سونی اکسپریا در سال 2023: 5 چیزی که می خواهیم ببینیم


صفحه نمایش Sony Xperia 1 IV ایستاده

رابرت تریگز / Android Aut،rity

سال 2022 ممکن است به ،وان سال بهبود گوشی های هوشمند یا رکود در صورت تمایل باشد، اما این توصیفی است که ما در چند نسل اخیر از گوشی های Xperia سونی استفاده می کنیم. با این وجود، لاین آپ پریمیوم سونی در طول سال به خوبی بررسی شد، حداقل تا آنجا که به سخت افزار مربوط می شود. Xperia 1 IV با گزیده‌ای از جدیدترین و بهترین ویژگی‌های عکاسی و فیلم‌برداری سونی به بازار فوق‌العاده‌ای ارائه کرد، در حالی که Xperia 5 IV با موفقیت این فرمول را به قیمت اصلی‌تری کاهش داد. در همین حال، Xperia 10 IV تا انتهای بازار مقرون به صرفه‌تر عمل کرد، البته به شکلی بسیار نامتعادل.

اما به همان اندازه که سونی استفاده کرده است، این گوشی‌ها هنوز هم می‌توانند با لاک زدن عمل کنند. ناامید کننده، بسیاری از لیست آرزوهای ما شبیه سال گذشته است. با این حال، در اینجا چیزی است که ما دوست داریم از سری Xperia سونی در سال 2023 ببینیم.

ارزش برای پول بهتر است

Sony Xperia 5 IV در مقابل Google Pixel 7 در دست است

رابرت تریگز / Android Aut،rity

قیمت درخواستی 1600 دلاری برای Xperia 1 IV، رک و پوست کنده، افتضاح بود، و حتی 1299 پوند / 1399 یورو نقاط ورودی اروپا قرص سختی برای بلعیدن بود. در حالی که این گوشی کارهای زیادی را انجام می‌دهد، شارژ ، گل،ی زد فولد 4 سامسونگ برای یک اسلب ک،یک در کتاب‌های بسیاری از مردم برنده نخواهد بود، به خصوص زم، که این گوشی نسبت به سال گذشته بسیار کم تغییر کرده است. این افزایش قیمت 300 دلاری نیاز به تغییر شدید دارد، مگر اینکه سونی بتواند به طور معجزه آسایی آن را با فناوری جدید شگفت انگیز توجیه کند.

Xperia 5 IV 999 دلاری تعادل بهتری را ایجاد کرد، اما این امر با مصالحه در آرایه دوربین، قابلیت‌های شارژ بی‌سیم جدید اما کند، و تعهد به‌روزرس، ضعیفی که هنوز ارزش پیشنهادی آن را کاهش می‌دهد، همراه بود. ما حتی فکر می‌کردیم که Xperia 10 IV سطح پایه در مقایسه با رقبا، نسبت به آنچه ارائه می‌کرد، گران‌تر بود.

سونی گوشی‌های عالی می‌سازد، اما قیمت آن‌ها را بدون توجه بیشتر مردم انجام می‌دهد.

البته خط تولید ا،پریا جذابیت خاصی دارد. طراحی یکپارچه، اتصال وفادار به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، و ویژگی‌های عکاسی پیشرفته همچنان جذاب هستند. با این اوصاف، سونی باید استراتژی قیمت گذاری خود را کنترل کند تا بتواند خود را به گزینه ای من، تر در خارج از یک بازار کوچک علاقه مند تبدیل کند. گوشی‌های Xperia واقعاً باید توسط بسیاری از مصرف‌کنندگان لذت ببرند.

تعهد به روز رس، رقابتی

به‌روزرس، سیستم Sony Xperia روی صفحه نمایش کامل شد

رابرت تریگز / Android Aut،rity

ما در سال گذشته در اینجا گریه کردیم و آرزوی بهبودی داشتیم. تعهد سونی به‌روزرس، دو سیستم‌عامل و سه سال به‌روزرس، امنیتی، به‌ویژه با توجه به قیمت‌های گران قیمتی که قبلاً به آن اشاره کردیم، یک ضربه طول، در چک لیست Xperia است.

اما این فقط قیمت نیست که باعث می‌شود ما از عدم تعهد سونی مخالفت کنیم. نرم‌افزار سری Xperia نسبتاً ساده است. حتی Google’s Material You نیز موفق نمی شود. به عبارت دیگر، ویژگی‌های اضافی سیستم‌عامل زیادی وجود ندارد که مانع از انتشار سریع و سریع به‌روزرس،‌های سونی در آینده شود. این بیشتر موضوع اختصاص دادن منابع برای انجام آن است.

تعهد سونی به روز رس، بسیار کمتر از رهبران بازار است.

سه به‌روزرس، سیستم‌عامل به‌طور فزاینده‌ای حداقل در فضای پرچم‌دار هستند، با بهترین‌ها در ،ب‌وکار به‌روزرس، که به طور منظم چهار سال پشتیب، و تا پنج سال وصله‌های امنیتی ارائه می‌دهند. زم، که محصولات پرچمدار شما برای دوام ساخته نشده باشند، برندسازی اعتبارات زیست محیطی، مانند بسته بندی کمتر پ،تیکی و کنار گذاشتن شارژر، م،ای بسیار کمی دارد.

حتی نوآوری های بیشتر در دوربین

سونی ا،پریا در مقابل دوربین DSLR

رابرت تریگز / Android Aut،rity

سونی سخت‌افزار دوربین فوق‌العاده‌ای را در گوشی‌های پرچم‌دار خود ارائه می‌کند، از AF چشم و 4K HDR در همه لنزها گرفته تا دوربین جدید زوم فاصله کانونی متغیر خود در Xperia 1 IV. بدیهی است که نوآوری‌های بیشتر در این زمینه به این سری کمک می‌کند تا همچنان برجسته باشد، چه معرفی دیافراگم متغیر یا لنزهای پرتره اختصاصی برای پر ، شکاف با بازار بدون آینه.

بازگشت به سنسور 1 اینچی Xperia Pro-I می تواند نقطه مقایسه جالبی با سایر گوشی های پرچمدار دوربین باشد. اگرچه هنوز رایج نیست، اما برندها به طور فزاینده ای مایل به آزمایش با یک سنسور اصلی بسیار بزرگ هستند. اگرچه، احتمالاً برای سونی منصفانه است که قابلیت های عکاسی را تا حدودی در مقابل طراحی براق خود و اطمینان از برابری ویژگی ها در همه لنزها کاهش دهد.

ما همچنین در سال‌های گذشته آرزوی نرم‌افزارهای بصری‌تر برای ع،‌ها و ویدیوها را داشتیم، و هنوز هم در این مسیر فکری شایستگی وجود دارد. انصافاً، سونی به پیشرفت خود در این زمینه ادامه می دهد و حالت پرتره سلفی خود را در 5 IV (اما نه 1 IV) یکپارچه و بهبود بخشیده است و به طور کلی رایج ترین ویژگی ها را در برنامه P،to در دسترس قرار داده است. با این حال، عدم وجود ویژگی‌های رایج تلفن همراه مانند حالت شب و نرم‌افزار ویدئویی بوکه، در را برای گوشی‌های رقیب به‌،وان ابزار خلاقیت با استفاده آسان‌تر باز می‌کند. جایی باید حد وسط خوبی وجود داشته باشد و ا،پریا باید آن را ادعا کند.

سفارشی سازی طراحی بیشتر

Sony Xperia 5 IV در مقابل Apple iP،ne 14 ایستاده است

رابرت تریگز / Android Aut،rity

در این مرحله، پیش از اینکه سونی طراحی Xperia خود را اصلاح کند، به احتمال زیاد دنیا به پایان خواهد رسید. اما به همان اندازه که ما اغلب برای چیز جدیدی فریاد می زنیم، یکپارچه مشکی بخشی نمادین از طراحی سری است و هم برای نگاه ، و هم برای نگه داشتن در دست، عالی باقی می ماند.

اما سیاه خسته کننده است. سونی می‌تواند با پخش رنگی، جان تازه‌ای به طراحی قدیمی ببخشد. تزیینات این برند با رنگ‌های بنفش و سبز عالی به نظر می‌رسد، اما اغلب اوقات منحصر به فرد منطقه و زمان است. رنگ‌های بیشتر همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما چرا باید در اینجا توقف کنیم؟ یک پشتی چرمی گیاهی ظاهر و احساس شگفت انگیزی دارد و در عین حال امتیاز فروش دیگری را در مقایسه با رقبای خود ارائه می دهد.

کاری که من برای Xperia چرم گیاهی انجام نمی دهم.

در حالی که ما در حال انجام آن هستیم، قالب Material You احتمالاً در یک به روز رس، آینده به محدوده عرضه خواهد شد. ساختن گوشی خود بخش اصلی تجربه اندروید و حوزه ای است که سونی می تواند در آن بهتر عمل کند.

بازی های رسمی پلی استیشن

تصاویر پلی استیشن 5 PS5 در کنار کنتر، 2

Dhruv Bhutani / Android Aut،rity

جدیدترین گوشی‌های ا،پریا سونی با پشتیب، داخلی از پخش مستقیم به پلتفرم‌های بازی محبوب، مانند Twitch، تلاش می‌کنند تا بازار شلوغ بازی را جذب کنند. در همین حال، Game Enhancer عملکرد، رم، صدا، اعلان و سایر کنترل‌ها را ارائه می‌کند. با این حال سونی هنوز به طور م،اداری برند بازی پلی استیشن خود را با گوشی های ا،پریا خود پیوند نداده است.

بله، پشتیب، از کنتر، DualSense، برنامه PlayStation برای مدیریت حساب ها، و حتی PS Remote Play برای بازی وجود دارد. اما دومی یک گراز اطلاعاتی است و همیشه در خارج از خانه قابل اعتماد نیست. چیزی که ما می‌خواهیم، ​​راهی یکپارچه برای انجام بازی‌ها در حال حرکت است.

پشتیب، از استریم ابری پلی استیشن پ، یک مکان عالی برای شروع خواهد بود، و کاتالوگ من،ی از ک،یک ها را بدون نیاز به شبیه سازهای مزاحم (حتی اگر مجبور به ،ید اشتراک رده بالای) باشید، به موبایل می آورد. ناگفته نماند که بازی های ابری روی موبایل این پلتفرم را با Xbox Game P، Ultimate برابر می کند. همچنین دیدن ،اوین قدیمی‌تر که مستقیماً در گوشی‌های Xperia برای بازی آفلاین پشتیب، می‌شوند، عالی خواهد بود. مجموعه ای از ک،یک های PSP و Vita ک،یک وجود دارد که برای بازی در حال حرکت عالی هستند. انجامش بده، سونی.


شما به ما می گویید: چه چیزی از سونی در سال 2023 می خواهید ببینید؟

من احتمالاً یک صفحه نمایش با نرخ نوسازی متغیر و همچنین شارژ سریعتر را نیز در لیست قرار می دهم، اما اینها پنج پیشرفت برتری بودند که می خواهیم در گوشی های هوشمند Xperia سونی در سال 2023 مشاهده کنیم. به ما اطلاع دهید که واقعاً می خواهید در سال آینده کدامیک را ببینید. با رای دادن در نظرسنجی ما در زیر.

بیشتر از همه می خواهید از Sony Xperia در سال 2023 چه چیزی را ببینید؟

35 رای

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

قیمت گذاری جریان اصلی

23%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

به روز رس، های طول، مدت

43%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

نوآوری های دوربین

9%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

رنگ های بیشتر / طراحی جدید

9%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

بازی پلی استیشن

9%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

دیگر (به نظرات مراجعه کنید)

9%

چیزی که از لیست کنار گذاشتیم؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید که مایلید چه چیزی از سری Xperia 2023 سونی ببینید.

<،on type="،on" cl،="-_-Mi -_-t -_-u">نظرات


منبع: https://www.androidaut،rity.com/sony-xperia-2023-3250085/