کانون توجه: شناور مداد اپل – کشف


وقتی ،ت به طراحی تعاملات خلاقانه می رسد، تولید مثل کنند تیم می داند که چگونه کار را انجام دهد.

جیمز کودا، مدیر عامل شرکت، می‌گوید: برنامه تصویرسازی در سال 2011 با کنترل‌های لمسی شروع به کار کرد – «فقط پنج انگشت ورودی» – و برنده یک جفت جایزه نادر طراحی اپل در دهه آینده برای رویکردهای نوآورانه‌شان در طراحی دیجیتال، طراحی و طراحی شد. رنگ آمیزی.

در حالی که نقاشی با انگشت بخش اصلی برنامه باقی مانده است، Apple Pencil به بخش مهمی از برنامه تبدیل شده است تولید مثل داستان. Apple Pencil به هنرمندان امکان سفارشی‌سازی و کنترل عرض و کدورت خط، سبک ضربه‌ای و کنترل‌های دسترسی سریع را می‌دهد. و با معرفی Apple Pencil ،ver، تولید مثل کنند تیم در حال سرمایه گذاری بیشتر بر روی قلم است. Cuda می گوید: «این واقعاً تأثیر عمیقی در مرحله طراحی ما گذاشته است.

ماوس را روی بوم خود نگه دارید و X نقطه را مشخص می کند.

ماوس را روی بوم خود نگه دارید و X نقطه را مشخص می کند.

مانند تقریباً هر ابزار طراحی دیجیتال یا آنالوگ دیگری، Apple Pencil روی محورهای X و Y یک بوم کار می‌کند و برای کشیدن خط یا انتخاب ابزار به ورودی مستقیم نوک قلم نیاز دارد. نسل دوم Apple Pencil همچنین از ورودی مستقیم در کنار قلم پشتیب، می‌کند – که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا میانبرهایی را در برنامه‌های خود اضافه کنند. اکنون، Apple Pencil ،ver ابزار و پیش نمایش میانبرها را به بعد کاملاً جدید آورده است. (به طور خاص محور Z.)

“[It’s] یک لایه کاملاً جدید از تعامل،” Cuda می گوید. “همه چیز با نزدیک شدن به قلم اپل شما جان می گیرد.”

با ColorDrop، می‌تو،د پیش‌نمایش دقیق رنگ‌های خود را قبل از ضربه زدن روی بوم خود مشاهده کنید.

با ColorDrop، می‌تو،د پیش‌نمایش دقیق رنگ‌های خود را قبل از ضربه زدن روی بوم خود مشاهده کنید.

هنگامی که نوک آن تا 12 میلی متر بالای صفحه نمایش در آیپد پرو با تراشه M2 قرار دارد، شناور مداد اپل فعال می شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند کاری را که این ویژگی در برنامه‌شان انجام می‌دهد، از جمله ارائه انواع ابزار، انتخاب منو، و حتی پیش‌نمایش خطوط، سفارشی کنند – بنابراین هنرمندان می‌توانند با کنترل بیشتری طراحی، طرح و رنگ‌آمیزی کنند. کودا می‌گوید: «توانایی عدم تعهد یا آسیب رساندن به اثر هنری، دگرگون‌کننده است.

و عملکرد این ویژگی تنها نیمی از لذت است. Claire d’Este می گوید: «این باعث می شود همه چیز بسیار بازیگوش باشد. تولید مثل مدیر ارشد محصول «من متوجه می‌شوم که منوها را بالا و پایین می‌کنم تا ببینم پاسخ می‌دهد. چیز بسیار خوبی در روشن شدن همه چیز وجود دارد، زیرا من به این فکر می کنم که بعداً چه کاری انجام دهم.”

توانایی عدم تعهد یا آسیب رساندن به اثر هنری دگرگون کننده است.

جیمز کودا، مدیرعامل Procreate

را تولید مثل کنند تیم این نوع لحظات بازی را در کل برنامه پنهان کرده است. در نمای گا،ی، نگه داشتن ماوس روی تصاویر کوچک تصویر را گسترش می‌دهد یا ،میشن‌ها را پیش‌نمایش می‌کند. ابزارهایی مانند انتخابگر رنگ یا دکمه‌های منو هنگام حرکت روی آنها واکنش نشان می‌دهند. و سپس، البته، بوم وجود دارد.

با iPad خود روی میز یا میز، شناور همراه با قابلیت های Multi-Touch کار می کند.

با iPad خود روی میز یا میز، شناور همراه با قابلیت های Multi-Touch کار می کند.

“ذهن شما شروع به مسابقه می کند”

می گوید: «دو مرحله با چیزی شبیه به این وجود دارد تولید مثل کنند لوید باتملی، مدیر ارشد فناوری اولین مورد ابتدایی است، “وای، این عالی است.” اما پس از آن ذهن شما شروع به مسابقه می کند زیرا سعی می کنید به تمام کارهایی که می تو،د با آن انجام دهید فکر کنید.

با امکانات بسیار زیادی که برای آنها باز است، تولید مثل کنند تیم باید با دقت و موشکافی به هر ایده نزدیک می شد تا اطمینان حاصل شود که به جای اینکه مانع ایجاد آنها شود، به کمک و بهبود جریان کار طراحی و ایجاد آنها می پرداختند. باتملی می‌گوید: «ما وسواس داریم که مردم را روی آن نقطه تعامل متمرکز کنیم.

یکی از زمینه هایی که به طرز شگفت انگیزی چالش برانگیز بود: مکان نما براش. کودا می‌گوید: «راستش، ما فکر می‌کردیم فقط یک طرح در کل کتابخانه براش داشته باشیم. مشکل این بود که یک نمایش واحد از آن علامت شناور وجود ندارد، زیرا براش‌های ما می‌توانند هر کاری انجام دهند – می‌تو،د برس‌هایی را در داخل برس‌ها داشته باشید. شما می‌تو،د برس‌هایی داشته باشید که روی هم حرکت می‌کنند. نمایش همه آن‌ها در حالت شناور واقعاً چالش برانگیز بود.

ما وسواس داریم که مردم را روی آن نقطه از تعامل متمرکز کنیم.

لوید باتملی، مدیر ارشد فناوری Procreate

پس از چند هفته رفت و برگشت، تیم به یک راه حل رسید: مکان نماهای قابل تنظیم که با براش های مختلف تغییر می کنند. کودا می‌گوید: «ما باید از ایده «یک چیز برای حکومت بر همه آنها» دور شویم و به مجموعه‌ای از تنظیمات که می‌توانستیم ما را به آنجا برس،م، برویم. اکنون، تمام سازندگان قلم مو می توانند حالت شناور خود را شخصی سازی کنند.

هدف دوم، ویژگی ColorDrop برنامه بود، که با کشیدن و رها ، رنگی روی آن، فوراً بخشی از اثر هنری شما را پر می‌کند. با استفاده از Apple Pencil Hover، افراد می‌توانند پیش‌نمایش ظاهری اثر هنری را قبل از متعهد شدن به یک رنگ مشاهده کنند و این روند را به طرز چشمگیری سرعت می‌بخشد. d’Este می‌گوید: «اگر در حال انجام مرکب‌زنی هستید – مثلاً هنر کمیک بوک – بسیار عالی است.

اگر در حال انجام مرکب زدن هستید – برای مثال هنر کتاب های مصور – بسیار بزرگ است.

Claire d’Este، مدیر ارشد محصول Procreate

همچنین نمونه‌ای به موقع از این است که چگونه یک تغییر کوچک می‌تواند پیشرفت گسترده‌ای در جریان کار هنری ایجاد کند. Bottomley می‌گوید: «این نوع تعاملات زمان شگفت‌آوری می‌گیرد. «حتی حرکت دادن بازوی خود روی صفحه نمایش زمان می برد. حالا شما به سختی باید حرکت کنید.»

ماوس را روی رنگ خود نگه دارید، سپس آن را روی بوم خود بیندازید.

ماوس را روی رنگ خود نگه دارید، سپس آن را روی بوم خود بیندازید.

حماسه لغزنده ها

در حالی که تولید مثل کنند تیمی که از بهبود تعامل برای نشانگرهای قلم مو و ColorDrop خوشحال بودند، آنها یک مشکل بسیار بزرگتر داشتند که امیدوار بودند با شناور اپل Pencil حل شود: قطعه کوچکی از رابط کاربری که از همان روزهای اول برنامه، تیم را آزار می داد.

کودا می گوید: «هدف ما تمرکز مطلق بر محتوای هنرمند است. تولید مثل این رابط مدت‌هاست که از پنجره‌های ابزار مینیمالیستی و ژست‌های بصری مانند ضربه زدن برای خنثی ، برای روشن نگه داشتن بوم برای کار دفاع کرده است. اما هنگام تلاش برای ایجاد رابط کاربری برای تعاملات تکراری مانند تنظیم اندازه قلم مو یا کدورت، آنها به دیوار هنری ضرب المثلی برخورد ،د.

تکرارها آمدند و رفتند. این جفت تغییراتی را در مورد نیشگون گرفتن و زوم ، و ضربه زدن و نگه داشتن امتحان کرد، اما هیچ چیز به درستی به بقیه موارد مرتبط نبود. تولید مثل کنند تجربه. باتملی می‌گوید: «ما همه چیز را کنار گذاشتیم، و با مجموعه‌ای از لغزنده‌های معمولی که در سمت چپ صفحه می‌بینید، رفتیم.»

لغزنده ها کاربردی بودند. آنها به اندازه کافی شهود بودند. اما هر زمان که تیم به ویژگی‌هایی فکر می‌کرد که واقعاً در مورد برنامه دوست داشتند، لغزنده‌ها به‌طور آشکاری وجود نداشتند – تا زم، که Apple Pencil شناور شود. Cuda می‌گوید: «وقتی شناور اعلام شد، متوجه شدیم که می‌تو،م با Multi-Touch کار کنیم، همانطور که قبلاً نمی‌توانستیم کار کنیم.

آیا با استفاده از Apple Pencil شناور، بالا،ه می توانند نوار کناری را بکشند؟ کودا می‌گوید: «ما ژستی را ایجاد کردیم که فکر می‌کردیم بسیار فراگیر و قابل دسترس است. ایده این بود که از دو انگشت خود برای نیشگون گرفتن و زوم ، استفاده کنید تا زم، که ماوس را بالا می‌برید، بتو،د به وضوح ببینید که قلم مو کجاست و چگونه اندازه آن تغییر می‌کند قبل از اینکه صفحه را علامت‌گذاری کنید. ما متقاعد شده بودیم که این راه آینده خواهد بود.»

و سپس شروع به آزمایش ،د.

iPad را روی سطحی قرار دهید تا از شناور با ژست‌های MultiTouch استفاده کنید…

iPad را روی سطحی قرار دهید تا از شناور با ژست‌های MultiTouch استفاده کنید…

کودا می گوید: «به محض اینکه آن را عملی کردیم متوجه شدیم اشتباه کرده ایم. این ژست زم، که آی‌پد روی میز یا روی پایه می‌نشست، بسیار عالی عمل می‌کرد – یک مورد معمولی – اما هر ،ی که از تبلت روی مبل استفاده می‌کرد، تجربه متفاوتی داشت. او می گوید: “شما با دو دست دستگاه را می گیرید.” “و به محض اینکه نیشگون می گیرید و شناور می شوید، دستگاه دیگر در چنگال شما نیست.”

ما مجبور شدیم خودمان را کنار بگذاریم و بگوییم “باشه، شاید اشتباه می کردیم.”

جیمز کودا، مدیرعامل Procreate

این چالش کافی بود که تیم را به تخته قرعه کشی بازگرداند. ژست مفید است. کودا می‌گوید: «این فقط روش رابط منحصربه‌فردی نیست که امیدواریم ایجاد شود. ما مجبور شدیم نفس خود را کنار بگذاریم و بگوییم، “خوب، شاید اشتباه می کردیم.” و ما باید به این فکر می‌کردیم که چه چیزی برای مشتری بهتر است.»

برای مشتری، که دستگاه را در دست داشتند، این به م،ای بازگشت لغزنده ها بود. کودا می‌گوید: «ما آنها را برای طراحی موبایل نگه می‌داریم. «روی یک میز یا پایه، وقتی هر دو دست آزاد دارید، نوار کناری از بین می‌رود و ما دقیقاً همان چیزی را که می‌خواستیم به دست می‌آوریم. بنابراین انجام آن تماس‌ها برای چند هفته بسیار هیجان‌انگیز بود.»

... یا از لغزنده های لبه صفحه استفاده کنید.

… یا از لغزنده های لبه صفحه استفاده کنید.

‘برگشت سخت است’

افرادی که از iPad Pro با تراشه M2 و نسل دوم Apple Pencil استفاده می کنند، می توانند کاوش کنند تولید مثل اکنون ویژگی های شناور مداد اپل. اما Cuda و تیم به شدت بر روی آینده متمرکز هستند و شناور را به ،وان یک ابزار جدید مهم در سوله می‌دانند – به اندازه‌ای که Cuda می‌گوید از قبل «تعدادی از چیزها» را در رابطه با پروژه‌های آینده حل کرده است.

d’Este می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد که ما از یک فناوری بهره می‌بریم، بلکه یک توسعه طبیعی از آنچه قبلاً می‌توانستید انجام دهید ایجاد می‌کنیم. وقتی این را تجربه کردید، بازگشت به عقب سخت است.»

پشت طرح را با Procreate بخو،د

Procreate را از اپ استور دانلود کنید


منبع: https://developer.apple.com/news/?id=23ksaoks