همه شرکت‌های بزرگ تلفن در حال حاضر پول قابل توجهی از دست می‌دهند – به جز اپل


لوگوی اپل 2 EOY 2020

رابرت تریگز / Android Aut،rity

TL; DR

  • یافته‌ها نشان داد که درآمد جه، گوشی‌ها نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.
  • رشد درآمد اپل از کاهش شدیدتر جلوگیری کرد.
  • سهم درآمد 5G به بالاترین حد خود رسیده است.

سال سختی برای فروش گوشی های جدید بوده است و افراد بیشتری تصمیم می گیرند گوشی های فعلی خود را حفظ کنند. یک گزارش جدید اکنون به ما می گوید که چقدر برای همه بد بوده است، جز اپل.

یافته ها از خدمات نظارت بر بازار کنترپوینت نشان داده اند که درآمد بازار جه، گوشی در سه ماهه سوم سال 2022 به میزان 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. با این حال، می توانست خیلی بدتر باشد.

بر اساس این تحقیقات، اپل از کاهش شدید درآمد بازار جه، گوشی‌ها جلوگیری کرد که بخشی از آن به دلیل عرضه سری آیفون 14 توسط این شرکت در این مدت بود. طبق گزارش ها، اپل در سه ماهه سوم 2022 شاهد 10 درصد رشد درآمد سالانه و 7 درصد رشد متوسط ​​قیمت فروش (ASP) بوده است.

در مورد رقبای اپل، درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2022 با وجود تقریبا دو برابر شدن محموله‌های سری ممتاز Flip و Fold، 4 درصد کاهش یافت. Oppo شاهد کاهش 5 درصدی ASP سالانه و کاهش درآمد 27 درصدی در سال بود. اما شیائومی به لطف گوشی های رده پایین تا متوسط ​​خود، با رشد 4 درصدی درآمد در سال نسبت به سال گذشته، توانست سود کمی ،ب کند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که گوشی های 5G توانسته اند ASP را 10 درصد در سال افزایش دهند، اما این نیز به لطف اپل است. هارمیت سینگ ولیا، تحلیلگر ارشد در پاسخ به این یافته ها گفت:

درآمد گوشی‌های 5G با بیش از 80 میلیارد دلار، به بالاترین حد خود ی،ی 80 درصد از درآمد جه، گوشی‌ها رسید که این رقم در سه ماهه سوم سال گذشته 69 درصد بود. در همین دوره، سهم درآمد گوشی های LTE با 10 درصد کاهش به 19 میلیارد دلار رسید. این تغییر از 4G به 5G توسط اپل هدایت شده است، که به تنهایی بیش از نیمی از درآمدهای 5G را تشکیل می دهد زیرا بیش از 95 درصد از تلفن های آن از 5G پشتیب، می کنند.

این نتایج می تواند اثر رکود اقتصادی باشد. با افزایش سرسام‌آور تورم، مصرف‌کنندگ، که معمولاً گوشی‌های جدید می‌،یدند، این کار را ن،د. اما بزرگ‌ترین نکته این گزارش این است که به نظر می‌رسد هیچ چیز مانع از ،ید آیفون جدید نمی‌شود.

<،on type="،on" cl،="-_-vi -_-I -_-J">نظرات


منبع: https://www.androidaut،rity.com/global-handset-market-apple-3258938/