یک PS5 جدید برای کریسمس دارید؟ در اینجا 7 کاری وجود دارد که ابتدا باید انجام دهید


سایه لوگوی PS5

آدام بیرنی / Android Aut،rity

اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده اید که برای خود یک PS5 کیف کنید، به شما تبریک می گویم! هنگامی که مک، من، برای نگهداری کنسول عظیم خود پیدا کردید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اول از همه، احتمالاً تعداد زیادی به روز رس، برای مراقبت از همه تغییرات سال گذشته وجود دارد. پس از آن، احتمالاً باید کنتر، خود و هر بازی را که نصب می کنید، به روز کنید.

بعد از اینکه همه آن به‌روزرس،‌ها از راه رسیدند و PS5 جدید شما برای شما آماده شد، در اینجا هفت کاری وجود دارد که باید انجام دهید.

توجه داشته باشید: دو مورد اول در این لیست یک “اگر” به آنها پیوست شده است. اگر درایو ذخیره سازی خارجی یا PS4/PS4 Pro ندارید و PS5 برای شما کاملاً جدید است، می تو،د به شماره 3 در این لیست بروید.

همچنین ببینید: بررسی سونی پلی استیشن 5


یک مکان دانلود پیش فرض برای درایو خارجی تنظیم کنید

WD_Black HDD

Tristan Rayner / Android Aut،rity

اگر یک هارد دیسک خارجی (HDD) یا درایو حالت جامد (SSD) دارید، باید قبل از دانلود هر بازی مطمئن شوید که این درایو با PS5 تنظیم شده است. در حالی که بازی‌های PS5 باید روی SSD سفارشی داخل PS5 دانلود شوند، بازی‌های PS4 را می‌توان در هر جایی دانلود کرد و همچنان اجرا کرد. اگر قبلاً حافظه خارجی ندارید، چند گزینه مورد علاقه برای بررسی داریم.

البته، اگر می‌خواهید از ویژگی‌های بصری یا عملکرد بازی‌های خاص PS4 استفاده کنید، احتمالاً می‌خواهید آنها را در SSD داخلی PS5 دانلود کنید. اگر در حال بازی ، یک بازی قدیمی PS4 هستید که به هیچ وجه بهبود نیافته است، آن را روی درایو ا،ترنال خود قرار دهید تا فضای گرانبهایی را در SSD PS5 خود ذخیره کنید. SSD PS5 شما فقط با حدود 667 گیگابایت فضای دانلود قابل استفاده شروع می شود، بنابراین مطمئن شوید که از آن عاقلانه استفاده می کنید.

می‌تو،د مکان‌های دانلود پیش‌فرض را در تنظیمات PS5 خود تنظیم کنید تا مطمئن شوید که همه بازی‌های PS4 خود را در مکان من، دانلود می‌کنید. برای اینکه درایو حافظه خارجی خود را به محل دانلود پیش فرض بازی های PS4 تبدیل کنید، اینجاست کاری که باید انجام دهید

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > فضای ذخیره‌سازی > فضای ذخیره‌سازی گسترده
  • سپس، روشن کنید بازی های PS4 را در فضای ذخیره سازی پیشرفته نصب کنید

سونی اکنون اسلات داخلی SSD را برای دانلود بازی ها فعال کرده است، بنابراین می تو،د در نهایت فضای بیشتری برای همه آن بازی های بزرگ PS5 داشته باشید. اگر می خواهید، یک SSD مانند برای خود بگیرید این یکی، آن را در زیر پانل کناری قرار دهید، به کنسول اجازه دهید کار خود را از آنجا انجام دهد و فضای ذخیره سازی گسترش یافته شما در کمترین زمان آماده خواهد شد!


داده های ذخیره شده را از PS4 یا PS4 Pro خود انتقال دهید

داده های ذخیره شده و تنظیمات برنامه بازی پلی استیشن 5

سارا چ، / Android Aut،rity

اگر قبل از دریافت PS5 صاحب یک PS4 یا PS4 Pro بودید، باید مطمئن شوید که تمام داده های ذخیره شده خود را منتقل کرده اید. سپس، می‌تو،د بازی را از همان جایی که کنسول قدیمی خود را متوقف کرده‌اید، در کنسول جدید خود ادامه دهید.

انجام این کار اصلاً مشکل نیست. دانلود ، همه چیز فقط زمان می برد. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید:

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > داده های ذخیره شده و تنظیمات بازی/برنامه > داده های ذخیره شده (PS4)
  • سپس می تو،د یکی را انتخاب کنید فضای ذخیره ابری یا درایو یو اس بی، بسته به اینکه چگونه می خواهید داده های ذخیره شده خود را انتقال دهید.
  • صبر کنید تا همه چیز منتقل شود!

دانلود بازی های PS5 خود را دریافت کنید

بازی های ps5

سارا چ، / Android Aut،rity

PS5 در حال حاضر بیش از 18 ماه است که مانند تمام بازی های راه اندازی آن در بازار وجود دارد. در حال حاضر، آن بازی‌های راه‌اندازی احتمالاً در اولین نصب بازی، بسته به‌روزرس، سنگینی خواهند داشت. با اشکالات، وصله‌ها، به‌روزرس،‌های محتوا و موارد دیگر، ممکن است مدتی منتظر بم،د تا بتو،د بازی‌های جدید خود را انجام دهید.

به محض اینکه تمام به‌روزرس،‌های کنسول و کنتر، شما تمام شد، بازی‌های PS5 خود را دانلود کنید. حتی اگر قصد ندارید فوراً بازی کنید، خوب است که آنها را دانلود کرده و در صورت آماده شدن برای شما آماده کنید. اگرچه، بیایید صادق باشیم، احتمالاً می خواهید در اسرع وقت بازی کنید.

در حالی که منتظر دانلود بازی های PS5 خود هستید، سایر موارد موجود در این لیست شما را سرگرم می کند.


با رابط کاربری و تنظیمات جدید PS5 خود آشنا شوید

تنظیمات از پیش تعیین شده بازی ps5

سارا چ، / Android Aut،rity

کاوش رابط کاربری جدید PS5 بسیار راحت تر و سازماندهی شده تر از رابط کاربری PS4 است. مطمئن شوید که برای بررسی رابط کاربری و ویژگی‌های قابل تنظیم در تنظیمات PS5 خود زمان اختصاص داده‌اید.

گزینه های از پیش تعیین شده بازی

گزینه های خاصی از پیش تعیین شده بازی وجود دارد که می تو،د انتخاب کنید، و کنسول هر بازی جدید را با این تنظیمات ترجیحی شروع می کند. در اینجا همه از پیش تنظیماتی که می تو،د سفارشی کنید آمده است:

  • دشواری
  • حالت عملکرد یا حالت وضوح
  • نمای اول شخص
  • نمای سوم شخص
  • زیرنویس و صدا

دو برجسته ترین گزینه سفارشی سازی در اینجا، حالت سختی و عملکرد یا حالت وضوح خواهد بود.

هنگامی که بر روی Difficulty کلیک می کنید، چند گزینه مختلف برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد – پیش فرض بازی، آسان ترین، آسان، عادی، سخت یا سخت ترین. البته، همه بازی‌ها دارای پنج تنظیمات دشواری متفاوت نیستند، اما هر بازی جدیدی که راه‌اندازی می‌کنید سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند با سختی‌ای که انتخاب کرده‌اید مطابقت داشته باشد.

حالت عملکرد یا حالت وضوح تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد. با این تنظیمات می‌تو،د اولویت بندی کنید که آیا می‌خواهید بازی‌هایتان بهترین ظاهر شوند یا بهترین عملکرد را داشته باشند. اساساً م،ی آن این است که اگر یک بازی حالتی دارد که در آن فوق العاده به نظر می رسد اما در 30 فریم در ث،ه اجرا می شود و حالتی که وضوح آن بدتر است، اما در 60 فریم در ث،ه اجرا می شود، می تو،د انتخاب کنید که کدام را ترجیح می دهید، و برای همه بازی هایی که این گزینه را به شما می دهند اعمال می شود.

برای دسترسی به این گزینه های بازی از پیش تعیین شده، در اینجا مراحل لازم وجود دارد:

  • قابل اعتماد و متخصص Settings > Saved Data و Game/App Settings > Game Presets
  • تنظیمات پیش‌فرض را که می‌خواهید کاوش کنید انتخاب کنید و تنظیمات خود را از این منو تغییر دهید.

ایجاد میانبرهای دکمه را تنظیم کنید

شما به راحتی می تو،د کاری را که دکمه Create برای شما انجام می دهد در کنتر، DualSense سفارشی کنید. اگر دوست دارید از روی ویدیوها اسکرین شات بگیرید یا برع،، حتماً این تنظیمات را بررسی کنید و آن را به دلخواه تغییر دهید.

میانبرهای ایجاد دکمه پلی استیشن 5

سارا چ، / Android Aut،rity

قابل اعتماد و متخصص Settings > Captures and Broadcasts > Captures > S،rtcuts for Create Button برای دسترسی به این تنظیمات. سه طرح نگاشت دکمه مختلف برای انتخاب وجود دارد – استاندارد، ع، صفحه آسان، یا کلیپ ویدیویی آسان.

پخش از راه دور را روشن کنید

اگر می خواهید بازی های خود را از PS5 به تلفن، تبلت، لپ تاپ، دسکتاپ یا کنسول PS4 خود استریم کنید، باید مطمئن شوید که پخش از راه دور در تنظیمات شما فعال است.

قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > سیستم > پخش از راه دور برای رسیدن به تنظیمات پخش از راه دور. از اینجا می‌تو،د Remote Play را روشن و خاموش کنید، دستگاه‌ها را پیوند دهید و سابقه اتصال خود را ببینید.

تنظیمات ذخیره انرژی خود را بررسی کنید

برای دسترسی به تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی، به تنظیمات > سیستم > ذخیره انرژی.

از اینجا می‌تو،د تعیین کنید که PS5 شما چه مدت می‌تواند قبل از ورود خودکار به حالت استراحت غیرفعال بماند. در این تنظیم خاص، می‌تو،د زمان‌ها را هنگام پخش رسانه و بازی به طور جداگانه تنظیم کنید.

همچنین می تو،د بررسی کنید که کدام ویژگی ها در حالت استراحت در دسترس هستند و آن ها را روشن و خاموش کنید. سپس، می‌تو،د تنظیم کنید که چه مدت طول می‌کشد تا کنترل‌کننده‌ها در صورت عدم استفاده خاموش شوند: بعد از 10 دقیقه، 30 دقیقه، 60 دقیقه یا خاموش نشوند.

تنظیمات اسپوی، را تغییر دهید

از اسپوی،های بازی در PS Store خسته شده اید؟ اکنون راهی برای اطمینان از اینکه مجبور نیستید آنها را ببینید وجود دارد. فقط برو به تنظیمات > داده های ذخیره شده و تنظیمات Gam/App > هشدارهای اسپوی،.

از اینجا، می‌تو،د انتخاب کنید که فقط اسپویل‌هایی را که توسط توسعه‌دهندگان بازی شناسایی شده‌اند، یا اسپوی،های هر چیزی که هنوز ندیده‌اید، مخفی کنید، و فروشگاه PS یا محتوا را مخفی می‌کند یا یک هشدار «اسپوی،» نمایش می‌دهد.

زمان پخش PS4 خود را بررسی کنید

سونی یک ردیاب زمان پخش را به PS5 اضافه کرده است و داده های تاریخی را نیز ردیابی می کند، بنابراین می تو،د ببینید چقدر زمان صرف بازی های PS4 کرده اید. برای بررسی آن، روی دکمه PlayStation ضربه بزنید، سپس آواتار خود را از منو انتخاب کنید. انتخاب کنید مشخصات > بازی ها و می‌تو،د ببینید که در هر کدام چقدر زمان صرف کرده‌اید. تنها. بازی.

ویدیوهای تروفی را خاموش کنید

به‌طور پیش‌فرض، PS5 هر زمان که جایزه‌ای به دست می‌آورید، یک ویدیوی 15 ث،ه‌ای را با کیفیت 4K ذخیره می‌کند (و اسکرین شات هم می‌گیرد)، که به سرعت فضای ذخیره‌سازی کنسول شما را می‌خورد. قبل از شروع بازی، می‌تو،د با رفتن به آن، آن را خاموش کنید تنظیمات > ضبط و پخش می شود > غنائم، کاپ قهرم،. از اینجا مطمئن شوید ذخیره ویدیوهای جایزه بدون علامت است.


فروشگاه PS را بررسی کنید و بازی های مورد علاقه خود را لیست کنید

جغجغه دار &  لیست علاقه مندی های صفحه فروشگاه clank ps5

سارا چ، / Android Aut،rity

فروشگاه پلی استیشن اکنون به خوبی در رابط کاربری شما ادغام شده است و ورود و ،وج از آن برای شما آسان است. اگر بازی‌های آینده‌ای در جدیدترین State of Plays سونی وجود داشت که برای شما جالب به نظر می‌رسید، مطمئن شوید که آن‌ها را در فروشگاه پیدا کرده و در لیست علاقه‌مندان قرار دهید. همچنین می‌تو،د بازی‌ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید از اخبار مربوط به بازی به‌روز هستید.

فروشگاه پلی استیشن احتمالاً ابتدا اخبار مربوط به تاریخ انتشار، ویژگی های جدید یک بازی و موارد دیگر را آپلود می کند. بنابراین اگر بازی – حتی یک ،وان مستقل – وجود دارد که واقعاً به آن علاقه دارید، مطمئن شوید که آن را در لیست علاقه مندی ها قرار داده اید و آن را در فروشگاه دنبال کنید.


PS Plus کاملاً جدید را مرور کنید

سه سطح انعطاف‌پذیر و بیش از 700 بازی با پلی‌استیشن پ، جدید در دسترس هستند، و در اینجا خلاصه‌ای از موارد (و هزینه‌ها) هر سطح آورده شده است:

  • PlayStation Plus Essential: دو بازی PS4 و یک بازی PS5 برای دانلود هر ماه، تخفیف های انحصاری در فروشگاه PS، فضای ذخیره سازی ابری برای بازی های ذخیره شده و دسترسی چند نفره آنلاین برای بازی های ،یداری شده دریافت می کنید. قیمت این ردیف با قیمت فعلی PS Plus برابر است (9.99 دلار ماهانه / 24.99 دلار سه ماهه / 59.99 دلار سالانه).
  • PlayStation Plus Extra: شامل تمام مزایای لایه Essential است. شما همچنین به بیش از 400 بازی قابل دانلود PS4 و PS5 دسترسی دارید. (ماهانه 14.99 دلار / سه ماهه 39.99 دلار / سالانه 99.99 دلار).
  • PlayStation Plus Premium: اگر می‌خواهید مزایای PS Now را نیز شامل شود، این سطحی است که همه چیز را از لایه‌های Essential و Extra به‌علاوه 340 ،وان دیگر نسل گذشته (از جمله بازی‌های PS3 موجود از طریق استریم ابری و ،اوین قابل دانلود برای PS2، PSP) دریافت می‌کنید. و پلی استیشن). شما همچنین دسترسی به جریان ابری (PS4، PS5، و PC)، به‌علاوه بازی‌های آزمایشی محدود زم، دارید تا بازی‌های انتخابی را قبل از ،ید امتحان کنید.

اگر عضو فعلی PlayStation Plus هستید، عضویت شما به طور خودکار به لایه PlayStation Plus Essential منتقل می شود و هزینه عضویت تکراری و تاریخ پرداخت شما ثابت می ماند. اگر اشتراک PlayStation Plus و PlayStation Now داشته باشید، به PlayStation Plus Premium منتقل خواهید شد. باید از سونی ایمیلی دریافت کنید که هزینه اشتراک جدید و تاریخ پرداخت شما را تأیید می کند.


بازی Astro’s Playroom

اتاق بازی ps5 astros

اتاق بازی Astro

Astro’s Playroom یک بازی رایگان است که از قبل روی کنسول شما نصب شده است. بنابراین اگر منتظر دانلود بازی‌های دیگر هستید، می‌تو،د ادامه دهید و این یکی را در این مدت بازی کنید.

این یک بازی بسیار زیبا است که اگر نه تنها برای دیدن DualSense در تمام شکوه آن، باید حتما بازی کنید. این بازی برای نشان دادن تمام ویژگی های DualSense طراحی شده است و کار فوق العاده ای را انجام می دهد. جدا از استفاده کامل از DualSense، Astro’s Playroom یک بازی سبک و آرامش بخش برای تجربه است. کاوش در جهان در اتاق بازی Astro و یافتن تمام تخم مرغ های عید پاک پلی استیشن که در طول بازی پراکنده شده اند بسیار سرگرم کننده است.


و شما آن را دارید! امیدواریم این به شما کمک کرده باشد که بفهمید پس از دریافت PS5 جدید خود چه کاری باید انجام دهید. از کاوش در کنسول جدید خود لذت ببرید و به شما تبریک می گویم که یکی از معدود خوش شانس هایی هستید که می تو،د آن را در اختیار داشته باشید.

<،on type="،on" cl،="-_-yi -_-t -_-u">نظرات


منبع: https://www.androidaut،rity.com/new-ps5-guide-1187853/