همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

اگر هنوز در درک کلمه کلیدی مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب “کلمه کلیدی” چیست را مطالعه کنید. این بروزرسانی ها همیشه به صورت رسمی توسط گوگل اعلام شده و به دنبال آن سروصدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می شود. یک محتوای عمیق، محتوایی است که به کاربر هر چه احتیاج دارد را می‌دهد. 2- سپس کلمات کلیدی که snippet دارند را بشناسید.برای فهمیدن این مورد به Organic Keywords سایت ahref مراجعه کنید.

  • سعی کنید از کلماتی که هم کانسپت کلمه کلیدی مقاله هستند، در هدینگ‌ها استفاده کنید تا به این طریق به سئو سایت و صفحه خود کمک کنید.
  • رپرتاژ یکی از مهمترین ابزارهای سئوی خارجی است و اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه‌ای شوید، حتما باید به اصول رپورتاژ هم مسلط باشید.
  • سئوی داخلی لازمه رتبه گرفتن در گوگل است ولی سئو به این فرآیند سرعت می‌بخشد.
  • وقتی شما از سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما درخواستی را به سرور آن سایت ارسال می‌کند و سپس سرور به درخواست مرورگر با یک کد سه رقمی پاسخ می‌دهد.

البته موارد دیگری نیز در این بین تاثیرگذار و حائز اهمیت است که می‌توانست در این موارد جای بگیرد که برخی تجربی می‌باشد و می‌بایست با شناخت کاربران هدف پیاده‌سازی گردد. سئو کلاه سفید به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که بدون هرگونه تخلف و طبق قوانین و اصول گوگل انجام می‌پذیرد. سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام می‌پذیرد.

در خصوص تایتل و متادیسکریپشن بسیاری از اوقات خود گوگل عنوانی را انتخاب کرده یا بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متادیسکریپشن نمایش می‌دهد. دقت داشته باشید که در طیِ ماه‌های اخیر مجدداً گوگل با مشکل کاهش شدید سرعت ایندکس مواجه بوده و ممکن است صفحه شما هنوز توسط ربات‌ها مجدداً ایندکس نشده باشد. سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند. اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.

۷- بک لینک (Backlink): نمایش اعتبار سایت به گوگل

این موضوع سبب می‌شود تا جذابیت متن بیشتر شده و محتوای شما برای مخاطبتان از جذابیت بیشتری برخوردار شود. بهینه سازی سئوی خارجی یا همان لینک سازی هدفمند نیز یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به سئوی محتوایی مناسب است. برای این موضوع راهکارهایی مشخص وجود دارد که به طور دقیق و کامل، پیش از این درباره آن به گفت‌وگو نشستیم و حرف زدیم. از دیگر روش‌های رسیدن به نتیجه مطلوب و سئو کردن مناسب برای یک محتوا، استفاده از بهینه سازی تگ‌های عنوان متن است. در واقع در ابتدا برای اینکه یک متن جذاب باشد و به چشم آید، عنوان آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، ابتدا باید مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی خود را مشخص کنید. پس از ایجاد پرسونای مشتری، به عللاقه‌مندی‌ها، مشکلات، زبان مورد استفاده و محصولات مورد علاقه آن‌ها در کسب و کارهای رقیب فکر کنید و فهرستی اولیه از کلمات کلیدی احتمالی تهیه کنید. سپس، درباره میزان جستجو و رقابت این کلمات کلیدی تحقیق کنید تا بهترین گزینه‌ها را بیابید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز کمک بگیرید. سئو خارجی به بهینه‌سازی عناصری می‌پردازد که در وب‌سایت شما قرار ندارند.

امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است.

Woorank: چک کردن وضعیت سئوی سایت

امنیت وب‌سایت نیز یکی از بخش‌های بسیار مهم در سئو فنی محسوب می‌شود. امن ساختن وب‌سایت علاوه بر دور نگه داشتن آن از کامنت‌های اسپم و پلاگین‌های ناامن، شامل استفاده از پروتکل HTTPS به جای HTTP می‌شود. از روش‌های کاربردی برای تولید محتوای قابل اشتراک‌گذاری می‌توان موارد زیر را نام برد. استفاده از یک ساختار مشخص از کد (وبسایت اسکیما) در صفحات سایت که توسط گوگل نمایش داده می شود. ریچ اسنیپت ها تنوع بالایی دارند و شامل FAQ Schema (سوالات متداول) Rating Review (امتیاز محصولات) و … هستند.

به روز کردن محتواهای قدیمی شده و آپدیت آن‌ها می‌تواند یکی از راهکارهایی باشد که با استفاده از آن، بتوانید به درجات بهتری در موتور جست‌وجوگر گوگل برسید. علاوه بر آن تکراری نبودن مطالب و منحصربه‌فرد بودن آن نیز از سال 2020 به بعد بسیار مورد توجه قرار گرفت. استفاده از حتی یک جمله تکراری و کپی شده از محتواهای دیگر می‌تواند سبب شود تا محتوای شما در موتور جست‌وجوگر گوگل کمتر دیده شود. در کنار تمامی این موارد، توجه به دیگر آپدیت‌های جدید گوگل چون کلمات قابل فهم و ساده، جملات کوتاه و عبارات مرتبط نیز می‌تواند در سئوی 2021 تاثیر داشته باشد.

این لینک ها شامل عبارات مرتبط با محتوای صفحه لینک شده یا عبارتی مانند «مطالعه بیشتر» است که به صفحات دیگری از وب سایت شما لینک داده می شود. از مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر شخصی URL خالی را بدون انکرتکست به صفحه شما لینک دهد، متن بک لینک شامل کلمه کلیدی هدف شما می شود. هنگامی که موضوع را تعیین کردید، می توانید به کلمات کلیدی بازگشته و آن کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد. اهمیت Dwell Time برای RankBrain خیلی زیاد است، چرا که نشان‌دهنده دوست‌داشته‌شدن محتوا از سوی کاربر است‌.

کاربران گوگل هر روزه برای پیدا کردن محصولات و خدمات خود میلیون‌ها جستجو انجام می‌دهند. جای تعجب نیست که موتورهای جستجو معمولا یکی از بزرگ‌ترین منابع ترافیک وبسایت‌ها هستند. برای اینکه از این منبع ترافیک بالقوه به نفع خود استفاده کنیم، باید برای کلیدواژه‌های هدفمان در نتایج اول موتور جستجو ظاهر شویم. حالا نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که در دنیای کسب و کارهای آنلاین و در عصر حاضر، حضور در گوگل حرف اول را می‌زند!