قیمت سنگ تراورتن و خرید سنگ به صورت اقساطی با تنوع بالا | elitarchgroup

قیمت سنگ تراورتن و خرید سنگ به صورت اقساطی با تنوع بالا | elitarchgroup

امکان به وجود آمدن خراش در سطح سنگ های مرمریت وجود دارد و باید این نکته در تعیین محل استفاده مورد توجه قرار گیرد. همچنین این سنگ در مقابل اسید نیز آسیب پذیر است، علیرغم پایایی در مقابل رطوبت در صورت در معرض بودن طولانی مدت این سنگ دچار تغییرات و فرسایش میگردد. در کل گرانیت در سه دسته مشاهده و دسته بندی می شوند.سنگ های گرانیت که حدود دو ملیون سال پیش تشکیل شده اند که به آن زمان، دوران قبل از زمین شناسی می گویند تشکیل شده اند.

  • سنگ به خاطر دستگاه های خراب و کالیبره نبودن آن در عرض و یا طول گونیا نبوده و تفاوت سایز داشته باشند.
  • در ایران سنگ تراورتن را بیشتر به عنوان سنگ نمای ساختمان می‌شناسند چرا که این سنگ به خوبی می‌تواند شرایط جوی و عوامل آب‌و هوایی را تحمل کند و با ویژگی هایی که دارد، استحکام ساختمانمان را تضمین کند.
  • ممکن است تاکنون نام سنگ لاشه به گوشتان خورده باشه اما شناخت کاملی نسبت به آن نداشته باشید و از…
  • این مدل که با نام های تراورتن شهاب سنگ، امداد و سفید محلات نیز شناخته می شود، دارای تم سفید بوده و موج های زیبا و منظمی در آن داده می شود.
  • تخلخل زیاد در برخی نمونه ها امکان ساب زنی صیقلی را از سنگ می گیرد.

هر چه رنگ این سنگ روشن تر و هاله های آن منظم و کمتر باشد قیمت سنگ آتشکوه افزایش پیدا می کند. البته با توجه به تراکم کم وجذب آب بسیار، بهتراست ازسنگ های جایگزین آن ( انواع گرانیت ، مرمریت و کریستال چینی ) استفاده شود. در خارج از ایران مصرف تراورتن تنها به نمای ساختمان و دیوارهای داخلی محدود نمی شود ، بلکه شاهد کاربرد فراوان آن برای کفپوش و یا سرویس های بهداشتی و استخرها هستیم ! که این به دلیل آب بندی وعایق نمودن سنگ با استفاده از مواد خاص است . این فرآوری در ایران به دلیل گران بودن و عدم صرف اقتصادی برای تولید کننده و مصرف کننده ، به کار گرفته نشده است .

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی سنگ تراورتن

برای مثال هرچه رنگ آن روشن تر و موج و هاله های آن کم تر و منظم تر باشد، سنگ از قیمت بیش تری برخوردار می باشد. حال به عنوان مثال جهت به کار بردن سنگ تراورتن در کف لازم است که از درجات بالای این سنگ استفاده شود زیرا در غیر اینصورت سنگ مقاومت کمی خواهد داشت و به مرور از بین می رود. خصوصا برای سبک کلاسیک ( نمارومی ) که درچندسال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است . همینطور برای ساختمان های مرتفع ؛ دلیل آن هم وزن کم و چسبندگی عالی آن با ملات و سیمان است . بررسی رادون موجود در سنگ های گرانیت امروزه به یکی از موضوعات مورد توجه تبدیل شده اجرای ویلا است. هم چنین جالب است بدانید که سنگ تراورتن از نظر طرح و الگو مانند سنگ های مرمر هستند.

بهترین سنگهای تراورتن ایران

با این وجود بسیار مهم است که سنگ مناسب را برای کاربرد مورد نظرتان انتخاب کنید. استفاده از تراورتن در آشپزخانه (کانتر آشپزخانه و روی کابینت) نیز ممکن است. اما به دلیل حساسیت این سنگ در مقابل مواد شوینده باید مراقب کیفیت ظاهری آن ها باشید. هم چنین تراورتن هایی که جذب آب کم تری دارند قابل نصب در سرویس بهداشتی و محفظه های دوش هستند.