گپ با کورنینگ: چالش های ساخت شیشه های سخت چیست؟


کورنینگ این هفته از Gorilla Gl، Victus 2 رونمایی کرد که دنباله ای بر Victus 2020 (و Victus+ از سال گذشته) است. تمرکز در این نسل بهبود عملکرد دراپ، ی،ی افزایش احتمال سالم شدن شیشه پس از افتادن گوشی بود. سطوح ناهموار مانند آسفالت و به خصوص بتن چالش اصلی بودند.

ما باید با اسکات ،تر، معاون رئیس بخش و مدیر بازرگ،، شورای عملیات و شیشه در کورنینگ، در مورد آنچه که در ساخت شیشه های تقویت شده انجام می شود صحبت کنیم. به نظر می رسد که “سخت” یک هدف متحرک است زیرا خود تلفن ها در حال تغییر هستند.

انتظار می‌رود شیشه‌های مدرن از سقوط ۲ میلیونی جان سالم به در ببرند (اعتبار تصویر: Corning)
انتظار می‌رود شیشه‌های مدرن از سقوط ۲ میلیونی جان سالم به در ببرند (اعتبار تصویر: Corning)

گوشی های هوشمند طی چهار سال گذشته به طور متوسط ​​15 درصد سنگین تر و 10 درصد بزرگتر شده اند. وزن و اندازه، نیروی ضربه را هنگام سقوط گوشی و نحوه توزیع آن نیرو از طریق شیشه صفحه نمایش و بدنه گوشی تعیین می کند.

اندازه توسط تقاضای بازار تعیین می شود، تلفن های با صفحه نمایش بزرگتر از دستگاه های جمع و جور فروش بهتری دارند. تلفن های بزرگ و نازک تمایل زیادی به خم شدن دارند، که می تواند برای شیشه ای که از جلو و اغلب پشت آن محافظت می کند فاجعه باشد.

آزمایش افتادن شیشه Victus 2 روی کاغذ سنباده 80 شبکه ای (که بتن را شبیه سازی می کند)
آزمایش افتادن شیشه Victus 2 روی کاغذ سنباده 80 شبکه ای (که بتن را شبیه سازی می کند)

وزن اضافی تا حدی نتیجه داشتن یک گوشی بزرگتر است. این همه چیز نیست، باتری های بزرگتر نیز وزن بیشتری دارند. همچنین، سازندگان از پ،تیک، به آلومینیوم و حتی فولاد برای شاسی گوشی که هر دو از پ،تیک (به ویژه فولاد) سنگین‌تر هستند، روی آورده‌اند.

همه چیز بد نیست، اما ف، باعث ایجاد شاسی سفت‌تر می‌شود که می‌تواند فشار روی شیشه را در هنگام برخورد گوشی با زمین کاهش دهد. Corning با سازندگان همکاری می کند تا ساختار داخلی گوشی را بهینه کند تا به دوام بیشتر آن کمک کند. می تو،د تماشا کنید این ویدیو از چند سال پیش که اهمیت حمایت صحیح از شیشه را نشان می دهد.

گاهی اوقات این شرکت حتی تلفن های ش،ته را از کاربران می گیرد و آنها را از نزدیک بررسی می کند تا بفهمد چه چیزی باعث ش،ته شدن شیشه شده است – این دانش باعث بهبود نسل بعدی می شود. چیزی که تیم دریافتند این است که سطوح ناهموار مسئول ا،ر اوقات ش،ته شدن صفحه هستند، بتن و آسفالت رایج ترین سطوح ناهمواری هستند که کاربران در زندگی روزمره خود با آن مواجه می شوند.

بتن و آسفالت رایج ترین سطوح ناهموار هستند (اعتبار تصویر: Corning)
بتن و آسفالت رایج ترین سطوح ناهموار هستند (اعتبار تصویر: Corning)

گوشی های بزرگ تنها ترند نیستند، نمایشگرهای خمیده نیز بسیار محبوب هستند. ما پرسیدیم که آیا آنها آسیب پذیرتر هستند – ظاهراً تفاوت زیادی ندارد که ضربه به جلوی تلفن باشد یا به سمت منحنی. باز هم، یک قاب سفت و محکم با طراحی خوب می‌تواند راه زیادی را برای نجات شیشه‌ها انجام دهد.

رابطه دیگری بین باتری گوشی های هوشمند و شیشه وجود دارد. کورنینگ می‌خواهد بازتاب‌پذیری را پایین نگه دارد تا از تابش خیره‌کننده جلوگیری کند – اگر نور محیط نمایشگر شما را از بین ببرد، راه‌حل فوری افزایش روشنایی است. اما این باعث هدر رفتن انرژی می شود، که نه برای عمر باتری شما خوب است و نه برای شیشه، زیرا ممکن است به م،ای باتری های بزرگتر و سنگین تر باشد.

در مورد محافظ صفحه هم سوال کردیم. Corning مخالف آن‌ها نیست، اما Forester به ما می‌گوید که تلفن‌های مجهز به گوریلا گلس برای زنده ماندن بدون محافظت اضافی طراحی شده‌اند، بنابراین محافظ‌ها ضروری نیستند.

این امر به‌ویژه برای گوشی‌هایی که در چند ماه آینده عرضه می‌شوند، به لطف افزایش قابلیت زنده ماندن Gorilla Gl، Victus 2 صدق می‌کند. دقیقاً کدام تلفن‌ها هنوز مشخص نیست، به طور رسمی. اما می تو،د با استفاده از P،ne Finder حدس بزنید.


منبع: https://www.gsmarena.com/a_chat_with_corning_what_are_the_challenges_of_making_tough_gl،-news-56735.php