همانطور که مصرف کنندگان از 4G به 5G می روند، اپل سهم مهم خود از درآمد جهانی گوشی های هوشمند را افزایش می دهد


بر اساس آ،ین اطلاعات از تحقیق متقابلدرآمد حاصل از فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است. کاهش 12 درصدی محموله‌ها حتی بدتر بود، اما افزایش 10 درصدی در میانگین قیمت فروش (ASP) کاهش بزرگ‌تر محموله‌ها را کاهش داد. با کمک به افزایش قیمت، تلفن های 5G 46 درصد از محموله ها را در سه ماهه تشکیل دادند که یک رکورد جدید است. و Counterpoint اشاره می‌کند که قیمت تلفن‌های مجهز به 5G پنج برابر هزینه‌ای است که برای گوشی‌های غیر 5G شارژ می‌شود.

اپل در سه ماهه سوم شاهد افزایش 10 درصدی درآمد آیفون خود بود در حالی که میانگین قیمت فروش آن 7 درصد افزایش یافت.

بر اساس درآمد، اپل در سه ماهه سوم 2022 در صدر ج، لیگ باقی ماند و 42 درصد از درآمد جه، گوشی های هوشمند را از جولای تا سپتامبر به خود اختصاص داد. این در مقایسه با 37.1 درصد از درآمد جه، گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافته است. در طول این سه ماه، اپل آیفون 14، آیفون 14 پرو و ​​… را عرضه کرد آیفون 14 پرو م،. آیفون 14 پ،، با نمایشگر هم اندازه که در آیفون 14 پرو م، (6.7 اینچ) استفاده شده بود، تا هفته اول اکتبر عرضه نشد.

درآمد سه ماهه سوم اپل 10 درصد به صورت سالانه افزایش یافت در حالی که میانگین قیمت فروش آن در سه ماهه سوم 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش یافت. نقطه مقابل اشاره کرد که نیروی مثبت بر درآمد سه ماهه سوم، فروش آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو است. Max در مقایسه با مدل های Pro سال قبل شروع بسیار خوبی داشت.

در طول سه ماهه سوم، سامسونگ 18.3 درصد از درآمد جه، گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است، که نسبت به 18.5 درصدی که سازنده در سال 2021 مسئول آن بود، کاهش ناچیزی را به خود اختصاص داده است. ASP آن تنها 2 درصد افزایش یافته است، حتی اگر محموله های گران قیمت Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip تاشو تقریبا دو برابر شده است. درآمد سامسونگ در این سه ماهه نسبت به سه ماهه سوم سال 2021 4 درصد کاهش یافته است.
شیائومی با سهم 8.3 درصدی از کل درآمد تولید شده توسط بازار جه، گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سوم شد. این نسبت به سهم 7.8 درصدی آن در سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافته است. به لطف فروش قوی در بازارهای رده پایین تا میان رده، فروش جه، گوشی های این شرکت نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافت.
با این حال، شیائومی شاهد کاهش نزدیک به 1.5 درصدی درآمدی بود که از فروش گوشی های هوشمند با قیمت بیش از 300 دلار به دست آورد. امسال، شیائومی به جای بازار کمتر از 200 دلار، بر روی گوشی هایی در بازه قیمتی 200 تا 299 دلار تمرکز کرد. در نتیجه، ASP آن سالانه 14 درصد افزایش یافت و به 205 دلار رسید.

Oppo و Vivo سه ماهه سوم خود را تحت تأثیر منفی بازگشت کووید در چین دیدند

اوپو، از جمله وان پ، (از سه ماهه سوم 2021) تنها 6 درصد از درآمد جه، گوشی های هوشمند را در سه ماهه سوم سال 2022 به خود اختصاص داده است که نسبت به سهم 8.1 درصدی از درآمد جه، گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2021 کاهش یافته است. درآمد گوشی های اوپو از ژوئیه تا سپتامبر در مقایسه با سه ماه مشابه سال گذشته، 27 درصد کاهش یافته است. میانگین قیمت فروش آن 5 درصد کاهش یافته است. مشکل Oppo بازگشت مجدد COVID در چین بود که در آن 40٪ از کل محموله تلفن های Oppo در طول سه ماهه پایان یافت.

Vivo حتی کاهش بیشتری نسبت به Oppo داشت زیرا تنها 5٪ از درآمد جه، گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم در مقایسه با سهم 8.5٪ از درآمدی که در سه ماهه مشابه در سال 2021 داشت. با بیش از نیمی از محموله های آن برای چین در نظر گرفته شده بود، کووید. شیوع این بیماری به درآمد سه ماهه سوم Vivo کمک کرد تا نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یابد. به طور متوالی، درآمد جه، اوپو در سه ماهه سوم 2022، 4 درصد از درآمد گزارش شده برای سه ماهه دوم 2022 افزایش یافت.

گروه «دیگران» در سه ماهه سوم سال جاری 20.4 درصد به درآمد جه، گوشی های هوشمند کمک کرده است. این در مقایسه با 20.1 درصد از درآمد جه، گوشی های هوشمند که این گروه در سه ماهه سوم سال 2021 به خود اختصاص داده است، بسیار کمی تغییر کرده است.

هارمیت سینگ ولیا، تحلیلگر ارشد Counterpoint، گفت: “با بیش از 80 میلیارد دلار، سهم درآمد گوشی های 5G به بالاترین سطح تاریخ ی،ی 80 درصد از درآمد جه، گوشی ها رسیده است، در حالی که در سه ماهه سوم سال گذشته 69 درصد افزایش یافته است. در مدت مشابه. درآمد گوشی های LTE با 10 درصد کاهش به 19 میلیارد دلار رسیده است. این تغییر از 4G به 5G توسط اپل هدایت شده است که به تنهایی بیش از نیمی از درآمدهای 5G را تشکیل می دهد زیرا بیش از 95 درصد از تلفن های آن مجهز به 5G هستند.”


منبع: https://www.p،nearena.com/news/As-consumers-move-from-4G-to-5G-Apple-grows-its-commanding-share-of-global-smartp،ne-revenue_id144474