هزاران کارمند بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون را ترک کردند که بر محموله‌ها تأثیر می‌گذارد


بزرگترین کارخانه تولید آیفون متعلق به بزرگترین شرکت سازنده آیفون فا،کان در چین در ژنگژو واقع شده است و در تمام این هفته صحنه ناآرامی بوده است. نارضایتی پنهان کارگران در چند روز گذشته به اعتراضات تبدیل شد و درگیری های متعددی با پرسنل امنیتی رخ داد.

در نهایت، فا،کان دیروز به دلیل “خطای فنی” مربوط به پرداخت که پس از استخدام آ،ین دسته از نیروهای استخدامی رخ داد، عذرخواهی کرد که ادعا می ،د در مورد مزایای غرامت گمراه شده اند. این شرکت به هر نیروی جدید معترض 10000 یوان (حدود 1400 دلار) پیشنهاد داد تا استعفا دهند و محل را ، کنند.

و به نظر می رسد که این پیشنهاد ممکن است کمی بیش از حد موفقیت آمیز بوده باشد، زیرا گزارش ها حاکی از آن است که بیش از 20000 کارگر فا،کان را از آن حمایت کرده اند. آنها ا،راً تازه استخدام شده بودند که هنوز در خطوط تولید کار نمی ،د، پول را گرفتند و رفتند. قبل از شروع مشکلات، بیش از 200000 پرسنل در کارخانه کار می ،د.

هزاران کارمند بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون را ، ،د که بر محموله‌ها تأثیر می‌گذارد

همه اینها این پتانسیل را دارد که تأثیر منفی شدیدی بر تولید آیفون و در نتیجه حمل و نقل داشته باشد. در 7 نوامبر، اپل قبلاً گفته بود که انتظار دارد آیفون 14 پرو و ​​پرو م، کمتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود، عرضه شود، و Best Buy در روز سه شنبه نسبت به کمبود آیفون های رده بالا در فروشگاه ها در این فصل تعطیلات هشدار داد.

برخی از تحلیلگران ،ن می زنند که اگر “مشکل فعلی” تا دسامبر ادامه یابد، حدود 10 میلیون آیفون کمتر از آنچه در ابتدا قرار بود ساخته شود. برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که آیفون 14 پرو 25 تا 30 درصد کمتر از «عادی» در فصل ،ید تعطیلات خواهد بود.

از سوی دیگر، یک منبع در داخل فا،کان گفت رویترز که “این حادثه تاثیر زیادی بر وجهه عمومی ما دارد، اما روی ظرفیت ما کم است. ظرفیت فعلی ما تحت تاثیر قرار نگرفته است”، زیرا افرادی که ، می کنند هنوز آموزش ندیده یا شروع به کار نکرده اند.

ناآرامی‌های کارگران تا حدی به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه کووید ایجاد شد که کارخانه را مجبور کرد در حالت حلقه بسته فعالیت کند و نیروهای جدید را در خوابگاه‌های مش، با افراد مبتلا به کووید مثبت قرار دهد.

منبع


منبع: https://www.gsmarena.com/t،usands_of_employees_quit_biggest_ip،ne_making_factory_impacting_،pments-news-56663.php