شیائومی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تمام این مزیت ها گوشی های شیائومی را به عنوان یکی از اولین گزینه های خرید گوشی موبایل در دنیا قرار داده است. طراحی جذاب و شیک، رابط کاربری آسان و نیز بدنه ی مقاوم، این گوشی را در دسته ی گوشی های لوکس قرار داده است. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت گوشی شیائومی به اندازه ای مناسب است که با هزینه ی آن تنها می توانید گوشی هایی با امکانات خیلی کمتر از شیائومی را خریداری کنید. گوشی شیائومی تمام امکاناتی که یک گوشی حرفه ای باید داشته باشد را دارا است. نمایشگر OLED گوشی شیائومی دارای رنگ های زنده و نیز کیفیت بسیار بالا است.

گوشی های شیائومی با رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید راه اندازی شدند که بسیار شبیه به رابط کاربری iOS اپل است. از خوبی های این برند می توان به آپدیت مداوم نرم افزار گوشی شیائومی اشاره کرد. در واقع شیائومی حتی پس از عرضه محصول به بازار، به دنبال بهینه سازی عملکرد گوشی های خود است. این کمپانی چینی در یک فرصت ده ساله به جایگاهی رسید که اکنون ما شاهد تعداد زیادی نمایندگی فروش گوشی شیائومی در سراسر جهان ازجمله ایران هستیم. عمده ترین دلیل پیشرفت این شرکت در یک مدت کوتاه، مقرون به صرفه بودن قیمت گوشی شیائومی است. از موفق ‌ترین سری موبایل شیائومی می‌توان به سری نوت شیائومی اشاره کرد که بهترین امکانات و بالاترین کارایی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

  • شاید در چند سال گذشته خرید گوشی های شیائومی و اعتماد به این برند یک ریسک بزرگ محسوب می‌شد؛ اما در حال حاضر این برند بسیار شناخته شده می‌باشد و توانسته به خوبی اعتماد کاربران را جلب کند.
  • لیست قیمت گوشی های شیائومی، به صورت پیوسته به روز می‌شود تا کاربران بتوانند در گوشی موردنظر خود را با بهترین قیمت در بهترین زمان خریداری کنند.
  • این گوشی توانست در دسته پرفروش ترین های شیائومی در گروه میان رده ها قرار بگیرد.
  • اما گوشی‌های سری Poco و Redmi شیائومی ارزان قیمت‌تر هستند و تنوع بسیار زیادی دارند.
  • کمپانی خلاق چینی در سال 2010 تاسیس شد و یک سال بعد، اولین گوشی هوشمند خود یعنی Xiaomi Mi1 را روانه‌ی بازار کرد.
  • جدید‌ترین گوشی‌های شیائومی می نوت، گوشی Mi Note 10 و گوشی شیائومی می نوت ۱۰ پرو هستند که هر دوی آن‌ها در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد بازار شدند.

پایین‌تر بودن قیمت گوشی شیائومی در بازارهای مهمی مانند هند کاملا به نفع شیائومی تمام شد و مدل‌هایی مانند ردمی نوت ۷ در این کشورها رتبه‌ی نخست فروش را به دست آوردند. ظرفیت باتری 5020 میلی آمپری ، امکان استفاده طولانی مدت را فراهم می کند. تلفن همراه شیائومی RedMi 9 با صفحه نمایش HD ، تصاویر عالی ارائه می دهد. مدل دیگر گوشی شیائومی یعنی RedMi 9A تلفنی است که انواع نیازهای کاربران را برآورده می کند و با قیمت مقرون به صرفه همیشه مورد علاقه است و کاربران را به سمت خود جذب می کند.

گوشی mi note 4G شیائومی

این ویژگی شیائومی، به ویژه از آن جایی که این شرکت در چین واقع شده است، می‌تواند هر کسی را در خرید گوشی شیائومی مردد کند. با این حال، بسیار از مردم اطلاعی از ویژگی‌های دیتا-ماینینگ شیائومی ندارند یا به آن اهمیتی نمی‌دهند و همین که می‌توانند با یک قیمت بسیار خوب، یک گوشی با قابلیت‌های عالی داشته باشند، برایشان کافی است. جدیدترین گوشی شیائومی از این رده، گوشی شیائومی Mi A3 می‌باشد که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده است. با این حال، حتی در سال ۲۰۱۹، از نظر سخت‌افزاری چندان قوی نبود و در مقایسه با گوشی‌های امروزی، یک گوشی کاملا ضعیف محسوب می‌شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9C دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که شیائومی یک برند تجاری دیگر با عنوان ردمی را در سال ۲۰۱۳ به راه انداخت و محصولات بسیار قوی و محبوبی را تحت این برند به بازار عرضه کرد. البته برند ردمی در حال حاضر به صورت مستقل فعالیت می‌کند اما از محبوب‌ترین گوشی هوشمند این برند می‌توان به گوشی ردمی نوت 11 اشاره کرد که یکی از گوشی‌های پرفروش جهان در سال 2022 معرفی شد. برند Xiaomi در طول فعالیت در زمینه ‌ی گوشی ‌های هوشمند، خوش درخشیده و از محصولات درخشان این برند میتوان به گوشی Poco F3 اشاره کرد.

ماجرای حذف شارژرها از درون جعبه از اپل آغاز شد و ایفون‌های سری 12 بدون آداپتور به بازار عرضه شدند. پس از این اتفاق سامسونگ اپل را مورد تمسخر قرار داد ولی در عین ناباوری سال بعد آداپتور را از جعبه پرچمداران خود حذف کرد. امسال این داستان به گوشی‌های میان‌رده نیز رسیده است و حالا حتی گلکسی A13 که یک گوشی اقتصادی است هم درون جعبه آداپتور ندارد و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. به جرأت می‌توان شیائومی را یکی از بهترین شرکت‌های جهان از نظر شارژ سریع دانست و این برتری به وضوح در گوشی‌های این برند قابل مشاهده است.