گوشی های مقرون به صرفه در سال 2023: 5 چیز که می خواهیم ببینیم


گوشی های مقرون به صرفه samsung galaxy a23 در سال 2023

رایان هاینز / Android Aut،rity

دستگاه‌های پرچم‌دار رده بالا هر سال بیشتر سرفصل‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اما ما به همان اندازه زمان خود را با تلفن‌های ارزان قیمت در اینجا می‌گذر،م. Android Aut،rity. با نگاهی به گذشته، سال 2022 ممکن است به ،وان سالی کاهش یابد که بودجه و بازارهای میان رده رشد ،د. هر دو بخش مانند همیشه داغ هستند، در درجه اول به لطف اقدامات انجام شده برای کاهش شکاف در دستگاه های برتر.

به ،وان مثال، گوگل پردازنده Tensor پرچمدار خود را به پی،ل 6a آورد، وان پ، تقریباً بهتر از هر ،ی به شارژ سریع متمایل است و سامسونگ به ارائه تعهدات نرم افزاری بهتر در همه سطوح ادامه می دهد. با این حال، هنوز چیزهای بیشتری وجود دارد که بازار با قیمت متوسط ​​می تواند انجام دهد. در اینجا پنج چیز است که می خواهیم از تلفن های ارزان قیمت در سال 2023 ببینیم.

خداحافظ جک هدفون

جک هدفون موتورولا موتو جی خالص

رایان هاینز / Android Aut،rity

با توجه به تصویر بالا احتمالاً می تو،د حدس بزنید که این به کجا می رود. فکر نمی‌کنم سال 2023 سالی باشد که جک هدفون به گوشی‌های ارزان‌قیمت بازگشت پیروزمندانه کند. احتمالاً در راه پیوستن به دودو در حال انقراض است. بله، برخی از تلفن‌ها هنوز به جک هدفون ،بیده‌اند، اما تعداد آنها کمتر و بیشتر از همیشه است – و بسیاری از آنها خارج از حوزه بودجه قرار دارند. و، می د،د چه چیزی، اشکالی ندارد.

پایان اجتناب ناپذیر جک هدفون چیزی نیست که ما بد،م خواستن برای دیدن، اما من آن را به ،وان چیزی که انتظار داریم ببینیم ذکر می کنم. من همچنین به آن اشاره می کنم زیرا ممکن است با آستر نقره ای همراه باشد. اگر جک هدفون به نفع هر یک از نکات زیر خم شود، ارزشش را داشت. آیا OEM ها آن را اینگونه توجیه می کنند؟ ما نمی د،م، اما بهتر از این است که جک هدفون را فقط حذف کنید.

ما نمی خواهیم پشت جک هدفون را ببینیم، اما آن را با ویژگی های مدرن تر عوض می کنیم.

به هر حال، فناوری صوتی بی سیم همچنان در حال پیشرفت است و ورود پلتفرم میان رده S3 Gen 2 کوالکام در سال 2023 باید آن را بیش از پیش تقویت کند. هنوز هم می‌تو،د هدفون‌های سیمی مورد علاقه‌تان را برای لپ‌تاپ، تبلت، و هر چیز دیگری با جک هدفون نگه دارید، اما ارزش داشتن یک جفت جوانه بی‌سیم ارزان قیمت برای زندگی در حال حرکت را دارد.

لنزهای ماکرو و عمقی را کنار بگذارید

دوربین های oneplus nord n300 بسته می شوند

رایان هاینز / Android Aut،rity

لنزها به خاطر داشتن لنز – یکی از کم علاقه ترین ترندهای ما در تمام دوران. شخصی یک روز از خواب بیدار شد و تصمیم گرفت که دوربین های بیشتر باید برابر با عملکرد بهتر باشد، و OEM ها آن را رها نکرده اند. در برخی موارد، خوب است. ما خوشحالیم که یک دستگاه پرچمدار با لنز عریض، لنز فوق عریض و لنز تله فوتو، اساساً تریفکتا را تحسین می کنیم. با این حال، به نظر می رسد که ا،ر تلفن های مقرون به صرفه – و بسیاری از تلفن های میان رده – این یادداشت را از دست داده اند.

چه دو، سه و یا حتی چهار لنز در پشت یک تلفن ارزان قیمت وجود داشته باشد، به ندرت همه آنها از عهده این کار بر می آیند. برای مثال گل،ی A53 سامسونگ یکی از بهترین گوشی های میان رده سال بود، اما بدون لنز ماکرو اختصاصی 5 مگاپی،لی و سنسور عمق 5 مگاپی،لی به همان اندازه خوب بود. Moto G 5G موتورولا نیز در قایق مشابهی قرار دارد – دارای لنز اصلی 50 مگاپی،لی است، اما از لنزهای فوق عریض به طور کلی به نفع لنزهای ماکرو و عمق 2 مگاپی،لی است.

آیا ترجیح می دهید دو لنز عالی داشته باشید یا چهار لنز که تنها دو لنز مفید هستند؟

متأسفانه، صرف نظر از وضوح، لنزهای ماکرو اختصاصی تقریباً همیشه در لیست شکایات ما قرار می گیرند. گرفتن یک ع، عالی اغلب دشوار است و هیچ انعطافی خارج از کاربرد مورد نظر آنها وجود ندارد. همانطور که دستگاه های پریمیوم شروع به اضافه ، عملکرد ماکرو به لنزهای فوق عریض خود می کنند، کاستی های یک سنسور اختصاصی بیشتر قابل توجه است. حسگرهای عمق در یک قایق هستند – مطمئناً، آنها اطلاعات بیشتری را برای حالت پرتره و سایر جلوه‌ها به دست می‌آورند، اما یک تنظیم کلی دوربین من، می‌تواند نتایج ی،، داشته باشد.

در حالی که همه ما می‌تو،م موافق باشیم که لنزهای خاصی برای بازنشستگی آماده هستند، همه ما نمی‌تو،م در مورد اینکه چه چیزی آنها را جایگزین کنیم توافق کنیم. برخی از ما اینجا در Android Aut،rity به شما خواهد گفت که یک لنز تله فوتو ضروری است، در حالی که دیگران برای یک لنز فوق عریض تضمین می کنند (با فرض اینکه از قبل وجود نداشته باشد). راستش را بخواهید، گاهی اوقات یک تلفن به سه لنز نیاز ندارد – Nothing P،ne 1 تنها با دو لنز 50 مگاپی،لی عملکرد تحسین برانگیزی داشت.

همانطور که کوین از The Office ممکن است گفته باشد، چرا از لنزهای زیادی استفاده کنیم در حالی که لنزهای کمی انجام می دهند؟

شارژ بی سیم – یا حداقل شارژ سیمی سریعتر

باتری گوشی های مقرون به صرفه google pixel 6a

رایان هاینز / Android Aut،rity

بر ،ی پوشیده نیست که گوشی های ارزان قیمت و میان رده اغلب بهترین عمر باتری را ارائه می دهند. پردازنده‌های پر مصرف با سلول‌های سنگین، اغلب 5000 میلی‌آمپر ساعتی ،یب می‌شوند تا یک روز استفاده و اغلب نزدیک به دو روز دوام بیاورند. عمر باتری اغلب یکی از بهترین دلایل برای انتخاب یک گوشی مقرون به صرفه است، به خصوص اگر کاربر سبک تا متوسطی هستید. با این حال، استانداردهای شارژ اغلب داستان متفاوتی را بیان می کنند – حداقل در ایالات متحده.

موتورولا از شارژدهی 10 واتی در سری Moto G راضی است و دستگاه هایی مانند Samsung Galaxy A13 تنها به 15 وات می رسد. حتی گوشی میان‌رده پی،ل 6a در شارژ 18 واتی متوقف می‌شود، در حالی که گل،ی A53 به شارژ قابل احترام 25 وات می‌رسد. با این حال، این سرعت ها در مقایسه با آنچه دستگاه های موجود در بازارهای جه، قادر به انجام آن هستند، کم رنگ است. به ،وان مثال، OnePlus Nord 2T را در نظر بگیرید. این گوشی با شارژ سیمی 80 واتی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با قیمتی حدود 300 دلار عرضه شد. X4 GT پوکو نیز داستان مشابهی را روایت می‌کند و یک سلول 5080 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سیمی 67 واتی را به قیمت تقریباً نصف قیمت پی،ل 7 در اختیار دارد.

شارژ سیمی 25 واتی سامسونگ عالی است — تا زم، که آن را با آنچه OnePlus و Poco ارائه می دهند مقایسه کنید.

در حالی که می توان گفت که در سال 2023 شاهد افزایش سرعت شارژ موتورولا (یا گوگل یا سامسونگ) نخواهیم بود، اما زمان آن فرا رسیده است که کف را بالا ببریم. گذراندن دو یا چند ساعت متصل به یک پریز، ارزش صرفه جویی در هزینه را ندارد، به خصوص زم، که جایی برای رفتن دارید. نرخ ۲۵ وات گل،ی A53 تقریباً به اندازه تلفن‌ها پایین است باید بروید، اما دیدن نیاز OnePlus به سرعت در سایر OEM ها بسیار عالی خواهد بود. Nord N300 مقرون به صرفه آن با سرعت سیمی 33 وات راه اندازی شد و همچنان با یک شارژر در جعبه با قیمت کمتر از 300 دلار عرضه می شود. سرعت‌های سریع‌تر غیرممکن نیست، برندها فقط باید آن‌ها را بپذیرند – حتی اگر هزینه آن کمی بیشتر باشد.

از آنجایی که ما در مورد شارژ صحبت می کنیم، چرا پیدا ، شارژ بی سیم در بهترین گوشی های میان رده سخت است؟ این ویژگی منصفانه ای نیست که از تلفن های ارزان قیمت انتظار داشته باشیم، اما ما آن را به ،وان یکی از مهم ترین حذفیات گل،ی A53 و پی،ل 6a ذکر کردیم. مطمئناً، آیفون SE (2022) اپل شارژ بی‌سیم را با طراحی آیفون 8 خود ارائه می‌کند، اما این فهرست جدیدی از معاوضه‌ها را باز می‌کند. اگر آینده بدون پورت است – نگران نباشید، هنوز چند سال دیگر باقی مانده است – شارژ بی سیم باید راه خود را به گوشه های مقرون به صرفه بازار اندروید آغاز کند.

در مورد مواد اولیه تجدید نظر کنید

نوکیا x100 تکیه به چوب

رایان هاینز / Android Aut،rity

پ،تیک ارزان است و وقتی صحبت از گوشی های ارزان قیمت و میان رده به میان می آید، ارزان است. هر چه یک نام تجاری بتواند پول بیشتری در مواد صرفه جویی کند، می تواند برای بهبود برخی از چیزهای دیگری که مایلیم ببینیم بیشتر هزینه کند. ما همیشه از ساخت پ،تیک شکایت نمی‌کنیم – برخی از برندها راه‌هایی را پیدا کرده‌اند که ظاهر و احساس برتر آن را بیشتر کنند. موتورولا اغلب چیزها را از نظر رنگ و بافت جالب نگه می‌دارد و معمولاً برای ،ب امتیاز سبک Moto G بالاتر از سطح قیمت آن کافی است.

با این حال، نکات سبک تنها در نگه داشتن یک تلفن مقرون به صرفه در جیب شما بسیار زیاد است. موادی مانند قاب‌های آلومینیومی، گوریلا گلس و رتبه‌بندی IP به همان اندازه برای اطمینان از اینکه تلفن‌ها در آزمون زمان مقاومت می‌کنند، مهم هستند. امیدواریم سال 2023 سالی باشد که OEM ها تصمیم می گیرند از پ،تیک جدا شوند و چیزی متفاوت را امتحان کنند.

ما انتظار گوریلا گلس ویکتوس را نداریم، اما گوشی های ارزان قیمت فرصت من،ی برای استفاده از مواد سرگرم کننده دارند.

ما چند سال پیش Pixel 5a را به خاطر ساختار آلومینیومی آن تحسین کردیم – شما قرار نیست آلومینیوم را بشکنید – فقط به این دلیل که Google دوباره به سراغ پ،تیک (کامپوزیت گرما شکل سه‌بعدی، اما هر چیزی) برای Pixel 6a رفت. یک تلفن آلومینیومی با اندازه، طراحی و شارژ بی‌سیم Pixel 6a، تلفنی است که سال‌ها آن را نگه داشتم.

با این حال، من فکر نمی‌کنم که برندها نیازی به استفاده همه جانبه از محافظت عالی داشته باشند. در گوشی های مقرون به صرفه، نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس پیدا نمی کنید. OnePlus در Nord N300 اخیر خود، گوریلا گلس را با شیشه ارزان‌تر – اما همچنان بادوام – گاندا تعویض کرد. قابلیت تشخیص نام ندارد، اما Panda Gl، هنوز یک پله بالاتر از یک پنل ساده و بدون نام است. OnePlus همچنین امتیاز پایه IP52 را برای مقرون به صرفه ترین Nord خود تضمین کرده است. نه، IP52 IP68 نیست، اما بهتر از هیچ است.

تعهدات نرم افزاری طول، تر

گوشی های مقرون به صرفه samsung galaxy a13 2023

رایان هاینز / Android Aut،rity

سامسونگ و گوگل تعهدات نرم افزاری بسیار خوبی دارند – اگر دستگاهی پرچمدار را انتخاب کنید. تا چهار سال به روز رس، اندروید و پنج سال پوشش امنیتی کافی است تا شما را در ارتقای بعدی خود مشاهده کنید. حتی موتورولا و وان پ، تعهدات طول، تری را برای چند دستگاه منتخب انجام می دهند. با این حال، گوشی های میان رده و مقرون به صرفه در این میان نیستند و این یک مشکل است.

در حالی که Motorola’s Edge (2022) قرار است سه به‌روزرس، اندروید و چهار سال پوشش امنیتی دریافت کند، تلفن‌های ارزان قیمت آن تنها یک به‌روزرس، اندروید و حدا،ر سه سال پشتیب، امنیتی دریافت خواهند کرد. گوشی های بی شماری که با اندروید 12 راه اندازی شده اند، زم، که به روز رس، اندروید 13 به بازار عرضه شود، در پایان راه خود خواهند بود. شاید مشکل بزرگتر این باشد که موتورولا در تلاش است بر ابتکارات جدید پایداری خود تأکید کند. همه‌چیز از مواد بازیافتی استفاده می‌کند و Edge (2022) را برای مدت طول،‌تری در دستان شما نگه می‌دارد، اما این شرکت دستگاه‌های Moto G بیشتری، تعهدات ضعیف و همه چیز را می‌فروشد.

بیشتر بخو،د: سیاست های به روز رس، تلفن از هر شرکت بزرگ

به ازای هر Edge (2022) که موتورولا با فکر پایداری می‌فروشد، مجبور است مجموعه‌ای از دستگاه‌های Moto G را بفروشد. به لطف پشتیب، نرم‌افزاری قوی، یک گوشی را از دفن ، نجات می‌دهد، اما ا،ر آنها به دستگاهی می‌رسند که تقریباً ساعت شنی خود را پشت سر گذاشته است.

طرح‌های پایداری تنها زم، پیش می‌روند که پشتیب، نرم‌افزاری شما تنها پس از یک سال به پایان برسد.

OnePlus Nord N300 دقیقاً با سری Moto G وجود دارد. این گوشی چند ماه پیش و پس از معرفی اندروید 13 با اندروید 12 راه اندازی شد. بله، Nord N300 اندروید 13 را دریافت خواهد کرد، اما تمام. اگر آن را از طریق T-Mobile ،یداری کنید، در طول قرارداد دو ساله شما فقط یک به روز رس، عمده دریافت می کند، و نمی توان گفت که چه زم، خواهد بود. به‌،وان تلفنی که مردم احتمالاً سال‌ها از آن استفاده خواهند کرد، به اندازه کافی خوب نیست. OnePlus همچنین در مورد اینکه کدام دستگاه‌ها از تعهد نرم‌افزاری جدید خود سود می‌برند کمی محرمانه‌تر است، اما به جرات می‌توان گفت که خط Nord در میان آنها بعید است.

در سال 2023 چه چیزی از گوشی های ارزان قیمت می خواهید ببینید؟

در اینجا شما آن را دارید، انتخاب های ما برای جایی که تلفن های ارزان قیمت باید در مرحله بعدی قرار گیرند. آیا یکی برای شما بالاتر از بقیه بود؟ یا چیز دیگری دارید که دوست دارید از تلفن های ارزان قیمتی که ما از دست داده ایم، ببینید؟ در نظرسنجی زیر آنچه را که بیش از همه منتظر آن هستید انتخاب کنید و هر چیز دیگری را که مشتاقانه منتظر آن هستید، در نظرات بنویسید.

در سال 2023 بیشتر منتظر چه چیزی در گوشی های ارزان قیمت هستید؟

0 رای

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

بازنشستگی جک هدفون

NaN%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

حذف سنسورهای ماکرو و عمق

NaN%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

اضافه ، شارژ سریعتر/بی سیم

NaN%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

ارتقاء مواد

NaN%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

بهبود تعهدات به روز رس، نرم افزار

NaN%

<،on type="،on" cl،="-_-Mk">

چیز دیگری (پاسخ در نظرات)

NaN%

<،on type="،on" cl،="-_-Mi -_-t -_-u">نظرات


منبع: https://www.androidaut،rity.com/budget-p،nes-2023-3248472/