجام پشتیب، مشتری در گذشته، میتوانم به شما بگویم که تلاش برای تشخیص مشکل از طریق تلفن یا از طریق پیامک میتواند خشمگین باشد. با این حال، صادقانه بگویم، به همان اندازه که برای شخصی که به کمک نیاز دارد، ناامید کننده است. بهترین راه برای تشخیص و حل مشکلات فنی خانواده (به غیر از اینکه واقعاً با آنها همراه باشید) تماس ویدیویی است.
فرقی نمیکند از کدام پلتفرم استفاده میکنید، اما من یکی از بهترین برنامههای مصرفی بین پلتفرمی مانند Google Meet، Facebook Messenger، WhatsApp، Discord یا Snapchat را توصیه میکنم. این احتمال وجود دارد که دوستان و خانواده شما قبلاً این برنامه ها را در تلفن خود داشته باشند و با آنها آشنا باشند، پس چرا با یک برنامه جدید مسائل را پیچیده تر کنید؟
اوه، و اگر کامپیوتر مک، آیپد یا آیفون دارید، FaceTime را فراموش نکنید. این یکی از برنامههای پیشفرض تماس ویدیویی است و به احتمال زیاد حداقل برخی از دوستان و خانواده شما به طور انحصاری از آن استفاده میکنند.
بسیاری از این برنامههای رایج دارای قابلیت اشتراکگذاری صفحهنمایش و قابلیت جابهجایی بین دوربینهای جلو و عقب هستند تا بتو،د مشکل عزیزتان را ببینید و درباره نحوه رفع آن صحبت کنید. همچنین می تو،د از بیشتر این برنامه ها در وب یا از طریق تلفن خود استفاده کنید. در نهایت، میتو،د از طریق این برنامهها بین 8 تا 12 (یا بیشتر) نفر را گروهبندی کنید، بنابراین اگر مادربزرگ و عموی شما مشکل دارند، میتو،د (سعی کنید) همزمان با آنها صحبت کنید.
نحوه ارائه پشتیب، فنی از راه دور با ضبط کننده های صفحه
ضبط صفحه یک راه عالی برای حل مشکل عزیزتان یا نشان دادن نحوه انجام کاری در دستگاه خود به صورت گام به گام است که بتواند آن را تماشا کند و دوباره تماشا کند.
از لحاظ فنی، ضبط صفحه از زمان اندروید 7 نوقا در اندروید تعبیه شده است، اما مدفون بود و شما فقط از طریق آن میتو،د به آن دسترسی داشته باشید. دستورات adb (همچنین از iOS 11 روی iOS وجود دارد). خوشبختانه، اندروید 12 با افزودن عملکرد ضبط صفحه به صفحه اعلان در قالب کاشی، استفاده و مکان یابی آن را بسیار آسان تر کرد.
تمامی بهترین گوشیهای اندرویدی دارای اندروید ۱۲ یا بالاتر دارای گزینه ضبط صفحه هستند. بسیاری از OEM ها نیز نسخه های خود را از این ویژگی ساخته اند و استفاده از آنها بسیار آسان است.
همچنین اگر گوشی شما در حال حاضر این قابلیت را به صورت بومی پشتیب، نمی کند، می تو،د یک ضبط کننده صفحه شخص ثالث را دانلود کنید. فقط مطمئن شوید که همیشه احتیاط کنید، زیرا برخی از برنامه های ضبط شخص ثالث به ،وان حامل های بالقوه ب،زار و بازیگران بد شناخته شده اند.
نحوه ارائه پشتیب، فنی از راه دور با اسکرین شات ها و ابزارهای نشانه گذاری
اگر مشکلی که میخواهید حل کنید آنقدر پیچیده نیست که ضبط صفحه نمایش شما را تضمین کند، یا اگر فکر نمیکنید دوستان یا خانوادهتان به راحتی آن را دنبال کنند، راهحل دیگر این است که از چیزی که روی آن کار میکنید یک اسکرین شات بگیرید و آن را علامت گذاری کنید
یادداشتهای ایستا مانند این برای هر ،ی آسان است که بعداً به آن مراجعه کند و میتواند آنها را در برنامه پیامرس، یا یادداشتهای خود یا Google P،tos ذخیره کند. سپس میتو،د ع، علامتگذاریشدهتان را از طریق هر یک از بهترین برنامههای پیامرس، به ،ی که به او کمک میکنید پیام دهید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اسکرین شات در تلفن یا رایانه خود بگیرید و سپس از طریق برنامه ع، یا یک برنامه نشانه گذاری دیگر به آن یادداشت اضافه کنید. Google P،tos این قابلیت را دارد که ع،ها را مستقیماً در برنامه علامتگذاری کند، اما بسیاری از برنامههای ویرایش ع، دیگر نیز وجود دارند که میتوانند این کار را انجام دهند.
گوشیهای دارای قلم مانند Samsung Galaxy S22 Ultra و Moto G Stylus برای این کار عالی هستند، زیرا قلمها ابزارهای دقیق و ویرایشی را در اختیار شما قرار میدهند که برای نوشتن توضیح نیاز دارید. حتی اگر گوشی یا تبلت شما با یک قلم من، همراه نباشد، انگشتان شما می توانند کار را انجام دهند.
نحوه ارائه پشتیب، فنی از راه دور با آموزش های ویدیویی
برخی از افراد زم، بهتر یاد میگیرند که بتوانند کار دیگری را تماشا کنند. به همین دلیل است که برخی از مؤثرترین ابزارهای آموزشی شامل تماس های ویدیویی یا ضبط صفحه است. شما ممکن است همیشه در اطراف یا در دسترس نباشید تا کمک کنید و صادقانه بگوییم، در حال حاضر تعداد زیادی محتوای آموزشی عالی از بسیاری از سازندگان دستگاهها در پلتفرمهایی مانند YouTube وجود دارد.
میدانم که خانواده شما ممکن است کانالهای YouTube رسمی سامسونگ، آمازون یا اپل را دنبال نکنند، اما در واقع محتوای عالی، قابل هضم و به اندازه میانوعده در مورد نحوه استفاده از دستگاهها و ویژگیهای خود دارند.
البته توصیه می کنیم آن ها را به Android Central، آقای موبایل، من بیشتر، و Windows Central کانالهای یوتیوب برای اطلاعات و محتوای عالی فناوری!
نحوه ارائه پشتیب، فنی از راه دور با نرم افزار دسترسی از راه دور
راههای شدیدتری برای ارائه پشتیب، فنی از راه دور وجود دارد، مانند استفاده از یک برنامه یا Chrome Remote Desktop، اما من در مورد این رویکرد احتیاط میکنم. اگرچه ممکن است صرفاً کنترل دستگاه دوست یا خانواده خود و رفع مشکل خود راضی کننده باشد، اما به طور بالقوه خود را برای مشکلات بعدی آماده می کنید.
برای شروع، باید اطمینان داشته باشید که شخص طرف مقابل میداند که چگونه نرمافزار را به درستی راهاندازی کند، و این به خودی خود احتمالاً شامل درجه پشتیب، فنی خودش میشود. شما همچنین نمیخواهید نگر،، آسیب یا مسئولیتی که در اثر ،اب ، دستگاه شخص دیگری به وجود میآید. در نهایت، هنگامی که یک بار این کار را انجام دادید، برای یک عمر پشتیب، مشابه باز شده اید (شما فقط نوار را تنظیم کنید مسیر بالاتر دوست من).
علاوه بر این، برای همه خوشحالکنندهتر است اگر بتو،د ابزارهایی را در اختیار مردم قرار دهید تا مشکلات خود را در حرکت رو به جلو برطرف کنند. مثل این است که کنفوسیوس گفته است: “به یک مرد یک ماهی بدهید تا یک روز به او غذا بدهید. ماهیگیری را به یک مرد بیاموزید و یک عمر به او غذا داده اید.”
منبع: https://www.androidcentral.com/،w-provide-remote-tech-support-friends-and-family