هارد کامپیوتر تجارت الکترونیک ایران

در هنگام خرید هارد اینترنال لپ تاپ و یا کامپیوتر توصیه می شود علاوه بر حجم آن، به امکانات آن نیز توجه کافی داشته باشید. اکثر کاربران می خواهند که حجم بالایی از یک هارد اینترنال را داشته باشند تا به راحتی بتوانند از فایل های بیشتری نگهداری کنند؛ به خصوص کاربرانی که از بازی ها و برنامه های حجیم بیشتری استفاده می کنند. هارد دیسک یک قطعه مهم سخت‌افزاری است که در خرید آن باید دقت کافی داشته باشید. با مراجعه به بخش محصولات زومیت در قسمت هارد دیسک می‌توانید انواع هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلف و همچنین کاربری متفاوت را مشاهده و مقایسه کنید. تصاویر با کیفیت،‌ کامل‌ترین اطلاعات فنی و قیمت SSD و هارد در این بخش به کاربران ارائه می‌شود.

  • اگر به دنبال سرعت بیشتر هستید، مدل‌های 7200 دور در دقیقه نیز در دسترس هستند که با افزایش قیمت زیادی همراه نیستند.
  • انواع هارد از نظر سرعت، درگاه اتصالی، کاربری و اندازه قابل دسته بندی هستند؛
    اما ما در این بخش درباره یکی از دسته بندی های اصلی هارد، از نظر نوع کاربرد، سخن می گوییم.
  • اگر قصد خرید رم برای کامپیوتر خود دارید، بهترین رم کامپیوتر ddr4 را بخوانید.
  • پس از اینکه این داده ها دریافت شد Head داده های مورد نظر را به ابتدای Actuator می فرستد تا داده ها بتوانند به صورت ۰ و ۱ به کنترل کننده ی دیسک ارسال می شود سپس مورد پردازش قرار می گیرند .

سیستم عامل حرکات صفحه کلید و ماوس را تفسیر می کند و امکان استفاده از نرم افزارهایی مانند مرورگر اینترنت، واژه پرداز و بازی‌های ویدئویی را فراهم می کند. برای نصب یک سیستم عامل کامپیوتر، یک هارد دیسک (یا یک دستگاه ذخیره سازی دیگر) مورد نیاز است. دستگاه ذخیره سازی محیط ذخیره سازی را که سیستم عامل در آن نصب و ذخیره می‌شود فراهم می‌کند. RAMAC‌ها در مراکز داده IBM قرار داشتند تا اینکه IBM حافظه قابل جابجایی را در دهه 1960 معرفی کرد. درایو ذخیره‌سازی دیسک IBM 1311 در سال 1962، 2.6 مگابایت را در شش صفحه 14 اینچی نگهداری می‌کرد.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue WD40EZAZ ظرفیت 4 ترابایت

هاردها معمولا فایل‌های کاری، فیلم‌های شخصی، موسیقی‌های موردعلاقه ما و غیره را برای ما ذخیره و نگهداری می‌کنند. دیسکهای سخت زمانی‌که دارای ارتفاعی معادل ۳٫۲۵ اینچ باشند یک دیسک سخت با ارتفاع کامل نامیده می‌شوند؛ و با ارتفاع ۱٫۶۲۵ اینچ دارای ارتفاع نیم هستند. درایوهای با مقطع خیلی کوچک ارتفاعی حدود ۰٫۷۵ اینچ، ۰٫۶۵ اینچ و ۰٫۴ اینچ یا ۰٫۳۷ اینچ دارند. از سال ۲۰۰۶ دیسک درایوها از تکنولوژی ذخیره‌سازی به صورت عمودی استفاده می‌کنند تا بتوانند میزان ذخیره اطلاعات و توان عملیاتی را افزایش دهند.

برد الکترونیکی هارد دیسک چیست ؟

نکته دیگری که در مورد درایوهای ساتا باید اشاره کرد این است که آخرین نسخه از استاندارد ساتا، نسخه 3.3 است و درایوها و کابل‌های ساتا سازگاری رو به عقبی با نسخه‌های قدیمی‌تر دارند. بر روی رایانه‌های دسکتاپ ابتدا باید مطمئن شوید سرعت درایوی که می‌خرید به اندازه اتصالی که مادربورد پشتیبانی می‌کند و یا سریع‌تر است. اغلب اتصال‌های ساتا روی مادربورد در طی پنج سال اخیر دست‌کم از نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کنند. لپ‌تاپ‌ها از کابل ساتا استفاده نمی‌کنند و از این رو باید اطمینان پیدا کنید درایوی که ارتقا می‌دهید از همان نسخه ساتا یا نسخه جدیدتر درایو قبلی پشتیبانی می‌کند.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD100PURZ ظرفیت 10 ترابایت

برند های محبوب هارد اینترنال به ترتیب الویت عبارتند از وسترن دیجیتال,سیگیت,توشیبا,خاویار, … کامپیوتر شما هم بی دلیل فضای خالیش پر شده؟ میدونی چطور میشه فضای اشغال شده ویندوز رو شناسایی و پاک کرد؟ با دانلود نرم افزار وین دیرستت همه این مشکلات حل میشه… زمانی که قصد دارید بین هارد داخلی و هارد خارجی یکی را انتخاب کنید باید به توقعی که از محصول مدنظر خود دارید باید بیشتر دقت کنید.