کاشت مژه انواع کاشت مژه کاشت مژه دائمی کاشت مژه موقت

برای جلوگیری از ایجاد حالت نازیبا در این دوره، باید هر 2 هفته یک بار، برای ترمیم مژه‌های خود به سالن مراجعه کنید. پس از ترمیم، جای خالی مژه‌های شما پر شده و همان زیبایی اولیه را به‌دست می‌آورید. کاشت مژه موقت یا اکستنشن، به طور کلی با کمک ابزار مخصوص تارهای موی آغشته به چسب مخصوص، به صورت تکی، دوتایی و یا سه‌تایی روی مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شوند. اکستنشن را با تار‌هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو می‌سازند و در میان مژه‌ها قرار می‌دهند. در این روش مژه اضافه تک به تک لابه لای مژه‌های پلک بالا با چسب اضافه می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم‌ها نیست. کاشت مژه به‌قدری روی زیبایی چهره تأثیر دارد که بعید نیست معتاد این کار شوید!

بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که بیش از حدی که انتظار داشتید زخم داشته باشید. پس از تکمیل، کاشت مژه هیچ جای زخمی را در محل اهداکننده باقی نمی‌ماند و نتایج طبیعی و ماندگاری را فراهم خواهد کرد. اگر این عمل به‌درستی توسط جراح مجرب انجام شود، اثرات ماندگارتری نسبت به لیفت و اکستنشن دارد. برس مژه یا اسپولی یک شانه‌ی کوچک است که از آن برای برس زدن مژه‌ها استفاده می‌شود. باید صبح‌ها از این برس استفاده کنید زیرا معمولا صبح‌ها مژه‌ها درهم‌پیچیده می‌شوند. همیشه توصیه می‌شود که برای حفظ شکل و ظاهر اکستنشن خود، از براش اسپولی به‌جای انگشتانتان استفاده کنید.

برخلاف اکستنشن مژه که نیاز به ترمیم دارد، نتایج کاشت مژه طبیعی به صورت دائم برای شما باقی می‌ماند. با این حال هزینه‌ی و دردسر بسیار بالاتری دارد و پس از انجام عمل کاشت، نیاز است که مراقبت‌های لازم را از آن‌‌ها به عمل بیاورید زیرا رشد این مو‌ها در ابتدا بسیار زیاد است و نیاز به رسیدگی و کوتاهی دارد. مژه ابریشمی به روز‌ترین روش اکستنشن مژه است که ظاهری بسیار طبیعی و زیبا ایجاد می‌کند.

فولیکول‌های مو که در ناحیه‌ی مژه‌ها کاشته شده اند به رشد خود ادامه می‌دهند و همچنان خواص قدیمی خود را حفظ می‌کنند. زمان رشد و اندازه‌ی مژه‌ها باتوجه‌به ناحیه‌ای که موها از آن گرفته شده اند، متفاوت است. اگر موها از گردن گرفته شوند، هر چه موهای ناحیه اهداکننده بلندتر باشند، مژه‌ها هم بلندتر خواهند بود.

برای اشخاصی که به دلیل مصرف دارو دچار ریزش شدند مانند بیماران سرطانی، کاشت مژه بلا مانع است. برای مثال شستن صورت کار طاقت‌فرسایی خواهد بود زیرا با وجود اینکه پس از ۴۸ ساعت، آب آسیبی به اکستنشن وارد نمی‌کند اما همچنان باید از دست زدن و وارد کردن فشار به اکستنشن خودداری کنید. هر چسب مخصوص مژه یک محلول ریمور دارد اگر فردی تصمیم بگیرد بعد از کاشت مژه آن ها را بردارد بهتر است با کارشناسی که این مژه ها را کاشته است مشورت نماید. در زمانی که کاشت مژه داریم بهتر است وارد سونای بخار نشویم، وقتی حمام می‌کنیم باید مراقب باشیم فشار آب به صورت مستقیم به چشم‌های‌مان نخورد. در اکستنشن کلاسیک بین هر تار دو تار مژه‌ی طبیعی یکه تار مژه مصنوعی  به ضخامت 0.4 قرار می‌گیرد که حجم مژه را به صورت طبیعی بالاتر می‌برد.

سایر معایب اکستنشن مژه (به خصوص زمانی که کیفیت خوبی نداشته باشند) شامل موارد زیر است. حدالامکان از فر مژه بعد از فرایند کاشت استفاده نکنید چرا که موجب شکستن تار مژه های شما خواهد شد. قبل از کاشت چشم های خود را کاملا پاک کرده و هیچگونه آرایشی نداشته باشید . این مژه ها اگرچه عالی به نظر میرسند اما اینکه مژه طبیعی شما توانایی تحمل وزن آنها راداشته باشد هم مساله ی خیلی مهمی است که باید به آن توجه شود . این عمل حتی می تواند برای افرادی که دارای مژه هستند اما به مژه های بیشتری علاقه دارند مناسب باشد.

در این مطلب اطلاعات مهمی را درباره دو تکنیک کاشت و اکستنشن مژه در اختیار شما گذاشتیم و تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را نیز بیان کردیم. امیدواریم بررسی تفاوت کاشت مژه و اکستنشن به شما کمک کند تا برای انتخاب جدیدترین متد تصمیم درستی داشته باشید و بتوانید، به کمک آن مژه هایی بلند، زیبا و پرپشت داشته باشید و از آن لذت ببرید. تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن این است که هم کاشت مژه هم فرایند پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد و هم دردسرهای بیشتری. کاشت مژه به صورت جراحی و پیوند در نزدیک چشم انجام می گیرد، بنابراین حساسیت بالایی دارد. این کار که توسط پزشک متخصص انجام می گیرد، حدود ۲ ساعت زمان می برد، ضمن این که روی فرد باید بیهوشی موضعی انجام می شود. در واقع باید بدانید که روش‌های مختلفی برای اکستنشن وجود دارد.

اکنون که دانستید، هر کدام از تکنیک های کاشت و اکستنشن مژه چیست، وقت آن است تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن هم آشنا شوید. حال به خوبی می توانید، درک کنید که فرق کاشت مژه و اکستنشن در نکات بسیار ریزی است که به جرات می توان گفت، بسیاری از افراد نمی توانند این نکات را درک کنند. با ادامه این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن آشنا شوید. هرچند روتین زندگی افراد و میزان مواظبت آن‌ها از مژه‌ها، می‌تواند ماندگاری آن‌ها را کاهش یا افزایش دهد. تعریق زیاد و یا شست‌وشوی بیش ازحد، استفاده از لوازم آرایشی بر پایه روغن، شانه نکردن روزانه مژه‌ها و سایر موارد مشابه دیگر، میزان ماندگار مژه‌ها را به‌شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد.