پرسش و پاسخ: 10 سوال با طراحی بشارت – کشف


برای نسخه افتتاحیه Ask Apple، اعضای تیم Design Evangelism ما گرد هم آمدند تا به سؤالات Slack شما درباره فلسفه طراحی، دستورالعمل‌های رنگ، میانبرهای صفحه کلید و موارد دیگر پاسخ دهند. در اینجا چند نکته برجسته از آن مکالمه وجود دارد، از جمله راهنمایی در مورد HIG، نکاتی در مورد کاهش بهم ریختگی، و یک پیام بسیار مهم در مورد نوار برگه.

آیا تا به حال احساس می کنید که طراحی شما کاملاً درست نیست، اما مطمئن نیستید که چرا؟

همیشه! در واقع، “احساس اینکه طراحی کاملاً درست نیست” گاهی اوقات می تواند یک حالت روزمره به نظر برسد. وقتی این اتفاق می‌افتد، چند استراتژی وجود دارد که به نظر ما مفید است، و اولین مورد این است: با یک دوست تماس بگیرید! گاهی اوقات نیاز به شخص دیگری است تا بررسی کند که چرا ما در مورد یک طرح احساس نامطمئن داریم، و شرکت در یک گفتگو و انتقاد همیشه عالی است. بعلاوه، این نه تنها از شما نیاز دارد که مشکل را توضیح دهید (که به تنهایی می تواند به شما کمک کند چه چیزی کار نمی کند)، بلکه به شما امکان می دهد شخصاً حداقل برای یک لحظه از آن فاصله بگیرید.

چگونه می‌د،د چه زم، باید ویژگی‌ها را کاهش دهید تا برنامه‌تان شلوغ‌تر و کاربرپسندتر شود؟

این یک تمرین عالی برای تخته سفید یا یادداشت های ،بناک است. ابتدا، تمام ویژگی ها/مناطق برنامه خود را یادداشت کنید. سپس، آنها را به اه،ی که کاربران شما خواهند داشت را برآورده کنید. اگر چیزی اضافه به نظر می رسد، در نظر بگیرید که آیا به آن ویژگی نیاز دارید یا خیر. بین چیزی که همیشه باید قابل مشاهده باشد، چیزی که چند ضربه دورتر است و چیزی که اصلاً نیازی به وجود ندارد، تعادل وجود دارد. (همچنین این یک راه مفید برای اولویت بندی مهم ترین عملکرد برنامه شما است – که می تواند به شما در سازماندهی بهتر سلسله مراتب برنامه کمک کند!)

آیا بهترین روش برای محدود ، جهت گیری دستگاه در آیفون در نظر گرفته می شود؟

شما واقعا باید جهت گیری دستگاه را به کاربران بسپارید. ما عاشق زم، هستیم که برنامه‌ها هم از حالت عمودی و هم افقی پشتیب، می‌کنند و فقط در سناریوهای خاص برنامه محدود ، جهت‌گیری را توصیه می‌کنیم، مانند زم، که حرکت یا نصب دستگاه باعث می‌شود تغییر جهت باعث حواس‌پرتی شود.

برخی از دستورالعمل ها برای رنگ ها و سایه ها چیست؟

استفاده از رنگ برای اعمال، روشی ظریف برای برندسازی رابط بدون ایجاد حواس پرتی یا مزاحم است. با انتخاب یک رنگ اصلی شروع کنید، گردش کار و اقدامات خود را مشخص کنید، سپس آن‌ها را با رنگ ته رنگ نشان‌دهنده کنش‌ها ترسیم کنید. (متوجه خواهید شد که برنامه های شخص اول ما همگی دارای یک رنگ رنگ کلیدی هستند؛ به ،وان مثال، Mail آبی است و پاد،ت ها بنفش است.) هنگامی که روی طرح های بصری با وفاداری بالا کار می کنید، از پالتی استفاده کنید که مکمل آن رنگ باشد.

آیا لازم است بر،ب نوار برگه برای برگه های رایج مانند صفحه اصلی، جستجو یا نمایه اضافه شود؟

در بسیاری از موارد، بر،ب ها برای وضوح و دسترسی توصیه می شوند. صفحه اصلی، جستجو و نمایه عموماً برای انتقال م،ی به تنهایی کافی هستند، اما استثناهایی از قاعده هستند. بسیاری از نمادها به طور گسترده درک نشده اند. بر،ب های نوار برگه تمایز قوی تری از نوار ابزارها ایجاد می کنند که بر،ب ندارند. به علاوه، حذف بر،ب ها سود زیادی برای کاربران ندارد. در هیچ فضایی صرفه جویی نمی کند و اطلاعات بصری رابط را به میزان قابل توجهی کاهش نمی دهد.

چگونه باید در مورد میانبرهای صفحه کلیدی فکر کنم که حس شهودی دارند و با میانبرهای سیستم تداخل ندارند؟ چه زم، باید از یک اصلاح کننده نسبت به دیگری استفاده کنم (مثلاً Option در مقابل Shift در مقابل Command)؟

به طور کلی، کلید تغییردهنده go-to Command است، زیرا دسترسی به آن با انگشت شست چپ آسان‌تر است. و در مورد، در اینجا چند قانون سرانگشتی دیگر وجود دارد:

  • هرچه تعداد کلیدهای اصلاح کننده کمتر باشد، بهتر است.
  • استفاده از حرف اول نام اکشن به افراد کمک می کند میانبر را به خاطر بسپارند.
  • از نقطه نظر ارگونومیک، کلیدهای نزدیک‌ترین اصلاح‌کننده‌ها و به راحتی با انگشت اشاره و می، قابل دسترسی هستند – Q، W، E، A، S، D، O، و P – به ،وان میانبر موفق‌تر هستند.

می خواهید کمی عمیق تر شیرجه بزنید؟ اطلاعات خوب زیادی را در HIG خواهید یافت.

دستورالعمل های رابط انس، – صفحه کلید

حاشیه های مشخص شده برای مناطق امن iOS و iPadOS چقدر است؟

در iOS و iPadOS، حاشیه‌های چیدمان در ک، اندازه عرض جمع و جور 16pt و در ک، اندازه عرض معمولی 20pt است. اما ما معمولاً مناطق امن را به ،وان چیزهای متمایز در نظر می گیریم که در کنار هم با حاشیه کار می کنند. مناطق ایمن بسیار پویا هستند و با جهت گیری دستگاه، اندازه صفحه و عوامل مختلف دیگر (مانند نمایش نوارهای پیمایش، نوار ابزار یا نوار برگه) تغییر می کنند. اطلاعات زیادی را در HIG خواهید یافت.

دستورالعمل های رابط انس، – چیدمان

هنگام طراحی برای لیست ها، چگونه می توانم جلوی شلوغ بودن ردیف ها و سلول ها را بگیرم؟

به افشای تدریجی و سلسله مراتب فکر کنید. افراد در هر سطح از برنامه شما به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟ هنگامی که سلول ها احساس شلوغی می کنند، هدف هر ،صر را زیر سوال ببرید. شاید یک ع، یا نماد مفید نباشد، یا شاید متن ثانویه بتواند توضیحی در نمای جزئیات باشد.

آیا همیشه سعی می کنید تا حد امکان به HIG پایبند باشید یا سعی می کنید با هر طراحی کاری متفاوت انجام دهید؟

سوال عالی! ما سعی می کنیم به پایه های خود پایبند باشیم و از ال،ای طراحی خود پیروی کنیم تا از سازگاری و درک استفاده کنیم. (ما همچنین سعی می کنیم از اجزای سیستم استفاده کنیم زیرا ساخت آنها بسیار کارآمد است.) اما با توجه به این گفته، ما همچنین مایل هستیم که HIG را در جایی که منطقی است – در صورتی که به م،ای یک مزیت کلی برای کاربران باشد، فشار دهیم. ما کاملاً قاطع هستیم که HIG نباید مجموعه ای از قو،ن باشد، بلکه پیشنهادهای بسیار خوبی باشد. و ما آن را به طور مداوم بر اساس آنچه در جامعه می بینیم و اینکه چگونه می خواهیم زیبایی شناسی و تعاملات خود را برای آینده پیش ببریم، تکامل می دهیم.

آیا پنهان ، نوار برگه هنگام پیمایش به صفحات فرعی تمرین خوبی است؟

جواب منفی. 🙂

(در صورت نمایش یک برگه مدال، پوشاندن آن برای دوره های کوتاهی اشکالی ندارد. در غیر این صورت، پنهان ، نوار برگه می تواند باعث شود افراد احساس گمراهی کنند.)


منبع: https://developer.apple.com/news/?id=s8sl4tp،