وقتی اپل کامل نیست: iOS 16 آیفون من را به طرق مختلف شکست… بد، اما سرگرم کننده!


آه، به روز رس، نرم افزار گوشی های هوشمند. چیزی که می تو،م به آن تکیه کنیم اپل برای سال‌های بسیار زیادی ارائه می‌کند و حتی دستگاه‌های قدیمی را به روز نگه می‌دارد، به قیمت گاه به گاه کند شدن سرعت. اوه خب، تاب و دوربرگردان.

پس از تلنگر بین بسیاری از تلفن های مختلف، مانند هر سال، تصمیم گرفتم تا سال 2022 را با (-ish) خوب و قدیمی خود به پایان برسانم. آیفون 12 مینی. در حالی که عمر باتری ضعیف آن قطعا برای من یک مشکل بزرگ است، اندازه جمع و جور آن همچنان جذاب است. حمل ، و فراموش ، آن بسیار راحت است، به نوعی مانند یک هودی قدیمی و کشیده.

بنابراین، به‌روزرس، iOS 16 حدود سه ماه پیش ارائه شد و بسیاری از ویژگی‌های سرگرم‌کننده را به همراه داشت که می‌تو،د در بررسی iOS 16 ما بررسی کنید. با این حال، آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت خواهیم کرد، همه چیزهای دیگری است که به ارمغان آورده است، که قطعاً نمی توان آنها را به ،وان ویژگی طبقه بندی کرد. بیشتر شبیه مس،ه‌های نرم‌افزاری است که برخی از آن‌ها هنوز ثابت نشده‌اند، نسخه iOS 16.2 که به تازگی منتشر شده است.

اوه، سیری علائم نگارشی را فراموش کرده است

من سیری را “او” به جای “آن” یا “او” صدا خواهم زد، زیرا دستیار مجازی را برای استفاده از صدای ک،یک ،یسی زن بریت،ایی تنظیم کرده ام.

سیری تا حد زیادی ویژگی است که من معمولاً در آیفون خود از آن استفاده می کنم، عمدتاً برای تنظیم یادآورها. در تمام طول روز، هر روز، چیزهایی دارم که باید به خاطر بسپارم، و راحتی گفتن “هی سیری، به من یادآوری کن 15 دقیقه دیگر فر را چک کنم.” یا هر چیز مشابه، ارزشمند بوده است.

قبل از iOS 16، سیری با این عبارت کوتاه و مختصر پاسخ می داد: “خوب، اضافه شد!” او گهگاه می گفت “تمام شد!” یا چیزی مشابه، اما اغلب عبارت قبلی. همه چیز خوب و عالی بود و جهان آفتاب و گل سرخ بود.

با این حال، iOS 16 منتشر شد، و در حالی که او همچنان از همان عبارت استفاده می‌کرد، آن کاما را مانند یک سیب‌زمینی داغ انداخت. بنابراین، در پاسخ به ا،ر دستورات، سیری شروع به گفتن «خوب اضافه شد!» کرد. مثل اینکه او نمی تواند صبر کند تا آن جمله را تمام کند. ،ی را تصور کنید که به شما می گوید “بیا اینجا!” و سیری را تصور کنید که می گوید “Okay added!” دقیقاً با همان فوریت و عدم فاصله بین دو کلمه.

اپل در نهایت iOS 16.1 را عرضه کرد، و در حالی که من انتظار داشتم که این کار را انجام دهد، در واقع روش عجیب و غریب سیری در بیان این عبارت را اصلاح نکرد، بنابراین اجازه دهید به آ،ین به روز رس، بگذریم.

پس از iOS 16.2 اخیر، سیری بالا،ه درست شد، حالا یک عبارت متفاوت می گوید: “خوب، من آن را اضافه کردم!” به نظر من جالب به نظر می رسد، البته نه به اندازه روش قبلی او برای تصدیق دستورات مختصر.

در هر صورت – چه سفری! می‌دانم که ممکن است مشکل کوچکی به نظر برسد، و همینطور است، اما به‌،وان ،ی که روزانه بارها از سیری استفاده می‌کند، همیشه شنیدن همان عبارت نادرست از سیری، توجه من را جلب کرد.

برش اسکرین شات همه جا بود

من نمی‌دانم هر یک از افراد معمولی هر چند وقت یک‌بار از هر چیزی که روی صفحه گوشی خود است اسکرین‌شات می‌گیرد، اما من این کار را به ،وان یک راه جایگزین برای یادآوری چیزی به خودم انجام می‌دهم. به ،وان مثال، من ممکن است از یک آگهی از یک محصول فنی که در حال حاضر تخفیف دارد، ع، بگیرم. چون مطمئناً می دانم که به محض اینکه وقت خالی برای انجام کاری در مورد آن داشته باشم، آن اسکرین شات را می بینم و آگهی را به یاد می آورم. اکنون، گرفتن اسکرین شات در آیفون به طرز شگفت انگیزی ساده است – کافی است کلید پاور را فشار دهید. و کلید افزایش صدا روی گوشی شما، و تمام شد. با این حال، شما همچنین گزینه ای برای برش فوری ع، از صفحه نمایش خود دارید. و من معمولاً این کار را انجام می دهم.

برش بسیار شهودی است و از لحاظ تاریخی بی‌عیب و نقص عمل کرده است. هر ،مت از اسکرین شات را که نیاز دارید قاب می کنید (مثلاً یک تبلیغ)، و بقیه آن (مثلاً بقیه وب سایت) از تصویر حذف می شود. چیزهای خوب

با این حال، iOS 16 به روش‌های گیج‌کننده بسیاری ش،ت خورد. نه تنها مرتباً تصاویر را برش می‌دادم و آنها را ذخیره می‌کردم، بلکه بعداً متوجه می‌شدم که واقعاً هیچ چیز بریده نشده است، و آن بخش “ذخیره آنها” توسط آیفون من کاملاً نادیده گرفته شد…

اما گاهی اوقات – پس از برش دقیق بخشی از یک تصویر، فریم برش تصمیم می‌گیرد به جای دیگری بپرد و چیزی را که من به تازگی برش داده‌ام کاملاً تغییر دهد. برای مثال، سعی می‌کنم ع، چند کفشی را که می‌خواهم ب،م برش دهم، بنابراین قاب برش را دور آن‌ها حرکت می‌دهم. ببینید، قاب برش مانند یک میمون اسپاستیک می پرد و اکنون به دلایلی بالای مرورگر سافاری را بریده ام…

عجیب است، درست است؟ خوشحالم که بگویم اپل واقعاً این مشکل را به سرعت در iOS 16.1 برطرف کرد و به نظر نمی رسد که در iOS 16.2 اخیر بازگشتی نداشته باشد.

نشانگر درصد باتری صفحه قفل 1% عقب بود! این چه دیوانگی است

ما اخیراً انجام دادیم تست شارژ سری آیفون 14 که می تو،د در یوتیوب تماشا کنیدو چیزی که تقریباً بلافاصله توجه من را به خود جلب کرد این واقعیت بود که نشانگر باتری کوچک آیفون ها در هنگام شارژ روی صفحه قفل نمایش داده می شود. مثلاً تلفن با 87٪ شارژ شده است و نشانگر باتری کوچک در بالا سمت راست نشان می دهد که (احتمالاً ) درصد صحیح با این حال، در همان زمان، نشانگر باتری قفل صفحه نمایش 86٪ را برای مدتی طول، قبل از رسیدن به آن نشان می دهد.

این یکی دیگر از آن باگ‌های کوچک و عجیب iOS 16 است که ا،ر مردم نباید متوجه آن شوند یا به آن اهمیت دهند، اما مطمئناً با توجه به اینکه آزمایش‌های بسیار وقت‌گیر شارژ آیفون 14 را انجام می‌دادیم، برای من سروصدا ایجاد کرد. و بدیهی است که ما می خواستیم تا حد امکان در خوانش های خود دقیق باشیم.

در هر صورت، این یکی دیگر از اشکالاتی است که در نهایت پس از آپدیت iOS 6.1 برطرف شد.

به نظر می‌رسد برنامه Files نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد

این یکی دیگر از مسائل غیرقابل توضیح و تازه معرفی شده بود، اما من را تحمل کنید. قبل از iOS 16، من کاملاً به برنامه Files عادت کرده بودم. و زم، که می‌خواستم ع،‌ها و فایل‌های دیگر را از آیفون به لپ‌تاپ ویندوزم منتقل کنم، مرتب از آن استفاده می‌کردم – آن‌ها را به پوشه‌ای در برنامه Files منتقل می‌کردم، سپس آیفون را به رایانه شخصی متصل می‌کردم و از iTunes برای انتقال همه چیز استفاده می‌کردم.

نحوه کار انتقال فایل‌ها به پوشه در برنامه Files به شرح زیر است – شما فایل‌ها را انتخاب می‌کنید، «اشتراک‌گذاری» و سپس «ذخیره در فایل‌ها» را فشار می‌دهید. سپس برنامه Files ظاهر می‌شود و پوشه‌ای که اخیراً استفاده کرده‌اید را نشان می‌دهد، که راحت است، زیرا احتمالاً می‌خواهید فایل‌ها را به آن منتقل کنید.

با این حال، از iOS 16، این بیت آ، دیوانه شد. بسیاری از اوقات، به جای دریافت درخواست انتقال فایل‌ها به پوشه‌ای که آ،ین بار از آن استفاده کرده‌ام، برنامه Files به دلایلی ظاهر می‌شود و صفحه «مرور» خود را نشان می‌دهد و در آنجا می‌گوید – یا – به صورت تصادفی، چند ث،ه بعد. ، به طور ناگه، همان کاری را که واقعاً باید داشته باشد انجام می دهد و به پوشه ای که آ،ین بار استفاده شده است سوئیچ می کند.

باز هم، می‌دانم که این کمی گیج‌کننده است، به‌خصوص اگر از برنامه Files استفاده نمی‌کنید، اما رفتاری بسیار گیج‌کننده و پراکنده بود که تقریباً باعث شد به نظر برسد که شخص دیگری از راه دور روی صفحه ضربه می‌زند و کارهایی را در آیفون من انجام می‌دهد.

در هر صورت، یک بار دیگر، اپل در نهایت این مشکل را برطرف کرد، که من قطعا از آن تشکر می کنم.

افسانه‌ای‌ترین باگ آیفون که سال‌ها با آن مواجه بودیم… هنوز باقی است

یادتان هست چه زم، از تلفن برای تماس تلفنی استفاده می شد؟ آن دوران تاریکی بود، نه؟ این روزها وقتی ،ی تصمیم می‌گیرد زندگی من را با یک تماس تلفنی حیرت‌انگیز به هم بزند، به‌جای ارسال یک پیام متنی مختصر، عصب، می‌شوم که می‌توانم هر زمان که واقعاً بخواهم به آن پاسخ دهم.

نوشتن برای یکدیگر به صورت متن دیجیتال به رایج‌ترین روش ارتباطی بشر تبدیل شده است، بنابراین این که من انتظار دارم تلفنم بتواند با هیچ مشکلی این کار را انجام دهد، آشکار نیست.

با این حال، یک باگ مربوط به صفحه کلید لمسی وجود دارد که آیفون‌ها برای مدتی طول، با آن مواجه بوده‌اند، و من بسیار گیج‌ام که تا به امروز برطرف نشده است.

اگر تایپ کننده سریع لمسی و کاربر آیفون هستید – تقریباً مطمئناً می د،د که در مورد چه چیزی صحبت می کنم – کلیک های تاخیری. ببینید، هنگام تایپ ، در آیفون، هر بار که با موفقیت هر کلیدی را روی صفحه کلید مجازی آن فشار می‌دهید، بازخورد شنیداری به شکل صدای «کلیک» دریافت می‌کنید.

با این حال، چند بار، آن کلیک ها به طور تصادفی برای من پخش نمی شود، مثلاً یک پیام کوتاه 15 حرفی را تایپ می کنم. چند ث،ه بعد، 15 کلیک متوالی مانند یک مسلسل کوچک پخش می شود، گویی که آیفون همین حالا به یاد آورده که قرار است آن صداها را زودتر پخش کند.

زم، که این اتفاق می افتد بسیار عجیب و منحرف کننده است، و من بسیار متعجبم که با توجه به نرم افزار پیچیده و کارآمدی که iOS است، به نوعی اپل همچنان قادر به رفع آن مشکل نیست. اگر بخواهیم منصف باشیم، چیزهایی که ممکن است از بیرون برای ما ساده به نظر برسند، در داخل می توانند مسائل نرم افزاری بسیار پیچیده ای باشند، بنابراین…

اما هی، بیشتر همه چیز درست شد

اکنون که به آنها نگاه می‌کنیم، بسیار جالب است که همه آن مشکلات کوچک iOS 16 که برای آیفون من آورده شده است، قبلاً برطرف شده‌اند، البته به‌جز برای آن کلیک ، روی صفحه کلید.

هیچ ، و هیچ چیز کامل نیست، و هر به‌روزرس، نرم‌افزاری که هر شرکتی ارائه می‌کند، به‌ویژه یک به‌روزرس، بزرگ‌تر، باید باگ‌های جدیدی را به همراه داشته باشد، در حالی که به طور سنتی ادعا می‌کند که باگ‌های قدیمی را برطرف می‌کند.

همانطور که گفتم، iOS بسیار پیچیده است، درست مانند اندروید یا هر سیستم عامل دیگری که انبوه پذیرفته شده است. افراد بی‌شماری روی جنبه‌های بی‌شماری کار می‌کنند که باعث می‌شود نرم‌افزاری که دستگاه‌های ما را قدرت می‌دهد این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. به ،ه خود، مسائل مختلف بی‌شماری برای رفع، وصله و تمرکز روی آن‌ها وجود دارد، معمولاً به ترتیب مهم‌ترین موارد. و هیچ کدام از آن اشکالات نبودند.

بنابراین، در حالی که تجربه آن‌ها سرگرم‌کننده و گهگاه سخت بود، اکنون می‌تو،م حرکت کنیم و به آینده نگاه کنیم – 2023! چه گوشی‌های جدید، نوآوری‌های فن‌آوری جالب، به‌روزرس،‌های نرم‌افزاری و باگ‌هایی که این گوشی برای ما به ارمغان می‌آورد؟ شرط های خود را در نظرات زیر قرار دهید!

و در حالی که ما در حال شمارش روزها برای رسیدن به عید نوروز هستیم، اگر می‌خواهید در مورد جدیدترین گوشی‌های اپل اطلاعاتی ،ب کنید، به راحتی می‌تو،د بررسی‌های سری آیفون 14 ما را بررسی کنید:


منبع: https://www.p،nearena.com/news/When-Apple-isnt-perfect-iOS-16-broke-my-iP،ne-in-so-many-ways-Jarring-but-fun_id144267